gado Posted June 7, 2009 Share Posted June 7, 2009 Малко тъп въпрос ама От къде се сменят скоростите при моторите ? На по-вехтите машини са дублирани (ръчни/крачни) а на съвременните са само крачни, съебинителят при всички е ръчен (на лявата ръкохватка предимно). Има и мотори с дублиран съединител т.е. в момента на превключване на скоростите, скоростният лост натиска и съединителя (Ява, ЧЗ, Панония, някои ИЖ-ове...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
po_taka Posted June 7, 2009 Share Posted June 7, 2009 На по-вехтите машини са дублирани (ръчни/крачни) а на съвременните са само крачни, съебинителят при всички е ръчен (на лявата ръкохватка предимно). Има и мотори с дублиран съединител т.е. в момента на превключване на скоростите, скоростният лост натиска и съединителя (Ява, ЧЗ, Панония, някои ИЖ-ове...) т.е. с крака има 1 лост и нагоре сменя нагоре, надолу сменя надолу ? нещо като полуавтоматик ? не могат да кежем от 3та да идат директно на 5та ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gado Posted June 7, 2009 Share Posted June 7, 2009 т.е. с крака има 1 лост и нагоре сменя нагоре, надолу сменя надолу ?нещо като полуавтоматик ? не могат да кежем от 3та да идат директно на 5та ? На повечето моторетки първа е на горе а всички други са надолу (под ред), но има и такива с обратна подредба т.е. първа на долу, а всички други на горе.... И да..., можеш да прескочиш предавка (със съответният брой превключвания преди да пуснеш съединителя) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zlobil Posted June 8, 2009 Share Posted June 8, 2009 някой може ли да ми обясни просто , ясно и разбираемо какво точно е суперчарджър ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dulgia Posted June 8, 2009 Share Posted June 8, 2009 някой може ли да ми обясни просто , ясно и разбираемо какво точно е суперчарджър ? Турбо Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted June 8, 2009 Share Posted June 8, 2009 някой може ли да ми обясни просто , ясно и разбираемо какво точно е суперчарджър ? Точно ти да попиташ...ей това не мога да го повярвам... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krank Posted June 8, 2009 Share Posted June 8, 2009 Турбо Забило е ръчна покрай турбото.Едно е турбо.Друго е компресор.Нямат нищо общо.zlobil,supercharger e компресор.Разликата между турбото и компресора е,че компресора нагнетява въздух чрез ротацията,която получава от двигателя.Турбото нагнетява въздух чрез ротацията която получава от отработените от двигателя газове,които минават през него. Компресор. Турбо Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted June 8, 2009 Share Posted June 8, 2009 Уики-то го казва най-добре. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
po_taka Posted June 8, 2009 Share Posted June 8, 2009 Може ли да има едновременно компресов и турбо ? Качва ли се разхода на гориво ако имаш компресор, а турбо ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krank Posted June 8, 2009 Share Posted June 8, 2009 (edited) Уики-то го казва най-добре. Нищо му няма на филтъра.Така е по-масъл. Edited June 8, 2009 by Krank Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted June 8, 2009 Share Posted June 8, 2009 (edited) С думи прости чарджър/компресор - задвижване чрез хода на коляновия вал и така нагнетяване на повече въздух в цилиндрите турбо - задвижване от отбратния цикъл на изгорелите газове като така паралелната лопатка нагнетява свеж въздух в цилиндрите/ турбота всякакви многофазни, с променлива геометрия на лопатките и т.н./ Edited June 8, 2009 by host Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krank Posted June 8, 2009 Share Posted June 8, 2009 .....турбота всякакви многофазни, с променлива геометрия на лопатките и т.н.... .....и нека не забравяме легендарните пернишки турбота със накрайник-свирка на ауспуха. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted June 8, 2009 Share Posted June 8, 2009 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
