Jump to content
BulForum.com

Слагате ли си колана?


kamen

?  

156 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Слагам щот иначе ме побърква предупредителната система на колата. Иначе рядко не че се праа на някъв просто забравям

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply
Много рядко ми пречи само когато съм с яке затова карам винаги без яке . Без колан карам на село .

 

Аз пък напоследък се усещам че го слагам именно за да ми държи якето а не да пропада и да ми се закача някъде и да ме опъва докато въртя волана и т.н.

 

А в такситата винаги сядам отзад. Много ми е неприятно да се возя до шофьора а хем отзад е по-просторно и се чувствам като "директор" :)

Link to comment
Share on other sites

Слагам го, ама лошото е, че често го забравям, но обикновенно се сещам през първия километър или когато някой ме подсети.

Хубаво е, че има такъв закон, защото ако го нямаше не съм сигурен, че щях да го слагам или поне не винаги.

Link to comment
Share on other sites

Според мен това си е личен избор, но все пак като се замисли човек май е по-добре да се кара с колан :)

как може да е личен избор след като е задължително по закон :)

Link to comment
Share on other sites

Почти винаги, може би с изключение на случаите в които си карам в селото - да отида до баба или до някоя по-далечна точка. Но иначе задължително. ;)

Link to comment
Share on other sites

как може да е личен избор след като е задължително по закон :)

 

Казвам според мен :) Иначе какво пише в ЗДвП е отделна тема :D

Link to comment
Share on other sites

как може да е личен избор след като е задължително по закон :)

 

то и ограничението по закон в града е 50 км..... в нашите географски ширини изпълнението на закона е "личен избор" :tongue

 

Колеги, слагайте си коланите, слагайте ги и на тези до вас, че и на тези зад вас.. Пък живи и здрави си ги сваляйте като пристигнете :punk

Link to comment
Share on other sites

Слагам щот иначе ме побърква предупредителната система на колата. Иначе рядко не че се праа на някъв просто забравям

И аз точно за слагам колан, че много ми пищи това и ме дразни. Иначе на предишната ми кола не карах изобщо с колан градско, защото смятам че в града няма особен смисъл от него, а като карам извънградско абсолютно винаги съм с колан.

Link to comment
Share on other sites

През 93-та година бях в Англия и там ме научиха, че колана се слага, дори за 5 метра! Да! По онова време в България колана се смяташе за обида, а май все още.

Link to comment
Share on other sites

И аз точно за слагам колан, че много ми пищи това и ме дразни. Иначе на предишната ми кола не карах изобщо с колан градско, защото смятам че в града няма особен смисъл от него, а като карам извънградско абсолютно винаги съм с колан.

Аз си мисля, че в града има по-голяма полза, защото извън града на предната седалка често колана не може да те спаси. То си зависи и от колата и от скороста де.

Link to comment
Share on other sites

Аз си мисля, че в града има по-голяма полза, защото извън града на предната седалка често колана не може да те спаси. То си зависи и от колата и от скороста де.

Ами виж сега в града наистина има опасности , но с сегашната ми кола карам максимум 70-75 и това е на най-големите булеварди с по 2-3 ленти дето са и когато няма трафик (вечер). Иначе извънградско когато пътувам съм 90% от случаите сам и използвам възможностите на колата до край и за това винаги съм с колан, а и бях чувал нещо което много не ми се вярва но все пак да го кажа - че еърбеците на колата не се отваряли ако си без колан (тва май от бакшиш го бях чул не помна).

Link to comment
Share on other sites

Аз си мисля, че в града има по-голяма полза, защото извън града на предната седалка често колана не може да те спаси. То си зависи и от колата и от скороста де.

 

Хората затова са измислили подобни закони, защото очевидно на повечето от вас упражненията в мислене не са особено силна страна. Докато този факт е разбираем, не мога да си обясня обаче тоталната липса на чувство за самосъхранение, което по принцип трябва да е характерно за всички живи твари.

 

бях чувал нещо което много не ми се вярва но все пак да го кажа - че еърбеците на колата не се отваряли ако си без колан (тва май от бакшиш го бях чул не помна).

 

Това беше най-абсурдното нещо, което съм чувал. За бакшиши не се ли изисква поне психотест или всеки може да кара? :D

Link to comment
Share on other sites

Еърбега наистина не се отваря при някои марки автомобили, ако си без колан, защото производителите считат, че ако при удар литнеш напред и в този момент еърбега те засрещне при отварянето си, може да се получат сериозни наранявания. За Пежо съм 100% сигурен, че е така, пише го в книжката на колата с дебели букви.

Link to comment
Share on other sites

За бакшиши не се ли изисква поне психотест или всеки може да кара? :D

Изисква се такъв за бакшишите нагли. :)

 

...по темата...Колана трябва да е задължителен,извънградско или в града,няма значение!Аз винаги карам с колан и така трябва да бъде!Трябва да има солени глоби,не рушветчета за жалките полицаи и всичко да минава.Няма закони в тая шибана държава,няма и хора,които да ги спазват! ;)

Link to comment
Share on other sites

Изисква се такъв за бакшишите нагли. :)

 

...по темата...Колана трябва да е задължителен,извънградско или в града,няма значение!Аз винаги карам с колан и така трябва да бъде!Трябва да има солени глоби,не рушветчета за жалките полицаи и всичко да минава.Няма закони в тая шибана държава,няма и хора,които да ги спазват! ;)

