host Posted May 15, 2009 Share Posted May 15, 2009 (edited) Трябвало е като ексремент да я направят, таман нямаше никой да се чуди какво е точно каквото си е. А за колите, не знам защо в Дубай и въобще целия регион тамошен много ги кефи да си прецакват колите със супер гадни цветове на боядисване, джанти и т.н.Скоро имаше един SLR червен с златни джанти( или златисти не ми стана ясно ) тунинг на някаква швейцарска компания...никой не го искал.Видел го некав шейх и вече е при него ама грозен до безобразие беше направен, шантава арабска работа. Edited May 15, 2009 by host Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zlobil Posted May 15, 2009 Share Posted May 15, 2009 тоя с опела е от моето село.... съмнява ме да си го е правил сам .... доста е прост имаше и някъв супер "реалистичен" проект малката едноетажна къщичка (около 30квадрата) да я облече и да я направи като дубайски замък..... в момента къщичката стои цялата оградена от арматура ... даже и "кулите" е направил за жалост сигурно осъзна ква тъпотия прави и се отказа.... даже и колата продаваше била с уникален "тунинг" на цена от над 30 бона..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gado Posted May 15, 2009 Share Posted May 15, 2009 Хъмх.., всеки луд с номера си (някои са и с програма). Тези кули да не би да са в Долна Махала или там някъде...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted May 15, 2009 Share Posted May 15, 2009 Имам един въпрос... Случайно чух (но не съм сигурен доколко е достоверно), че може е да си затъмниш стъклата (без предните) и да си плащаш за това 'удоволствие' (нещо от рода на 20 лв. годишна такса). Вярно или невярно?...и ако е първото - дайте някакви подробности... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gado Posted May 15, 2009 Share Posted May 15, 2009 (edited) Имам един въпрос...Случайно чух (но не съм сигурен доколко е достоверно), че може е да си затъмниш стъклата (без предните) и да си плащаш за това 'удоволствие' (нещо от рода на 20 лв. годишна такса). Вярно или невярно?...и ако е първото - дайте някакви подробности... На скоро помагах на един приятел да учи за изпит (шофьорски). В правилника пишеше нещо в смисъл, че при наличието на странични огледала няма проблем да бъдат затъмнени задните странични стъкла (за моделите които нямат фабрично монтирани странични огледала затъмняването е разрешено след като се монтират такива) Edited May 15, 2009 by gado Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NEO_DDT Posted May 15, 2009 Share Posted May 15, 2009 Че кои са тия модели без странични огледала ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pazu Posted May 15, 2009 Share Posted May 15, 2009 Че кои са тия модели без странични огледала ? Ладичките (има едни стари) , едни застави имаше пак , голф 3ки след яростна каскада ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted May 15, 2009 Share Posted May 15, 2009 Имам един въпрос...Случайно чух (но не съм сигурен доколко е достоверно), че може е да си затъмниш стъклата (без предните) и да си плащаш за това 'удоволствие' (нещо от рода на 20 лв. годишна такса). Вярно или невярно?...и ако е първото - дайте някакви подробности... Много ама изключително много ми е любопитно какво печелиш когато са затъмнени задните стъкла? Имаше го това като екстра към разни коли които гледах (джипове главно) и така и не успях да проумея защо аджеба някой би искал нещо подобно. А все го виждах тога когато разглеждах брошурите в къщи и така и не се сетих да питам някой от дилърите. От моите приятели освен "амчи така е по-гъзарско бе" друг по-смислен отговор не получих. Та освен че е гъзарско както примерно затъмняването на фаровете, слагането на ей такива стопове (на мен ми се струват много грозни) и слагането на спортен волан на кола под 150 коня, та дали има някаква друга файда изобщо от това затъмняване? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stasio Posted May 15, 2009 Share Posted May 15, 2009 (edited) На един приятел майка му не обичала да я пече слънцето докато се вози отзад и затова са затъмнени. Но повечето мои набори го правят за гъзария и да си намерат тема за разговор , защото ако не си говорят за коли трябва да стоят и да се гледат СПоред мене е глупаво да се затъмняват. Иначе някъде подочух , че за задните стъкла нямало никакъв проблем и без да се заплащат някакви такси. edit: Въпросния мой приятел си кара колата с затъмнени задни джамове и с щора за задното стъкло , и никой не му е искал пари затова ,че са затъмнени. Edited May 15, 2009 by Stasio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted May 15, 2009 Share Posted May 15, 2009 Много ама изключително много ми е любопитно какво печелиш когато са затъмнени задните стъкла? ...От моите приятели освен "амчи така е по-гъзарско бе" друг по-смислен отговор не получих. ... и слагането на спортен волан на кола под 150 коня, та дали има някаква друга файда изобщо от това затъмняване? Печелиш липсата на избеляване на дамаската например ; по-комфортно пътуване при директно силно странично слънце ; ако тонирането е направено с фолио, при удар няма да нареже задностоящите....