PlayMate Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Май спорите за глупости. Номера със съединителя в завоя и аз го правя - в Капана да речем, или в някои малки квартални улици отрупани с коли, където не знаеш дали някой няма да изскочи на пешеходната пътека докато взимаш завоя на втора. В такива случай в действителност втора ми се струва висока (предполага движение с поне 20-25км./ч), а първа е пределно ясно, че е идиотско да върнеш, затова съединителят влиза в действие, когато се изясни, че всичко изпод спрелите коли е чисто има нужда от малко подаване на газ, за да влезем като бели хора във втора предавка, а не с придърпване на двигателя. Не мисля, че при скорост от около 10-15 км.ч има особено голямо значение дали двигателя въздейства върху колелата или не. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 (edited) При автомобили с предно (като при аквапланинга) е възможно ако се натисне съединителя да се получи по-голямо сцепление, ако си влязъл с по-голяма скорост в завоя от нужната.При тях натискането на газта няма ефект от презавиване, просто си продължаваш към бордюра - дори при lsd на предно. Godfather горе мисля, че говори за получаване на по-висок въртящ момент от този преди натискане на съединителя...ако вкарваш предавка надолу и пуснеш рязко съединителя - логично -, ако вкарваш предавка нагоре нищо особено няма да стане дори при задно. Бънди много правилно е питал.Вие за състезателно каране ли говорите или за градско?Щото приплъзване от въртящ момент в градско...смешни истории - при това в завой.При максимална 50 км/ч За автоматиците, защо да не са обвързани с ESP-то? Edited June 13, 2009 by host Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Чакате да дойде някой сгоден завой, 2-ра, "чекия" на съединителя и от там контра с волана Ай сиктир и завиването на сух път го направихте втора терия на относителността майна Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Е, който му се дрифти едно "скандинавско контриране" преди завоя точно и предното и то ще си заиграе, ама тия неща не са за в града. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobo Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 (edited) Що не се разберете първо за какви завои става въпрос и за какво каране? Градско, планинско, спортно, състезателно??? Коренно различие има в техниката. ами аз мисля че говорят за нормалното градски шофиране и там го зикарват за престъпление превключванетов завой.и затова питам. Мобо, личи си, че материята на управлението на автомобила ти е доста мътна. Да започнем първо с невероятното ти сравнение между автоматичната трансмисия и ръчната такава. Спецификата на управление на автомобил с единия агрегат няма абсолютно нищо общо със спецификата на управление на другия. Освен това не си наясно кога и при какви условия автоматичната трансмисия сменя предавки. При поддържане на газта и равномерно движение на автомобила автоматика не сменя предавки произволно. Освен това когато ги сменя, процеса е твърде различен от този при смяната на ръчните такива. Съединител не се натиска в завой, защото е много важно въртящия момент да се предава равномерно особено в началната фаза на влизане в завоя - така се постига максимално добро сцепление и вероятността за изненади е минимална. Смяната на предавка в завоя е директна предпоставка за получаването на занасяне, особено ако автомобила е със задно предаване. Можеш спокойно да го пробваш на завой с пясък или пък зимата на сняг или заледен участък и ако успееш да вземеш завоя след това ще коментираме явлението. При автоматиците завоя се взима без промяна в подаването на газта, което в общия случай гарантира, че кутията няма да реши да сменя предавките. да много съм прост, мерси. в никакъв случай не съм карал нито на сняг нито на пясък, нито дизели, нито бензини, нито с предно задвижване, нито със задно, а пък с АВД изобщо, камо ли автоматични или механични трансмисии. ти си единствения който е чел някаква неписана азбука, а аз от нищо не разбирам, щото съм прост - това го изяснихме. само дето малко съм си чел книжките по физика особено частта им с динамиката и там имаше някакви центробежни и центростремителни сили, които се увеличават или намалят в зависимост от това дали обекта се ускорява или забавя при кръгово движение, както и от разпределението на масата на обекта в обема му. ако натиснеш газта на автоматика в завой - сменя си предавките като пич нагоре. ако натиснеш спирачката и паднеш под определен праг на