Jump to content
BulForum.com

Лизинг


RIP

Recommended Posts

Реших, че трябва да има подобна темичка, защото все повече и повече хора предпочитат да закупуват автомобилите си на лизинг поради нароилите се промоции, понижения на лихви и пр.

Мисля, че ще бъде полезна на много хора, така че каквито и да са - подробностите са добре дошли.

 

Лично аз отскоро станах шофьор, но не си търся евтина кола, като за първа, а съм се спрял на BMW 320 E46 след 2002. Цените варират между 22000-30000 лв, в зависимост от екстри, година, състояние, допълнителни плащания и т.н. Наумил съм си да събера малка сума кеш и поне 20 бона да взема на креди за 5-7 г. Тук е и врътката - потребителския кредит позволява дори до 10 г. (не че съм се засилил за такъв период де), но 3-4% по-висока лихва, а автокредита е само до 3 или 4 г. на малко по-ниска лихва. Само че не мога да си позволя да давам суми от порядъка на 500 лв. на месец и доста се колебая как да постъпя. Максимума ми е нещо от порядъка на 300 лв. месечно, че и наема ми е толкова :cry . Доста от банките не дават необходимата информация онлайн, калкулаторите им са смахнати или пък просто не предлагат автокредити. Ако някой има впечатления по този въпрос с радост ще ги чуя.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 113
  • Created
  • Last Reply

Колата не е само да и плащаш вноската. след като можеш да си позволиш 300 лева месечно не ти трябва кола за 20-30 бона. Тя си иска поддръжка, каско, бензин, които най-вероятно ще са повече от 300та лева за лизинга. Прецени си възможностите и недей да ставаш на гол тумбак - чифте пищови. Моя съвет как да постъпиш - купи си кола, която можеш да си позволиш, плати я кеш и да ти е мирна главата.

Link to comment
Share on other sites

Да ти кажа изобщо не вярвай на това което пише по сайтовете на банките и това което ти обещават преди да си подадеш документите.

Случаят който ще ти напиша е малко в страни от темата за коли, но е на тема потребителски кредити.

Вероятно си гледал рекламата на Райфайзен банк в която казват че отпускат до 30 000 лева без доказване на доход. Няма такова нещо. Клиент съм на банката вече над 2 години. За този период сумата която съм получил като заплата в банката е доста сериозна. В български левове е шесцифрена. Въпреки всичко това ми отказаха кредит който се равнавя на по - малко от 2 месечни заплати.

Мисля че най - лесно ще получиш кредит от Unicredit. Лично моята кола я взех с кредит от тях. Ще те излъжа как са лихвите и условията им в момента.

 

http://www.unicreditleasing.bg/

Това им е сайта. Честно казано доста се развиха в последната година. След обединението на "банките" станаха доста голям "играч".

 

Когато си избирах кола обиколих и няколко автосалона за коли втора употреба. От самия салон ми предлагаха да ми я дадат на изплащане. Срокът обаче беше година ако не се лъжа.

 

 

Един личен съвет от мен. Не се хвърляй на нещо толкова скъпо. От това което си написал реално почти няма да ти остават свободни пари след като си платиш лизинга и наема. Има ли смисъл от толкова скъпа кола в този случай? Не забравяй че поддръжката няма да е от най - евтините. Не е лоша идея да сключиш и пълно автокаско което е също една сериозна сума на година. Знам какво е да имаш желание да вземеш колата възможно най - скоро. Помисли си много сериозно. Седни и си направи сметката без да действаш импулсивно.

Link to comment
Share on other sites

netrootbg как да си направи сметката, като е нов шофьор :)

 

Ето моите разходи на кола среден клас, малко по-евтина от БМВ-то:

 

Бензин - 350 лева месечно

Зимни/летни гуми - 1200 лева, делим на две, защото смятам да ги карам 2 сезона - 600 лева

Каско - 980 лева

Гражданска - 140 лева

Данъка незнам колко е, но да кажем 150 лева

Приемаме, че има 2 смени на масла годишно - 300 лева

Мивка, аксесоарчета, ароматизатори - 50 лева месечно

 

580 лева месечно БЕЗ изобщо да включвам ремонти и смяна на консумативи различни от масло и филтри.

