host Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 Еми ето, де.Аз казвам, че на мен горенето на моя ми идва прекалено спрямо вървежа и искам като ще плащам за градско горене 11-12 на 100 поне да е с достатъчно кончета да не ме е яд.И горното подкрепя тезата.Градското на двигателя 200 киловата е 10.5 по каталог.Естествено това е двигател от ново поколение, който е с всякакви технологии оборудван. А за разликата между двата 0.1 литра Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 Като гледам 'огромната' разлика от 0.1 литра между тия нови двигатели, се сещам, че преди време разглеждах (и мога да се опитам да ги потърся) техническите данни на десетина двигателя на VW, използвани в периода 1990-2000. Там на не едно място, по-голям и мощен двигател беше с по-малка консумация на гориво от по-маломощните варианти. Ето дори и конкретен пример от живота с двигатели от едно поколение - моят атмосферен 1.8 литров, 90 к.с. двигател харчи средно около литър повече от атмосферния 2-литров, 115 к.с. и около половин литър (пак повече) от атмосферния 2-литров/16V, 136 к.с. Това разбира се не изключва ситуацията атмосферният от същото поколение 1.6-литров със 75 к.с. да гори малко по-малко от горните три. Така че не вади абсолютизиран извод "по-мощното гори повече". Някоя малолитражка наистина може да върви на пари, но в по-горните категории нещата често стоят така, въпреки че има една равновесна точка, след която по-мощният спортно ориентиран автомобил наистина започва да гори повече, тъй като ако си си купил кола с 500 коня, явно не си я купил, за да й слагаш газова...макар, че в BG и това съм виждал. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INCINERATOR Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 Ето още примери: EngineCylinders/valves 4/4 Capacity in ccm 1,995 Stroke/bore in mm 90.0/84.0 Max. output in kW (PS) at 1/min 105 (143)/6,000 Max. torque in Nm at 1/min 190/4,250 Power-to-weight ratio (EU) in kg/hp 9.4 Fuel consumption Urban (l/100 km) 7.9 Extra-urban (l/100 km) 4.7 Composite (l/100 km) 5.9 CO2 emissions (g/km) 140 Tank capacity in I (approx.) 53 EngineCylinders/valves 4/4 Capacity in ccm 1,995 Stroke/bore in mm 90.0/84.0 Max. output in kW (PS) at 1/min 125 (170)/6,700 Max. torque in Nm at 1/min 210/4,250 Power-to-weight ratio (EU) in kg/hp 8.1 Fuel consumption Urban (l/100 km) 8.7 Extra-urban (l/100 km) 5.1 Composite (l/100 km) 6.4 CO2 emissions (g/km) 152 Tank capacity in I (approx.) 53 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 А твоята 325 колко ти дава. Предпочитам да го чуя от теб, а не от данните в книгата. На мен ми дават 9,9 литра на 100 градско бензин. Има ли смисъл да казвам, че карам 1200 кубика кола. В най-големия студ не съм стигал 10 литра градско. Около 8 ми гори На един приятел на Бравото му дават 13,7 бензин в книга. Зимата в студа 11,1 - толкова показа колонката Като гледам 'огромната' разлика от 0.1 литра между тия нови двигатели, се сещам, че преди време разглеждах (и мога да се опитам да ги потърся) техническите данни на десетина двигателя на VW, използвани в периода 1990-2000. Там на не едно място, по-голям и мощен двигател беше с по-малка консумация на гориво от по-маломощните варианти. Ето дори и конкретен пример от живота с двигатели от едно поколение - моят атмосферен 1.8 литров, 90 к.с. двигател харчи средно около литър повече от атмосферния 2-литров, 115 к.с. и около половин литър (пак повече) от атмосферния 2-литров/16V, 136 к.с.Това разбира се не изключва ситуацията атмосферният от същото поколение 1.6-литров със 75 к.с. да гори малко по-малко от горните три. Така че не вади абсолютизиран извод "по-мощното гори повече". Някоя малолитражка наистина може да върви на пари, но в по-горните категории нещата често стоят така, въпреки че има една равновесна точка, след която по-мощният спортно ориентиран автомобил наистина започва да гори повече, тъй като ако си си купил кола с 500 коня, явно не си я купил, за да й слагаш газова...макар, че в BG и това съм виждал. Само, че не забравяй, че това ще са стойности ако караш оптимално. Като се качиш на магистралата и завариш на 180 от плд до софия....може би няма да искаш да видиш колко си изгорил. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 Само, че не забравяй, че това ще са стойности ако караш оптимално. Като се качиш на магистралата и завариш на 180 от плд до софия....може би няма да искаш да видиш колко си изгорил. Да, прав си...това същото смятах да го напиша в горния си пост, но получих 4 ЛС-та по едно и също време и го зарязах. Разбира се, че цитирам данните от "книгата", а като настъпиш по-мощния двигател е съвсем естествено да гълта повече (щото има накъде)...обаче да не забравяме и какво получаваш в замяна на допълнителния харч... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 Е?Аз какво ли се опитвах да кажа.Поне като ще харчи да дърпа здраво. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INCINERATOR Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 (edited) А твоята 325 колко ти дава. Предпочитам да го чуя от теб, а не от данните в книгата. На мен ми дават 9,9 Харчи колкото и дадеш По компютър дава 13 на 100. Но аз не карам много икономично. С много пенсионерско каране съм го докарвал до 10 на 100. А по каталог и дават 10.4 за ръчна скоростна кутия. Ако кажем, че с автоматик разхода се дига до 11.4 и като се има предвид, че разходът 10.4 е даден за базов модел без екстри(тоест по-лек от моята) - не е много разликата между книгата и реалността. Аз честно казано предпочитам да гледам колко километра мога да измина с един резервоар отколкото разход в литри. P.S. Много ме изумява факта как с различни горива разходът може да се вдига или пада с по 2 литра. Edited January 24, 2009 by INCINERATOR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 А твоята 325 колко ти дава. Предпочитам да го чуя от теб, а не от данните в книгата. На мен ми дават 9,9 литра на 100 градско бензин. Има ли смисъл да казвам, че карам 1200 кубика кола. В най-големия студ не съм стигал 10 литра градско. Около 8 ми гори На един приятел на Бравото му дават 13,7 бензин в книга. Зимата в студа 11,1 - толкова показа колонката Аха аха... само че моята по книга е 8.5/100 градско а по компютър е 13.5/100... ти карай главно около между 4 и 6:30pm пък после гледай разхода - там е по-скоро на минута не на км... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zlobil Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 (edited) + една тежка катастрофа избегната( изцяло моя заслуга е щастливия край ). тва ся ако можеш да обясниш кво си искал да кажеш...... инцинераторе ако имаш възможност да пътуваш извън българия в колата непременно пробвай да заредиш някъде другаде гарантирам че разхода ще ти падне с МИНИМУМ 1 Литър a6-цата с нафта от бг гори 10.5 - 11 градско като я напълних с нафта от Италия ми гореше 9.5 на същото каране отделно италианската нафта като я наливахме нямаше едно балонче да не говорим за тая пяна дето се образува тука , представете си на ква нафта караме на а4-ката човека от който я купих колата беше сменил катализатор оригинален от ПОРШЕ СОФИЯ , като я купих катализатора беше на 30 000км на 55 000км го хвърлих щото за нищо не ставаше вече а мисля че им дават живот до към 120 000км...... иначе относно чиповече макар че и аз не вярвах разхода наистина пада с близо литър на отива към София съм карах бавничко щото тръгнах по рано и имах време да губя карах с около 120-140 , на връщане под 160 почти не съм падал и ми даде идентичен разход като на отиване отделно и градското има разлика абе като цяло съм доволен от чипа , за максималната скорост незнам дали я подобрява ама определено има коренна разлика в поведението на колата особено между 3000 и 4000 оборота..... Edited January 24, 2009 by zlobil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INCINERATOR Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 Що ли си мисля, че като се сложи чип на дизелова кола не харчи по-малко защото е повече коне, а защото "управлението" и начина на горене стават малко по-различни. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Botev1912 Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 между другото новите автоматици по спецификации ги дават да горят или колкото ръчни или по-малко Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INCINERATOR Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 между другото новите автоматици по спецификации ги дават да горят или колкото ръчни или по-малко Така е, икономия, по-бързо превключване, но става дума за скоростни кутии от типа на PDK, DSG, M DKG Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zlobil Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 аз не съм казал че е заради многото коне , тва го казаха преди мене Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 Така е, икономия, по-бързо превключване, но става дума за скоростни кутии от типа на PDK, DSG, M DKG Само дето на по-малките коли слагат едни полу-автоматици дето са нито риба нито рак... Пробвах едно Mitsubishi Colt - не ми хареса. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zlobil Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 Аз пък останах много доволен от един нов колт не беше последния модел ама ми се стори много прилична количка , в смисъл не бих си я взел ама е доста по добра от аурис или ярис...