3dfx Posted April 24, 2009 Share Posted April 24, 2009 тъй като май от мойто чудене на ви моделите над които размишлявам:- шкода октавия 2, фейслифт, елеганс, 1,4 TSI. - киа сийд, 1,6 CRDI EX. От киа правят по-смислени и реални отстъпки, няма темпомат, не може и да бъде добавен. На шкода темпоматът пък се "разваля" доста често - недоизкусурени контакти на лостчето. Ако тия от еуратек още малко ми се подървят заминавам към сеат алтеа с аналогично оборудване и учтиви дилъри. За мен колите са прекалено различни за сравнение, така че по-скоро трябва да се замислиш какво искаш от една кола... Аз може би бих взел Шкодата - колите на VAG винаги се правят с много мисъл и внимание, докато жълтите измишльотини винаги оставят впечатление, че ги е създавал някой пиян азиатец... Смисълът да купуваш дизелов автомобил също е нулев в момента ... Екстрите на всички жълти автомобили са на пакети, докато при VAG си избираш точно това, което ти трябва... За да не решиш, че ти говоря наизуст - имам VW и Nissan. Nissan-нът е железен (вече е на 35 000км и не е дал никакъв дефект), но в един момент започват да те дразнят хиляди дреболии. VW-то е технически шедьовър, но в един момент започват да те дразнят хилядите левове, които даваш за разни глупости след изтичането на гаранцията... ...А може би и двете коли не са добър избор... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Backbone Posted April 24, 2009 Share Posted April 24, 2009 Не знам за газ, ама преди 2 години видях как една руса п*тка пълни догоре с 92 едно чисто ново инфинити със супер яки джанти... Може би защото на капачката на резервоара пише Premium Fuel Required (92 octane),въпреки че Американските октани нямат общо с наще. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted April 24, 2009 Share Posted April 24, 2009 (edited) тъй като май от мойто чудене на ви моделите над които размишлявам:- шкода октавия 2, фейслифт, елеганс, 1,4 TSI. - киа сийд, 1,6 CRDI EX. От киа правят по-смислени и реални отстъпки, няма темпомат, не може и да бъде добавен. На шкода темпоматът пък се "разваля" доста често - недоизкусурени контакти на лостчето. Ако тия от еуратек още малко ми се подървят заминавам към сеат алтеа с аналогично оборудване и учтиви дилъри. Като погледнеш Hyundai и Toyota и става още по-интересно. Последните авенсиси 2008 са на доста добра цена и отстъпката е над 10%... любопитно ми е обаче кое и защо ще предпочетеш. За qashqai също може да погледнеш хем има +2 и данъчен кредит... Приблизително на същите цени е като октавията... От еуратек не знам на кой си попаднал, с мен бяха изключително любезни миналата година ...Да ти дам и малко салфетки, да се позабършеш, че се поокапа....? Ама е красив, а? И в багажника поне 3 човека може да събереш До преди 2-3 години имаше... То и сега има ама го водят 95 - добре че не не можем да мерим какво тече от колонките... преди години ми разправяха познати как накакъв с джип който следи октановото число ги бил накарал ония от шел да му източат резервоара защото на джипа нещо не го харесал и отказал да запали... Edited April 24, 2009 by djadomraz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NEO_DDT Posted April 24, 2009 Share Posted April 24, 2009 Бензин 92 отдавна няма никъде и не се произвежда... До преди 2-3 години имаше... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobo Posted April 25, 2009 Share Posted April 25, 2009 (edited) За мен колите са прекалено различни за сравнение, така че по-скоро трябва да се замислиш какво искаш от една кола... Аз може би бих взел Шкодата - колите на VAG винаги се правят с много мисъл и внимание, докато жълтите измишльотини винаги оставят впечатление, че ги е създавал някой пиян азиатец... Смисълът да купуваш дизелов автомобил също е нулев в момента ... Екстрите на всички жълти автомобили са на пакети, докато при VAG си избираш точно това, което ти трябва... За да не решиш, че ти говоря наизуст - имам VW и Nissan. Nissan-нът е железен (вече е на 35 000км и не е дал никакъв дефект), но в един момент започват да те дразнят хиляди дреболии. VW-то е технически шедьовър, но в един момент започват да те дразнят хилядите левове, които даваш за разни глупости след изтичането на гаранцията... ...