бат Ицо Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 А не се ли сети да минеш в лявата лента? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
3dfx Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 благодаря за мнението, но все пак си мисля че когато изпълнителския хардуер е вече инсталиран и си го плащаш щеш - не щеш (стандартно присъстват 4 броя трибуквени съкращения, свързани със спирачките, две от които изискват наличието на сензори за скоростта на въртене на всяко колело по отделно), разликата между наличието и липсата на ESP е точно в няколкото реда програмен код и/или наличието на половинметрово кабелче от централния професор до управлението на ABS-а. Колко си готов да платиш за тези детайли и искаш ли към тях да са вързани допълнителни 30-50 кобили и 2-3 литра повишен разход? Да, но не целият хардуер е инсталиран - ESP следи доста повече неща от скоростта на въртене на всяко колело поотделно - имаш датчици за странично ускорение, за положението на кормилната рейка и за ъгъла на завъртане на автомобила около собствената си ос. Отделно след като софтуерът установи загуба на контрол трябва да се намеси чрез подаване на спирачно усилие към определено колело - това също изисква допълнителен хардуер... Би ли пояснил кога ESP-то би те прецакало? Говорим за нормални хора а не рали-шампиони с 15 години стаж нали? Проблем при ESP-то е че отнема газта когато се активира. А има много ситуации, в които можеш да се спасиш само чрез подаване на пълна газ. Например: караш кола с предно предаване на хлъзгав път - сняг или пясък. Влизаш в завой с несъобразено висока скорост, навиваш волана, ESP-то установява че предницата е загубила сцепление, че колата не се движи натам, накъдето са насочени предните колела и активира спирачките на едно от задните колела (в зависимост от завоя) и заедно с това отнема подаването на газ. Оттук нататък нямаш никакъв избор освен да седиш и да чакаш за да видиш какво ще се случи. Положителния изход от ситуацията зависи изцяло от скоростта, с която си влезнал в завоя. При правилна техника и изключено ESP можеш да вземеш завой с по-висока скорост отколкото с включено ESP - приближаваш завоя, виждаш че влизаш с несъобразено висока скорост и че има опасност да го изпуснеш. При съвсем леко натискане на спирачката задницата на колата губи спецпление (тъй като тежестта се пренася напред) и започва да презавива. В този момент завърташ волана така че да запазиш исканата от теб траектория и подаваш много газ. Ако изпълниш упражнението правилно би трябвало да вземеш завоя. Въпреки че звучи малко сложно всъщност не е трудно за научаване и изпълнение... Въпреки всичко съм съгласен, че за повечето шофьори наличието на ESP е препоръчително... Но когато ми се налага да карам бързо на сняг задължително го изключвам... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sek800 Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 А не се ли сети да минеш в лявата лента? Ми честно да ти кажа не.Минава кола срещу мен,тоя излиза и аз го мяркам в последния момент.Вече като усетих,че започна да спира колата кривнах малко наляво,само да не го нанижа. Майната му,важното е,че на никой нищо му няма. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 (edited) Колега доста субективно обяснваш ESP-тата работят в голямата си част 4-те колела( аз за такова само на задните не съм чувал ).Иначе е вярно за карането на сняг пък и ESP-то не е наясно с другите факти от обстановката - може да се получи така, че да те върне точно в каквото искаш да не удариш.Ама както вече казахме всички с-ми за сигурност си има причина да са ни в колите. ______________________ Бънди, това за лявата лента аз съм минавал през нея и не беше весело, нищо, че нямаше сблъсък. Edited April 27, 2009 by host Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат Ицо Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 От всички простотии по колите съм го ял най-много от брейкасистънс ли как е тази система, която когато натиснеш рязко педала за газта, сама си решава, че трябва да спреш докрай, а си пуснал педала защото си се уплашили паткосал или нещо такова. Та преди 5-6 години на една Лагуна 2-ка така се ебавахме с един приятел на магистралата, та чукнах рязко да не му се нанижа отзад и всичко беше под контрол докато като отпуснах да продължа на метър зад него това Рено взе, че спря на аварийни в лявата лента. Вместо да ми "спаси живота" създаде предпоставка за ПТП. От тогава не харесвам никаква електроника в колите освен АБС. Не виждам на едно купе за какъв му е ЕСП? Това само на Мерцедес А класа трябва да се слага Електронна Система срещу Преобръщане Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