оборотите - си ги цъка надолу. изобщо и въобще не се стреми да ги пази и не го интересува дали си в завой или не си. интересува го само дали искаш да ускоряваш или да намаляваш и каква мощност да се предаде към задвижващите колела. в сняг на зимата пък искам да знам как ще дадеш странично ускорение на тон и половина автомобил без да си включил в оптималния режим на обороти на двигателя. все си мисля че някак си трябва да му се противопоставиш на стремежа да се движи праволинейно и равномерно ако искаш да завиеш. и да, не е ядрена физика. проста механика. При автомобили с предно (като при аквапланинга) е възможно ако се натисне съединителя да се получи по-голямо сцепление, ако си влязъл с по-голяма скорост в завоя от нужната.При тях натискането на газта няма ефект от презавиване, просто си продължаваш към бордюра - дори при lsd на предно. Godfather горе мисля, че говори за получаване на по-висок въртящ момент от този преди натискане на съединителя...ако вкарваш предавка надолу и пуснеш рязко съединителя - логично -, ако вкарваш предавка нагоре нищо особено няма да стане дори при задно. Бънди много правилно е питал.Вие за състезателно каране ли говорите или за градско?Щото приплъзване от въртящ момент в градско...смешни истории - при това в завой.При максимална 50 км/ч За автоматиците, защо да не са обвързани с ESP-то? ми не са. превключват си само според оборотите и търсения въртящ момент при ускорение. въобще не ги интересува има ли или няма странично такова. и на мен ми е чудно каква е тая азбучна истина при градско каране и тези скорости и затова питам защо е толкова грешно. просто искам да знам и да се усъвършенствам. затова и чета. Като чета тук какво се пише се радвам, че колата ми е автоматик Направо не знам защо не направят университет по шофиране ако има ще се запиша кат ти е автоматик никога ама никога не превключва предавките ако си в завой нали? не може немските инженери да не са заложили тази азбучна истина в програмите. Edited June 13, 2009 by mobo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INCINERATOR Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Като чета тук какво се пише се радвам, че колата ми е автоматик Направо не знам защо не направят университет по шофиране Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 (edited) Е, който му се дрифти едно "скандинавско контриране" преди завоя точно и предното и то ще си заиграе, ама тия неща не са за в града. Само така си мислиш... Миналата седмица на "Богомил" една хонда такава контра удари, завивайки в една малка пресечка, че просто не повярвах как не обра паркиралите на пресечката коли...явно или беше майстор, или късметлия. Еми щом ти така мислиш кажи на келешите къде си паркираш колата да дрифтят около нея Ами що...няма проблем, веднага казвам къде ми е гаража, а предната му врата така и така смятам да я боядисвам в скоро време... Edited June 13, 2009 by Midex Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 (edited) Еми щом ти така мислиш кажи на келешите къде си паркираш колата да дрифтят около нея ______________________________ Майтапа на страна, всички сме виждали състезатели свършили в бордюра, чели за такива помели цели спирки.Да ходят на Калояново и да се кефят като искат. Edited June 13, 2009 by host Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zlobil Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 E те точно за нещо такова говорех де. Виж го само как засенчва дори такава сериозна машина като мерцедеса зад него, какво остава за жалките гоуфове. Определено е ужасно голямо нещо , вътре подлакътника става на седалка..... и е по-широко от масажният ми стол.... zlobil по-рано тази вечер мернах Доджа на сточна гара. Голяма емоция е да караш такова животно, нали? После трудно се качваш на лека кола... После като се качих на аудито и имах чувстово че съм се качил на детска количка..... само ми олекна като видях моя разход на гориво и се сетих за 2-3 часа колко бензин изхабихме... zlobil аз те видях на сфетофара на ескейп завихте надясно такова нещо в града не бях виждал До експейпа не съм ходил , сигурно е бил собственика.... Иначе определено е яко да караш такова нещо , заглеждат те повече от колкото като си с ферари , имаше 2-3 момичета които направо забравиха да си затворях устите а в тунела до тримонциум като му подадеш газ и всичките които са вътре забравят да карат Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NEO_DDT Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Къв двигател е? 5.7 ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 (edited) Само така си мислиш... Миналата седмица на "Богомил" една хонда такава контра удари, завивайки в една малка пресечка, че просто не повярвах как не обра паркиралите на пресечката коли...