Ми те глобите са бая солени на мен ми взеха книжката за месец точно за тва (е имах още няколко нарушения преди тва :rolleyes: ) Колкото до законите как да има като няма кой да ги налага нито полицията ни е полиция, обикалял съм по европата навсякъде полицията вдъхва респект по всеки един начин. Наще пък с крайно наглото и нахакано поведение си мисли че кат има значка му е позволено всичко. Как да имаш респект от такъв човек. 80% от всички полицай с който съм имал работа са били диви селяни с извинение. За хората който създават самите закони димек драгите ни политици същата работа само гледа да облажи да заграби колкото може повече докато е на влас друго не го интересува.(той народа го е казал "сиромах човек жив дявол") Повечето закони във всички сфери са поръчкови. Мн ясно че държавата ни е шибана и не виждам как ще се оправим скоро ама тва е тема на друг разговор :D

Link to comment
Share on other sites

Еърбега наистина не се отваря при някои марки автомобили, ако си без колан, защото производителите считат, че ако при удар литнеш напред и в този момент еърбега те засрещне при отварянето си, може да се получат сериозни наранявания. За Пежо съм 100% сигурен, че е така, пише го в книжката на колата с дебели букви.

 

На какъв език го прочете това за Пежо, на френски ли? Абе нали идеята на еърбега е точно да те засрещне той а не някоя твърда част от оборудването. Егати и логиката. Отварянето на еърбега си има своите рискове и те са описани във въпросните лепенки, но за пръв път чувам, че се самоизключва. Говорим за еъбега на водача. Този на пътника отдясно винаги е изключен, ако няма човек на седалката, за което се включва и съответен индикатор на таблото. В Америка поне такова чудо няма - изключване на еърбега на водача ако си свали колана (нещо по принцип лишено от всякаква логика), но не бих се учудил ако има подобно уникално френско инженерно решение. :D

Link to comment
Share on other sites

Godfather на WV има даже лепенка на стъклото за тези които не знаят немски. Ако не си сложиш колана няма да ти се отвори айрбага. Не съм сигурен за други коли но специално при Passat 4 беше така. Може би са преценили че ако не се пазиш ти няма да те пазят и те :)

Link to comment
Share on other sites

Godfather на WV има даже лепенка на стъклото за тези които не знаят немски. Ако не си сложиш колана няма да ти се отвори айрбага. Не съм сигурен за други коли но специално при Passat 4 беше така. Може би са преценили че ако не се пазиш ти няма да те пазят и те :)

 

Не знам какво пише и какво слагат на европейските пасати, но на тукашните такова техническо чудо няма, независимо, че пристигат от Германия. Пак казвам, "логиката" на подобно решение ми се вижда безумна по отношение водача на автомобила (все пак приемаме, че колата не може да се движи сама). Единственото ми съмнение е, че това може да се отнася само за пътника до шофьора - вместо датчик в седалката, който да отчита дали някой седи или не, използват колана като такъв.

Link to comment
Share on other sites

Доколкото аз съм чел по въпроса, причината да се изключва е, че като си без колан, времето, за което стига тялото ти много близо до мястото, от което се отваря еърбега, не позволява самият той да се отвори дотолкова, че да бъде полезен. Единственото, което може да стане, е да ти докара някоя травма на врата. Ще се поровя и ще се опитам да намеря из нета обяснение.

 

 

Ето малко от форума на Ситроен България

Не говоря за пипане по комп-а, ами че като симулирате закачен колан - било то с пластмасов накрайник или окъсяване на датчика, еърбега ще се отвори при катастрофа и ще ви се натресе много лошо.

 

Шаро има предвид нещо много просто в новите коли :

Ако не ти е сложен колана, еърбега не се отваря. Ако ти е сложен колама, то тогава се отваря.

 

Та в този случай ако излъжете че сте с колан, а реално не сте си го сложил и се отвори еърбега (а той ще се отвори) ще ви размаже носа и после ще дадете повече пари за пластика .... Така че всеки сам да си прецени.

Link to comment
Share on other sites

до такава степен свикнах, че вече като е вадя от гаража го правя с колан :lol: ...това ми е първата работа :)

Тъй като имам проблем с акомулатора, няколко пъти ми се е случвало да го сложа и да не мога да запля :lol:

Link to comment
Share on other sites

Доколкото аз съм чел по въпроса, причината да се изключва е, че като си без колан, времето, за което стига тялото ти много близо до мястото, от което се отваря еърбега, не позволява самият той да се отвори дотолкова, че да бъде полезен. Единственото, което може да стане, е да ти докара някоя травма на врата. Ще се поровя и ще се опитам да намеря из нета обяснение.

Ето малко от форума на Ситроен България

 

Мисля, че има логика в думите. По БТВ в едно предаване бяха казали, че човек при челен удар и ръце здраво стиснали волана може да не си удари тялото или главата във волана ако скороста е МАКСИМУМ 15 км в час(а може би и по-малко беше). След тази граница мускулите поддават, а представете си с 80 или 100 км в час - челен удар. Тялото ще има такова ускорение, че не ми се мисли как ще се одари в еърбега ако сте без колан и ако самото отваряне стане достатъчно бързо

Link to comment
Share on other sites

слагам колан :)

изключение е само когато ми се налага да изляза от някое доста тясно място и не го слагам да мога да се надигна,завъртя... и после го забравя :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...