Jump to content
BulForum.com

Обща дискусия на тема автомобили


netrootbg

Recommended Posts

  • Replies 11.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

И аз не знам каква е целта на ПРОГРАМАТА.Мислех че ще правят първенство за богаташчета да бръмчат по писта ама явно има някаква ПРОГРАМА.Да не подготвят космонавти за състезание на писта на марс?Моля,сподели целта на FXX Програмата.

Link to comment
Share on other sites

Ферари FXX НЕ МОЖЕ да се кара извън пистата.Защото не е road legal.И няма как да го регистрираш.Четох,че срещу още половин милион може да ти го моднат,че да стане road legal,обаче цената вече става неоправдано висока дори за тая кола.И какво ми го сравняваш с обиколката на гъмперт отпреди година.Новия сезон едва започна,Не си мисли,че ферари няма конкуренти.И точно като гъмперта насра предишното енцо мисля че точно ти беше тоя,който каза,че ферари никога не им е било за цел да бъдат НАЙ във нещо.Е да ама сега като направи най-бърза обиколка и сектантите ще се изтрепете да ръмжите колко са най.И утре като дойде нещо сглобено в гараж и което не струва колкото бюджета на едно министерство и расипе "най" ферарито,и на всичкото отгоре е road legal,пак ще има-ама те не искаха това,ама само да искаха може и повече и така нататък.И ако говорим за обиколко на неизползваеми извън пистата спортни коли,то ферарито ти беше победено още миналата година от Caparo t1 на макларън.

 

Щом си рекъл. Аз не бих ползвал думата НАСРА. При няква измислена марка тип сбирщайн събрана в гаража зад блока САМО И САМО ДА СЕ ДОКАЖЕ сред големите играчи. FXX е на 5 ПЕТ години. Това си мисля, че е първата обиколка ЗА ВРЕМЕ извън Фиорано. Може и да греша. Същата ФХХ е по-бърза от Енцо с 2 секунди на писта, на която обиколка се върти за 1:18. А на такава, на която се върти за 7 минути. Май ще изтавани времената И там. Отделен е факта, че 599ХХ е още по-зверска. Новата Ф450 ще разполага с уникален дифузьор, КЕРС и други глезтоийки от Ф1. А ти ми говори шитни за Гъмперт, Мъмперт и МЪПЕТ ;). Близо 7 секунди разлика за кола модел 2005-та мисля, че е много добре. А цената ли......Както беше казал някой дизайнер: Има хора с пари, но има и богати хора ;). Със здраве да се наслаждаваш на това 1:10. Не виждам как някой астматик(турбиниран сбирщайм) ще свали това време. Както казах 59 секунди беше времето на Рено Р26 мисля

ФХХ си има и Ево версия, която пък е по-бърза от предшественика си. Само, че Пиеро Ферари не страда от грандомания иначе няма да има писта, на която времената да не са нейни, ако там не е каран болид от Ф1.

 

Килъре, основно програмата е за обратна връзка. Демек всеки притежател се явява и тест пилот един вид. Телеметрията от колата се изпраща директно в Маранело за преглед. Да видят какво става.

Link to comment
Share on other sites

Az ne znam i shte se radvam da razbera. Pochvai da obqsnqvash :)

 

 

И аз не знам каква е целта на ПРОГРАМАТА.Мислех че ще правят първенство за богаташчета да бръмчат по писта ама явно има някаква ПРОГРАМА.Да не подготвят космонавти за състезание на писта на марс?Моля,сподели целта на FXX Програмата.

 

Общо са произведени 30 автомобила (с един повече от планираните 29). Всички те са продадени на специално избрани от Ferrari клиенти. Това на Michael Schumacher се отличава от другите по това, че е изцяло черно без бяла лента, по гумите има червена ивица, края на аспусните тръби са боядисани във черен мат и логото му е ушито на седалките.