Та много хубаво си помисли, да не ти вземат после колата, щото много боли.

Link to comment
Share on other sites

Да не говорим ангренажния ремък колко струва на този клас коли. Не съм сигурен дали не е с верига. Ако не е буквално ще го заболи сърцето когато разбере. Raptor наскоро ми се похвали че на 3-4 годишна Шкода му искат 1400 лева. Може да сметнеш за БМВ колко ще излезе.

Link to comment
Share on other sites

Това БМВ съм почти сигурен, че е с верига и се минава май само с обтегачи. Нека злобил да каже колко струва труда в сервизите на БМВ, че май се беше оплаквал в една тема :)

Link to comment
Share on other sites

Колега, сметни си добре разходите... Особено за гориво.

 

 

И аз искам да карам мощна кола, ама за сега не може ;)

 

 

 

Ето един пример... с по-малко от 100 лева минавам ~500 километра градско. 2.0д на БМВ. Това е за седмица-седмица и половина.

Link to comment
Share on other sites

ако говорим за оторизирани сервизи там цените са безбожни , за съжаление в някой сервизи са и абсолютни некадърници....

Link to comment
Share on other sites

калкулаторите им са смахнати ...

 

Като човек писал подобни калкулатори само да кажа че не са смахнати ами има какви ли не врътки и резултатите са шантави особено ако не разбираш от финанси а и не си наясно със всички неща които банките залагат (като примерно първата година лихвата да е една следващите друга, има разни балонни плащания където само главница плащаш и т.н. и т.н.).

 

Колкото до темата - те хората ти го казаха вече ама ако можеш да си позволиш около 300лв на месец да даваш за вноската на колата я си представи какво ще стане ако вземе че стане нещо с тази кола - аз примерно първата година моята кола НЕ успях да и ожуля само 1ния калник и едната врата - всичко друго бях успял тук или там да го тръкна. На по-скъпите коли и гумите са им по-скъпи и бензина и маслото и т.н. и изобщо ако колата е далеч над това което можеш да платиш за 6 месеца по-добре се замисли пак дали да се хващаш.

 

Аз съм се замислил да взема и аз нещо на лизинг, но ще го прекарам като разход на фирмата си а тогава вноските са 100% разход, иначе трябва да плащам кинти за данъци... аз мога ли или не мога, а? :)

 

Та за колата - особено ако си шофьор отскоро (така както си го написал предполагам че има-няма няколко месеца) - по-добре си вземи някаква малка и ефтина кола - това и на мен ми го казваха като бях в твоето положение и аз не вярвах ама като ожулих мойта първите няколко пъти и после сменях гуми и дадох по 80лв за нова Bridgestone а познати с BMW-та кихат по 500 за едната взе да ми идва акъла на място :)

Link to comment
Share on other sites

Максимума ми е нещо от порядъка на 300 лв. месечно, че и наема ми е толкова :cry .

Един съвет и от мен - помисли за жилищен кредит преди този за автомобил.

Ако все пак твърдо си решил да вземеш возило на кредит, освен лихвите трябва да си отваряш очите и за доста други работи като - наказателни лихви, буферен период ( не знам дали така се нарича възможността да пропуснеш месечни такси ) , Годишен процент на разходите и т.н.

Като ме заболи зъб отивам на зъболекар - ако ми трябва съвет за кредит се обръщам към кредитен консултат - знаят лихвени %, условия, промоции и т.н. на всяка една банка - най-добре ще те насочат към това което търсиш.