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INCINERATOR Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 Само дето на по-малките коли слагат едни полу-автоматици дето са нито риба нито рак... Пробвах едно Mitsubishi Colt - не ми хареса. То тия половината скоростни кутии които съм изброил са колкото половин малка кола PDK - е при Порше примерно... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zlobil Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 аз сам едно не му харесвам на автоматика , преебе ли се и не е ли в гаранция или застрахован ти се ебава мамата е моя примерно дет колата ми не е скъпа струва 12 бона като върна старата кутия , тва е ако се преебе на цяло и няма възможност за ремонт , ремонта е към 5 бона ако има възможност за такъв и не стане на салата кутия на инцинератора на бмв-то предполагам че кутията му също е бая цифра...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 Аз пък останах много доволен от един нов колт не беше последния модел ама ми се стори много прилична количка , в смисъл не бих си я взел ама е доста по добра от аурис или ярис...... Къде намеси и ярис чак. Говорехме за автоматици. Примерно Корола или Колт-а са с такива. Лансера е със CVT което е в пъти по-добре, но си прав за цената и че карат 5-6 години средно, след това най-добре да се сменя а струват около 5000 и нагоре. И за да смени скоростта трябва да пуснеш педала иначе докато натискаш просто вдига оборотите и нищо. Пред това предпочитам ръчните че поне аз знам какво правя... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NEO_DDT Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 (edited) Къде намеси и ярис чак. Говорехме за автоматици. Примерно Корола или Колт-а са с такива. Лансера е със CVT което е в пъти по-добре, но си прав за цената и че карат 5-6 години средно, след това най-добре да се сменя а струват около 5000 и нагоре. И за да смени скоростта трябва да пуснеш педала иначе докато натискаш просто вдига оборотите и нищо. Пред това предпочитам ръчните че поне аз знам какво правя...Е как така трябва да пуснеш педала, аз съм карал пасат 98 автоматик, който примерно ако си на 1500 оборота и натиснеш педала до долу връща една предавка щото на 2700 някъде му се вкючваше турбото и после си ги сменя без да пускаш педала... edit: Моя грешка Edited January 24, 2009 by NEO_DDT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 (edited) Е как така трябва да пуснеш педала, аз съм карал пасат 98 автоматик, който примерно ако си на 1500 оборота и натиснеш педала до долу връща една предавка щото на 2700 някъде му се вкючваше турбото и после си ги сменя без да пускаш педала... Говорех за полу-автоматика на Колт-а и Корола-та. И двете се водят малки коли а пасата е голяма и е с "инстински" автоматик. А това което описваш май ставаше с 2но натискане на педала за газта до край. Едит: то и аз като прочетох какво написах и на мен не ми стана съвсем ясно... Edited January 24, 2009 by djadomraz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Botev1912 Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 (edited) Автоматиците имат и други предимства. При наклон колата не тръгва назад, ами стои или леко се мести напред и примерно на голям баир е много по-лесно с автоматик Edited January 24, 2009 by Botev1912 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 Автоматиците имат и други предимства. При наклон колата не тръгва назад, ами стои или леко се мести напред и примерно на голям баир е много по-лесно с автоматик За автоматика на Пасат, Авенсис и т.н. ли говориш или за този на Мицубиши Колт? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Botev1912 Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 (edited) Ми принципно на стандартна кола. Имам опит с Hyundai Sonata 2004, Hyundai Elantra 2008, Ford Escort 1998, Toyota Yaris 2009, Toyota Corolla 2006 и Honda Odyssey 2003. На наклон колите не тръгват назад, когато са на D. Естествено ако е някакъв зверски наклон тогава сигурно ще тръгнат. Същата работа, когато даваш назад и наклона е напред. Колата не тръгва напред, ами стои или тръгва назад Edited January 24, 2009 by Botev1912 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bakker Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 (edited) При по-голям наклон колата ако не тръгне напред лекичко, както обикновено без подаване на газ, ами само след отпускане на педала на спирачката стои на място, но никога не тръгва назад. Доста автоматици съм карал, дори повече отколкото с ръчни и това е което съм забелязал. По същия начин стои въпроса и при движение назад. Edited January 24, 2009 by bakker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Botev1912 Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 (edited) аз точно това казах , само не бях сигурен при по-големи наклони как е Edited January 24, 2009 by Botev1912 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.