 

Тридесетте щастливци които притежават FXX също вземат и участие във тесттовете на компанията. Тъй като колата не е легална за употреба на пътя, единственото място където държат автомобилите си е в спортните съоражения на Ferrari. След състезанията във FXX програмата, колите се поддържат в изправно състояние от Ferrari. Целта на тази специална програма е да позволи на най-любимите клиенти на компанията, ексклузивен достъп до най-новите технологии които са развили и да сътрудничат на компанията за разработката и развитието на бъдещи и настоящи модели.

 

 

Ferrari FXX Evoluzione

 

Програмата FXX ще продължи до 2009-та. Колата ще бъде подобрявана със Evoluzione kit която ще продължи да подобрява спецификациите и увеличава мощността, подобри смяната на скоростите, и премахне "дърпащата" сила. Двигателят ще произвежда 860к.с. и максималната скорост ще се повиши до 230mp/h (370км/ч). Колата ще претърпи и аеродинамични промени и подобрения във traction control системата. Всички тези промени ще са въведени във предстоящия FXX който ще излезе през 2010.

 

С други думи - това е програма за "ултра гъзария" на неземно-богатите Ферари-фенове. Та който си е луд ще даде още едно куфарче пари и пътищата са негови... за другите остава успокоението, че една бричка направена в британски гараж с 82 турбокомпресора и кокпит, тежащ не повече от Смарт без двигател, може да победи тази неземно скъпа шитня.

Edited by evil_smith
Link to comment
Share on other sites

Килъре, основно програмата е за обратна връзка. Демек всеки притежател се явява и тест пилот един вид. Телеметрията от колата се изпраща директно в Маранело за преглед. Да видят какво става.

Хах,да де,аз какво написах. :rolleyes: Да джобиш някой над милион за да идва да ти кара колата която даже не е негова,и да го убеждаваш,че допринася за развитието на еди какво си си е гениална маркетингова стратегия.Те Ферари си нямат гениални тест пилоти разбираш ли,друго си е телеметрия на шофиране на богати чичковци за усъвършенстване на технологията.Чефо,въобще не виждам никакъв смисъл да споря с теб.И стига си ги дъвкал тея прословути атмосферни двигатели.Ферари още другата година вероятно ще извадят двигател с две турбота.За другото-повтаряме се.Няма да пиша едни и същи дивотии по 2 пъти.Явно не ти е ясно какво се опитвам да кажа.Здраве да е.

По темата. Много ще съм любопитен като го довършат това да видим каква обиколка ще даде на пистата.Янките може да не се ползват с особена добра слава в клас суперспорт( а и в какъвто и да е клас автомобили лично за мен) но мисля заслужават похвала със това което правят за изтискване на граничното от технологията.За да не ме налазят пак сектантите,не пускам това като еквивалент на FXX,нито като конкурент.

iad-mosler-mt900-gtr-xx.jpg

Малко подробности.

http://news.automedia.bg/read/6900.html

Edited by Krank
Link to comment
Share on other sites

Хм... 600+ км/ч? Освен на Боневил не виждам къде другаде може да ги вдигнеш. :rolleyes:

И все пак не горя от желание да се возя в тази свръхзвукова катафалка.

Дано и МШ не я тества... харесва си ми жив.

Edited by evil_smith
Link to comment
Share on other sites

Мозлер (дам със "з")...еми те имаха още преди години в GT класовете един основен проблем.Това беше сцеплението на задницата и генерирането му без да скапват гумите напълно...сега, новата играчка с 2.5k к.с. ще е пълна подигравка и това го знае всеки инжинер.Има си оптимален коефициент на сцепление при който може максимален въртящ момент да бъде преобразуван в движение на автомобила.Ако става въпрос за автомобилни гуми за шосейно ползване това е ориентировъчно 750-800 Nm.Дори при тези стойности карането без дигитални програми за сцепление е сложно.Ако гумите на Мозлера са спортни/състезателни вече е друго.Личното ми мнение е, че това е чисто рекламен ход без никакво целево приложение за пистови състезания или реален автомобил за каране в коя да е спортна серия или от частни клиенти.

