5starGeneral Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 Слагам щот иначе ме побърква предупредителната система на колата. Иначе рядко не че се праа на някъв просто забравям Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 Много рядко ми пречи само когато съм с яке затова карам винаги без яке . Без колан карам на село . Аз пък напоследък се усещам че го слагам именно за да ми държи якето а не да пропада и да ми се закача някъде и да ме опъва докато въртя волана и т.н. А в такситата винаги сядам отзад. Много ми е неприятно да се возя до шофьора а хем отзад е по-просторно и се чувствам като "директор" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corp Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 Слагам го, ама лошото е, че често го забравям, но обикновенно се сещам през първия километър или когато някой ме подсети. Хубаво е, че има такъв закон, защото ако го нямаше не съм сигурен, че щях да го слагам или поне не винаги. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Botev1912 Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 Според мен това си е личен избор, но все пак като се замисли човек май е по-добре да се кара с колан как може да е личен избор след като е задължително по закон Link to comment Share on other sites More sharing options...
SouLReAVeR Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 Почти винаги, може би с изключение на случаите в които си карам в селото - да отида до баба или до някоя по-далечна точка. Но иначе задължително. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Luciano Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 как може да е личен избор след като е задължително по закон Казвам според мен Иначе какво пише в ЗДвП е отделна тема Link to comment Share on other sites More sharing options...
spot_ex Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 как може да е личен избор след като е задължително по закон то и ограничението по закон в града е 50 км..... в нашите географски ширини изпълнението на закона е "личен избор" Колеги, слагайте си коланите, слагайте ги и на тези до вас, че и на тези зад вас.. Пък живи и здрави си ги сваляйте като пристигнете Link to comment Share on other sites More sharing options...
err0r^ Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 Слагам щот иначе ме побърква предупредителната система на колата. Иначе рядко не че се праа на някъв просто забравям И аз точно за слагам колан, че много ми пищи това и ме дразни. Иначе на предишната ми кола не карах изобщо с колан градско, защото смятам че в града няма особен смисъл от него, а като карам извънградско абсолютно винаги съм с колан. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zingam Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 През 93-та година бях в Англия и там ме научиха, че колана се слага, дори за 5 метра! Да! По онова време в България колана се смяташе за обида, а май все още. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corp Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 И аз точно за слагам колан, че много ми пищи това и ме дразни. Иначе на предишната ми кола не карах изобщо с колан градско, защото смятам че в града няма особен смисъл от него, а като карам извънградско абсолютно винаги съм с колан. Аз си мисля, че в града има по-голяма полза, защото извън града на предната седалка често колана не може да те спаси. То си зависи и от колата и от скороста де. Link to comment Share on other sites More sharing options...
err0r^ Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 Аз си мисля, че в града има по-голяма полза, защото извън града на предната седалка често колана не може да те спаси. То си зависи и от колата и от скороста де. Ами виж сега в града наистина има опасности , но с сегашната ми кола карам максимум 70-75 и това е на най-големите булеварди с по 2-3 ленти дето са и когато няма трафик (вечер). Иначе извънградско когато пътувам съм 90% от случаите сам и използвам възможностите на колата до край и за това винаги съм с колан, а и бях чувал нещо което много не ми се вярва но все пак да го кажа - че еърбеците на колата не се отваряли ако си без колан (тва май от бакшиш го бях чул не помна). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 Аз си мисля, че в града има по-голяма полза, защото извън града на предната седалка често колана не може да те спаси. То си зависи и от колата и от скороста де. Хората затова са измислили подобни закони, защото очевидно на повечето от вас упражненията в мислене не са особено силна страна. Докато този факт е разбираем, не мога да си обясня обаче тоталната липса на чувство за самосъхранение, което по принцип трябва да е характерно за всички живи твари. бях чувал нещо което много не ми се вярва но все пак да го кажа - че еърбеците на колата не се отваряли ако си без колан (тва май от бакшиш го бях чул не помна). Това беше най-абсурдното нещо, което съм чувал. За бакшиши не се ли изисква поне психотест или всеки може да кара? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dulgia Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 Еърбега наистина не се отваря при някои марки автомобили, ако си без колан, защото производителите считат, че ако при удар литнеш напред и в този момент еърбега те засрещне при отварянето си, може да се получат сериозни наранявания. За Пежо съм 100% сигурен, че е така, пише го в книжката на колата с дебели букви. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deyan Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 За бакшиши не се ли изисква поне психотест или всеки може да кара? Изисква се такъв за бакшишите нагли. ...по темата...Колана трябва да е задължителен,извънградско или в града,няма значение!Аз винаги карам с колан и така трябва да бъде!Трябва да има солени глоби,не рушветчета за жалките полицаи и всичко да минава.Няма закони в тая шибана държава,няма и хора,които да ги спазват! Link to comment Share on other sites More sharing options...
