Godfather Posted June 10, 2009 Share Posted June 10, 2009 ами например забавяш забавяши скороста ти е ниска за 2ра и висока за 1ва, Това за какъв автомобил се отнася? Каква е тази скоростна кутия, при която може да има момент, в който оборотите (не скоростта, защото тя в момента на превключване не се променя) ще са ниски за 2-ра и високи за 1-ва? Ако на 2-ра оборотите идват под 1500, то по твоя случай излиза, че превключване на първа трябва да ги вдига едва ли не на 5000, което е меко казано странно. Иначе влизането със съединител във завой е най-голямата глупост, която може да се допусне. Това е като А и Б в управлението на автомобил със стандартна трансмисия. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobo Posted June 10, 2009 Share Posted June 10, 2009 ама какъв е проблема с полусъединителя в завой?! обикновено съм си приготвил ръчката на желания зъб точно преди завоя, а в началото на дъгата му съм на полусъединител и давам газ за да мога към края на дъгата вече да съм зацепил и да се изнасям с максимално ускорение. говоря за завои на кръстовища и за обикновени съединители. на зацепена скорост и бъзикане само с газта не може да се контролира толкова добре ускорението. или поне на мен ми е по-неудобно. някой ще ми обясни ли? от 2ра на 1ва трудно се смъква, защото има защити срещу включването на първа в движение. по-добре да си седиш на втора ако колата е в движение. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted June 10, 2009 Share Posted June 10, 2009 ...на зацепена скорост и бъзикане само с газта не може да се контролира толкова добре ускорението... Това на каква кола...че да не си купувам такава... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат Ицо Posted June 10, 2009 Share Posted June 10, 2009 Повечето коли били така. Щото и на моята само да мръдна газта милиметър и веднага дърпа или намаля Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted June 10, 2009 Share Posted June 10, 2009 Повечето коли били така. Щото и на моята само да мръдна газта милиметър и веднага дърпа или намаля ...и искаш да кажеш, че и ти имаш трудности в завой на фиксирана предавка и го караш на полусъединител?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат Ицо Posted June 10, 2009 Share Posted June 10, 2009 Искам да кажа, че минавам на по-ниска предавка, т.е. си вкарвам в обороти 3500-5500 за да имам контрол в завоя. А полусъединител вкарват онези дето искат да правят неща за които техните ежедневни автомобили не са пригодени Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krank Posted June 10, 2009 Share Posted June 10, 2009 (edited) Убийте ме не зацепвам защо си играете така с тея съединители и тея скорости по тея завои.Навиваш волана и тва е.Вие го направихте ебати ядрената физика(тук не говорим за сняг,лед,дъжд,вода,камъни,пернинчани,или всякакви други извънредни обстоятелства).Ако завоя е остър и трябва да намалиш,намаляш преди завоя,включваш си на съответната предавка преди завоя и си го взимаш.Не се бъзикаш със съединители и предавки в самия завой.Няма смисъл.Пък и може да стане сакатлък.Ако върнеш на ниска предавка,като пуснеш рязко съединителя, понякога гумите за момент блокират.Това в завой не е много здравословно. Edited June 10, 2009 by Krank Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted June 10, 2009 Share Posted June 10, 2009 А пича не говорише ли за мАтор. Не знам къв ще е тоя завой на сух път дето чак да мислиш за първа, но как да е Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
3dfx Posted June 10, 2009 Share Posted June 10, 2009 Взимането на завой с натиснат съединител е неправилно, при определени условия - опасно, а при всички - безсмислено. Основното правило е - ако нямаш намерение да сменяш предавка или да изключваш от скорост - не пипаш съединителя. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pi4aga Posted June 11, 2009 Share Posted June 11, 2009 ами например забавяш забавяши скороста ти е ниска за 2ра и висока за 1ва, оставаш на 2ра даржиш съединителя, подаваш газ, пускаш наполовина съединителя и така докато ускориш. няма такъв филм скоростта хем да е ниска за втора,хем да е висока за първа. пробвай следният фокус - включи на втора при 5-10км в час и не барай гаста - колата сама ще си пърпори на 1000 оборота като автоматик Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zlobil Posted June 12, 2009 Share Posted June 12, 2009 Днеска взехме от сервиза новата "кола" за лов на един приятел.... покарахме я доста из града.... повечето гоуфове се пазят или отбиват Пазу..... пази сееее Не е точно монстър трък-а който годфадъра иска ама пак не е със заводско окачване а вдиган допълнително.... абе ГОЛЯМ Е ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted June 12, 2009 Share Posted June 12, 2009 Не е точно монстър трък-а който годфадъра иска ама пак не е със заводско окачване а вдиган допълнително.... абе ГОЛЯМ Е ! E те точно за нещо такова говорех де. Виж го само как засенчва дори такава сериозна машина като мерцедеса зад него, какво остава за жалките гоуфове. Единствения ми проблем е как по-ефективно да го прекарам през океана. Не ми се ще да го пускам от тук с контейнер, щото трябва да обиколи целия свят. Май ще е по-добре да го закарам на собствен ход до Монреал и от там на контейнера. Хем ще си направя трансконтинентално пътешествие. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dreamer Posted June 12, 2009 Share Posted June 12, 2009 E те точно за нещо такова говорех де. Виж го само как засенчва дори такава сериозна машина като мерцедеса зад него, какво остава за жалките гоуфове. Единствения ми проблем е как по-ефективно да го прекарам през океана. Не ми се ще да го пускам от тук с контейнер, щото трябва да обиколи целия свят. Май ще е по-добре да го закарам на собствен ход до Монреал и от там на контейнера. Хем ще си направя трансконтинентално пътешествие. Колегите докараха така няколко коли от Канада (RAV4 и Santa Fe). На ферибот и после си ги взимат от Черна гора или от Хърватска. Само дето чакаха по месец-два докато има ферибот за насам и е много занимавка и чакане. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PlayMate Posted June 12, 2009 Share Posted June 12, 2009 zlobil по-рано тази вечер мернах Доджа на сточна гара. Голяма емоция е да караш такова животно, нали? После трудно се качваш на лека кола... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted June 12, 2009 Share Posted June 12, 2009 Днес броих колко завои и как ги взимам. И да ви призная повечето нямаше как без съединител на 1ва просто защото като съм спрял няма как да тръгна без съединител а искам същевременно и да завивам... Освен аз да не стоплям за какво беше спора вчера за тоя съединител и завоите, но почти не се е случвало да завивам и да не съм пипнал съединителя... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted June 12, 2009 Share Posted June 12, 2009 Колегите докараха така няколко коли от Канада (RAV4 и Santa Fe). На ферибот и после си ги взимат от Черна гора или от Хърватска. Само дето чакаха по месец-два докато има ферибот за насам и е много занимавка и чакане. То чакането и разправиите са ясни, ама си струва за нещо такова. Честно казано аз не бих се чувствал сигурен на пътя в БГ, да не говоря за семейството ми, ако не съм в нещо подобно, при това подсилено с колкото се може повече барове от всички страни. Днес броих колко завои и как ги взимам. И да ви призная повечето нямаше как без съединител на 1ва просто защото като съм спрял няма как да тръгна без съединител а искам същевременно и да завивам... Освен аз да не стоплям за какво беше спора вчера за тоя съединител и завоите, но почти не се е случвало да завивам и да не съм пипнал съединителя... Дедо, абе как ги взимаш тия завои бе човек? Какво пречи да превключиш на подходящата предавка преди влизането в завоя и да минеш на по-висока след излизането? Все пак дори дизеловия двигател работи в рамките до почти 5000 оборота, да не говорим за диапазона на бензиновите. Освен това ако те е страх да пришпорваш оборотите на двигателя, просто си взимаш завоя без да натискаш педала на газта. Автомобилите с предно предаване могат да се пришпорват, след като колата вече е влязла в дъгата на завоя и почва т.нар. "изправяне", т.е. излизането от завоя. Това не се прави при тези със задно, защото е предпоставка за бързо и лесно излизане от пътя. Автомобилите с AWD системи имат далеч по-добри възможности в това отношение, поради разбираеми причини (най-вече автоматичното разпределение на въртящия момент между двата моста). Каквато и да е колата обаче в завой не се влиза с натиснат съединител. Това е азбучна истина. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dreamer Posted June 12, 2009 Share Posted June 12, 2009 Аз като бях новак и няколко пъти ми се случи от 60-70км да отбия в крайпътен паркинг, но съответно без да натискам съединителя и по някое време скоростта като стане твърде ниска и колата загасваше. От тогава имам супер гаден навик да натискам съединител като намалявам скоростта... да видим кога ще го отнеса заради тоя навик при нужда от рязко спиране... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stasio Posted June 12, 2009 Share Posted June 12, 2009 (edited) zlobil аз те видях на сфетофара на ескейп завихте надясно такова нещо в града не бях виждал Dreamer еми ти намаляш и би трябвало да усетиш кога колата започва да изгасва, и тогава май се натиска съеденителя и се вкарва по ниска скорост. Поне аз така знам... Edited June 12, 2009 by Stasio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted June 12, 2009 Share Posted June 12, 2009 При окончателно спиране (а не спиране преди завой) е малко по-различно...говорехме за завоя...а и "понякой път" няма "по-ниска скорост" от първа. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted June 12, 2009 Share Posted June 12, 2009 (edited) Дедо, абе как ги взимаш тия завои бе човек? Какво пречи да превключиш на подходящата предавка преди влизането в завоя и да минеш на по-висока след излизането? Ами как да тръгна след като вече съм спрял? Без съединител не става... Имам предвид че след светофар съм на 1ва на съединител и дебна кога ще се отвори место за да се измуша - няма време да изключвам от скорост и като видя че е свободно тепърва да включвам. Иначе на дълъг път при излизането от завоя с малко газчица даже по-леко се понася от пътниците - т.