А може би и двете коли не са добър избор... за мен колите са сравними откъм субективния фактор, т.е. личното ми мнение, че и двете бих карал с някакво удоволствие. нисан имат доста странно окомплектовкас доста резки скокове в цените, а г-н анастасов не пожела да обсъдим доколко са разумни цените и гаранционното му обслужване. киа не са толкова жълти, защото именно тоя модел се прави в нов завод от словаци, които са яко комплексирани от чехите и искат вечено да се доказват, че са по-добри от тях. нещо кат македонците ни. в крайна сметка използват май еднакви доставчици на някои детайли, защото пластмасата на арматурното табло на двата модела например е доста еднаква. фейслифтът на октавия е доста по-завършен вид отвътре и доста добре предава усещането за "ауди за бедняци" както ги наричат из списанията. Като погледнеш Hyundai и Toyota и става още по-интересно. Последните авенсиси 2008 са на доста добра цена и отстъпката е над 10%... любопитно ми е обаче кое и защо ще предпочетеш. За qashqai също може да погледнеш хем има +2 и данъчен кредит... Приблизително на същите цени е като октавията... От еуратек не знам на кой си попаднал, с мен бяха изключително любезни миналата година ......... последните авенсиси само са обявени с добри отстъпки. иначе ти отговарят или че ги няма в наличност или че трябва да доплатиш за металик и аларма и ...... и така постепенно с дилъра се отдалечихме прекалено много от цифрата, която бих преживял без намеса на кардиолог....... аурисите и королите са недобре обезшумени откъм външни шумове, а дизеловите двигатели не са особено добре балансирани. Комплектовката на "екстрите" ми е странна и за един темпомат и ESP трябва да искам "най-високото" ниво, което пък го няма, защото "никой не си купувал такива скъпи коли", оттам и сериозни съмнения относно железността на тойота, а понеже съм талант в улучването на дефектни бройки не ми се рискува, щом и по-малки таланти от мен са успявали. в шкода-пловдив на два пъти, докато водех разговор с дилъра, той го прекъсна за да си лафи с други клиенти, но не за да им каже да изчакат. некак си не ми стана комфортно да му връча процента от продажбата и добих внезапното желание да го накарам да се поти или поне да ми се помоли да го избера. в софия са една идея по-възпитани, но се оправдават с шефовете си за нереалните си цени и псевдоотстъпки в момент на криза, но пък го правят учтиво основното чудене е дали искам кола с ESP, която обаче брои за екстра в същия пакет и "капак над багажното отделение" или ВАГово творение с горе-долу смислена окомплектовка, но без ESP, защото явно 2-3 реда програмен код се полагат само за коли с кожен салон. отделно пък този модерен бензинов агрегат не е много ясно как ще понесе произведенията на родните алхимици по бензиностанциите. мамка му пак мое мнение в началото на страницата. и пак безкрайно. ама тва е за другата тема. Edited April 25, 2009 by mobo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xXx Posted April 25, 2009 Share Posted April 25, 2009 Аз напълно подкрепям мнението на несломимия за акциза!Мераклиите за много коне на евтини коли ги има и винаги ще ги има.Просто ще си купят колата,ще я карат 1-2 седмици и ще бъдат принудени да я продадът,защото едно е да караш 1.6 друго е да караш 2.5-3.0 .Нека го махнат тъпия акциз...то тфа си е направо като дискриминация.