paagrio Posted September 16, 2009 Share Posted September 16, 2009 Малеее. Гледай какви чудеса! Врачки си имаме във форума! Преценяват какво щяло да стане 5 секунди след като погледнат. Ами представете си следната ситуация. Карате си през квартал, джагъркате си радиото или си обяснявате там нещо с човека на задната седалка, гледайки го директно в очите. Преценили сте, че 5 секунди нищо няма да стане, щото отпред няма никой. И на 3-тата секунда след отместването на погледа, един пенсионер или дете решава да мине/изтича, защото е преценил/о, че ще може да мине. И какво правим тогава? Чети малко ве, не бързай да пишеш. Написал съм че не винаги е безопасно да се разсейваш дори за секунда - началото на второто ми изречение. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Botev1912 Posted September 16, 2009 Share Posted September 16, 2009 Между другото понеже съм прекалено капризен, досега единствено 2 слушалки на Plantronics са успели да ми харесат, нищо друго не мога да трая на ухото си (или са прекалено подобни на тези но с по-лоши параметри) - voyager 520 и voyager 835, май има и 1 нокия относително удобна, но е прекалено лъскава и грозна.Иначе свикнах от едни слушалки с кабел - Nokia Boom HDB 4 които и досега си остава възможно най-удобната слушалка която съм виждал но стават само за старите нокии. аз имам Jabra някакъв модел който директно влиза в ухото и съм доста доволен от качеството на чуване Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted September 16, 2009 Share Posted September 16, 2009 (edited) Чети малко ве, не бързай да пишеш. Написал съм че не винаги е безопасно да се разсейваш дори за секунда - началото на второто ми изречение. Четох го цялото "ве". Като е "не винаги безопасно", реално не допълваш ли това, което аз казвам? И какво е за теб "безопасна" ситуация? Да си сам по средата на нищото и да караш с 20? В града има ли такива "безопасни" ситуации ми е интересно? Или са само по магистралите, където за 5 секунди изминаваш доста повече отколкото можеш да видиш детайлно в далечината? Edited September 16, 2009 by w00x Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paagrio Posted September 16, 2009 Share Posted September 16, 2009 (edited) Четох го цялото "ве". Като е "не винаги безопасно", реално не допълваш ли това, което аз казвам? И какво е за теб "безопасна" ситуация? Да си сам по средата на нищото и да караш с 20? В града има ли такива "безопасни" ситуации ми е интересно? Или са само по магистралите, където за 5 секунди изминаваш доста повече отколкото можеш да видиш детайлно в далечината? Ти не можеш да разбереш кога е безопасно, защото си слабак. Защото не можеш да видиш светофара с периферното зрение а искаш да го "следиш". Защото не можеш да си погледнеш радиото за една секунда (сигурно и таблото не гледаш и ако например колата прегрее няма да забележиш). Защото ако някой в колата те заговори ти трябват толкова много умствени ресурси че не можеш да следиш пътя. Edited September 16, 2009 by paagrio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted September 16, 2009 Share Posted September 16, 2009 (edited) Ти май определено към врачуването си се ориентирал. Не мога да гледам светофара, трябва да го следя, ..., ..., ... Не съм сигурен кой е слабакът. Ти, където започваш да обиждаш на 3-ти пост, или аз, че вече няколко поста ти гледам ирационалното мислене и запазвам нормалния тон. Карай си даже ако искаш гледайки през страничното стъкло. Сигурно и караш, така както пишеш във форума. С периферното зрение, защото цитирания от теб пост съдържа няколко не-реторични въпроса, които ти просто си прескочил. Edited September 16, 2009 by w00x Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted September 16, 2009 Share Posted September 16, 2009 Преместих спора за говоренето тук за да не се оспамва темата за катастрофите. Верно е, жена ми на съвсем тъмно успява да напипа някои неща и доста добре се оправя :lol: Дедо, това е ясно и може би им е в природата, ама по тази логика жените излиза да са с доста по-добри умения за управление на автомобил от мъжете. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted September 16, 2009 Share Posted September 16, 2009 Дедо, това е ясно и може би им е в природата, ама по тази логика жените излиза да са с доста по-добри умения за управление на автомобил от мъжете. Ааа тази логика малко като "ако нямаш аквариум с рибки значи си педал" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