явно или беше майстор, или късметлия. Ами що...няма проблем, веднага казвам къде ми е гаража, а предната му врата така и така смятам да я боядисвам в скоро време... Не е било до късмет E те точно за нещо такова говорех де. Виж го само как засенчва дори такава сериозна машина като мерцедеса зад него, какво остава за жалките гоуфове. Кой по дяволите беше ти. Норис? Създателя? Извинявай, че караме И Голфове. Може да ти е под достойнството, ама ей го на - има ги. Наричаме го БГ реалност. То чакането и разправиите са ясни, ама си струва за нещо такова. Честно казано аз не бих се чувствал сигурен на пътя в БГ, да не говоря за семейството ми, ако не съм в нещо подобно, при това подсилено с колкото се може повече барове от всички страни. Ай сиктир, а Edited June 13, 2009 by DON_CHEFO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Що?Ти сигурен ли си, че като се прибираш, като си с приятелката си, със семейството в колата, че няма нищо да ти се случи?Да не мислиш, че тия дето ги дават по новините всичките са виновни.Сумати невинни хорица си заминават "ей така" заради нечия простотия и перчене.Недейте хора с това пренебрежително отношение, на пътя е опасно - и да си пешеходец, и да си водач на МПС, и да си пасажер.Аз като карам - особенно последната 1/2 година, че вече какво ли не виждам на пътя - винаги едно на ум, колана и се опитвам да ги избягвам тия стресови ситуации (отнемания на предимства, вренета, 3-4-5-6 ленти и т.н.).Достатъчно мои приятели са участвали в тежки катастрофи и с вина и без, пък някой й си отидоха на по няма и 20 години, не си струва просто. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Що?Ти сигурен ли си, че като се прибираш, като си с приятелката си, със семейството в колата, че няма нищо да ти се случи?Да не мислиш, че тия дето ги дават по новините всичките са виновни.Сумати невинни хорица си заминават "ей така" заради нечия простотия и перчене.Недейте хора с това пренебрежително отношение, на пътя е опасно - и да си пешеходец, и да си водач на МПС, и да си пасажер.Аз като карам - особенно последната 1/2 година, че вече какво ли не виждам на пътя - винаги едно на ум, колана и се опитвам да ги избягвам тия стресови ситуации (отнемания на предимства, вренета, 3-4-5-6 ленти и т.н.).Достатъчно мои приятели са участвали в тежки катастрофи и с вина и без, пък някой й си отидоха на по няма и 20 години, не си струва просто. Нещо не си ме разбрал. . Естествено, че ме е страх нито имам 9 живота, нито съм самоубиец. Гледат ми се И внуци. Просто малко нанагорно ми идва цялото пренебрежение. Изобщо за друго иде реч Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Не съм те разбрал Извинявам се. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TNT Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 пикапите са ми слабост винаги съм искал да карам такава машина Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 пикапите са ми слабост винаги съм искал да карам такава машина Ами започвай да спестяваш...като начало може да си купиш стълба. Доста внушителен е на снимка, а на живо сигурно ще изпиташ страхопочитание... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INCINERATOR Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Грандомани Аз пък ще ви мачкам с това; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Аз пък смятам да ти бягам с това : Баси...к'ви неща правят хората по света... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krank Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 (edited) Динамика,центробежни сили,оптимизация на обороти механика.Що романи се изписа за отговор на един простичък въпрос .Абре народе,човек като ви слуша ще си помосли,че да караш автомобил е като да караш едно от тия. А тея американските пикапи-недоразумения съм си казал мнението за тях.И аз обичам големите автомобили но над определени габарити просто няма смисъл и е яко комплексарщина.То цялата им автомобилна индустрия на янките е автомобилния вариант на макдоналдс. Edited June 13, 2009 by Krank Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Ей сега докато се разкаравах видях една невероятна м3 - е30 - червена на Данаил Николаев до Фламинго.Страхотна кола, такова хубаво наситено червено, черна кожа...