В Англия чисто ново сузуки струва 10 бона,тука миналогодишния модел е 28 хиляди лева Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted April 25, 2009 Share Posted April 25, 2009 (edited) основното чудене е дали искам кола с ESP, която обаче брои за екстра в същия пакет и "капак над багажното отделение" или ВАГово творение с горе-долу смислена окомплектовка, но без ESP, защото явно 2-3 реда програмен код се полагат само за коли с кожен салон. отделно пък този модерен бензинов агрегат не е много ясно как ще понесе произведенията на родните алхимици по бензиностанциите. ESP-то е много хубаво нещо и само то ме спаси да не се завъртя и да ударя тази зима едно такси с вратите. След като тази зима за малко не се ударих и именно това ме спаси кола без ESP не искам да карам. Това за дилърите наистина би ме подразнило дотолкова че можеше да му кажа направо в очите дали иска да си говори с мен или смята че не съм му приятен и не желае да ставам техен клиент - последното моментално приковава вниманието и следват поне 10 минути извинения. За нисан - освен qashqai друг модел не бих гледал a имам познат който е изключително доволен от qashqai+2 модела. Между другото нисан имат още 1 представител в града или се бъркам? Тойота - да +800 кинта за боята (и не, няма бял цвят нищо че аз даже бих предпочел бяла перла пред другите) аз доплатих още към 2000 за разни простотии като аларма, парктроник и подобни - забравих какво точно но имаха 1 страница и без да се изхвърлям горе-долу тази цифра беше, даже исках парктроник и отпред да имам но някак не можах да преглътна че този отзад ще ми струва 650лв а и отпред и отзад ще е 1500 като са просто още 1 комплект сензори. Королата ме дразнеше уникално тъпото решение да сложат долу до краката нещо като рафтче да си слагаш някакви неща в следствие на което като си опра крака там и ми убиваше. Ако си фен на спортното излъчване виж и Mitsubishi Lancer - хем цените са доста по-ниски от Октавията а получаваш много повече екстри... само че много пластмасова ми стоеше на мен и оборудването прекалено спартанско за вкуса ми (който определено е пенсионерски защото авенсиса отвътре ми допада много а съм чувал че е направено като за пенсионери). PS: за дългите постове няма да се разберем така - те са си запазени за мен host: отиваме на съвсем други цени. Октавиата, Лансера и т.н. са 3ка отпред, Мазда 6 и Акорда са с 5ца или 6ца... то в този ред на мисли и ауди а4 или волво s40 може да се погледне ама нъл' са сещаш... Edited April 26, 2009 by djadomraz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted April 25, 2009 Share Posted April 25, 2009 Не знам как седят нещата с Мазда 6 и Хонда Акорд, но не е зле да се погледне...а и все пак, най-доброто шаси в класа си Форд Мондео Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dunata Posted April 26, 2009 Share Posted April 26, 2009 Аз имам следното питане... не ми се отваряше нова тема, за това ще питам тук. След няколко месеца ще трябва да се купува кола (не само за мен) и тъй като каквото и да си харесам, все някой ще се намери да каже нещо лошо. Предполагам бюджета ще е около 4000-10000лв, така че ако някой му се занимава, ще съм благодарен да даде по някое обосновано предложение. (Включително разход, разноски, части... всичко). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted April 26, 2009 Share Posted April 26, 2009 @dunata, на така поставен въпрос...смислен отговор няма да получиш - сещаш се защо, нали? Сега ще започнат предложения от рода "Вземи си това - супер е" ; ""Ей това ако вземеш - много е яко и почти не се разваля..." и т.н. Даваш само един бюджет и толкова...За тези пари аз ще си купя една кола, ти - друга, дядо Мраз - трета и т.н. Всеки си има различни предпочитания и вкусове, но по-важното е за какво предимно смяташ да ползваш колата и какво точно очакваш от нея - колко човека най-често ще се возят в нея, приоритетна ли е визията или повече искаш да наблегнеш на двигателя, трябва ли ти пространство в купето и багажника или допълнителните екстри са по-важни....и все неща от този род. Покупката на кола винаги е един компромис - никога парите не са достатъчни, за да си купиш идеалната за теб кола. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted April 26, 2009 Share Posted April 26, 2009 Аз имам следното питане... не ми се отваряше нова тема, за това ще питам тук.