host Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 (edited) За гумите - над 18 не съм виждал аз да карат в който и да е шампионат.WRZ на асфалт карат 100% с над 17-ки.Ама Zlobil-е да знаеш, че си има разлика във возията на 16, 17, 18 и т.н.Всичко обаче зависи от височината на борда. 205/45/16 вози гадно, ама 205/60/16 си вози ок.Също много зависи и какъв клас е гумата. Ето пример с на Enkei решение за асфалт > http://www.zerotohundred.com/newforums/cha...lken-tyres.html Ето и разни други http://www.usacomp.com/Competition.htm Edited July 29, 2009 by host Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 Всичко обаче зависи от височината на борда. 205/45/16 вози гадно, ама 205/60/16 си вози ок. А как според теб би трябвало да вози 225/50/16 - добре или зле? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 (edited) На S40-ката 195/50/16 вози зле, усещат се много неравности.Всичко си е до човек, мен ме дразни. На един познат на алфата е с 205/45/17 и е ужасна + това има и спортно окачване и тая кола е абсолютно непрактична и дразнеща.Той й се кефеше първите 5-6 седмици ама вече едвам я гледа (освен това не е климатроник)...сега обаче няма продаване в тази криза. Edited July 29, 2009 by host Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 Добре, че ми каза да знам, че колата ме вози зле....деба, от завода са я пуснали с 225/50/16...много тъпи американци. Не знам дали отчиташ някои други незначителни подробности като амортисьори, пружини и тем подобни дреболии...ама те всъщност нямат много общо с возията... :ph34r: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INCINERATOR Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 А пък 275/40R20 отпред и 315/35R20 отзад не се трае Шегата настрана, но по усещане разликата между 20 и 19 е... малка. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 А ти от одеве освен да се чудиш да се заядеш четеш ли?Казал съм ти...всичко си е до човек.Теб ти харесва на твоята кола така, хубаво.Това, че е излязла от завода на тия пружини, амортесьори, джанти и гуми ако си мислиш, че има значение дали не вози като каруца много си се обръкал - напълно съм сериозен. За окачването съм ти написал още горе.И не виждам за какво говорим ...Всичко си е до човек, мен ме дразни... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 Извинявай ако съм те засегнал с нещо...като изключим това, че наистина съм подминал изречението "Всичко си е до човек, мен ме дразни", не си спомням днес да съм се заяждал с някого. П.П. Исках да ти кажа, че не толкова височината на борда е определящ за возията, колкото останалите джунджурии по окачването, ако разделим процентно всеки елемент от него. Мисля, че прекалено наблягаш на тази височина. На една и съща кола съм сменял джанти/гуми с различни бордове - освен промяна на стабилността в завоите не съм забелязвал кой знае каква промяна във возията - има я, но не е чак толкова огромна. Само смяната на друг тип амортисьори и/или пружини дава много повече разлика... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 (edited) Така си е Сега обаче вече малко да се позабавляваме с идиотите от TopGear (случайно има Кугър в клипа не съм търсил това ) http://vbox7.com/play:b6a1018b Джони Хърбърт тук сигурно препържи гуми на стойност горе-долу 1/2 от Кугър-а...жалко е, че Форд вече ги няма в Ф1.Симпатяги бяха, пък и Козуърт са си класа. Edited July 29, 2009 by host Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INCINERATOR Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 Така си е Сега обаче вече малко да се позабавляваме с идиотите от TopGear (случайно има Кугър в клипа не съм търсил това ) http://vbox7.com/play:b6a1018b Джони Хърбърт тук сигурно препържи гуми на стойност горе-долу 1/2 от Кугър-а...жалко е, че Форд вече ги няма в Ф1.Симпатяги бяха, пък и Козуърт са си класа. Представи си ако вместо болид беше с на pazu golfa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 (edited) Е, па той немаше да стартирВА като тЕх щеше да обърне гоУфо назаден и така да направи обиколката и да ги бие, като пие и едно фрапе в кафенето на пистата преди да тръгне. Edited July 29, 2009 by host Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 Всъщност във возията няма кой знае ква разлика от 16 до 17 или 18" , дори съм сигурен че не би я усетил ако не знаеше Сигурен ли си? Все пак говорим за мен а в 2 от магазините за маратонки в МОЛ-а успях да премеря по 10-15 различни чифта и на всеки един да му намеря кусур (т.