нямам думи.Евалта на собственика - само й беше сложил по-големи джанти, но пак БМВ и й седяха много добре. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted June 14, 2009 Share Posted June 14, 2009 ако натиснеш газта на автоматика в завой - сменя си предавките като пич нагоре. ако натиснеш спирачката и паднеш под определен праг на оборотите - си ги цъка надолу. Mobo, ти изобщо четеш ли какво пишат другите или го караш като онзи чукча-писател? Газ в завоя не се дава, още по-малко пък се натискат спирачки. Така шофират само тези, които нямат усет към автомобила. Не го казвам за да се правя на интересен, а за да може поне някой да се замисли. И да, съвсем елементарно е да се допусне, че става въпрос за завои на извънградски път, а не за взимане на ъгъла на паважната улица в града с 10 км/ч. кат ти е автоматик никога ама никога не превключва предавките ако си в завой нали? не може немските инженери да не са заложили тази азбучна истина в програмите. Немските инженери пък и защо само те, каквото и да слагат в автомобила все пак не могат да елиминират напълно задкормилното устройство, което може да си прави каквото си иска. Кой по дяволите беше ти. Норис? Създателя? Извинявай, че караме И Голфове. Може да ти е под достойнството, ама ей го на - има ги. Наричаме го БГ реалност. Ай сиктир, а Млади момко, прави ми впечатление напоследък, че изключително лесно подпалваш за неща, които нормалните хора считат за хумор и се забавляват. Ако продължаваш по този начин има твърде голяма вероятност след време да не може да караш без кутия Ксанакс на седмица. Опомни се докато е време и не скачай с рогата напред за най-малкото нещо, което ти е накривило шапката сутрин. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted June 14, 2009 Share Posted June 14, 2009 Да наречеш някой ЖАЛЪК......е хумор. Добре. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PlayMate Posted June 14, 2009 Share Posted June 14, 2009 А от кога голфовете са хора, че е проблем да бъдат наричани жалки? Колите са си ОК докато са коли. Когато се превърнат в средство за мерене на мъжки атрибути положението се променя Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
3dfx Posted June 14, 2009 Share Posted June 14, 2009 Някой беше казал, че има разлика м/у състезателното шофиране, шофирането в градски условия и т.н. Това не е вярно - техниката и траекториите (тоест основното) са си едни и същи навсякъде... Истината е, че ако се движиш с ниска скорост няма абсолютно никакво значение дали използваш правилна или грешна техника - силите, които действат на колата са достатъчно малки за да не се отразят грешките, които правиш, на движението на колата... Въпреки всичко, всеки който би искал да кара правилно или пък който има навика да кара бързо (особено по планински пътища) е добре да знае някои основни неща, за да не му се случват инциденти... Защо не се използва съединител в завой? За правилното поведение на автомобила в завой е от основно значение разпределението на тежестта м/у предните и задните гуми. Завоя се състои от три части - зона на влизане, апекс и зона на излизане от завоя. Зоната на влизане се използва за намаляване на скоростта. Апекса е точката, която разделя двете зони и от която започва ускорението за правата. Когато спираш за завоя избираш предавката на която смяташ да го вземеш - тежестта на автомобила се премества напред. Така получаваш по-добро сцепление на предните колела за сметка на задните - това осигурява добра маневреност. Ако в този момент си с натиснат съединител колата остава в "безтегловност" и е много по-вероятно да прояви склонност към недозавиване - това е случаят в който предните гуми нямат достатъчно сцепление, за да следват желаната траектория и започват да го изправят. Така че всичко е въпрос на правилна работа със спирачката и газта - затова и при състезателните коли, с т.нар. dogbox скоростни кутии, при които превключването става и без натискане на съединителя, след потегляне десния крак се използва за подаване на газ, а левият за спиране - с балансиране м/у газ и спирачка се постига желаната траектория. На всеки който би искал да пробва практически бих му препоръчал следното упражнение: Трябват ни планински път без никакво движение и с много сняг около мантинелите (защото ударите са гарантирани) (пътят от х. Здравец към Бяла Черква през зимата е идеален за целта), много добри четири зимни гуми, автомобил с предно предаване и правилна геометрия и поне 90-100к.