Link to comment
Share on other sites

Хах,да де,аз какво написах. :rolleyes: Да джобиш някой над милион за да идва да ти кара колата която даже не е негова,и да го убеждаваш,че допринася за развитието на еди какво си си е гениална маркетингова стратегия.Те Ферари си нямат гениални тест пилоти разбираш ли,друго си е телеметрия на шофиране на богати чичковци за усъвършенстване на технологията.Чефо,въобще не виждам никакъв смисъл да споря с теб.И стига си ги дъвкал тея прословути атмосферни двигатели.Ферари още другата година вероятно ще извадят двигател с две турбота.За другото-повтаряме се.Няма да пиша едни и същи дивотии по 2 пъти.Явно не ти е ясно какво се опитвам да кажа.Здраве да е.

По темата. Много ще съм любопитен като го довършат това да видим каква обиколка ще даде на пистата.Янките може да не се ползват с особена добра слава в клас суперспорт( а и в какъвто и да е клас автомобили лично за мен) но мисля заслужават похвала със това което правят за изтискване на граничното от технологията.За да не ме налазят пак сектантите,не пускам това като еквивалент на FXX,нито като конкурент.

iad-mosler-mt900-gtr-xx.jpg

Малко подробности.

http://news.automedia.bg/read/6900.html

 

ЕС е лошо нещо :(:(

Link to comment
Share on other sites

В България яко ни тресе експертщината.Всеки знае всичко и разбира от всичко и с 3 думи обобщава работа на цели инженерни отдели като безсмислена,неефективна абе въобще що аджеба не четат тея инженери какво знание тлее в нета.Аз не съм автоконструктор в които и да е от високотехнологичните инженерни отдели на съвременните заводи.Моите познания граничат само със ниво любител и не бих си позволил да окачествя нещо ново като безмислено,подигравка само защото така смятам от гледна точка на любителските ми познания и още повече преди да съм видял крайният резултат от безсмислените усилия на заблудените конструкторчета.Много пъти съм казвал-меко казано ненавиждам американското автомобилопроизводство,обаче това не пречи да оценя като някои хора очевидно си правят експерименти със граничните възможности на технологията.Когато Бугати взеха да се бият в гърдите колко голямо инженерно постижение е вейрона( а то е именно такова,въпреки недостатъците му и предлага нещо,което конкуренцията дотогава не предлагаше) и че едва ли със съвременната технология може да се развие по-голяма скорост от суперавтомобил,който става и за ежедневна употреба,именно янките ги свалиха на земята със saleen-a.(който е доста по-евтин от вейрона и не мисля,че се произвежда на загуба)Това ще ме накара ли да харесвам американските автомобили като цяло-НЕ.Но признавам такива проекти и не омаловажавам нещата които са постигнали.А ако дори 50% от характеристиките на това "недоразумение" са такива,мисля че колата и технологиите в нея,заслужават също толкова възхищение колкото и утвърдилите се лидери.Така мисля аз и не задължавам никой да споделя мнението ми.

 

ЕС е лошо нещо :(:(

Koe ?????

Edited by Krank
Link to comment
Share on other sites

Не виждам някой да е казал, че е безмислено.Вейрона не е нищо особенно.На 16.4 с 4 турбота доста производители могат да произведат агрегат с 1001 к.с. още повече да вдигне 407 км/ч само на частна писта.Въпроса е има ли нужда и дали не е комплексарско - лично мнение.

 

Не знам за кой Салийн пишеш...дай линк.Аз не съм виждал Салийн да вдига 407, даже би-турбо S7.

 

Тази кола с масата си от 800 кг, мощност от 2500 к.с. силно напомня драгстер..., а факта, че се тества в Боневил явно показва предназначението й - линейна скорост.Power is nothing without control - :) мотото на една компания за автомобилни гуми, което обаче за пистовите автомобили е крайно съществено.Решаващия фактор за автомобилите в моторните спортове на писта и тяхната линейна скорост са завоите на трасето и това дали могат да ги преодолеят.Историята познава достатъчно невероятни концепции на спортни прототипи, качили се на пистата с порочни количества мощ, но провалени от нея и неуправляемостта й.

Понеже се намеси Салийн (вероятно S7 модела и по-късния S7 Twin-Turbo), та той беше пионер в шосейните автомобили с вакум на пода на колата.Впрочем цялата кола е създадена в следствие на MacLaren F1 понеже самия Салийн бил много впечатлен и искал да направи по-добра кола от F1-цата.