е. да мога да кажа къде ми натиска, убива или просто ме опъва нещо и ми причинява дискомфорт). Усещам граховото зърно през 3-4 дюшека Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paagrio Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 Има, по-широки ако слагаш - по-голяма следа...по-голямо сцепление.И т.н. ама изварщенията над 16-17 цола нямат никакъв ефект.До към 16 е оптималното за здраво каране - за това и няма шампионати с 19-ки Кога ще спреш да пълниш форума с твоите глупости. Гума с висок профил и малка джанта се усуква и създава нестабилност. Затова състезателните автомобили имат нископрофилни гуми с големи джанти. Близко е до акъла че щом инженерите са ги сложили значи има някаква полза, ама като не ти е ясно потърси и прочети или просто замълчи вместо да пишеш че "няма никакъв ефект". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pazu Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 Лоша реклама няма .. само дето в случая е на форд , а не на vw .. за тва и не са викнали пазу с гоуфъ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 (edited) Кога ще спреш да пълниш форума с твоите глупости. Гума с висок профил и малка джанта се усуква и създава нестабилност. Затова състезателните автомобили имат нископрофилни гуми с големи джанти. Близко е до акъла че щом инженерите са ги сложили значи има някаква полза, ама като не ти е ясно потърси и прочети или просто замълчи вместо да пишеш че "няма никакъв ефект". Така ли????????Я иди виж TopGear Aust епизод "Series 02, Episode 02" за Walkinshaw Performance HSV Clubsport разликата е 20 инча срещу 22.Има си оптимални размери и те рядко минават 18-ки.Всичко друго са си пропорции. Steve Pizzati: "It's over 3 seconds quicker than the 22 inch wheels... just tyres, nothing else, that's all we did." Пък и аз за здраво каране говорех...вие почнахте за WRZ... Edited July 29, 2009 by host Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dunata Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 Малко странен въпрос... някъде около Пловдив да има писти, ставащи и за Мотокрос ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paagrio Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 виж TopGear Е отказвам се, при такива силни аргументи не мога да споря :laughing: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pazu Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 Е отказвам се, при такива силни аргументи не мога да споря :laughing: Имаше един български филм "Изпити по никое време" , та там в първата част едно момченце беше намерило някво портмоне на пътя и братчето му го хокаше че трябва да го върне и малкият подобно на хост заяви : "Дори в Пипи дългото чорапче пише че каквото си намериш на пътя си е твое" ... та така и хост , чул от някъде еди кво си и веднага почва да го твърди с две ръце ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
3dfx Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 (edited) Понякога оставам с впечатлението, че тук се пише само от любов към спора... Не че и на мен не ми допада, но е по-добре да става със малко по-сериозни аргументи и при ясно заявени тези. Изборът на подходящи гуми изобщо не е лесен, особено като става въпрос за състезания и за разлики от по по-малко от секунда на километър. И затова няма и ясни и точни правила - в зависимост от автомобила, конфигурацията на трасето, типа на настилката, температура на настилката и атмосферните условия трябва да се вземе решение за диаметъра, широчината, профила, шарката и сместа, от която е направена гумата. Всичко това се установява с тестове. При едни условия правилният размер и вид е един, а при други условия - друг. Няма универсален размер, тип или смес гуми. Затова и винаги съм смятал, че всесезонните гуми по-скоро не стават за нито един сезон, отколкото за всички... Това е и причината състезателните гуми да са забранени за употреба по отворени пътища - това, че имат страхотно сцепление на трасето, не означава, че имат приемливо сцепление ако ходиш с тях до работа и обратно... Edited July 29, 2009 by 3dfx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 (edited) Е, де.Това е приказката.Не винаги повече значи "по-добре".Пък и ставаше въпрос за возия и има ли смисъл да си смениш големината и ширината на джантите.Нормален автомобил с 15-ки трудно побира повече от 17-18 цола.Дали това му окачване с тези гуми ще даде по-добро поведение - за това цитирах и TopGear (една и съща кола, с една и съща марка (не състезателни) гуми с по-малкия цолаж 3 секунди надолу). __________________ Горе наистина "16-17 цола нямат никакъв ефект" което съм написал наистина е неверно.