Jump to content
BulForum.com

Обща дискусия на тема автомобили


netrootbg

Recommended Posts

  • Replies 11.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Само че се оказа преди време, че няма нито една специализирана фирма и лицензирана за точно такава дейност.Всеки изпълнител на такова нещо дейставал "както дойде" и за това са в плачевно състояние улиците с паваж.Аз съм на още по-крайно мнение, че трябва да се презервира винаги паважа, но не й по начина по който се прави сега - в този случай асфалта е за предпочитане.

 

Елементарен пример - Сакъзов имаше почти идеален праваж до преди 6-7 години, дойдоха строителните фирми и... тоя копа за водопровод, оня за ел. , другия за еди-си-какво и сега вече е супер разместен тоя паваж и е гаден.Просто всеки си нарежда както си знае.Доколкото знам в Гърция и Турция този занаят го пазят още (в Италия също) не е лошо да се създаде държавна фирмичка към Мин. на културата и да пратят хора за обучение там, хем паметниците на културата ще поддържат, хем могат да оказват експертна помощ на агенция пътища и общините.

 

_________________________________

 

INCINERATOR, така е, но ако се направи както трябва паважа има по-дълга експлоатация от асфалта.

 

Същото е и Даме Груев в кичука, всеки копае и после го оправя само колкото да не е дупка... Преди 10 години си беше много добре, сега ве плачевен...

Link to comment
Share on other sites

host,

 

относно разкопаването - напоследък се усетиха как се прави тая работа и започнаха да оставят резервни напречни тръби под улиците за бъдещи комуникации. но само това не е достатъчно - трябва много здрав контрол и биене през пръстите със солидни глоби.

 

отводнителните шахти също трябва да се поддържат. не знам защо не използват по новите булеварди отводнителни бордюри с шахти в самите тях - 100 пъти повече капацитет имат, а и мангалите няма да ги крадат щото не са железни.

Link to comment
Share on other sites

ми не може с трици маймуни да се ловят. майсторите, които можеха да редят паваж остаряха и измряха и не предадоха занаята на младите просто защото на тях не им се занимава с толкова пинизчийска дейност за толкова малко пари. съвсем друго си е да нафърляш 20 квадрата павета за час-два-три и да бегаш следобеда да пиеш бира, кат си получиш надницата, вместо да им се мориш 2-3 дена. освен всичко друго като за всяка друга настилка - важна е основата. просто с 2-5 см непресят и неутъпкан пясък не може да се постигне първоначалния ефект. а че на всяка ремонтна група й артисват 5-10 павета след пренареждане просто не ми се коментира....

паважа може да е по-траен, но има по-лошо сцепление с гумите. и той по норматив на всеки 3 години трябва да се пренарежда, също както на асфалта трябва да се сменя износващия слой. а като ги няма майсторите няма и смисъл.

откъдето и да го погледнеш всяка настилка е добра, но ако е направена добре. из родопите още може да се повърви по останки от римски пътища на по няколко хиляди години, на които правите линии не са мръднали за това време. просто са направени добре и не е имало селища наблизо и не са им разграбени камъните за да си строят къщи туземците.

Link to comment
Share on other sites

След 2 минути трябва да излизам, но искам да вмъкна в зародилата се дискусия едно лично мнение - според мен всяка една улица с паваж в Пловдив отдавна трябваше да бъде асфалтирана. ;)

Върнах се....и имам въпрос към защитниците на паважа - вие ли ще го пренареждате? Ако се наемате - нямам нищо против да карам по равен паваж, но не и по "вълните" с височина от по 10 санта (някъде и повече). Паважът може да си има чар, но трябва да се поддържа, а не както в 99% от случаите у нас - откак е поставен, най-многото което са направили през всичките тези 50-60 години е да запълнят някое паве, дето липсва. :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Абе не знам за пломби ама веднъж видях на един чиляк с форд гранада мисля,или може би беше нещо друго,не помня точно,важното е че доста беше старо,та както си караше въпросния човечец по паветата на Хаджи Димитър...и му падна резервоара.ПРосто под колата се изипа един облак ръжда и изпадна нещо. :laughing: Гледката беше...странна.Помня,че минувачите се смазаха да се хилят.

Link to comment
Share on other sites

Особено пък паважа в коматево .. :wacko: .

 

Добра настилка е , но ако е като жълтите павета в София . А не като да не са го барвали още от на Бай Тошо времето и не тировете да минават по него ... Пък и асвалта осигурява в пъти по-добро сцепление.

 

В тоя ред на мисли eто тук някъде , от страната на 2ро РПУ има огромен ров с размери поне 1 кв/м . Та да се оглеждате ...

Link to comment
Share on other sites

Особено пък паважа в коматево .. :wacko: .