3dfx Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 (edited) Разбира се, че работят и на четирите колела - но спирачното усилие не се подава и на четирите колела, а само на онези, на които е нужно за да се избегне завъртане е определена посока. Хич ме няма по обясненията но, най-общо: загубата на сцепление на предните колела на автомобила води до недозавиване - ситуация, в която автомобилът завива по-малко (или изобщо не завива) при навиване на волана, а на задните до презавиване - ситуация в която автомобълът завива повече от нужното или се завърта около оста си. Тези две явления (understeer и oversteer) са противоположни едно на друго. Когато недозавиваш (като в примера, който дадох) ESP трябва да активира спирачката на едно от задните колела (в зависимост от посоката на завоя). Така се предизвиква презавиване, което трябва да неутрализира ефекта от недозавиването. Обратно, ако презавиваш, се активира спирачката на едно от предните колела. Това е теорията. На практика може да се наложи прилагане на спирачно усилие на различни колела за да се предотврати т.нар. камшик (flick), при който задницата тръгва в обратна посока на тази, в която се е пързаляла до този момент... Общо взето тези системи са създадени да помагат в общия случай, а не при всички случаи - много хора не знаят, но например ABS-ът значително увеличава спирачния път при определени настилки (сняг, кал), това е и причината при много джипове да има възможност за изключване и изцяло да се маха при състезателните автомобили... Edited April 27, 2009 by 3dfx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pazu Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 (edited) Който иска да се изрежда.И аз и ти знаем,че помагат.Оня ден на мокрото пък точна АБС-а ми помагна да не нацеля един п***л ,който излезна от една тясна уличка(тия до Найчо Цанов).Карам с 60-65км/ч и ми тоя излиза с някакво Нисанче май,без да се оглежда,без нищо. В последния момент го видях и "скочих на спирачката",при което усетих как крака ми почна да "думка". Ако беше колата ми без АБС щеше да се превърне в шейна и най-вероятно колата ми щеше да е без предница,а неговата - за скрап. Ше ме извиняваш , ама сме се виждали лично и сам ми каза че си в 9ти клас , висок си като седмокласник и баща ти има вектра 90 и кусур година която чат-пат ти я дава и то на село . Тва е инфо от твоята уста , поне едно 100 пъти съм си замълчал ей така като изръсиш някво компетентно мнение без дори да имаш книжка и освен тва ако разправяш реални ситуации , където ти седиш зад волана и караш в града ( а може и извън него) и стане някоя злополука или пък те барнат ченгетата , едно че няма да помиришеш книжка в следващите 5 години (заради закона) , друго че ако стане някоя беля по твоя вина те чакат мноооооого дълги и тежки моменти . Преди седмица един малко по-голям от теб на 17 години се е утрепал с мегана на майка си на околовръсното в Бургас ( в момента издирвам новината в нета ) , преди няколко месеца друг пък пишлигар на твоята възраст направи цирка в софия та потроши бая коли ... та айде да се спреш с изказванията , поне докато се качиш "легално" в кола Ей го Бургазлията - http://dnes.dir.bg/2009/04/11/news4284150.html Май това беше другия за който впрочем водихме дискусия тука - http://www.novini.bg/17godishen_uchenik_be...tails_1996.html Edited April 27, 2009 by pazu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 (edited) Въпреки всичко съм съгласен, че за повечето шофьори наличието на ESP е препоръчително... Но когато ми се налага да карам бързо на сняг задължително го изключвам... Тия неща са така но пак става дума за шофьор-състезател. То и без traction control се ускорява по-добре но в повечето случаи помага. А когато ще правиш такива изпълнения е на 1 копче разстояние от изключването въпреки че в паниката няма да имаш време за това. Отделно че ESP-то ако не се бъркам нещо се включва ако натиснеш по-рязко спирачката и навиеш волана докато ако просто натискаш газта няма да се задейства. Колкото хора толва мнения - един приятел пък плюеше колко некадърен бил ABS-а на Honda Civic и как той бил карал с хубави гуми но заради глупавия абс бил ударил една джипка отпред а ако били блокирали гумите е щял да спре 1 метър по-рано и нямало да се удари... Електрониката може и да убива спортния дух на колата но за пенсионери кат' мене помага... Аз следващата кола ще я взимам AWD пък ако ще да харчи повече, особено на сняг е многократно по-стабилна такава кола. ........... Ахахахаха доживях да видя Пазу да налива акъл на по-малките от него Не мога да повярвам... къде остана състезателния дух? ПС: Сега разбирам колко страдаше майка ми навремето като правих тъпи изпълнения на времето докато бях 15-18 годишен... и да наистина е жалко когато стават ей такива бели заради едната глупост и като е говорила тогава "жалко, да го гледаш до 17 години и накрая в един момент..." Edited April 27, 2009 by