Jump to content
BulForum.com

Обща дискусия на тема автомобили


netrootbg

Recommended Posts

Малко тъп въпрос ама :)

От къде се сменят скоростите при моторите ?

На по-вехтите машини са дублирани (ръчни/крачни) а на съвременните са само крачни, съебинителят при всички е ръчен (на лявата ръкохватка предимно). Има и мотори с дублиран съединител т.е. в момента на превключване на скоростите, скоростният лост натиска и съединителя (Ява, ЧЗ, Панония, някои ИЖ-ове...)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 11.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

На по-вехтите машини са дублирани (ръчни/крачни) а на съвременните са само крачни, съебинителят при всички е ръчен (на лявата ръкохватка предимно). Има и мотори с дублиран съединител т.е. в момента на превключване на скоростите, скоростният лост натиска и съединителя (Ява, ЧЗ, Панония, някои ИЖ-ове...)

 

т.е. с крака има 1 лост и нагоре сменя нагоре, надолу сменя надолу ?

нещо като полуавтоматик ? не могат да кежем от 3та да идат директно на 5та ?

Link to comment
Share on other sites

т.е. с крака има 1 лост и нагоре сменя нагоре, надолу сменя надолу ?

нещо като полуавтоматик ? не могат да кежем от 3та да идат директно на 5та ?

На повечето моторетки първа е на горе а всички други са надолу (под ред), но има и такива с обратна подредба т.е. първа на долу, а всички други на горе.... И да..., можеш да прескочиш предавка (със съответният брой превключвания преди да пуснеш съединителя)

Link to comment
Share on other sites

някой може ли да ми обясни просто , ясно и разбираемо какво точно е суперчарджър ?

Точно ти да попиташ...ей това не мога да го повярвам... :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Турбо :P

Забило е ръчна покрай турбото.Едно е турбо.Друго е компресор.Нямат нищо общо.zlobil,supercharger e компресор.Разликата между турбото и компресора е,че компресора нагнетява въздух чрез ротацията,която получава от двигателя.Турбото нагнетява въздух чрез ротацията която получава от отработените от двигателя газове,които минават през него.

Компресор.

Supercharger1.gif

 

Турбо

Product-2008415144943.jpg

Link to comment
Share on other sites

Може ли да има едновременно компресов и турбо ?

Качва ли се разхода на гориво ако имаш компресор, а турбо ?

Link to comment
Share on other sites

С думи прости

чарджър/компресор - задвижване чрез хода на коляновия вал и така нагнетяване на повече въздух в цилиндрите

турбо - задвижване от отбратния цикъл на изгорелите газове като така паралелната лопатка нагнетява свеж въздух в цилиндрите/ турбота всякакви многофазни, с променлива геометрия на лопатките и т.н./

Edited by host
Link to comment
Share on other sites

.....турбота всякакви многофазни, с променлива геометрия на лопатките и т.н....

.....и нека не забравяме легендарните пернишки турбота със накрайник-свирка на ауспуха.

Link to comment
Share on other sites

Седянката на кат на новия надлез след ОМВ, законна ли е? Там не се ли води че са на надлеза? Ако е така, не е ли вярно, че нямат право да спират на и под надлез?

Link to comment
Share on other sites

Може ли да има едновременно компресов и турбо ?

Качва ли се разхода на гориво ако имаш компресор, а турбо ?

 

Тва е последното нещо, за което се мисли. Иначе горните две джаджи не са просто за теб. Качва се, ама зависи какво гониш и какви пари си готов да дадеш :)

Link to comment
Share on other sites

Може ли да има едновременно компресов и турбо ?

Качва ли се разхода на гориво ако имаш компресор, а турбо ?

Отговарям на първият ти въпрос. Да, може да има едновременно компресор и турбо. VW предлагат такъв двигател 1,4л. TSI / 168кс.

Link to comment
Share on other sites

...1,4л. TSI / 168кс.

Ха..ха... :P ...и отново се връщам на тъпата забрана за младите шофьори, прието от още по-тъпите ни депутати...."ограничение на база кубатура на двигател". Това горе е за 1.4 литров, а интересно колко коня могат да се изцедят от 1.6 литров, който т.нар. млади шофьори имат право да управляват.... ;)

Link to comment
Share on other sites

Близо 250 ;)

А икономията на гориво е по-добра с турбинираните мотори от чистите атмосфери ако са на едни коне ;) за това и сега се забелязва тенденция повечето производители да намалят кубатурите и да турбинират.Компресора също е с добри показатели на ефективност.

Link to comment
Share on other sites

Ха..ха... :P ...и отново се връщам на тъпата забрана за младите шофьори, прието от още по-тъпите ни депутати...."ограничение на база кубатура на двигател". Това горе е за 1.4 литров, а интересно колко коня могат да се изцедят от 1.6 литров, който т.нар. млади шофьори имат право да управляват.... ;)

 

Това сериозно ли? Не е спрямо конските сили а спрямо кубатурата на двигателя? Това спали ли са като са го гласували или нарочно са го направили за да може да се заобиколи леко...

Link to comment
Share on other sites

Някой запознат с нещата може ли да обясни предимствата и недостатъците съответно на компресора и турбото?

Link to comment
Share on other sites

При съвременните турбо технологии напрактика такъв няма ;) справка с на Порше турбините с променлив вектор.Сходни ползват и Митсубиши, Субаро и т.н.

Link to comment
Share on other sites

При съвременните турбо технологии напрактика такъв няма ;) справка с на Порше турбините с променлив вектор.Сходни ползват и Митсубиши, Субаро и т.н.

 

 

Бъдещето е в охлювчетата.

 

"Нов бензинов двигател от BMW.

 

Днес BMW представи новия си бензинов двигател със заводски индекс N55, който в края на тази година ще видим за първи път с модела 5-Series GT.

Двигателят е с шест цилиндъра, турбина, работен обем 3.0 литра и директно впръскване на горивото. Новият агрегат е със системата на BMW Valvetronic и има максимална мощност 306 к.с. Максималният въртящ момент е 400 Nm, като е достъпен между 1200 и 3000 обороти в минута.

 

Новият редови шестцилинров агрегат на BMW е със същия цилиндров блок с който беше предходния двигател с индекс N54, който през миналата година спечели титлата „Най-добър двигател на годината".

 

От своя предшественик N55 се отличава с по-ниско тегло (с 4 кг), за разлика от N54 той е с една турбина (тип twin-scroll) и със системата Valvetronic.

 

При BMW 5-Series GT този двигател ще се комбинира с автоматична скоростна кутия с осем предавки. По данни на BMW, "седано-хечбека" 5-Series GT с този двигател ще ускорява от място до 100 км/час за 6.3 секунди и електронно ограничена максимална скорост от 250 км/час. Средният разход на гориво ще бъде около 9 литра на 100 км, а вредните емисии CO2 - 336 г/км.

 

Да напомним, че освен този нов двигател, BMW 5-Series GT ще се предлага и с трилитровия дизел с мощност 245 к.с. и бензинов би-турбо с осем цилиндъра и мощност 407 к.с.

"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...