JDFU Posted July 2, 2009 Share Posted July 2, 2009 Освен това паважа си има стил и дух, докато асфалтът...си е асфалт. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NEO_DDT Posted July 2, 2009 Share Posted July 2, 2009 Само че се оказа преди време, че няма нито една специализирана фирма и лицензирана за точно такава дейност.Всеки изпълнител на такова нещо дейставал "както дойде" и за това са в плачевно състояние улиците с паваж.Аз съм на още по-крайно мнение, че трябва да се презервира винаги паважа, но не й по начина по който се прави сега - в този случай асфалта е за предпочитане. Елементарен пример - Сакъзов имаше почти идеален праваж до преди 6-7 години, дойдоха строителните фирми и... тоя копа за водопровод, оня за ел. , другия за еди-си-какво и сега вече е супер разместен тоя паваж и е гаден.Просто всеки си нарежда както си знае.Доколкото знам в Гърция и Турция този занаят го пазят още (в Италия също) не е лошо да се създаде държавна фирмичка към Мин. на културата и да пратят хора за обучение там, хем паметниците на културата ще поддържат, хем могат да оказват експертна помощ на агенция пътища и общините. _________________________________ INCINERATOR, така е, но ако се направи както трябва паважа има по-дълга експлоатация от асфалта. Същото е и Даме Груев в кичука, всеки копае и после го оправя само колкото да не е дупка... Преди 10 години си беше много добре, сега ве плачевен... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sasho_1989 Posted July 2, 2009 Share Posted July 2, 2009 host, относно разкопаването - напоследък се усетиха как се прави тая работа и започнаха да оставят резервни напречни тръби под улиците за бъдещи комуникации. но само това не е достатъчно - трябва много здрав контрол и биене през пръстите със солидни глоби. отводнителните шахти също трябва да се поддържат. не знам защо не използват по новите булеварди отводнителни бордюри с шахти в самите тях - 100 пъти повече капацитет имат, а и мангалите няма да ги крадат щото не са железни. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobo Posted July 2, 2009 Share Posted July 2, 2009 ми не може с трици маймуни да се ловят. майсторите, които можеха да редят паваж остаряха и измряха и не предадоха занаята на младите просто защото на тях не им се занимава с толкова пинизчийска дейност за толкова малко пари. съвсем друго си е да нафърляш 20 квадрата павета за час-два-три и да бегаш следобеда да пиеш бира, кат си получиш надницата, вместо да им се мориш 2-3 дена. освен всичко друго като за всяка друга настилка - важна е основата. просто с 2-5 см непресят и неутъпкан пясък не може да се постигне първоначалния ефект. а че на всяка ремонтна група й артисват 5-10 павета след пренареждане просто не ми се коментира.... паважа може да е по-траен, но има по-лошо сцепление с гумите. и той по норматив на всеки 3 години трябва да се пренарежда, също както на асфалта трябва да се сменя износващия слой. а като ги няма майсторите няма и смисъл. откъдето и да го погледнеш всяка настилка е добра, но ако е направена добре. из родопите още може да се повърви по останки от римски пътища на по няколко хиляди години, на които правите линии не са мръднали за това време. просто са направени добре и не е имало селища наблизо и не са им разграбени камъните за да си строят къщи туземците. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted July 2, 2009 Share Posted July 2, 2009 След 2 минути трябва да излизам, но искам да вмъкна в зародилата се дискусия едно лично мнение - според мен всяка една улица с паваж в Пловдив отдавна трябваше да бъде асфалтирана. Върнах се....и имам въпрос към защитниците на паважа - вие ли ще го пренареждате? Ако се наемате - нямам нищо против да карам по равен паваж, но не и по "вълните" с височина от по 10 санта (някъде и повече). Паважът може да си има чар, но трябва да се поддържа, а не както в 99% от случаите у нас - откак е поставен, най-многото което са направили през всичките тези 50-60 години е да запълнят някое паве, дето липсва. :ph34r: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted July 2, 2009 Share Posted July 2, 2009 Да бе голям чар има паважа - с някоя по-малка колица по В.Априлов може да ти изпадат пломбите Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krank Posted July 2, 2009 Share Posted July 2, 2009 Абе не знам за пломби ама веднъж видях на един чиляк с форд гранада мисля,или може би беше нещо друго,не помня точно,важното е че доста беше старо,та както си караше въпросния човечец по паветата на Хаджи Димитър...и му падна резервоара.ПРосто под колата се изипа един облак ръжда и изпадна нещо. Гледката беше...странна.Помня,че минувачите се смазаха да се хилят. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pazu Posted July 2, 2009 Share Posted July 2, 2009 Особено пък паважа в коматево .. . Добра настилка е , но ако е като жълтите павета в София . А не като да не са го барвали още от на Бай Тошо времето и не тировете да минават по него ... Пък и асвалта осигурява в пъти по-добро сцепление. В тоя ред на мисли eто тук някъде , от страната на 2ро РПУ има огромен ров с размери поне 1 кв/м . Та да се оглеждате ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobo Posted July 3, 2009 Share Posted July 3, 2009 Особено пък паважа в коматево .. . Добра настилка е , но ако е като жълтите павета в София . А не като да не са го барвали още от на Бай Тошо времето и не тировете да минават по него ... Пък и асвалта осигурява в пъти по-добро сцепление. В тоя ред на мисли eто тук някъде , от страната на 2ро РПУ има огромен ров с размери поне 1 кв/м . Та да се оглеждате ... под жълтите павета има слой от поне половин метър армиран бетон и то от висока марка - комунистическо престараване. и затова не шават. няма и да шавнат, докато примерно метрото не ги подкопае гадно. имаше подобна "подложка" и на нашата главна - от пътни ивици и 10 см армиран бетон под тях, но я махнаха при реконструкцията. сега си имаме турски циментови блокчета, които се ронят/износват бързо и ще трябва да се сменят след 2 до 3 години. ама ние в пловдив много обичаме на няколко години да плащаме за едно и също и предпочитаме да е на поне двойна цена. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Botev1912 Posted July 3, 2009 Share Posted July 3, 2009 (edited) не знам дали някой знае, но в САЩ повечето магистрали са направени с бетонна настилка. Има и асфалтови, но там където има много трафик и мостове е бетон. Уж бетона бил по-здрав, ама и много по-скъп и също така много по-труден за ремонт Edited July 3, 2009 by Botev1912 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PlayMate Posted July 3, 2009 Share Posted July 3, 2009 Какво му е трудното за ремонт да вдигнеш една бетонна плоча и на нейно място да поставиш друга? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pi4aga Posted July 3, 2009 Share Posted July 3, 2009 Уж бетона бил по-здрав, ама и много по-скъп и също така много по-труден за ремонт кажи го на швабите,че от хитлерово време аутобаните им са такива,пък не съм забелязал някой да се оплаква от тях - даже обратното Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат Ицо Posted July 3, 2009 Share Posted July 3, 2009 Напротив - мразят ги тези аутобани. Всъщност те са асфалтирани отгоре, но си личи при това много дразнещо като минаваш от плоча на плоча Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pazu Posted July 3, 2009 Share Posted July 3, 2009 под жълтите павета има слой от поне половин метър армиран бетон и то от висока марка - комунистическо престараване. и затова не шават. няма и да шавнат, докато примерно метрото не ги подкопае гадно.имаше подобна "подложка" и на нашата главна - от пътни ивици и 10 см армиран бетон под тях, но я махнаха при реконструкцията. сега си имаме турски циментови блокчета, които се ронят/износват бързо и ще трябва да се сменят след 2 до 3 години. ама ние в пловдив много обичаме на няколко години да плащаме за едно и също и предпочитаме да е на поне двойна цена. Само да уточня че въпросните "циментови блокчета" се правят от боклук . Точно така ... турчалята имат схема , даже и репортаж по бтв имаше как изкупуват строителен отпадък като тухли , парчета разбит цимент , фаянс , теракота , гипсови масиви и т.н , после всичкото тва го дробят докато не стане на пудра , слагат му там някакви лепила и сгъстяващи смеси , слагат му оцветител (кеф ти червени , кеф ти жълти , кеф ти всякакви ...) и го изливат във формички ... и воала .. имаме определен вид настилка . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
po_taka Posted July 4, 2009 Share Posted July 4, 2009 как работи механизма, който те 'спира' да наливаш бензин, когато резервоара се напълни ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INCINERATOR Posted July 5, 2009 Share Posted July 5, 2009 2тактов скутер може ли да се зарежда с 98 октаново гориво? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dunata Posted July 9, 2009 Share Posted July 9, 2009 (edited) Какво стана с новите закони, които щяха да влизат за новите шофьори... влезнаха ли и кои точно закони са влезнали, както и за кои шофьори се отнася (след кой месец издадена книжка) Edited July 9, 2009 by dunata Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 Не можах да се сдържа да не сложа снимката....само една искам....само едничка, която и да е, нямам претенции... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zlobil Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 някой знае ли кво става с тоя шибан акциз ? ако сега си докарам кола ще ми го търсят ли или ? дейба скапаната държава , никой нищо не казва Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 Сега ако я вкараш 100% ти го искат Изчакай до 1.01.10г. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NEO_DDT Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 Ако някой ми го подари това няма да погледна жена 1 година обещавам Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krank Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 Не можах да се сдържа да не сложа снимката....само една искам....само едничка, която и да е, нямам претенции... Тука няма пропуск.Квото и да изпадне няма да го върна. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 Ммм даааа, имам и още 2 снимки на този автовоз, снимани от друг ъгъл (отстрани и отпред), ама няма да ги помествам, защото няма да направят впечатление на наш Чефо, тъй като там се мъдрят няк'ви си KOENIGSEGG, Pagani Zonda и др. подобни таратайки, а както знаем Чефо се кефи (щях да кажа "получава оргазъм", ама няма да го кажа ) на автомобилчета като тези от долната снимка... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krank Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 Ммм даааа, имам и още 2 снимки на този автовоз, снимани от друг ъгъл (отстрани и отпред), ама няма да ги помествам, защото няма да направят впечатление на наш Чефо, тъй като там се мъдрят няк'ви си KOENIGSEGG, Pagani Zonda и др. подобни таратайки... Недей така.Има и едно F40. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 Недей така.Има и едно F40. А! вярно бе...ама то щото са го наврели на долния ред и са му вдигнали предницата, та човек не може да го познае. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.