3dfx Posted September 16, 2009 Share Posted September 16, 2009 За разлика от работата с бордовия компютър, работата с навигацията, с плеър-а (защото с напипване не можеш да си избереш радиостанция или да се ориентираш на коя папка от целия диск си), с климатика и с още сума ти работи - телефона не се налага да го гледаш докато го използваш. Идеята ми е, че не е хубаво да се абсолютизира по начина, по който се опитват да го правят почти всички - "говоренето по телефона докато караш е опасно". Десетки неща, които правим, докато караме са по-опасни, но на никой не му е хрумвало да ги забранява. И въпреки, че хич не си падам по разни теории на конспирациите - съм доста убеден, че десетките изследвания които се правят на тази тема, са финансирани от производителите на телефони, с цел раздвижване на пазара на аксесоари (хендсфри-та, стойки и китове за коли и т.н.). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted September 16, 2009 Share Posted September 16, 2009 За разлика от работата с бордовия компютър, работата с навигацията, с плеър-а (защото с напипване не можеш да си избереш радиостанция или да се ориентираш на коя папка от целия диск си), с климатика и с още сума ти работи - телефона не се налага да го гледаш докато го използваш.Идеята ми е, че не е хубаво да се абсолютизира по начина, по който се опитват да го правят почти всички - "говоренето по телефона докато караш е опасно". Десетки неща, които правим, докато караме са по-опасни, но на никой не му е хрумвало да ги забранява. И въпреки, че хич не си падам по разни теории на конспирациите - съм доста убеден, че десетките изследвания които се правят на тази тема, са финансирани от производителите на телефони, с цел раздвижване на пазара на аксесоари (хендсфри-та, стойки и китове за коли и т.н.). Напълно съм съгласен, но не можеш да кажеш и "говоренето по телефона не е никакъв проблем, щото гледаш пътя и нищо не ти отвлича вниманието". Толкова в киреча отиде спора за пореден път, че забравих защо дадох примера за радиото. Явно аз съм супер човек някакъв. Натискам бутоните по дистанционното на телевизора без да ги гледам. Освен това си увеличавам/намалявам радиото в колата и сменям станциите използвайки 6-те фиксирани бутона - СЪЩО БЕЗ ДА ГЛЕДАМ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pazu Posted September 16, 2009 Share Posted September 16, 2009 Ооо аз и тетрис играя докато карам , и указаталя на телефона превъртам , и клипове / снимки правя .. вие тука за едно радио се чепкате . Наистина един човек , така ... нормален физически и стабилен психически би могъл да напипа копчето за усилване/намаляне на радиото без да отделя очи от пътя ... същият този човек би могъл да отдели поглед от пътя обръщайки внимание и на нещо друго , само дето това си действие трябва да го съобрази със скороста и другите участници в движението Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted September 16, 2009 Share Posted September 16, 2009 Ооо аз и тетрис играя докато карам , и указаталя на телефона превъртам , и клипове / снимки правя .. А бараш ли меча докато караш? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pazu Posted September 16, 2009 Share Posted September 16, 2009 (edited) А бараш ли меча докато караш? Барат ми го с уста даже Edited September 16, 2009 by pazu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted September 17, 2009 Share Posted September 17, 2009 Барат ми го с уста даже Тук се изложи вече. Това действие е елементарно и в него няма нищо майсторско и достойно за един гоуфаджия. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted September 17, 2009 Share Posted September 17, 2009 Pazu, много предвидим отговор... скука... нещо по-оригинално трябваше да измислиш Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pazu Posted September 17, 2009 Share Posted September 17, 2009 (edited) Ако го кажа по-оригинално ще има убидени , разведени и бой , щото чуждите жени не би трябвало да правят такива работи на разните му там голфаджии Edited September 17, 2009 by pazu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted September 17, 2009 Share Posted September 17, 2009 Пазу, продължаваш да се излагаш бе момче. Това каква връзка има изобщо с майсторското управление на ниско летящ гоуф? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат Ицо Posted September 17, 2009 Share Posted September 17, 2009 Един от признаците за уменията на шофьора е дали паралелно със следенето на пътя може да отдели част от вниманието си (не цялото) за други дейности. Добрият шофьор знае кога е безопасно да отдели две-три секунди за поглед настрани, и в същото време може с един бърз поглед напред да анализира ситуацията и да си представи какво ще стане след 5 секунди. Слабият шофьор е стиснал волана с две ръце и гледа втренчено на 50 метра напред, мисли си че като не се занимава с друго е в безопасност, но не вижда някоя интересна кола, спряла от лявата страна на улицата или някой познат, който му маха от тротоара (или дете, което се е засилило с колелото и ще изскочи на пътя), не вижда знака за предимство, когато е сложен отдясно - такива са по-опасни за околните от шофьор на маршрутка, който едновременно яде дюнер и връща ресто на пътник отзад. Малко алабала общи приказки... По принцип е горе долу така, но не точно! Познат и хубава кола на тротоара бих забелязал като обекти само ако поне една от вероятните им траектории се пресичат с моята. Самия факт, че не си позволява да прави нищо друго, което го разсейва, вече качва шофьора в една категория нагоре. Има слаби шофьори, които хем не могат да карат, хем имат самочувствие, хем на най неподходящите места и моменти човъркат радиото. За шофьорите на маршрутки - обаждате се на тел 112 казвате си всичко и да видим дали ще си яде дюнера в маршрутка повече . щото чуждите жени не би трябвало да правят такива работи на разните му там голфаджии Мани ми сетне целуват мъжете си Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paagrio Posted September 17, 2009 Share Posted September 17, 2009 Малко алабала общи приказки... По принцип е горе долу така, но не точно! Познат и хубава кола на тротоара бих забелязал като обекти само ако поне една от вероятните им траектории се пресичат с моята. Самия факт, че не си позволява да прави нищо друго, което го разсейва, вече качва шофьора в една категория нагоре. Има слаби шофьори, които хем не могат да карат, хем имат самочувствие, хем на най неподходящите места и моменти човъркат радиото. За шофьорите на маршрутки - обаждате се на тел 112 казвате си всичко и да видим дали ще си яде дюнера в маршрутка повече . Чичи Бънди, за теб са общи приказки ама виж че има и хора на доста по-ниско ниво, които не могат да зацепят нито идеята, нито тезата, четат всяка дума отделно като забравят какво пише в предното изречение, затова не се напъвам много 1* За да им усетиш вероятната траектория, значи са ти попаднали в периферното зрение и си ги осмислил посъзнателно - значи все пак гледаш настрани с част от вниманието си, а не в една точка напред като аматьор. Ако обектът е познат или интересен му обръщаш внимание, ако не - просто го игнорираш подсъзнателно и го изтриваш от временната памет. Например с жена ти ако се разминавате по Найчо Цанов, ще я видиш, ама тя няма да те види. Маршрутката е само пример към идеята ми че опитен шофьор може да прави няколко работи наведнъж и въпреки това да има пълен контрол над колата, за разлика от слабаци които не могат да си погледнат радиото без да изкривят траекторията на колата. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobo Posted September 17, 2009 Share Posted September 17, 2009 (edited) интересно как така смотаната статистика сочи, че куп инциденти са с участието на опитни шофьори, а не на слабаци. всъщност в нея са включени и двата типа. та има примери за опитни шофьори, които точно в някакъв сюблимен момент са правели нещо друго и са пропуснали да направят прогнозата си за следващите 5 секунди, щото няма нужда, нали са опитни и могат всичко, и то едновременно. обаче ей на, не им провървяло веднъж. и така на доста такива опитни по веднъж не им провървяло. баси, много смотана тая статистика => тя е за слабаци. както са смотани и разните там очилатковци дето твърдят, че при високи скорости периферното зрение отслабва, а мозъка обработва информацията само в основния фокус. пилотите на изтребителите го знаят и не разчитат на периферното си зрение, щото са слабаци. самочувствието е хубаво нещо, но като всичко друо е вредно в големи количества. Edited September 17, 2009 by mobo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат Ицо Posted September 17, 2009 Share Posted September 17, 2009 Именно на това и наблегнах. Всички катастрофи стават от силно надценяване на способностите Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zlobil Posted September 17, 2009 Share Posted September 17, 2009 Бордови компютър нямам, но ако съм ползвал е било на чужда кола и доста ме е обърквало докато карам, защото хем трябва да се ориентирам в нещо, което за първи път виждам, хем трябва да си гледам пътя и да следя светофара. представям си щом отместването за секунда на погледа те притеснява колко спокоен шофьор си , дано да не ти бибитне някой че тогава ще настане ебати паниката...... 3Д ЕК ЕКС по-долу те попита за климатика , него как го настройваш само с напипване на бутоните ? Имаш вграден термометър в ръката или ? То е ясно всеки човек който кара една кола повече от 2-3 дена да и свикне с бутоните и. Ама да ми говориш как никога не отместваш поглед за секунда от пътя ти щото е супер супер опасно ...... не вървиш , няма как да стане , невъзможно е ! Човек винаги се разсейва от нещо било то ръчкане по климатика в колата или от някоя засукана кака по булеварда. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted September 17, 2009 Share Posted September 17, 2009 Издребнявате вече и напълно избягахте от темата на "дискусията". Като е ясно, че може да се свиква с бутоните, защо тогава беше толкова невероятно, че мога да си увелича радиото без да го гледам? Вградения термометър в ръката как ще ми помогне да си наглася климатика?! И къде съм казал, че не отмествам погледа дори за секунда от пътя от момента на качването ми в колата, докато слезна? Защо тука почти всички имат тоя неприятен навик да слагат думи в на хората устата? Човек щото винаги се разсейва от нещо, затова стават катастрофите. Иначе нямаше да ги има. Така като ти чета писаниците, ще си помисля, че ти на светофар не спираш никога и всичките действия по конзолата ги извършваш само и единствено в движение! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zlobil Posted September 17, 2009 Share Posted September 17, 2009 Чакай да го кажа по-модерно Булфорум Драйвърс = ББВ (Безгрешни , Богове , ВИНАГИ ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted September 17, 2009 Share Posted September 17, 2009 Чакай да го кажа по-модерно Булфорум Драйвърс = ББВ (Безгрешни , Богове , ВИНАГИ ) Напълно свързано с това което казах. Искам да кажа, че единствената катастрофа през живота ми, беше заради един "Професионален шофьор", който правеше ЛЯВ завой на един булевард и гледаше НА ЛЯВО. Явно беше преценил обстановката, но не беше видял как идвам по булеварда. Казах 2 пъти, ще потретя - правете си каквото искате докато карате, но аз ще гледам да не отвличам вниманието си от пътя за повече от 1-2 секунди ако е нужно. Също така, считайте се за образец, но винаги ще има някой, който НЕ прави това, което вие считате за нормално. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Botev1912 Posted September 17, 2009 Share Posted September 17, 2009 ставаше въпрос за разговорите с handsfree, които със сигурност ти отвличат вниманието по-малко от колкото ако гледаш към километража или увеличаваш радиото Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.