Link to comment
Share on other sites

Май малко неясно съм се изказал. Казвам, че мога да отделя 300-350 максимум за самия лизинг, а останалите неща са ми ясни - дизел, застраховки, данъци, ремонти и т.н. За тях съм предвидил финанси. Вярно, че съм нов шофьор (3 месеца), но все пак мога да си правя сметката, така че да имам достатъчно пари и за нормален живот. Добре платен съм, а и работата ми е такава, че мога да изкарвам доста пари допълнително и се стремя към това. Поставям си високи цели и ги преследвам, мисля, че в това се крие успеха :).

 

netrootbg, гледах ги и тях и адски високи ми се видяха лихвите и по-точно лихвения период е прекалено кратък. При 20000 според калкулатора им имам първоначална 20% и само 2 години период, което абсолютно не ме устройва. И не действам импулсивно, сметка си правя от половин година, а колата няма да я взимам скоро, просто проучвам нещата, а и както писах - просто отварям тема по въпроса.

 

INCINERATOR, аз ще минавам толкова за цял месец + максимум 200км отгоре непредвидени.

 

azsum, мислил съм за жилищен, но предпочитам първо да намеря с кой да споделям жилище за да се обвързвам. Все пак там говорим за срокове от порядъка на 20 г. и нагоре, при едно 400-500 лв. на месец и то за малък апартамент.

Link to comment
Share on other sites

Може би се повтарям, но според мен е по-добре да вземеш нова кола (дори и от по-нисък клас) отколкото втора употребка (особенно щом ще я взимаш на лизинг). Когато пазаруваш нова кола лизинга си е уреден обикновенно от продавача, въобще не е висок колкото за кола втора употреба и имаш минимум разправии.

А и новото си е ново. За него имаш само разходи за бензин и течност за чистачки :)

Link to comment
Share on other sites

Аз също имам книжка от 6-7 месеца но това не ми попречи да си взема кола обаче нова. Моя съвет е по добре нова и поне 3 години мирна глава докато свикнеш с нуждите на "любовницата" от колкото втора ръка и почти всеки месец да "изкачат" разни болежки.

Link to comment
Share on other sites

Аз също имам книжка от 6-7 месеца но това не ми попречи да си взема кола обаче нова. Моя съвет е по добре нова и поне 3 години мирна глава докато свикнеш с нуждите на "любовницата" от колкото втора ръка и почти всеки месец да "изкачат" разни болежки.

 

И ако не е тайна каква ти е новата кола?

Защото не съм съгласен че от новото по-добро няма, точно пък за колите....

Link to comment
Share on other sites

И ако не е тайна каква ти е новата кола?

Защото не съм съгласен че от новото по-добро няма, точно пък за колите....

 

 

Единственото по-добро от новата кола е по-новата кола. ;)

Link to comment
Share on other sites

И ако не е тайна каква ти е новата кола?

Защото не съм съгласен че от новото по-добро няма, точно пък за колите....

 

Toyota Auris - най малкия двигател 1,4 - 97к.с. Тъй като няма пари за повече. Верно е че за същите пари мога да взема на колегата BMW-то , но пак казвам - за мен новото си е ново и изобщо не ме притеснява това че нямам "мощна голяма кола пълна с екстри" която ако оставя запалена на бензиностанцията не мога да я зареда до горе...

Link to comment
Share on other sites

Въпросът е там, че като си вземеш нова (тоест гаранционна) кола ти е мирна главата. Прибавяш каско и наистина остават само бенз/нафта и ароматизаторчета. Разбира се за същите пари можеш да вземеш нещо 5 години по-старо, но 5 пъти по-яко.......... и с 5 пъти повече възможности за "болежки". Винаги покупката на употребяван автомобил е риск, без значение дали е от познат или от препоръчан салон.

 

Колкото за лизинга - тъпото е, че по едно време ще се усетиш, че колата която изплащаш на Х цена, вече струва 2/3Х или дори 1/2Х.. А ти в същия момент плащаш освен нереалната цена, а и лихви и такси. Но все пак тва е цената на услугата, след като нямаш кеш на момента.

