Jump to content
BulForum.com

Слагате ли си колана?


kamen

?  

156 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply
Мисля, че има логика в думите. По БТВ в едно предаване бяха казали, че човек при челен удар и ръце здраво стиснали волана може да не си удари тялото или главата във волана ако скороста е МАКСИМУМ 15 км в час(а може би и по-малко беше). След тази граница мускулите поддават, а представете си с 80 или 100 км в час - челен удар. Тялото ще има такова ускорение, че не ми се мисли как ще се одари в еърбега ако сте без колан и ако самото отваряне стане достатъчно бързо

 

 

Другото което казаха, май беше, че ръцете не трябва да са кръстосани около волана. Или просто ръката да не седи там където се отваря еърбега - защото ще ти разбие главата. Или пък, че краката не трябва да са ти изпънати.

Link to comment
Share on other sites

За всички тези , които не слагат колан имам питане :

"Каква е причината да неискате да сложите колан ?

А тези постове от рода " в града не слагам , щото карам бавно ... " Не се ли замисляте вия като карате бавно дали рацера му пука колко е ограничението в града ? Замислете се дали някой , който е решил да се прави на състезател в града се шибне точно във вашия автомобил какви биха били последствията ?

Link to comment
Share on other sites

Не знам какво пише и какво слагат на европейските пасати, но на тукашните такова техническо чудо няма, независимо, че пристигат от Германия. Пак казвам, "логиката" на подобно решение ми се вижда безумна по отношение водача на автомобила (все пак приемаме, че колата не може да се движи сама). Единственото ми съмнение е, че това може да се отнася само за пътника до шофьора - вместо датчик в седалката, който да отчита дали някой седи или не, използват колана като такъв.

 

Децата говорят за една по-стара система или т.нар. SRS Airbag. Възглавницата е активна САМО когато закопчаеш колана и идеята е ДА ТЕ НАКАРА ДА СИ СЛОЖИШ КОЛАНА, а не някакви щуротии. Имали сме 2 такива автомобила (Есперо) и откровено казано в тях винаги съм бил с колан иманно защото иначе не е активна възглавницата и една червена лампичка на таблото ти го напомня.

 

--------

 

The letters SRS stand for supplementary or secondary restraint system. The airbag’s function is to add to the protection provided by the primary restraint system the seatbelts.

The SRS airbag does not replace the need to wear a seatbelt. They are designed to work together to maximise safety. The seatbelts help keep the driver correctly positioned for airbag inflation and slows the movement of the occupant forward allowing the airbag to inflate in front of occupants and not into occupants.

Link to comment
Share on other sites

Аз винаги си слагам колана като карам или съм на предната дясна седалка.На задната седалка не слагам и това май е грешка...... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Преди да го въведат задължително, доста години бях свикнал да карам без колан и отначало ми беше доста терсене, защото забравях, а и не се чувствах комфортно....но след 2-3 години каране с колан така свикнах, че вече не ми прави впечатление, а и забелязвам, че сядам и по инерция вече си закопчавам колана още преди да съм запалил....всичко е въпрос на навик. :)

И няма значение дали стилът ти на каране е спортен или "туристически"...както ти самият може да се блъснеш, така и друг може да те нацели точно когато не очакваш...още повече, че скоро бях на пистата до Калояново, където се кара из завоите с такава скорост, че ако си без колан...на някой по-остър завой спокойно може да се озовеш на съседната седалка... :P

Link to comment
Share on other sites

Децата говорят за една по-стара система или т.нар. SRS Airbag. Възглавницата е активна САМО когато закопчаеш колана и идеята е ДА ТЕ НАКАРА ДА СИ СЛОЖИШ КОЛАНА, а не някакви щуротии. Имали сме 2 такива автомобила (Есперо) и откровено казано в тях винаги съм бил с колан иманно защото иначе не е активна възглавницата и една червена лампичка на таблото ти го напомня.

 

--------

 

The letters SRS stand for supplementary or secondary restraint system. The airbag’s function is to add to the protection provided by the primary restraint system the seatbelts.

The SRS airbag does not replace the need to wear a seatbelt. They are designed to work together to maximise safety. The seatbelts help keep the driver correctly positioned for airbag inflation and slows the movement of the occupant forward allowing the airbag to inflate in front of occupants and not into occupants.

 

 

Виж сега, тази "логика" е толкова безумна, че няма просто накъде. Как може да се изключва една система за безопасност, за да те накара да включиш друга? Ами този, на когото не му пука за колана, откъде накъде е сигурно, че ще му пука за еърбега?

 

Рапторе, SRS е и наименованието на съвременните еърбег системи, а не на стари технологии и естествено е, че се допълват с предпазните колани, но няма логика изключването на едното да води до изключване на другото. В Америка изключване на еърбег система е разрешено да се приложи само в някои редки медицински случаи.

Link to comment
Share on other sites

Америка е друг свят с други закони :) Явно си започнал да разсъждаваш точно по американски - щом там е така, значи на всякъде трябва да бъде така - да ама не! ;)

 

Не знам, какъв може да бъде смисълът слагането на колан да се налага със закон. Който иска да си троши главата, нека си я троши! За тия дето си мислят, че няма опасност в града - я се засилете бягайки и се ударете в една стена (едва ли ще достигнете 50-60 км/ч) и после кажете, дали нищо не ви е станало (след като излезнете от болницата).