 

Пример за баланс м/у двете(мощ и контрол) е програмата на Порше за Льо Ман през 70-те и създаването на най-успешния прототип докосвал асфалта там.

Porsche-917-Hans-Herrmann-at-1970-Le-Mans-1280x960.jpg

 

___________________________________________

 

А за ЕС е имал предвид най-вероятно нормите за изхвърлени вредни емисии от новопроизведени автомобили, като в някои щати на САЩ те са доста занижени или остарели като нива.Това от своя страна позволява създаването на подобни разработки, а и в Европа дори професионалния мотоспорт е подложен на рестрикции в това отношение, нещо което в САЩ още не се е случило.

Edited by host
Link to comment
Share on other sites

Въпросното порше ми е един от любимите автомобили.Просто е чудовищно.Греша за салийна.Объркал съм се с Ultimate Aero-to.Битурбо салеена е със 5 мили по бавен от вейрона.Може би факта че и двете са правени от янките ме обърка.Имнах впредвид SSC Ultimate Aero .

863143791_27be47baa2.jpg

 

Не виждам някой да е казал, че е безмислено.Вейрона не е нищо особенно.На 16.4 с 4 турбота доста производители могат да произведат агрегат с 1001 к.с. още повече да вдигне 407 км/ч само на частна писта.Въпроса е има ли нужда и

Двигателя на Вейрон не е ли 8.0 кубика???

Edited by Krank
Link to comment
Share on other sites

Така му е означението ;)

 

Engine : 16 cylinders in W 7993 cmі 64 valves Quadri-Turbo

Power : 1001 PS (736 Kw / 987 hp) at 6000 tr/min (Max RPM 6500 tr/min)

 

мислил съм горе да напиша и кубатурата, но съм написал само означението в блеене :) извинявам се. 16-ката му е цилиндрите , 4-ката за турбинките :)

2009-Bugatti-Veyron-16-4-Grand-Sport-Rear-Top-Studio-1920x1440.jpg

 

SSC пък е разработка на друго северно американско светило в мотоспорта Шелби.Но то също има огромни проблеми с управляемостта.Това са автомобили само и единствено за линейни постижения, на писта - за където е правен FXX - те нямат особено приложение.

 

___________________________________________

 

А понеже каза за Поршата, че е чудовищна.Нали знаеш един от основните проблеми с нея.Никой не е искал да я кара състезателно.Прекалено е била опасна и неконтролируема.Дори пилотите на самия концерн Порше не изявявали голямо желание да управляват на тестове колата още повече пък в състезание.Именно тя (тази кола) показва на организаторите на Льо Ман, че са нужни корекции в пистата поради факта, че автомобилния спорт вече прехвърля възможностите на пилотите управляващи машините - споменаваме неподбрения рекорд от 222 км/ч средна скорост и всичко е ясно :)

Edited by host
Link to comment
Share on other sites

Сега ме светни къде сравнявам американските с FXX и ще заспи ситуацията.Излично подчертах,че пускам Мозлера да продължа темата а не да го сравнявам с FXX.

А понеже каза за Поршата, че е чудовищна.Нали знаеш един от основните проблеми с нея.Никой не е искал да я кара състезателно.Прекалено е била опасна и неконтролируема.Дори пилотите на самия концерн Порше не изявявали голямо желание да управляват на тестове колата още повече пък в състезание.

Знам,именно затова я нарекох чудовищна. :laughing:

Edited by Krank
Link to comment
Share on other sites

Че кой ги сравнява?FXX си е гениален спортен автомобил, онова е нагъчено със стероиди животно което вдига един път 500+ върху езеро и гръмва.Това е :) Различни философии имат.Аз за това почнах да се подсещам за толкова различни модели и примери.

 

Мозлер лично аз ги уважавах много докато си поддържаха програмата в GT класовете в САЩ, че и в Европа имаха участия.Много са красиви, звука е уникален, но шасито е недомислено - за мен.Не им стигна явно упорство, подкрепа и пари да продължат.