И аз съм млад шофьор, и аз искам скъпа кола. Обаче знам, че още ми е рано. Още повече, че ти спомена много малко километри, тоест за какво ти е скъпа кола като не я караш често? Да стои в гаража (ако има такъв) ли? Решението си е твое, но МОЛЯ ТЕ отдели 2-3 дена, вземи си отпуска и обиколи ВСИЧКИ банки и провери условията им, преди да вземеш окончателно решение.

 

Успех!!

Link to comment
Share on other sites

Аз немога да разбера защо говорим изобщо за лизинг?Това си е чисто и просто кола на ИЗПЛАЩАНЕ ама не и на лизинг.В европа лизинг може и да има ама тук си е чисто изплащане с лихва.

 

Иначе наистина и според мен е по-добре да се вземе кола по-нисък клас и определено новото си е ново.Старата ако ще самолет да е кошница е и не се знае кой как е карал преди това.

Link to comment
Share on other sites

Да не забравяме че тези коли които идват в България като втора ръка са я сдухани от каране, я удряни (за по-евтинко).

Моята съм я взел нова и за 3 години й навъртях 30 000 км. И не съм се ограничавал : карам си спокойно.

А тези дето ги продават 3-годишните са на към 200 000 :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Новото си е ново, но не знам защо си мислите, че новите коли са застрховани от повреди. Освен това аз съм над 1,90 човек и не ми е удобно да се гъчкам в малки колички. Доскоро карах едно от новите А3 и не ми беше особено комфортно докато не дръпна седалката почти на макс. Така че не, мерси. Искам голяма, спортно-елегантна кола и мисля, че E46 е идеалния избор.

 

spot_ex, 320-ката дизел си гори съвсем прилично, но бензина вече не ми е по силите... за това и не се силя за него.

 

Намерих една интересна статия - Автолизинг или автокредит – коя е най-подходящата форма за закупуване на автомобил.

Link to comment
Share on other sites

Новото си е ново, но не знам защо си мислите, че новите коли са застрховани от повреди...

 

Те никои коли не са застраховани от повреди , но нали като е нова е гаранционна и евентуалните проблеми се отстраняват гаранционно

 

Нека да кажем, че някои проблеми са гаранционни, а други не :)

 

Точно това имах впредвид , но не се изразих както трябва :)

Link to comment
Share on other sites

Те никои коли не са застраховани от повреди , но нали като е нова е гаранционна и евентуалните проблеми се отстраняват гаранционно

 

Така си мислиш ти :punk

Link to comment
Share on other sites

Аз немога да разбера защо говорим изобщо за лизинг?Това си е чисто и просто кола на ИЗПЛАЩАНЕ ама не и на лизинг.В европа лизинг може и да има ама тук си е чисто изплащане с лихва.

 

Иначе наистина и според мен е по-добре да се вземе кола по-нисък клас и определено новото си е ново.Старата ако ще самолет да е кошница е и не се знае кой как е карал преди това.

 

И тука има това за което си мислиш и му казват "оперативен лизинг". Взимаш кола като под наем, караш я 3 години и им я връщаш. Или си я купуваш по-ефтино от лизинговата компания.

 

 

Те никои коли не са застраховани от повреди , но нали като е нова е гаранционна и евентуалните проблеми се отстраняват гаранционно

 

Хем е така хем ако нямат части в сервиза може да се окаже че този месец кола няма да караш защото те чакат доставка. С японските коли в БГ е така... Те пак ще ти я оправят и всичко ама ако си карък може да си пешеходец някоя и друга седмица...

Link to comment
Share on other sites

Те никои коли не са застраховани от повреди , но нали като е нова е гаранционна и евентуалните проблеми се отстраняват гаранционно

Нека да кажем, че някои проблеми са гаранционни, а други не :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...