 

Добра настилка е , но ако е като жълтите павета в София . А не като да не са го барвали още от на Бай Тошо времето и не тировете да минават по него ... Пък и асвалта осигурява в пъти по-добро сцепление.

 

В тоя ред на мисли eто тук някъде , от страната на 2ро РПУ има огромен ров с размери поне 1 кв/м . Та да се оглеждате ...

под жълтите павета има слой от поне половин метър армиран бетон и то от висока марка - комунистическо престараване. и затова не шават. няма и да шавнат, докато примерно метрото не ги подкопае гадно.

имаше подобна "подложка" и на нашата главна - от пътни ивици и 10 см армиран бетон под тях, но я махнаха при реконструкцията. сега си имаме турски циментови блокчета, които се ронят/износват бързо и ще трябва да се сменят след 2 до 3 години. ама ние в пловдив много обичаме на няколко години да плащаме за едно и също и предпочитаме да е на поне двойна цена.

Link to comment
Share on other sites

не знам дали някой знае, но в САЩ повечето магистрали са направени с бетонна настилка. Има и асфалтови, но там където има много трафик и мостове е бетон. Уж бетона бил по-здрав, ама и много по-скъп и също така много по-труден за ремонт

Edited by Botev1912
Link to comment
Share on other sites

Уж бетона бил по-здрав, ама и много по-скъп и също така много по-труден за ремонт

 

кажи го на швабите,че от хитлерово време аутобаните им са такива,пък не съм забелязал някой да се оплаква от тях - даже обратното :laughing:

Link to comment
Share on other sites

Напротив - мразят ги тези аутобани. Всъщност те са асфалтирани отгоре, но си личи при това много дразнещо като минаваш от плоча на плоча

Link to comment
Share on other sites

под жълтите павета има слой от поне половин метър армиран бетон и то от висока марка - комунистическо престараване. и затова не шават. няма и да шавнат, докато примерно метрото не ги подкопае гадно.

имаше подобна "подложка" и на нашата главна - от пътни ивици и 10 см армиран бетон под тях, но я махнаха при реконструкцията. сега си имаме турски циментови блокчета, които се ронят/износват бързо и ще трябва да се сменят след 2 до 3 години. ама ние в пловдив много обичаме на няколко години да плащаме за едно и също и предпочитаме да е на поне двойна цена.

Само да уточня че въпросните "циментови блокчета" се правят от боклук . Точно така ... турчалята имат схема , даже и репортаж по бтв имаше как изкупуват строителен отпадък като тухли , парчета разбит цимент , фаянс , теракота , гипсови масиви и т.н , после всичкото тва го дробят докато не стане на пудра , слагат му там някакви лепила и сгъстяващи смеси , слагат му оцветител (кеф ти червени , кеф ти жълти , кеф ти всякакви ...) и го изливат във формички ... и воала .. имаме определен вид настилка .

Link to comment
Share on other sites

как работи механизма,

който те 'спира' да наливаш бензин, когато резервоара се напълни ?

Link to comment
Share on other sites

Какво стана с новите закони, които щяха да влизат за новите шофьори... влезнаха ли и кои точно закони са влезнали, както и за кои шофьори се отнася (след кой месец издадена книжка)

Edited by dunata
Link to comment
Share on other sites

някой знае ли кво става с тоя шибан акциз ?

ако сега си докарам кола ще ми го търсят ли или ? дейба скапаната държава , никой нищо не казва

Link to comment
Share on other sites

Не можах да се сдържа да не сложа снимката....само една искам....само едничка, която и да е, нямам претенции... :wub:

 

 

hairy01.jpg

Тука няма пропуск.Квото и да изпадне няма да го върна. :laughing:

Link to comment
Share on other sites

Ммм даааа, имам и още 2 снимки на този автовоз, снимани от друг ъгъл (отстрани и отпред), ама няма да ги помествам, защото няма да направят впечатление на наш Чефо, тъй като там се мъдрят няк'ви си KOENIGSEGG, Pagani Zonda и др. подобни таратайки, а както знаем Чефо се кефи (щях да кажа "получава оргазъм", ама няма да го кажа :lol: ) на автомобилчета като тези от долната снимка...

 

 

ferrarisupercars116721663ruvfq.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ммм даааа, имам и още 2 снимки на този автовоз, снимани от друг ъгъл (отстрани и отпред), ама няма да ги помествам, защото няма да направят впечатление на наш Чефо, тъй като там се мъдрят няк'ви си KOENIGSEGG, Pagani Zonda и др. подобни таратайки...

Недей така.Има и едно F40.

Link to comment
Share on other sites

Недей така.Има и едно F40.

А! вярно бе...ама то щото са го наврели на долния ред и са му вдигнали предницата, та човек не може да го познае. :laughing:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...