 

Такива гаражници като тази доработка на Мозлер не ги харесвам.Като ще е само за 1 бройка направена само за 1-но нещо, по-добре да е от университет правена или специален екип към разработчик професионално.Такива тип гаражен звяр ми напомнят за всичките ми познати тип "мойта кола е най...".За това и намекнах за комплексите.

 

Самият Енцо го е казал - най-добрата кола е следващата.Защото е по-нова, по-добра, по-бърза (не говоря за мощност).Това е смисъла на мотоспорта и спортните марки за пътищата.

Link to comment
Share on other sites

Koe ?????

 

Европейски съюз. Евро3, Евро 5, Евро емнайсе ;)

 

Въпросното порше ми е един от любимите автомобили.Просто е чудовищно.Греша за салийна.Объркал съм се с Ultimate Aero-to.Битурбо салеена е със 5 мили по бавен от вейрона.Може би факта че и двете са правени от янките ме обърка.Имнах впредвид SSC Ultimate Aero .

863143791_27be47baa2.jpg

 

 

Двигателя на Вейрон не е ли 8.0 кубика???

 

Аеро-то е страшно. Много злобна кола. Една от малкото, които НЕ са Ферари и ме кефят на макс

 

Поправете ме, ама това май наистина е първата обиколка за време извън някакъв тест на Ферари. Има няколко любителски карания ама.....Та за мен това си е уникално. Жалко, че не искат да я тестват и на Нюрба :(

 

1724062564a3f3cff62301.gif - не е ли голям малкия пор :):)

 

Мат - http://www.youtube.com/watch?v=fO8TLBn7z1k

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Ето и кандидатите за Кола на годината (Toyota mob)

* BMW Z4

* Chevrolet Cruze

* Citroen C3 Picasso

* Ford Ka

* Honda Insight

* Hyundai i20

* Hyundai ix55

* Kia Sorento

* Kia Soul

* Land Rover Discovery IV (LR4)

* Lexus RX 450h

* Mazda Mazda3

* Mercedes-Benz E-Class

* Mitsubishi Colt

* Nissan 370Z

* Nissan Cube

* Opel/Vauxhall Astra

* Peugeot 3008

* Porsche Panamera

* Renault Scenic

* Seat Exeo

* Skoda Yeti

* Subaru Legacy

* Suzuki Alto/Nissan Pixo

* Toyota Avensis

* Toyota iQ

* Toyota Prius

* Toyota Urban Cruiser

* Toyota Verso

* Volkswagen Polo

Edited by host
Link to comment
Share on other sites

 

* Citroen C3 Picasso

* Volkswagen Polo

Аз залагам на тия двете, а вие?

 

Едит:\/ ами на мен това ми беше идеята...да видим дали някой ще познае. Според мен кола от компактния клас ще стане, ама коя точно? :rolleyes:

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

* Chevrolet Cruze

 

_________________

 

Към Мод екипа - Ако може моя пост и този на DON_CHEFO да ги преместите в "Общата" дискусия за автомобили, че ще прецакаме темата за новини ако всеки си казва тук фаворитите.

Edited by host
Link to comment
Share on other sites

На мен тоя лист някакси не ми се струва пълен...

 

Clio III Facelift

Megane III липсва... да не би Ford Ka да е по-нов или мегана ще го броят за 2011-та?

 

Някакви много странни коли има - хем на повече от година, хем такива на няколко месеца!?

Link to comment
Share on other sites

Ами не знам, пиши им да коригират http://www.leftlanenews.com/2010-car-of-th...-announced.html

(сега да не ме почнете, че се заяждам...сериозно говоря, може да има грешка в сайта който съм цитирал)

Edited by host
Link to comment
Share on other sites

The list, published below, could increase, the organizations have said, as the on-sale cutoff date has not occurred.

 

Най-вероятно тъй ще стане...

 

За мен обаче е непонятно как се състезават коли от съвсем различен тип марки от Lexus до... да кажем Hyundai i20 и стигнем до Porsche Panamera. Тия класации по-скоро трябва да сравняват коли в един клас.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...