а и 'гъзарията' също не е за пренебрегване. А що се отнася до спортния волан - то някои хора слагат такъв на червен голф с 2 бели ленти (с пловдивски номер ), а ти ми говориш за разни коне и магарета... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 Да обаче така предната дамаска ще избелее повече - кофти хава... За голфа това са си задължителни атрибути по закон - няма как. Иначе на мен не ми се струва по-гъзарско и освен че губиш видимост не виждам друга разлика. Айде на дълъг път нещо по-комфортно да е отзад евентуално и да се спи по-добре но само заради това не бих го направил. stasio, кажи ми моля те че твоя приятел не си е задъмнил стъклата по възможно най-селския начин залепвайки прозрачно фолио върху тях защото то почва да се бели в един момент и става толкова грозно че не може да се опише да не говорим че съм виждал недобре направено такова с балончета въздух в него (в такси)... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Светлия Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 В магазин за авточасти: - Имате ли резервни части за руски коли? - Какво ви трябва? - Десетсантиметрови пирони... P.S. Щях да добавям от мен и италиански, ама се отказах, че има сектанти във форума. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pazu Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 А що се отнася до спортния волан - то някои хора слагат такъв на червен голф с 2 бели ленти (с пловдивски номер ), а ти ми говориш за разни коне и магарета... Е че коя ще е тая конкуренция със спортен волан , да си сложа и аз , че все още не съм ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INCINERATOR Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 Да обаче така предната дамаска ще избелее повече - кофти хава... За голфа това са си задължителни атрибути по закон - няма как. Иначе на мен не ми се струва по-гъзарско и освен че губиш видимост не виждам друга разлика. Айде на дълъг път нещо по-комфортно да е отзад евентуално и да се спи по-добре но само заради това не бих го направил. stasio, кажи ми моля те че твоя приятел не си е задъмнил стъклата по възможно най-селския начин залепвайки прозрачно фолио върху тях защото то почва да се бели в един момент и става толкова грозно че не може да се опише да не говорим че съм виждал недобре направено такова с балончета въздух в него (в такси)... Затова е най-готино заводско тонирани стъкла. Хем отвътре виждаш всичко, хем отвънка не виждат Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XMD Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 Затова е най-готино заводско тонирани стъкла. Хем отвътре виждаш всичко, хем отвънка не виждат Също така може и с щори, някои коли си имат заводски, дето се прибират вътре в кората на вратата. За мен така е по-удобно, отколкото да затъмняваш стъклата. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UzITo Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 Много ама изключително много ми е любопитно какво печелиш когато са затъмнени задните стъкла? Като пробваш здравината на амортисьорите на задната седалка с някой комшийка да не те познаят съседите Аз бих ги затъмнил за да не се напича толкова колата като седи на пряка слънчева светлина . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gado Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 Много ама изключително много ми е любопитно какво печелиш когато са затъмнени задните стъкла? Имаше го това като екстра към разни коли ........ Аз едно време като си разнасях работилницата в багажника на комбито печелих това, че през затъмнените ми задни стъкла и щора на петата врата, мангалите и зуладжиите почти не можеха да видят какво имам в багажника. Преди да ги затъмня два пъти са ми крали инструментите от колата, а след това нито веднъж.... Аз бих ги затъмнил за да не се напича толкова колата като седи на пряка слънчева светлина . Единственото което би ти помогнало (евентуално) срещу напичането е, ако колата ти е боядисана в сребрист металик или перла и при паркиране си поставяш от онези станиолените кори на предният или страничните прозорци. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stasio Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 djadomraz те я купиха с затъмнение стъкла. Не си е играл той Иначе е с фолио и почна да се бели Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 В голяма грешка сте за затъмняването.Качественото фолио има и UV защита, т.е. през стъклото не прониква част от UV спектъра и част от Инфрачервения спектър не преминават, т.е. топлината.Разбира се, качествена такава защита се постига само със сепциални стъкла, не с фолио.А по-голяма цигания от това да се направят отражателни - като фолио все едно имат от вътрешната страна - за мен няма. Основното, за мен, предназначение на затъмяването е да не ми надничат некви суполи в колата като си пътувам с компания - случвало се е, погледи от разни СОТ-а джии, пикльовци и прочие спирания на светофарите и оглеждане и т.н.( просото се случва чат пат само Русо да се вози и ... ). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobo Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 ама значи е много страшно да те гледат. ужасно е направо някой да си спира погледа на теб, докато блуждае изчаквайки поредните секунди на червен сигнал. ще си го запиша, за да го запомня за другия път. доколко е истинска филтрацията на УВ и ИЧ лъчите силно можем да поспорим и дали изобщо сработва срещу загряването и или избеляването на тапицерията, особено в случаите предвидени от нашето законодателство, т.е. само за задните странични стъкла. причината е много семпла: всъщност всяко стъкло е отражателно за голяма част от УВ спектър и съответно му пречи както да навлезе през тази повърхност, така и да напусне в обратна посока. на тази идея се крепи и поставянето на К-стъкла по домовете за повишаване на енергийната им ефективност, защото задържат съответните лъчи ВЪТРЕ. Докато не видя резултати с калибриран измерител на ниво за съответните дължини на вълните отказвам да повярвам в "практическата" функция на фолиата. "естетическата" защита срещу лоши погледи си остава в сила обаче. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 (edited) Аз не говоря за страшно гледане говоря за мазни тъпи погледни на разни гамени към пасажерките.Дори да не ти са близки или да сте само познати пак е неприятно, подсвирквания, форсирания и простотии.Точно както беше обяснил INCINERATOR за това, че като си кара кабриото и само на идиотско държание се натъква така е и ако недай си боже возиш жени в колата или пък е по-скъпа самата кола се наднича, зяпа и т.н. Все едно има някакво значение кой возиш и че са контролни органи. Така за лъчите нямам намерение да спорим, казвам каквото знам и съм чул.100% обаче ти гарантирам, че стъкло с UV и инфра защита не прави по-топло в колата когато вън е жега ако отвън обаче е студено, а вътре топло загубата на енергия е по-малка, като цяло изолационните свойства както и тези за пропускане на разл. филтри вече са други ама не мога да твърдя при кои автомобили има високо ниво на такива защити и дали се прилага.Най-доброто стъкло с такива свойства знам, че е ползвано в Дубай при този новия им хотел дето гони 1 км във вертикала и при летището в Тайланд( или там някъде в региона, може би Корея ) което цялото е от стъкло. _____________________________________ Е, сега вече започва ада в квартала ни с Дедо http://news.plovdiv24.com/90614.html Edited May 16, 2009 by host Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 Е, сега вече започва ада в квартала ни с Дедо http://news.plovdiv24.com/90614.html Верно тва ще ни разкаже играта но пък ужким е за хубаво. Любопитно ми е за коя сграда говорят в случая: Събаряне на сгради предвижда проектът за разширение на зоната от ул. "Янко Сакъзов" до новия мост на Марица Дали става дума за същата сграда точно на завоя която коментирахме преди време? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pi4aga Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 добре де,за стъклата разбирам - гъзария,пък и какво ги интересува видимостта,те и без това 70% от рацерите не ползват огледала. обаче простотията да си затъмниш стоповете?! мигачите? виждал съм и сладури със затъмнение фарове? нямам нищо против естетиката,но не и когато почне да пречи на функционалността. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 обаче простотията да си затъмниш стоповете?!мигачите? виждал съм и сладури със затъмнение фарове? "Истинските" просто изглеждат затъмнени но всъщност светят нормално, докато "пернишкия тунинг" е това за което говориш... Аз затъмнени фарове и стопове мога да си ги обясня с естетически причини, но затъмнени стъкла - никогаш. Има оригинални леееко затъмнени стъкла които не пречат на видимостта но съм виждал ML-ки (примерно) където задните стъкла са толкова тъмни че ме съмнява отвътре навън да се вижда кой знае колко, затова и попитах всъщност. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 ... Има оригинални леееко затъмнени стъкла които не пречат на видимостта но съм виждал ML-ки (примерно) където задните стъкла са толкова тъмни че ме съмнява отвътре навън да се вижда кой знае колко, затова и попитах всъщност. Ники, става дума, че има коли, на които задните стъкла не играят почти никаква роля за видимостта на водача. На една кола с 4 врати - да, но ако съдя по сегашната си кола...тя е с еднакви размери с пасата ми (който също още карам), но е само с 2 врати, които в сравнение с 2-те предни врати на 4-вратия ми пасат са толкова огромни, че едвам успявам да отворя дори само едната в гаража (и поради тази причина ръбът й вече е ожулен на 5-6 места). За да си закача колана трябва да се извъртя и присегна на половин метър по-назад да го хвана, в сравнение с мястото, откъдето го хващам в пасата. От тук вече е ясно, че задните ми стъкла (които на всичкото отгоре са статични и не се отварят, а и правят ъгъл към задницата) се намират толкова назад, че в централното огледало практически не ги виждам и по тази причина ползвам това огледало единствено за 'гледка' през задното стъкло и то най-вече заради инерцията от предишните си коли. Многократно по-добър изглед имам през двете странични огледала и затова с тази кола гледам да привикна към тях. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.