5starGeneral Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 Изисква се такъв за бакшишите нагли. ...по темата...Колана трябва да е задължителен,извънградско или в града,няма значение!Аз винаги карам с колан и така трябва да бъде!Трябва да има солени глоби,не рушветчета за жалките полицаи и всичко да минава.Няма закони в тая шибана държава,няма и хора,които да ги спазват! Ми те глобите са бая солени на мен ми взеха книжката за месец точно за тва (е имах още няколко нарушения преди тва ) Колкото до законите как да има като няма кой да ги налага нито полицията ни е полиция, обикалял съм по европата навсякъде полицията вдъхва респект по всеки един начин. Наще пък с крайно наглото и нахакано поведение си мисли че кат има значка му е позволено всичко. Как да имаш респект от такъв човек. 80% от всички полицай с който съм имал работа са били диви селяни с извинение. За хората който създават самите закони димек драгите ни политици същата работа само гледа да облажи да заграби колкото може повече докато е на влас друго не го интересува.(той народа го е казал "сиромах човек жив дявол") Повечето закони във всички сфери са поръчкови. Мн ясно че държавата ни е шибана и не виждам как ще се оправим скоро ама тва е тема на друг разговор Link to comment Share on other sites More sharing options...
aJ|eKc Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 Ако не го сложа не тръгвам. Въпрос на възпитание и култура... Link to comment Share on other sites More sharing options...
artilerist Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 Първо се закопчавам после паля и потеглям. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 Еърбега наистина не се отваря при някои марки автомобили, ако си без колан, защото производителите считат, че ако при удар литнеш напред и в този момент еърбега те засрещне при отварянето си, може да се получат сериозни наранявания. За Пежо съм 100% сигурен, че е така, пише го в книжката на колата с дебели букви. На какъв език го прочете това за Пежо, на френски ли? Абе нали идеята на еърбега е точно да те засрещне той а не някоя твърда част от оборудването. Егати и логиката. Отварянето на еърбега си има своите рискове и те са описани във въпросните лепенки, но за пръв път чувам, че се самоизключва. Говорим за еъбега на водача. Този на пътника отдясно винаги е изключен, ако няма човек на седалката, за което се включва и съответен индикатор на таблото. В Америка поне такова чудо няма - изключване на еърбега на водача ако си свали колана (нещо по принцип лишено от всякаква логика), но не бих се учудил ако има подобно уникално френско инженерно решение. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ael Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 Godfather на WV има даже лепенка на стъклото за тези които не знаят немски. Ако не си сложиш колана няма да ти се отвори айрбага. Не съм сигурен за други коли но специално при Passat 4 беше така. Може би са преценили че ако не се пазиш ти няма да те пазят и те Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 Godfather на WV има даже лепенка на стъклото за тези които не знаят немски. Ако не си сложиш колана няма да ти се отвори айрбага. Не съм сигурен за други коли но специално при Passat 4 беше така. Може би са преценили че ако не се пазиш ти няма да те пазят и те Не знам какво пише и какво слагат на европейските пасати, но на тукашните такова техническо чудо няма, независимо, че пристигат от Германия. Пак казвам, "логиката" на подобно решение ми се вижда безумна по отношение водача на автомобила (все пак приемаме, че колата не може да се движи сама). Единственото ми съмнение е, че това може да се отнася само за пътника до шофьора - вместо датчик в седалката, който да отчита дали някой седи или не, използват колана като такъв. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dulgia Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 Доколкото аз съм чел по въпроса, причината да се изключва е, че като си без колан, времето, за което стига тялото ти много близо до мястото, от което се отваря еърбега, не позволява самият той да се отвори дотолкова, че да бъде полезен. Единственото, което може да стане, е да ти докара някоя травма на врата. Ще се поровя и ще се опитам да намеря из нета обяснение. Ето малко от форума на Ситроен България Не говоря за пипане по комп-а, ами че като симулирате закачен колан - било то с пластмасов накрайник или окъсяване на датчика, еърбега ще се отвори при катастрофа и ще ви се натресе много лошо. Шаро има предвид нещо много просто в новите коли : Ако не ти е сложен колана, еърбега не се отваря. Ако ти е сложен колама, то тогава се отваря. Та в този случай ако излъжете че сте с колан, а реално не сте си го сложил и се отвори еърбега (а той ще се отвори) ще ви размаже носа и после ще дадете повече пари за пластика .... Така че всеки сам да си прецени. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jackson_Fan Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 до такава степен свикнах, че вече като е вадя от гаража го правя с колан ...това ми е първата работа Тъй като имам проблем с акомулатора, няколко пъти ми се е случвало да го сложа и да не мога да запля Link to comment Share on other sites More sharing options...
INCINERATOR Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 http://auto.howstuffworks.com/airbag.htm http://auto.howstuffworks.com/seatbelt.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 Доколкото аз съм чел по въпроса, причината да се изключва е, че като си без колан, времето, за което стига тялото ти много близо до мястото, от което се отваря еърбега, не позволява самият той да се отвори дотолкова, че да бъде полезен. Единственото, което може да стане, е да ти докара някоя травма на врата. Ще се поровя и ще се опитам да намеря из нета обяснение.Ето малко от форума на Ситроен България Мисля, че има логика в думите. По БТВ в едно предаване бяха казали, че човек при челен удар и ръце здраво стиснали волана може да не си удари тялото или главата във волана ако скороста е МАКСИМУМ 15 км в час(а може би и по-малко беше). След тази граница мускулите поддават, а представете си с 80 или 100 км в час - челен удар. Тялото ще има такова ускорение, че не ми се мисли как ще се одари в еърбега ако сте без колан и ако самото отваряне стане достатъчно бързо Link to comment Share on other sites More sharing options...
po_taka Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 слагам колан изключение е само когато ми се налага да изляза от някое доста тясно място и не го слагам да мога да се надигна,завъртя... и после го забравя Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.