INCINERATOR Posted June 14, 2009 Share Posted June 14, 2009 Така и така се напълни с офтопик... Почваите да пробвате тези движения в града , колкото повече пешеходци бутнете толкова повече точки ще имате Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
3dfx Posted June 14, 2009 Share Posted June 14, 2009 Човече...какви тренировки на отворени пътища?Господе?!И защо им даваш акъл за спирачка с левия крак?Защо?Има дори и пилоти в Ф1 които не го правят защото се усвоява трудно.Защо трябва да се пренасят разни спортни амбиции на обществен пър с кошници дето нямат никакви с-ми за сигурност и огромна опастност за другите участници в движението?Не го разбирам това. Иначе за принципите, за апекс-а и т.н. да, така е.Ама в градското каране си има ленти, не оптимална средна скорост с в завой.Има и трафик. Усвоява се трудно!? Въпрос на нагласа - картинг караш ли? Там с кой крак спираш? И нямаш проблеми, нали? А това за F1 е несериозно... Колкото до системите за сигурност - това се прави с изключени ABS и ESP - иначе не се получава. Многото катастрофи стават заради ниска подготовка - точно защото на шофьорските курсове се обясняват само най-основните неща, а останалите човек трябва да ги научава сам след като вземе книжка... И така - в процеса на "обучение" загиват сума ти хора. Личното ми убеждение е, че за да си безопасен шофьор трябва да си много наясно докъде се простират възможностите ти и тези на автомобила, който управляваш. Да си даваш сметка, кои са грешките, които допускаш и да търсиш начин да ги избегнеш. Колкото си по-подготвен, толкова реакциите ти, когато се наложи, ще бъдат по-бързи и по-точни... Това, разбира се, не е причина за демонстрации по пътищата - напротив - сигурно 95% от раздаващите газ из града кошници са на слабо подготвени, току-що взели книжка тийнейджъри и обратното - никой от познатите ми пилоти не си позволява да лети из централните улици... Но в крайна сметка всеки сам си взима решенията и си носи отговорността - как и къде да кара, да тренира ли, да не тренира ли и т.н... В рали форума се разпространява една много интересна книга от един полски автомобилен състезател - няколкократен победител в Европейския Рали шампионат. Книгата се казва "Безопасна скорост" от Собеслав Засада и въпреки, че е малко архаична (някъде от началото на 70-те години) е добро четиво за всеки, който иска да бъде знаещ и безопасен шофьор... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted June 14, 2009 Share Posted June 14, 2009 (edited) Някой беше казал, че има разлика м/у състезателното шофиране, шофирането в градски условия.... Няма да взимам отношение по целия ти пост, тъй като има и верни неща в него, но относно това горе, дето съм го цитирал - има огромна разлика между състезателното и градското шофиране, повярвай ми...да, траекториите почти винаги са еднакви (като изключим избягването на дупките и шахтите в града ), но почти всичко се различава драстично, респ. техниката ти да правиш едното и другото е коренно различна. Най-малкото си представи, че в града имаш пешеходни пътеки, велосипедисти, светофари, знаци за предимство, насрещни коли и още куп неща, които ги нямаш в състезателния бранш. А ако под "състезателно каране" разбираш изпълнения из улиците на града, с всичките гореизброени неща на тях...това е съвсем друго нещо. Едит: Пуснали сме постовете по едно и също време и впоследствие видях изречението ти за "бързото каране из градските улици"... Edited June 14, 2009 by Midex Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted June 14, 2009 Share Posted June 14, 2009 (edited) Като е несериозно се обади на Браун ГП да уволнят единия си пилот. И понеже явно си приближен до планинския и пистовия...в крайна сметка стигнахме до извода, че има надценяване и слаба подготовка...ами тия неща с влизането в завоите, със спирането с ляв и т.н. не са за хора с нереална оценка на способностите и за разни дето не могат да карат.Нито пък се учат по улиците.на мен това ми е мнението. И не съм съгласен, че всеки сам си "носи отговорността - как и къде да кара, да тренира ли, да не тренира ли и т.н..."За съжаление хората които НЕ сами си носят отговорността да пресичат, ходят и карат по същата улица не си решават да ходят по писти и планински отсечки в шампионата - на трасето.Носи, носи ама хора не връща. Илия Царски последно някъде четох, че искал помощ от Полицията - и си плащал естествено - за отцепване на отсечки за трениране.