е. някак като дръпне колата и не се чувства толкова центробежната сила (експериментално доказано следейки кога жена ми мрънка повече). То обикновено няма нужда и да се сменя скоростта даже. Пък при по-рязко спиране ритам с 2та крака едновременно и така... Edited June 12, 2009 by djadomraz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted June 12, 2009 Share Posted June 12, 2009 Ами как да тръгна след като вече съм спрял? Без съединител не става... Имам предвид че след светофар съм на 1ва на съединител и дебна кога ще се отвори место за да се измуша - няма време да изключвам от скорост и като видя че е свободно тепърва да включвам. Иначе на дълъг път при излизането от завоя с малко газчица даже по-леко се понася от пътниците - т.е. някак като дръпне колата и не се чувства толкова центробежната сила (експериментално доказано следейки кога жена ми мрънка повече). То обикновено няма нужда и да се сменя скоростта даже. Пък при по-рязко спиране ритам с 2та крака едновременно и така... Е ако си спрял в завой е друго нещо. Принципно обаче натискането на съединител и смяната на предавки в завой е голяма грешка. Ако се налага да сменяш предавки в завоя, това означава само, че не си преценил предварително как да влезеш подходящо в него. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dreamer Posted June 12, 2009 Share Posted June 12, 2009 Dreamer еми ти намаляш и би трябвало да усетиш кога колата започва да изгасва, и тогава май се натиска съеденителя и се вкарва по ниска скорост. Поне аз така знам... Не става дума за това. Става въпрос за нещо машинално дето се случва, навик. Демек знаеш какво трябва или какво не трябва да правиш ама тц, нещо друго се случва. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobo Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 а аз продължавам да чакам за по-смислено обяснение на забраната за превключване на предавки от "защото това е азбучна истина" или "щото така съм чувал" и т.н.. единствено @Krank се пробва да даде някакво разумно обяснение, но и в него не откривам по-голяма заплаха от рязкото отнемане на газта при вече включена скорост - по същия начин двигателя се противопоставя на инерцията на автомобила и може да доведе до приплъзване на гумите. обяснете ми я тази азбучна истина де, моля. щото иначе ще продължа да си карам имитирайки автоматична скоростна кутия. а да, за малко да забравя - при автоматиците не съм забелязал да има следене дали си в завой за да не превключва. местят си съвсем спокойно предавките. дали ако беше толкова супер-дупер-хипер-мега-ултра опасно нямаше някой прост инженер да го предвиди и да го включи в програмата на ЕСП-то и на кутията? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат Ицо Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Що не се разберете първо за какви завои става въпрос и за какво каране? Градско, планинско, спортно, състезателно??? Коренно различие има в техниката. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 а аз продължавам да чакам за по-смислено обяснение на забраната за превключване на предавки от "защото това е азбучна истина" или "щото така съм чувал" и т.н.. единствено @Krank се пробва да даде някакво разумно обяснение, но и в него не откривам по-голяма заплаха от рязкото отнемане на газта при вече включена скорост - по същия начин двигателя се противопоставя на инерцията на автомобила и може да доведе до приплъзване на гумите. обяснете ми я тази азбучна истина де, моля. щото иначе ще продължа да си карам имитирайки автоматична скоростна кутия. а да, за малко да забравя - при автоматиците не съм забелязал да има следене дали си в завой за да не превключва. местят си съвсем спокойно предавките. дали ако беше толкова супер-дупер-хипер-мега-ултра опасно нямаше някой прост инженер да го предвиди и да го включи в програмата на ЕСП-то и на кутията? Мобо, личи си, че материята на управлението на автомобила ти е доста мътна. Да започнем първо с невероятното ти сравнение между автоматичната трансмисия и ръчната такава. Спецификата на управление на автомобил с единия агрегат няма абсолютно нищо общо със спецификата на управление на другия. Освен това не си наясно кога и при какви условия автоматичната трансмисия сменя предавки. При поддържане на газта и равномерно движение на автомобила автоматика не сменя предавки произволно. Освен това когато ги сменя, процеса е твърде различен от този при смяната на ръчните такива. Съединител не се натиска в завой, защото е много важно въртящия момент да се предава равномерно особено в началната фаза на влизане в завоя - така се постига максимално добро сцепление и вероятността за изненади е минимална. Смяната на предавка в завоя е директна предпоставка за получаването на занасяне, особено ако автомобила е със задно предаване. Можеш спокойно да го пробваш на завой с пясък или пък зимата на сняг или заледен участък и ако успееш да вземеш завоя след това ще коментираме явлението. При автоматиците завоя се взима без промяна в подаването на газта, което в общия случай гарантира, че кутията няма да реши да сменя предавките. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.