с. мощност. Упражнението е следното - избира се участък без много остри завои, тръгва се нагоре и се кара само и единствено на трета предавка със скорост, в която автомобилът се движи на обороти, в които има максимално добър въртящ момент. Преди завоя се спира, а след завоя се подава газ. Без да се сменя предавка и без да се пипа съединителят. И това се прави все по-бързо и все по-бързо. Десният крак е на газта, а левият на спирачката. В един момент ще усетите как преди завоя колата започва да презавива, а след като подадете газ, се изправя. Когато тренирате на отворени пътища трябва да сте сигурни, че няма движение по трасето - нито на автомобили, нито на пешеходци! Задължително само и единствено през нощта, за да се виждат фаровете на евентуално идващите насреща автомобили! Никога не се качвайте сами! Карайте на достатъчна дистанция един от друг! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted June 14, 2009 Share Posted June 14, 2009 (edited) Някой беше казал, че има разлика м/у състезателното шофиране, шофирането в градски условия и т.н. Това не е вярно - техниката и траекториите (тоест основното) са си едни и същи навсякъде...Истината е, че ако се движиш с ниска скорост няма абсолютно никакво значение дали използваш правилна или грешна техника - силите, които действат на колата са достатъчно малки за да не се отразят грешките, които правиш, на движението на колата... Въпреки всичко, всеки който би искал да кара правилно или пък който има навика да кара бързо (особено по планински пътища) е добре да знае някои основни неща, за да не му се случват инциденти... Защо не се използва съединител в завой? За правилното поведение на автомобила в завой е от основно значение разпределението на тежестта м/у предните и задните гуми. Завоя се състои от три части - зона на влизане, апекс и зона на излизане от завоя. Зоната на влизане се използва за намаляване на скоростта. Апекса е точката, която разделя двете зони и от която започва ускорението за правата. Когато спираш за завоя избираш предавката на която смяташ да го вземеш - тежестта на автомобила се премества напред. Така получаваш по-добро сцепление на предните колела за сметка на задните - това осигурява добра маневреност. Ако в този момент си с натиснат съединител колата остава в "безтегловност" и е много по-вероятно да прояви склонност към недозавиване - това е случаят в който предните гуми нямат достатъчно сцепление, за да следват желаната траектория и започват да го изправят. Така че всичко е въпрос на правилна работа със спирачката и газта - затова и при състезателните коли, с т.нар. dogbox скоростни кутии, при които превключването става и без натискане на съединителя, след потегляне десния крак се използва за подаване на газ, а левият за спиране - с балансиране м/у газ и спирачка се постига желаната траектория. На всеки който би искал да пробва практически бих му препоръчал следното упражнение: Трябват ни планински път без никакво движение и с много сняг около мантинелите (защото ударите са гарантирани) (пътят от х. Здравец към Бяла Черква през зимата е идеален за целта), много добри четири зимни гуми, автомобил с предно предаване и правилна геометрия и поне 90-100к.с. мощност. Упражнението е следното - избира се участък без много остри завои, тръгва се нагоре и се кара само и единствено на трета предавка със скорост, в която автомобилът се движи на обороти, в които има максимално добър въртящ момент. Преди завоя се спира, а след завоя се подава газ. Без да се сменя предавка и без да се пипа съединителят. И това се прави все по-бързо и все по-бързо. Десният крак е на газта, а левият на спирачката. В един момент ще усетите как преди завоя колата започва да презавива, а след като подадете газ, се изправя. Когато тренирате на отворени пътища трябва да сте сигурни, че няма движение по трасето - нито на автомобили, нито на пешеходци! Задължително само и единствено през нощта, за да се Човече...какви тренировки на отворени пътища?Господе?!И защо им даваш акъл за спирачка с левия крак?Защо?Има дори и пилоти в Ф1 които не го правят защото се усвоява трудно.Защо трябва да се пренасят разни спортни амбиции на обществен пър с кошници дето нямат никакви с-ми за сигурност и огромна опастност за другите участници в движението?Не го разбирам това. Иначе за принципите, за апекс-а и т.н. да, така е.Ама в градското каране си има ленти, не оптимална средна скорост с в завой.Има и трафик. Edited June 14, 2009 by host Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.