Да скъпо е.Да така трябва да се прави.Който иска да почва в моторспорта - както ми отбеляза - се почва от картинга и така на горе.Ние сме шофьори, не сме пилоти.Колите ни са автомобили, не състезателни версии, прототипи или каквото си избере човек. Не мога да бъда убеден, че градската пътна мрежа трябва да е тренировъчно поле за всеки "носещ си неговата отговорност" едва ли не. ___________________________________ Еми не ми се проверява, но ФАКТ - караше си с десен крак спиране.Ама ти сигурно се бъркаш.Не се е научил да спира с левия в Ферари и на пистата, сигурно е въртял из градските пътища. И искам да кажа, че въобще не претендирам, че съм 100% или 90% или там някаква цифра напълно спазващ правилата.Но да се защитава пък безогледното им спазване като нещо нормално хич пък не ми харесва. Edited June 14, 2009 by host Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted June 14, 2009 Share Posted June 14, 2009 Като е несериозно се обади на Браун ГП да уволнят единия си пилот. Aз си мисля, че се бъркаш. Ако не ме лъже паметта именно Рубенс се НАУЧИ да ползва и двата си крака в кокпита, а не да вози левия Това става в годините до като още бе пилот на Ферари Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
3dfx Posted June 14, 2009 Share Posted June 14, 2009 (edited) Аз ли пиша неправилно, или вие не ме разбирате. Техниката на шофиране в града и при състезание трябва да е максимално близка! Техниката на шофиране не е свързана със скоростта - никъде не съм казал, да се кара бързо, да се минава на червено, да се отнема предимство или да не се спира не пешеходна пътека! Защо твърдите такова нещо? Техниката е сбор от всички неща, които правим докато караме автомобил - това което казвам е, че както на състезание на караш хванал волана с дясната ръка, а лявата да ти виси през прозореца, така не трябва да го правиш и докато караш в града. Защото ако изведнъж се наложи да реагираш светкавично - няма да можеш. Както на състезание на караш с полу-легнало положение на седалката, дръпната максимално назад, така и в града не трябва да караш с такова положение на седалката. Както на състезание не натискаш съединителя при взимането на завой, така и в града не трябва да го правиш - просто защото е погрешно! Edit: И понеже явно си приближен до планинския и пистовия... Не съм приближен до нито един от двата шампионата - състезател съм в рали шампионата (ако трябва да съм по-конкретен - ко-пилот), нямам претенции да съм отличен шофьор, но се уча от едни от най-добрите български пилоти... И макар, че това не е никаква гаранция за някакви практически умения, поне може да не се съмнявате за теоретичната част Edited June 14, 2009 by 3dfx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PlayMate Posted June 14, 2009 Share Posted June 14, 2009 ... а някой просто беше попитал натискате ли съединител като завивате ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted June 14, 2009 Share Posted June 14, 2009 @3dfx, да, прав си, но само донякъде....Аз пък се опитвам да кажа, че техниката, използвана при състезателното каране просто няма как да упражняваш/използваш в града - просто условията там не ти го позволяват. Навремето като бях на един курс за състезателно каране при Павел Жеков, както може би знаеш, той е последовател на френската школа и методика. Това, което трябваше да усвоим на пистата като движения на ръцете, спрямо волана при различните скорости и ъгли на завоите, по никакъв начин няма как да го използваш в града, защото колите, пешеходците, светофарите и всичко останало просто не ти дават възможност да го употребиш в тамошната реалност...сигурно може да се опитваш да тренираш спиране с ляв крак и още някоя друга екстра, но само дотам. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат Ицо Posted June 14, 2009 Share Posted June 14, 2009 (edited) 3дфх, има огромни неточности!!! 1. Техниката на шофиране с автомобил от 70-та година и такъв от 2009-та година със задно е мноооого различна! 2. Карането на сняг и карането на сух асфалт с автомобил с предно е коренно противоположно. Особено подаването на газ в завоя: на сняг по скоро те вкарва в завоя, на сухо води до недозавиване. Карането градско, спортно и състезателно са три различни случая. В първия каквото и да правиш не е опасно при нормални условия и спазване на правилника. Във втория случай трябва да си седиш в лентата и да не създаваш опасност за останалите участници т.е. си малко под ръба, в третия случай вече държиш колата на ръба на сцепление и тя е в постоянно занасяне, като на писта е съвсем леко приплъзване обикновено при добър баланс едновременно с двата моста но с лек превес към презавиване, за ралито знаеш - там дрифта определено върши повече работа. Edited June 14, 2009 by AlBundy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