poznai Posted June 8, 2009 Share Posted June 8, 2009 Седянката на кат на новия надлез след ОМВ, законна ли е? Там не се ли води че са на надлеза? Ако е така, не е ли вярно, че нямат право да спират на и под надлез? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dulgia Posted June 8, 2009 Share Posted June 8, 2009 Турбо FAIL Печелите, ама в края на краищата една и съща функция имат. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted June 9, 2009 Share Posted June 9, 2009 Може ли да има едновременно компресов и турбо ?Качва ли се разхода на гориво ако имаш компресор, а турбо ? Тва е последното нещо, за което се мисли. Иначе горните две джаджи не са просто за теб. Качва се, ама зависи какво гониш и какви пари си готов да дадеш Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nitro Posted June 9, 2009 Share Posted June 9, 2009 Може ли да има едновременно компресов и турбо ?Качва ли се разхода на гориво ако имаш компресор, а турбо ? Отговарям на първият ти въпрос. Да, може да има едновременно компресор и турбо. VW предлагат такъв двигател 1,4л. TSI / 168кс. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted June 9, 2009 Share Posted June 9, 2009 ...1,4л. TSI / 168кс. Ха..ха... ...и отново се връщам на тъпата забрана за младите шофьори, прието от още по-тъпите ни депутати...."ограничение на база кубатура на двигател". Това горе е за 1.4 литров, а интересно колко коня могат да се изцедят от 1.6 литров, който т.нар. млади шофьори имат право да управляват.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted June 9, 2009 Share Posted June 9, 2009 Близо 250 А икономията на гориво е по-добра с турбинираните мотори от чистите атмосфери ако са на едни коне за това и сега се забелязва тенденция повечето производители да намалят кубатурите и да турбинират.Компресора също е с добри показатели на ефективност. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted June 9, 2009 Share Posted June 9, 2009 Ха..ха... ...и отново се връщам на тъпата забрана за младите шофьори, прието от още по-тъпите ни депутати...."ограничение на база кубатура на двигател". Това горе е за 1.4 литров, а интересно колко коня могат да се изцедят от 1.6 литров, който т.нар. млади шофьори имат право да управляват.... Това сериозно ли? Не е спрямо конските сили а спрямо кубатурата на двигателя? Това спали ли са като са го гласували или нарочно са го направили за да може да се заобиколи леко... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chistacha Posted June 9, 2009 Share Posted June 9, 2009 Някой запознат с нещата може ли да обясни предимствата и недостатъците съответно на компресора и турбото? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted June 9, 2009 Share Posted June 9, 2009 (edited) Ако не се бъркам компресорите дават бууста при ниски обороти, а турбините в по-високите обороти. http://turtey.alfaromeo-bg.com/docs/ch_table.html Edited June 9, 2009 by DON_CHEFO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krank Posted June 9, 2009 Share Posted June 9, 2009 Съществен недостатък на турбото е наличието на турболаг.Това се компенсира със слагането на повече от 1 турбо. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted June 9, 2009 Share Posted June 9, 2009 При съвременните турбо технологии напрактика такъв няма справка с на Порше турбините с променлив вектор.Сходни ползват и Митсубиши, Субаро и т.н. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INCINERATOR Posted June 9, 2009 Share Posted June 9, 2009 При съвременните турбо технологии напрактика такъв няма справка с на Порше турбините с променлив вектор.Сходни ползват и Митсубиши, Субаро и т.н. Бъдещето е в охлювчетата. "Нов бензинов двигател от BMW. Днес BMW представи новия си бензинов двигател със заводски индекс N55, който в края на тази година ще видим за първи път с модела 5-Series GT. Двигателят е с шест цилиндъра, турбина, работен обем 3.0 литра и директно впръскване на горивото. Новият агрегат е със системата на BMW Valvetronic и има максимална мощност 306 к.с. Максималният въртящ момент е 400 Nm, като е достъпен между 1200 и 3000 обороти в минута. Новият редови шестцилинров агрегат на BMW е със същия цилиндров блок с който беше предходния двигател с индекс N54, който през миналата година спечели титлата „Най-добър двигател на годината". От своя предшественик N55 се отличава с по-ниско тегло (с 4 кг), за разлика от N54 той е с една турбина (тип twin-scroll) и със системата Valvetronic. При BMW 5-Series GT този двигател ще се комбинира с автоматична скоростна кутия с осем предавки. По данни на BMW, "седано-хечбека" 5-Series GT с този двигател ще ускорява от място до 100 км/час за 6.3 секунди и електронно ограничена максимална скорост от 250 км/час. Средният разход на гориво ще бъде около 9 литра на 100 км, а вредните емисии CO2 - 336 г/км. Да напомним, че освен този нов двигател, BMW 5-Series GT ще се предлага и с трилитровия дизел с мощност 245 к.с. и бензинов би-турбо с осем цилиндъра и мощност 407 к.с. " Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.