Моя е грешката. А някой да знае Льоб догодина пак с еволюция на C4 ли ще кара или...? __________________ Сега като му разглеждах сайта и погледнах изявлението относно трансфер към Ф1.В момента си има договор до 2009 и бил във крайна фаза на преговори за договор със Ситроен за 2010 - за мен това значи, че е напълно възможно да го гледаме във Ф1. Edited July 29, 2009 by host Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 (edited) Е, де.Това е приказката.Не винаги повече значи "по-добре".Пък и ставаше въпрос за возия и има ли смисъл да си смениш големината и ширината на джантите.Нормален автомобил с 15-ки трудно побира повече от 17-18 цола.Дали това му окачване с тези гуми ще даде по-добро поведение - за това цитирах и TopGear (една и съща кола, с една и съща марка (не състезателни) гуми с по-малкия цолаж 3 секунди надолу). __________________ Горе наистина "16-17 цола нямат никакъв ефект" което съм написал наистина е неверно.Моя е грешката. А някой да знае Льоб догодина пак с еволюция на C4 ли ще кара или...? __________________ Сега като му разглеждах сайта и погледнах изявлението относно трансфер към Ф1.В момента си има договор до 2009 и бил във крайна фаза на преговори за договор със Ситроен за 2010 - за мен това значи, че е напълно възможно да го гледаме във Ф1. Даваха го преди последния старт от Ф1. Понеже СТР смениха Бурде с Хайме Алгерсуари. Льоб е вече на годинки и според мен Ф1 за него ще е един два тества за пред публиката, но не и кариера. Доста млади момчета чакат за място . Което пък е поредното доказателство, че шампионите от въд "голлемия гьол" никви ги няма във Ф1. Edited July 29, 2009 by DON_CHEFO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 Добре, де...сега защо трябва да почваш да обиждаш.Льоб е гений във WRC автомобил, факт.На Льо Ман също показа качества.Защо да не покаже нещо и във Ф1.А който се чуди защо Шуми щял да кара до края на сезона, пак си казвам моето "гущерчета" всичко е за реклама и пари - не за точки и победи в случая. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 (edited) Добре, де...сега защо трябва да почваш да обиждаш.Льоб е гений във WRC автомобил, факт.На Льо Ман също показа качества.Защо да не покаже нещо и във Ф1.А който се чуди защо Шуми щял да кара до края на сезона, пак си казвам моето "гущерчета" всичко е за реклама и пари - не за точки и победи в случая. Прееба ми се поста... За Бурде иде реч. Не за Льоб. Не помня Льоб да е 4 кратен шампион в Чемп Кар. Преди него и Монтоя(изгонен) и Вилньов(син) и Майкъл Андрети...кофти провали. Според теб защо замениха Бурде? А Менсъл спечели титлата, отказа се от Ф1 и година по-късно спечели КАРТ сериите . На колко години е Льоб? 35?.....За кога. Алгерсуари е на 19. То и Валентино Роси е гений на 2 колела и прави каквото си иска по пистите, но с болид е малко по-различно. А пък Шуми идва, за да помага, не за да печели. Ф60 няма чиста скорост, за да спечели. Надявам се за Валенсия момчетата в Маранело да подготвят някой жокер. Edited July 29, 2009 by DON_CHEFO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PSYCHOSIS Posted August 3, 2009 Share Posted August 3, 2009 По скалата от 1 до 10 колко вредно е за колата да взимаш завои с ръчна спирачка? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted August 3, 2009 Share Posted August 3, 2009 Както винаги - странно-оригинален въпрос. ...на който доста трудно може да се отговори...за нормална кола, като твоята и моята - може би 5 или 6 (условно), тъй като се предполага, че щом си стигнал до взимане на завой с ръчна, значи и скоростта ти е достатъчно голяма. За WRC-колите, които специално са подготвени за този момент, мисля че 'вредата' е доста по-малка, ако и да взимат завоите с кошмарно-ужасяващи скорости... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Overdrive Posted August 3, 2009 Share Posted August 3, 2009 (edited) Пука му на някой за рали автомобилите - като се счупи се прави или хвърля. Най-много да скъсаш жило или да го разтегнеш - дрифтъри, които не са минали на хидравлична ръчна разправят, че трябва да се преглежда редовно и да се сменят някакви работи на месец-два, че иначе има риск да останеш без ръчна когато ти трябва. Опасно ще е ако не знаеш колко да дръпнеш ръчната или си с много висока скорост - можеш да се завъртиш или ако си с меко окачване да се обърнеш направо. Edited August 3, 2009 by Overdrive Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.