3dfx Posted June 14, 2009 Share Posted June 14, 2009 (edited) @3dfx, да, прав си, но само донякъде....Аз пък се опитвам да кажа, че техниката, използвана при състезателното каране просто няма как да упражняваш/използваш в града - просто условията там не ти го позволяват. Навремето като бях на един курс за състезателно каране при Павел Жеков, както може би знаеш, той е последовател на френската школа и методика. Това, което трябваше да усвоим на пистата като движения на ръцете, спрямо волана при различните скорости и ъгли на завоите, по никакъв начин няма как да го използваш в града, защото колите, пешеходците, светофарите и всичко останало просто не ти дават възможност да го употребиш в тамошната реалност...сигурно може да се опитваш да тренираш спиране с ляв крак и още някоя друга екстра, но само дотам. Не казвам, че на състезание и в града трябва да се кара по един и същ начин, а че трябва да се спазват едни и същи принципи. Много ясно, че в града не спирам с левия крак - това би било напълно безсмислено, а до края на деня сигурно кракът ще ме боли. Но определено не натискам съединителя ако няма да спирам или да сменям предавка, карам с изправена седалка, не надувам музиката в колата толкова, че да не чувам какво се случва с нея и около нея и т.н. Това са все неща, които на пръв поглед изглеждат безобидни или безсмислени и често се пренебрегват, но понякога могат да бъдат от голяма полза... 3дфх, има огромни неточности!!!1. Техниката на шофиране с автомобил от 70-та година и такъв от 2009-та година със задно е мноооого различна! 2. Карането на сняг и карането на сух асфалт с автомобил с предно е коренно противоположно. Особено подаването на газ в завоя: на сняг по скоро те вкарва в завоя, на сухо води до недозавиване. За последен път пиша по темата - явно така или иначе няма да достигнем до консенсус. Но особено за 2. - хич, ама хич не си прав - асфалт, макадам, дъжд, сняг - има разлика само и единствено в скоростта, при която се губи сцепление. Принципът си е един и същ. Ако караш достатъчно бързо на сух асфалт колата започва да се пързаля точно по същия начин, по който ако се движиш със значително по-ниска скорост, но на мокро примерно... Недозавиваш само ако подаваш неподходяща газ в неподходящата част на завоя... В интернет има много изписано по темата (най-добре търсете на английски) - в youtube е пълно с филмчета, tutorial-и и каквото се сетите... Например това - http://www.youtube.com/watch?v=Sbr1K3uuOPk - това е част от същото упражение, за което говорих, че е много добре да се прави на сняг... Както и да е - I'm out! Edited June 14, 2009 by 3dfx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted June 14, 2009 Share Posted June 14, 2009 (edited) Ок, наистина уважавам всички в България занимаващи се с мотоспорт, но... Загубата на сцепление(не обяснвам на 3dfx, само отбелязвам), не зависи само от предното и гумите, зависи и от настилката.Коефициента на сцепление на различните настилки е различен.Сега, има си различни техники за различните настилки - чисто от позицията на гледал, чел и т.н. говоря, нямам опит на макадам, асфалт, дъжд или сняг при състезателно каране.Примерно WRC техниката на спиране, на завиване и подване на газ в края на правите, по време на завоя и в изхода му са различни. Иначе, че има допирни точки с градското напълно подкрепям.И при двете се иска внимание, съсредоточеност, познване на капацитета на водача и на МПС-то.Другото вече са си особенности във всяка от различните среди. _______________________________ А за седалката...имам чувството, че има само два типа индивид...лежащи и такива кращи с лице във волана.Пък правилото е просто.Да можеш с две ръце в/у волана да навиеш от ляво на дясно и дясно на ляво 180 градуса без напрежение в лактите или раменете.Не е толкова сложно. Edited June 14, 2009 by host Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted June 14, 2009 Share Posted June 14, 2009 по темата http://www.youtube.com/watch?v=WtDRGNnTQHY...feature=related Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted June 14, 2009 Share Posted June 14, 2009 Да наречеш някой ЖАЛЪК......