djadomraz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xXx Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 Ше ме извиняваш , ама сме се виждали лично и сам ми каза че си в 9ти клас , висок си като седмокласник и баща ти има вектра 90 и кусур година която чат-пат ти я дава и то на село . Тва е инфо от твоята уста , поне едно 100 пъти съм си замълчал ей така като изръсиш някво компетентно мнение без дори да имаш книжка и освен тва ако разправяш реални ситуации , където ти седиш зад волана и караш в града ( а може и извън него) и стане някоя злополука или пък те барнат ченгетата , едно че няма да помиришеш книжка в следващите 5 години (заради закона) , друго че ако стане някоя беля по твоя вина те чакат мноооооого дълги и тежки моменти . Преди седмица един малко по-голям от теб на 17 години се е утрепал с мегана на майка си на околовръсното в Бургас ( в момента издирвам новината в нета ) , преди няколко месеца друг пък пишлигар на твоята възраст направи цирка в софия та потроши бая коли ... та айде да се спреш с изказванията , поне докато се качиш "легално" в кола Ей го Бургазлията - http://dnes.dir.bg/2009/04/11/news4284150.html Май това беше другия за който впрочем водихме дискусия тука - http://www.novini.bg/17godishen_uchenik_be...tails_1996.html ААААахахахахахахахахахахаха TOTALLY OWNED :rofl: :rofl: :rofl: :bowdown: .ХАхахаха ебати великата разконспирация П.П.Сори за спама ама...не се здържах Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pazu Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 Спортния дух мааалко по малко умира в града , след като видиш как някоя баба изкача пред теб , докато караш с 40 и нали спреш да мине тя (дето дори не си е направила труда да се огледа) и след тва се замисляш ... Боже , ами ако бях с 80 ... ами ако беше мокро ??! ... ся един живот имам и неща да го излежавам в пандиза ... имам деца да гледам Не че пак не си дигам 80 на места или пък не тръгвам със свирене на гуми , когато съм в лява лента и изведнъж реша че съм за направо и трябва да изпреваря тоя до мен ... но са еднократни случай (Айде , линчувайте ме ся .. се едно не сте го правили и вие ... ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 Преди няколко дни ми се случи. Взимам майка ми от бачкане и на връщане един темерут. Пресича където му дойде...И не само това. Аз намалям и бибкам и.......човека дори не си обърна главата. Дори не се огледа за миг от началото до края. А беше видимо чичка. Да го е*а в миндила. Полицая в маалата вика: Такива трябва да ги подпираш и после да го ритнеш и да го питаш къде аджеба пресича. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sek800 Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 (edited) Ше ме извиняваш , ама сме се виждали лично и сам ми каза че си в 9ти клас , висок си като седмокласник и баща ти има вектра 90 и кусур година която чат-пат ти я дава и то на село . Тва е инфо от твоята уста , поне едно 100 пъти съм си замълчал ей така като изръсиш някво компетентно мнение без дори да имаш книжка и освен тва ако разправяш реални ситуации , където ти седиш зад волана и караш в града ( а може и извън него) и стане някоя злополука или пък те барнат ченгетата , едно че няма да помиришеш книжка в следващите 5 години (заради закона) , друго че ако стане някоя беля по твоя вина те чакат мноооооого дълги и тежки моменти . Преди седмица един малко по-голям от теб на 17 години се е утрепал с мегана на майка си на околовръсното в Бургас ( в момента издирвам новината в нета ) , преди няколко месеца друг пък пишлигар на твоята възраст направи цирка в софия та потроши бая коли ... та айде да се спреш с изказванията , поне докато се качиш "легално" в кола Ей го Бургазлията - http://dnes.dir.bg/2009/04/11/news4284150.html Май това беше другия за който впрочем водихме дискусия тука - http://www.novini.bg/17godishen_uchenik_be...tails_1996.html МОЛЯ?!?! Наистина съм нисък,но не съм 9ти клас. Пък и ти на някой от 9ти клас можеш да минеш само с рейсърските номера. Що не ме изкараш и в детската градина - 1ва група. И аз да съм на хХх и аз ше се пръсна да се хиля. Edited April 27, 2009 by sek800 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 Спортния дух мааалко по малко умира в града ......... Пазу поумнява... не... не.... не мога да повярвам че това се случва... сигурно съм вдигнал температура и ми се привиждат някакви неща.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xXx Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 Пазу поумнява... не... не.... не мога да повярвам че това се случва... сигурно съм вдигнал температура и ми се привиждат някакви неща.... Щото го е напекло слънцето и е станал по-муден.То и аз съм така ама ще ни мине Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 Като каза Пазу( това е Пазарджик сигурно? ) за изнасяния в ляво...