Midex Posted December 27, 2009 Share Posted December 27, 2009 като карате към някой сфетофар, който е червен с идеята че ще спретедокато върви по инерция я оставяте на скоростта на която е била или освобождавате от скорост ? Ха, странен въпрос...ами зависи от различни фактори като скоростта ти в момента, натовареността на движението, оставащото време до зелено и др. В различни случаи може безопасно да се използват и двата метода на спиране. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted December 27, 2009 Share Posted December 27, 2009 Аз предпочитам да съм на скорост (или в която съм или по-ниска) и да спирам постепенно, а не както правят някои в последния момент. Т.е. не се влача до светофара просто спирачното усилие ми е почти равномерно в повечето случаи от момента в който реша да спирам до окончателното спиране. Винаги съм мразел като се усеща кога шофьора (аз или други) му играе крака по педала на спирачката. Мисля, че плавното спиране трябва да се учи още в курса - а не като шофьор на рейс всички да ги събираш на предното стъкло на всеки светофар (само давам пример, нямам нищо против тях). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pazu Posted December 27, 2009 Share Posted December 27, 2009 (edited) падам една скорост по-доло за да може евентуално ако светне жълто преди да съм тотално спрял , да мога само да ускоря без да се туткам и да бавя излишно останалите ... освен тва с тая операция в повечето случаи ако видя светофара отдалече спирачка почти не ми е нужна . Кво означава да се влачиш до светофара ? Ква е разликата ако караш 100 метра до червения светофар с 10 или ако засилиш до 50 и набиеш резки спирачки ? Щото и в двата случая чакаш , и в двата случая по-бързо "зелено" - няма да стане (Правя странна аналогия със случаите когато напред няма път по една или друга причина , трябва да се чака и някой настоятелно зад теб надува клаксона в нетърпеливо очакване да си изкараш перката от покрива и да демонстрираш вертикално излитане съчетаващо прескаченането на целия трафик и така той да заеме твоето място, щото видиш ли е по-предна позиция :ph34r: ) Edited December 27, 2009 by pazu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted December 27, 2009 Share Posted December 27, 2009 (edited) Абе има една тенденция ... особено на България кръстовището при слизане от моста на УХТ (ВХВП). Там мнооого често се влачат до светофара (като няма задръстване, де). Не знам. Онзи ден видях 3ма така да се туткат с под 20на км...не разбирам каква е логиката!? При положение и че брояча не беше на 10 сек примерно ами на поне 24-6 сек!?!??!?! За какво го правят някой знае ли? Edited December 27, 2009 by host Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TED Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Еееее не, извъдихте се едни градски пилоти... Колата никога не се оставя на свободна, освен когато е спряла. Ако е необходимо се бута предавка надолу и се отпуска газта, ако е необходимо се натиска и спирачка. Така контрола го има постоянно, да не говорим че и рахода при моторна спирачка е 0 л/100. Ако някога сте карали мотор ще знаете че е чиста проба безумие да се пуснеш по инерция на свободна. Иначе +1 за pazu, ще стане човек от него Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
po_taka Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 ... Колата никога не се оставя на свободна, освен когато е спряла. Ако е необходимо се бута предавка надолу и се отпуска газта, ако е необходимо се натиска и спирачка. Така контрола го има постоянно, да не говорим че и рахода при моторна спирачка е 0 л/100..... може ли да обясниш защо е 0/100 ? Аз по принцип в града карам на 4-та и като видя светофар я пускам пускам газта, така тя забавя до към 20 и неще по-надолу, защото компютъра не дава оборотите да паднат под 700. Това което си го написал значи ли че от 50 до 20 разхода ми е 0 ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Ами имаше нещо за инжекционите, че си имат фабрично такъв режим ама не съм запомнил. Ако знае някой. Специално на мен ми го обясняваха при планинско спускане, че ако не бараш педала на газта, то дори да не си изкл. от скорост при инжекционните двг. разхода е 0. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 (edited) разхода е 0. <дървено философстване>Доволно близък до 0 да ама баш 0 няма как да е щом работи... </дървено философстване> И ако говорим просто за "влачене" напред и има малко по-голямо разстояние може да се изключи от скорост не за друго ами защото когато е на скорост спира по-бързо колата а така си се търкаляш по интерция... но трябва да се преценява - ако зад теб има колона шанса да изнервиш някой е голям а да тръгнат да ти се навират отпред е неприятно и нови известен риск особено ако се налага другия да прави слалом между колите в няколко ленти. Edited December 28, 2009 by djadomraz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Да, принципно е така - при включена скорост и отпуснат педал за газта, инжекционите просто не се задействат, а двигателят не изгасва, тъй като инерцията и включената скорост го карат да се "самоподдържа". Това разбира се се следи от компютъра на колата и ако оборотите паднат под някакъв предварително определен минимум, инжекционите отново се задействат и започват да впръскват минимални количества. В случая обаче говорехме за спирането на предавка или без нея, без да се съобразяваме с разхода на гориво. Разбира се по-често се използва включената скорост, но има случаи, когато се използва и изключването от скорост. Най-малкото за да спреш от 50-60 км/ч. до 0, няма как да останеш само на 4-та предавка (използвана най-често с тази скорост), а трябва да превключиш на 3-та, после на втора, а след това евентуално (при редки случаи) дори и на 1-ва. Разбира се може да прескочиш някоя от междинните предавки, но пак си иска превключване, което е доста затормозващо, когато трябва да го правиш десетки пъти преди да спреш на всеки светофар. Така, че поне аз напълно оползотворявам и двата метода на спиране, като използвам всеки един от тях, в зависимост от изброените фактори в горния ми пост. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
po_taka Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 то дори да не си изкл. от скорост при инжекционните двг. разхода е 0. кола, с включен двигател, на свободна скорост гори около 1,2л/час така че тук си в грешка Добре а ако се спускам по наклон и се държи 2ра с 2500 рпм то тогава не се гори никакви гориво ? или си гори за поддържането на минималните 700, а другите 1300 идват бонус от наклона ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 кола, с включен двигател, на свободна скорост гори около 1,2л/частака че тук си в грешка Има се предвид, когато си по наклон и НЕ си изключил от скорост. Щото ако си изключил, разходът ще ти е толкова, колкото и когато си спрял и колата работи на празен ход. А когато си на скорост, без значение от предавката и едновременно с това си над минималните обороти за определения двигател (за различните коли както знаеш минималните обороти са различни, така че този праг "над" също варира при различните коли), инжекторът спира да впръсква гориво. Който е наясно с работата на двигателя с вътрешно горене няма да зададе въпроса "Ами как тогава двигателят не изгасва без гориво?". П.П. За вечно "невярващите" ето един кратък откъс от едно дълго описание на системата за впръскване на Бош - KE-Jetronic: УСТРОЙСТВО НА АГРЕГАТИТЕ НА СИСТЕМАТА ЗА ВПРЪСКВАНЕ “KE – JETRONIC” - ДЮЗА ЗА ПОДАВАНЕ НА ГОРИВО - бла...бла...бла... - РЕГУЛАТОР ЗА НАЛЯГАНЕ НА ГОРИВОТО - бла...бла...бла... - бла...бла...бла... - бла...бла...бла... - и още много - бла...бла...бла... ...и сега това, за което говоря... - РЕЖИМ НА ПРИНУДИТЕЛЕН ПРАЗЕН ХОД Принудителен празен ход се нарича режимът, при който дроселовата клапа е затворена, а пък оборотите са по-високи от тези за празен ход на двигателя и не се подава гориво в цилиндрите, например при спускане по наклон. Принудителният празен ход намалява разхода на гориво и рязко снижава токсичността. Датчикът за положението на дроселовата клапа подава сигнал в ЕБУ, че дроселовата клапа е в изходно положение. Едновременно ЕБУ получава сигнал от системата за запалване, за броя на оборотите. Ако оборотите са по-високи от тези на празен ход, ЕБУ променя посоката на тока в електрохидравличния регулатор за налягане. Налягането в долните камери на диференциалните клапани се изравнява с това в системата. Диафрагмите затварят напорните клапани в горните камери и се прекратява подаването на гориво към дюзите. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Между другото някой отчете ли фактора "включен климатик" и връзката му с нулевия (или не чак толкова нулев) разход? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CyberHill Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Включения климатик , сам по себе си не гори бензин/нафта/газ/метан Той се задвижва посредством ремък ( в повечето случай). Няма значение дали в момента се гори гориво или не - важното е да се предава въртящ момент на компресора... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Аз лично също използвам 2-та начина на спиране.В града по светофарите, особенно от далеч като видя, че е червено и има доста време се пускам най-спокойно по инерция и спирам съвсем плавно.Аз също мразя да спирам разко.По надлезите и по баирите задължително не изключвам от скорост!!!!!Тогава си понижавам със скоростите, въпреки че е бая ръчкане. Относно климатика на мен в Импас-а ми каза, че по-добре било да е на затворена клапа.Така върти един и същ въздух климатика, съответно се товари по-малко, по-малко гори.Е от време на време трябва да се пусне и свеж въздух. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TED Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 (edited) Малко тъпо се чуствам но ще обясня, шофьорите да не четат. И двата начина на спиране описани по горе водят до влачене и изнервят другите участници в движението. И изреждането на предавките надолу и пускането на свободна. При планувано спиране обикновенно се бута предавка надолу, комбинирано със спирачка. След това се изключва от скорост като със спирачката се спира до нула. От тези две действия първото е по продълвителното. Предполагам и midex има това в предвид като казва че ползва и двете. Естествено нищо от това не важи при екстремно спиране. Натискате съединителя и спирачката, няма време да изключите от скорост. Държите с две ръце волана опитвайки се да спасите своят или на нечий друг живот. По темата за разхода. Когато използвате моторна спирачка компютърът на инжекциона спира впръскването и запалването (т.нар. cut off режим), затова и разхода тогава е 0 (няма значение с климатик или без). За сравнение разхода на празен ход на бензинов автомобил е около 1л/час. Edited December 28, 2009 by TED Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 като карате към някой сфетофар, който е червен с идеята че ще спретедокато върви по инерция я оставяте на скоростта на която е била или освобождавате от скорост ? Да кажем, че 70:30 редя предавките на долу, а ако има сняг - винаги ги редя на долу една по една. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Екстремно спиране в смисъл неочаквано...тогава да, натискаш спирачката и толкоз в повечето случаи. При екстремно спиране при скоростно шофиране абсолютно винаги предавка надолу и спиране чрез двигателя, разликата е огромна. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 При екстремно спиране при скоростно шофиране абсолютно винаги предавка надолу и спиране чрез двигателя, разликата е огромна. С лекото допълнение в зависимост от радиуса на идващия завой и състоянието на пътната обстановка "или предавки надолу", а в още по-екстремни ситуации - и с помощта на ръчната спирачка. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 и с помощта на ръчната спирачка. Ей това не ми се е налагало да го правя още. Да подчертая налагало Иначе един приятел след като си тресна новия Civic тръгна да обяснява колко скапан му бил ABS-a и как без него щял да спре по-бързо... после се оказа че преди да почне да спира е зяпал някаква "кака" с къса поличка и след като човека с който се е возил му е извикал да гледа напред че ще се ударят се е усетил че джипката пред него е спряла защото някой преди нея правил маневри и каката в джипката набила спирачки... той не че не е имал достатъчно време да спре ама като се заплесва по тинейджърки после трябваше да оправя малко ламарини... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pazu Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Днеска на Бяла черква се разбих с тая ръчна и тоя сняг на тея ливади ... какво ли ще е с //M Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Днеска на Бяла черква се разбих с тая ръчна и тоя сняг на тея ливади ... какво ли ще е с //M Еми ще има: "изключете ТК, но не забравяйте, че 19-ката струва 800 лева....парчето" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 Т'ва колкото полофин гоуф бе, ебати скъпотията Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferante Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 по случайност попаднах на следния сайт: http://www.ukipme.com/engineoftheyear/winners_09/green.html Според него класацията за "най-зелен" двигател е следната: Интересно е че Приус-а изцяло липсва 1. Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger (VW Golf, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra) 205 2. Honda Hybrid 1.3-litre (Insight Civic) 203 3. BMW Diesel 2-litre Twin Turbo (123d) 147 4. BMW Diesel 3-litre Twin Turbo (335d, 535d, 635d, X3, X5, X6) 133 5. Mercedes-Benz Diesel 2.1-litre (BlueEfficiency E-Class, BlueEfficiency C-Class) 115 6. Ford Hybrid 2.5-litre (Ford Fusion Hybrid, Mercury Milan) 82 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 Тц, ти и аз мразим Тойота и тия дето правят класацията и те са от нашата секта Тоя Приус си е пълна прищявка, дори във втория си вариант (генерация 2, която си е добра кола, но пак нищо особено). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 по случайност попаднах на следния сайт:http://www.ukipme.com/engineoftheyear/winners_09/green.html Според него класацията за "най-зелен" двигател е следната: Интересно е че Приус-а изцяло липсва 1. Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger (VW Golf, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra) 205 2. Honda Hybrid 1.3-litre (Insight Civic) 203 3. BMW Diesel 2-litre Twin Turbo (123d) 147 4. BMW Diesel 3-litre Twin Turbo (335d, 535d, 635d, X3, X5, X6) 133 5. Mercedes-Benz Diesel 2.1-litre (BlueEfficiency E-Class, BlueEfficiency C-Class) 115 6. Ford Hybrid 2.5-litre (Ford Fusion Hybrid, Mercury Milan) 82 Е тия колички с тоя мотор ми взимат тока Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.