е хумор. Добре. Момче, ти добре ли си? Не предполагах, че може да си стигнал дотам да се олицетворяваш с марката на някаква купчина ламарина, която хората обикновено използват само за придвижване от едно място на друго. Ако е така, положението е наистина сериозно. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted June 14, 2009 Share Posted June 14, 2009 Чета и се чудя какво ми е - кефи ме как тоя кара обаче само да го гледам, изобщо не искам и да пробвам да карам така. Отделно че бързо каране по планински пътища... WTF... разлика от 10-15 минути нито си струва риска нито гумите. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INCINERATOR Posted June 14, 2009 Share Posted June 14, 2009 Чета и се чудя какво ми е - кефи ме как тоя кара обаче само да го гледам, изобщо не искам и да пробвам да карам така. Отделно че бързо каране по планински пътища... WTF... разлика от 10-15 минути нито си струва риска нито гумите. А нервите? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted June 14, 2009 Share Posted June 14, 2009 (edited) А, на планинско е баш майсторлък.И при слизане и при качване.Няма друго такова...да усещаш постоянно как се мени баланса на тежеста, да не прегрееш спирачките на слизане, да не обереш по завоите пясъка от зимата...,НО да не се уливаме. __________________________________________________________ Е, ся кабриото си е кабрио, Edited June 14, 2009 by host Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INCINERATOR Posted June 14, 2009 Share Posted June 14, 2009 А, на планинско е баш майсторлък.И при слизане и при качване.Няма друго такова...да усещаш постоянно как се мени баланса на тежеста, да не прегрееш спирачките на слизане, да не обереш по завоите пясъка от зимата...,НО да не се уливаме. А докато някой състезател се припотява и адреналина му е на макс, някой пътник с кабриолет се наслаждава на природата, чистия въздух, ветрецът който полъхва като вземеш завой и тн Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 Чета и се чудя какво ми е - кефи ме как тоя кара обаче само да го гледам, изобщо не искам и да пробвам да карам така. Отделно че бързо каране по планински пътища... WTF... разлика от 10-15 минути нито си струва риска нито гумите. Баче Тиф не един път каза, че за начинаещи трябва самолетна писта поне.......за да се учат. И служебна кола Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат Ицо Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 За последен път пиша по темата - явно така или иначе няма да достигнем до консенсус. Но особено за 2. - хич, ама хич не си прав - асфалт, макадам, дъжд, сняг - има разлика само и единствено в скоростта, при която се губи сцепление. Принципът си е един и същ. Ако караш достатъчно бързо на сух асфалт колата започва да се пързаля точно по същия начин, по който ако се движиш със значително по-ниска скорост, но на мокро примерно... Недозавиваш само ако подаваш неподходяща газ в неподходящата част на завоя... В интернет има много изписано по темата (най-добре търсете на английски) - в youtube е пълно с филмчета, tutorial-и и каквото се сетите...Например това - http://www.youtube.com/watch?v=Sbr1K3uuOPk - това е част от същото упражение, за което говорих, че е много добре да се прави на сняг... Както и да е - I'm out! Ако опита ти на сняг го черпиш от интернет, аз също спирам да споря с теб Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 А докато някой състезател се припотява и адреналина му е на макс, някой пътник с кабриолет се наслаждава на природата, чистия въздух, ветрецът който полъхва като вземеш завой и тн Добре звучи обаче нещо не ме кефи мен кабриото - много ми вее на главата и ми е някак неприятно ако се движим с повече от 30км/час пък и става прекалено шумно, отделно че напича кофти по обед и може да се свали тавана само надвечер като стане по-слабо слънцето Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INCINERATOR Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 Добре звучи обаче нещо не ме кефи мен кабриото - много ми вее на главата и ми е някак неприятно ако се движим с повече от 30км/час пък и става прекалено шумно, отделно че напича кофти по обед и може да се свали тавана само надвечер като стане по-слабо слънцето Не вее много. Ще те повозя някой път - и без това имам да те черпя. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobo Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 .......Защо не се използва съединител в завой? За правилното поведение на автомобила в завой е от основно значение разпределението на тежестта м/у предните и задните гуми. Завоя се състои от три части - зона на влизане, апекс и зона на излизане от завоя. Зоната на влизане се използва за намаляване на скоростта. Апекса е точката, която разделя двете зони и от която започва ускорението за правата. Когато спираш за завоя избираш предавката на която смяташ да го вземеш - тежестта на автомобила се премества напред. Така получаваш по-добро сцепление на предните колела за сметка на задните - това осигурява добра маневреност. Ако в този момент си с натиснат съединител колата остава в "безтегловност" и е много по-вероятно да прояви склонност към недозавиване - това е случаят в който предните гуми нямат достатъчно сцепление, за да следват желаната траектория и започват да го изправят. Така че всичко е въпрос на правилна работа със спирачката и газта - затова и при състезателните коли, с т.нар. dogbox скоростни кутии, при които превключването става и без натискане на съединителя, след потегляне десния крак се използва за подаване на газ, а левият за спиране - с балансиране м/у газ и спирачка се постига желаната траектория. ....... благодаря за подробното и логично обяснение. сега ми става ясно че си говорим едно и също нещо - контрол на траекторията, а аз явно не се изразявам правилно. отново благодаря. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krank Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 (edited) ,заковахте го.Не е като да не се задълбахте де.Ама важното е да се докопате до консенсус.Така и така сме на вълна култови дискусии породени от простички въпроси-друг повод за размисъл.Натискате ли съединител като изключвате от скорост?Как държите волана?Карате ли автоматик с два крака?Позволявате ли си да излезете от лентата когато карате по извънградски двулентов път с много завои и виждате,че в насрещното няма никой?Обосновете се със схеми диаграми,теории,физични принципи,поне два спора и 1 засегнат и накрая стигнете до съгласие. Edited June 15, 2009 by Krank Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 ,заковахте го.Не е като да не се задълбахте де.Ама важното е да се докопате до консенсус.Така и така сме на вълна култови дискусии породени от простички въпроси-друг повод за размисъл.Натискате ли съединител като изключвате от скорост?Как държите волана?Карате ли автоматик с два крака?Позволявате ли си да излезете от лентата когато карате по извънградски двулентов път с много завои и виждате,че в насрещното няма никой?Обосновете се със схеми диаграми,теории,физични принципи,поне два спора и 1 засегнат и накрая стигнете до съгласие. хахаха. е те тва ме разсмя Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 - Натискате ли съединител като изключвате от скорост?- Как държите волана? - Карате ли автоматик с два крака? - Позволявате ли си да излезете от лентата когато карате по извънградски двулентов път с много завои и виждате,че в насрещното няма никой? Обосновете се със схеми диаграми,теории,физични принципи,поне два спора и 1 засегнат и накрая стигнете до съгласие. Чефо може и да му е смешно, но това са си напълно нормални въпроси на които веднага мога да отговоря за себе си (без диаграми и схеми обаче )... - На всичките си коли, които съм имал досега съм изключвал от скорост без съединител (при подходящите обороти, разбира се, но не и когато ще включвам от по-ниска на по-висока предавка). Само не мога да разбера защо на последната кола, дето взех (форда) тоя номер почти не става...много са стегнати тия скорости ли, що ли.... - Кормилото го държа различно, в зависимост от стила ми на каране и условията на пътя в конкретния момент, но като цяло гледам да е "10 и 10" и в по-редки случаи "9 и 15"...но ми се е случвало и да събера двете ръце на едно място в остър завой, което си е доста рисковано при висока скорост, а колата ти поднесе точно тогава...изпитвал съм го на Калояново неведнъж... - За кола с автоматични скорости не мога да говоря, защото винаги съм бил привърженик на "ръчката". - Позволявам си да мина в лентата за насрещно движение, когато имам достатъчна видимост напред и знам, че със сигурност ще мога да се върна в лентата си навреме. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.