днес един Лоринзер S-Class 2008 гледах го отзат като се качваше по моста на ВХВП( УХТ ) и си мислех "Това ако карах аз сигурно горе щях да съм на 160+...", а си мислех че ми е дошъл акъла. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NEO_DDT Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 Включва си се ЕСП-то при всяко поднясяне на колата, без значение какво натискаш газ, спирачка, чистачки и т.н. А който каза, на купетата не им трябвало ЕСП, ела да караш зимата в снеговалеж, на непочистена магистрала към София със над 100 да те видим... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат Ицо Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 Пазу си е прост и все повече изпорстява! Това, че е станал по-умен са илюзии разни. Имаше няк'во обяснение, но Пазу е по умен и ще може да го обясни Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pazu Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 МОЛЯ?!?!Наистина съм нисък,но не съм 9ти клас. Пък и ти на някой от 9ти клас можеш да минеш само с рейсърските номера. Що не ме изкараш и в детската градина - 1ва група. И аз да съм на хХх и аз ше се пръсна да се хиля. Ади снимай личната карта де ... не , не .. снимай шофЕрската книжка Аз поне ще те позная , ако наистина си ти на снимката Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
break Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 Пазу поумнява... не... не.... не мога да повярвам че това се случва... сигурно съм вдигнал температура и ми се привиждат някакви неща.... Това ще да е от пролетната умора, до месец ще се оправи. Освен ако не е хванал от свинския грип. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 (edited) А лудият си е луд и няма умора Вчера тотално се убедих в това като видях на живо как се скапва двигател.Ама то нестава разстояние от 200+км. да караш с 90% от възможностите на 1 автомобил и да очакваш той да издържи....След 3000лв. за смяна на мотор и нов двигател човека заяви, че по магистралата пак щял да кара със 180 ... Edited April 27, 2009 by jozo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NEO_DDT Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 Ако е поддържан както трябва си става да караш 200 км и над 90 % от възможностите... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 (edited) Еми според мен не е нормално от Варна до преди Пловдив да караш с не по-малко 140-150км/ч доколкото каза и по магистралата да жулиш с 180 км/ч с Лагуна 1.9 ДЦИ и да чакаш, че ще издържи...Те автомобилите от формула 1 не издържат на такова натоварване.(да караш само газ без мярка). По интересно беше за мен как двигател работи само на масло.Ключа изваден от таблото, собственикът скубе жиците в двигателният отсек, а двигателят на пълен макс се форсира.Докато не стана 2 метра фонтан от разширителният съд и не блокира нямаше гаснене.Изтекаха му водите и официално го обявихме за мъртъв Което ме навежда на мисълта, че дизел няма да си купя.На бензина щях да му скубна кабелите и без искра невиждам как щеше да работи... Edited April 27, 2009 by jozo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zlobil Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 200км със 140-150..... кво очакваш все пак става въпрос за рено ...... (тва е в кръга на шегата все пак да не почнете сега да ми сипвате и за френските коли както когато казах че японските са сапунерки) то ако за 200км се скапваше един двигател половината коли които са вкарани от Германия по тая логика трябва да са със сменени двигатели , за Италианките пък да не говорим , просто му е дошло времето друго са врели некипели и си ги пишете да се намирате на работа...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 тва е в кръга на шегата все пак да не почнете сега да ми сипвате и за френските коли както когато казах че японските са сапунерки За френските щях да се съглася с теб :-P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dulgia Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 200км със 140-150..... кво очакваш все пак става въпрос за рено ...... (тва е в кръга на шегата все пак да не почнете сега да ми сипвате и за френските коли както когато казах че японските са сапунерки)то ако за 200км се скапваше един двигател половината коли които са вкарани от Германия по тая логика трябва да са със сменени двигатели , за Италианките пък да не говорим , просто му е дошло времето друго са врели некипели и си ги пишете да се намирате на работа...... Точно така е, кви са тия глупости хахаха карал 200 км със 140 хахахахах то по тая логика като караш от сф 130 км със над 180 трябва на ихтиман да сменяш мотора Ако е читав двигателя такива работи не го бутат, ако е някой изцедяк може и на първия сфетофар да се окоти. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.