Link to comment
Share on other sites

Америка е друг свят с други закони :) Явно си започнал да разсъждаваш точно по американски - щом там е така, значи на всякъде трябва да бъде така - да ама не! ;)

 

Нещо си пил по-горчиво кафе тази сутрин май. Вместо да си говорим за американски и африкански начини на мислене, по-додбре се опитай да представиш някаква реална причина за нарочното изключване на еърбег системата, основана на реални физични закони и изледвания като например в колко от случаите на челен удар, водача без колан и изключена еърбег система е оцелявал по-добре от случите, в които въпросната система се е задействала. ;)

Link to comment
Share on other sites

Нещо си пил по-горчиво кафе тази сутрин май. Вместо да си говорим за американски и африкански начини на мислене, по-додбре се опитай да представиш някаква реална причина за нарочното изключване на еърбег системата, основана на реални физични закони и изледвания като например в колко от случаите на челен удар, водача без колан и изключена еърбег система е оцелявал по-добре от случите, в които въпросната система се е задействала. ;)

 

 

Причината е, че предния еърбег не е в състояние да осигури самостоятелно демпферирането на бъдещия труп, който поради липсата на колан пристига по рано и взрива буквално избухва в лицето като може да доведе до ослепяване. Коланът в комбинация със стягащия го пиропатрон е животоспасяващия фактор, а еърбега го подпомага. За страничните завеси е малко по различно, но и те без колан не вършат никаква работа. Така, че кръстник, американската идея, че еърбега е самостоятелна животоспасяваща технология може да я забравиш :P

Link to comment
Share on other sites

Причината е, че предния еърбег не е в състояние да осигури самостоятелно демпферирането на бъдещия труп, който поради липсата на колан пристига по рано и взрива буквално избухва в лицето като може да доведе до ослепяване....

 

Доста точно казано. Просто когато се отваря айрбага ти няма да си на седалката а някаде другаде в или извън колата и ако си на зелепен на таблото реално ще ти се отврори пред лицето. В книжката с упътването на повечето коли пише че при отваряне на айрбаг ако лицето на шофьора е по близко от 5см може да се причини сериозно нараняване или смърт.

Link to comment
Share on other sites

Рапторе, SRS е и наименованието на съвременните еърбег системи, а не на стари технологии и естествено е, че се допълват с предпазните колани, но няма логика изключването на едното да води до изключване на другото. В Америка изключване на еърбег система е разрешено да се приложи само в някои редки медицински случаи.

 

Извинявай ама това не го ли прочете?

 

They are designed to work together to maximise safety. The seatbelts help keep the driver correctly positioned for airbag inflation and slows the movement of the occupant forward allowing the airbag to inflate in front of occupants and not into occupants.

 

И ще ме прощаваш но SRS е много стара система, навремето Есперото ни модел 1996 беще с такъв. В момента почти всички коли за които се сещам са с постоянно активирани възглавници. Просто технологията на самите възглавници е вече много по-съвременна и няма нужда да се получава момента колана да те пази от възглавницата.

Link to comment
Share on other sites

R_a_p_t_o_R, прочети го пак. Получава се лека двусмислица. Просто под "работят заедно" се има предвид,че коланът те държи и не позволява да забиеш нос пред волана и в следващия момент да те убие възглавницата. За есперотата не знам- или са били с проблем, или са направени с грижа за пътника и са сложили лампичка, за да те светне, че си без колан. Но не знам да има връзка между колан и отваряне на възглавница / май при волво беше- натяга се и колана при отваряне на възглавницата/.

Link to comment
Share on other sites

............май при волво беше- натяга се и колана при отваряне на възглавницата/.

 

Това го има вече при почти всички съвременни автомобили които притендират за сигурност ;)

 

 

Не е ли точно коланът нещото което задейства въздушната възглавница?

 

Май имаше нещо такова ама не всички коли са с точно тази система.Виждал съм че към самата закопчалка долу на колана с някакъв механизъм има закачено нещо което е гилза.Така поне ми обясниха може и да бъркам.

Link to comment
Share on other sites

Не знам дали важи за всички марки,но на служебният форд (произведен 2003 г.) му се отвори еърбека при положение че колегата беше без колан при челен удар...Не знам дали е дефект или така би трябвало да е,но е факт...Не че тея скапани турски фордове са мерило за безопасност но...

 

Иначе по темата:колан слагам Винаги,когато шофирам,или се возя на "навигаторското"място...

Link to comment
Share on other sites

Не е ли точно коланът нещото което задейства въздушната възглавница?

Отделно, че играе и роля въздушната възглавница да не ти разбие главата.

Има специални датчици които следят дали да се отвори или не. Няма нищо общо с колана. Ако не е много силен удара няма да ти се отвори.

Link to comment
Share on other sites

На повечето коли е така ;)

 

 

Заклевам ти се че има - не щракнеш ли колана въздушната възглавница НЕ се активира

 

Аз такива автомобили лично не съм виждал в никоя част на света. Повтарям пак, говорим за еърбега на водача, не на пътника до него, там ситуацията е различна. Разбира се, че двете системи действат заедно. Разбира се, че има рискове при отварянето на еърбега. Обаче при челен удар риска да се размажеш в арматурното табло си остава най-голям от всички останали като ослепяване от еърбега и други подобни. Съвременните еърбег системи се отварят достатъчно бързо и датчиците им са достатъчно сенситивни (реагират на специфични промени на ускорението с обратен знак).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...