След няколко месеца ще трябва да се купува кола (не само за мен) и тъй като каквото и да си харесам, все някой ще се намери да каже нещо лошо. Предполагам бюджета ще е около 4000-10000лв, така че ако някой му се занимава, ще съм благодарен да даде по някое обосновано предложение. (Включително разход, разноски, части... всичко). Каквото ти душа сака....или на този, който дава парите Няма кола, която да не се разваля, а щом е втора употреба има по-голямо значение КОЙ И КАК я е поддържал, а не каква е марката . Тука в махалата имаше една Алфа, която се продава....ми ако имах парите веднага я отнасях, просто човека е нещо повече от маниак. Не знам от къде има тоя мерак, но я гледа повече от жена си дето има една дума. А е хлопнало нещо, айде в сервиз да се види. Прах не дава по нея да има. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dunata Posted April 26, 2009 Share Posted April 26, 2009 @dunata, на така поставен въпрос...смислен отговор няма да получиш - сещаш се защо, нали? Сега ще започнат предложения от рода "Вземи си това - супер е" ; ""Ей това ако вземеш - много е яко и почти не се разваля..." и т.н.Даваш само един бюджет и толкова...За тези пари аз ще си купя една кола, ти - друга, дядо Мраз - трета и т.н. Всеки си има различни предпочитания и вкусове, но по-важното е за какво предимно смяташ да ползваш колата и какво точно очакваш от нея - колко човека най-често ще се возят в нея, приоритетна ли е визията или повече искаш да наблегнеш на двигателя, трябва ли ти пространство в купето и багажника или допълнителните екстри са по-важни....и все неща от този род. Покупката на кола винаги е един компромис - никога парите не са достатъчни, за да си купиш идеалната за теб кола. Знам, че е така. Точно за това искам да взимам мненията на повече хора и след това си правя собствени заключения. То е ясно, че всеки си има вкус, но като си кажете предпочитанията и се обосновете защо бихте предпочели точно тази кола, ще е по-лесно... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted April 26, 2009 Share Posted April 26, 2009 Взимаш си една кола между 1999 и 2001 година, да е с климатик/климатроник, да е с пълна сервизна история, салона да е запазен, да не са й издухани скоростите,да не прегрява при празен ход, да не тропа ходовата част, да е с хидравлика/серво, да е с АБС, да има поне 2 еърбег-а,да не хвърля масло, да не е дизел, да не е бяла( обикн. служебни ), да е с ел. стъкла и огледала, с фарове за мъгла, с джанти не по-големи от 15-ки( да не се бръкваш прекалено дълбоко за гуми като ги смениш ), и всичко друго според мен е крайно персонално вече. Това е от мен...нас какво ни харесва няма НИКАКВО значение, въпроса е от какво реално имаш нужда и какво можеш да издържаш и поддържаш. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
break Posted April 26, 2009 Share Posted April 26, 2009 (edited) Аз пък като си търсех кола направих така: Отваряш mobile.bg, пишеш в търсачката да търси коли от 1998г. - 2002г., от 1000 до сумата с която можеш да разполагаш, отбелязваш си екстрите, които искаш задължително да има, да търси само за Пловдив и да сортира само по цена и започваш. След това отхвърляш марките, които по принцип не харесваш по визия и за които си чувал доста отрицателни отзиви, отхвърляш и тези, които като най-евтина цена се доближават до максимума, с който разполагаш и накрая се оказва, че трябва да избираш измежду 4-5 модела, което е доста по-удобно. Аз поне така стигнах до моята Рено Меган. Edited April 26, 2009 by break Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted April 26, 2009 Share Posted April 26, 2009 Взимаш си една кола между 1999 и 2001 година, да е с климатик/климатроник, да е с пълна сервизна история, салона да е запазен, да не са й издухани скоростите,да не прегрява при празен ход, да не тропа ходовата част, да е с хидравлика/серво, да е с АБС, да има поне 2 еърбег-а,да не хвърля масло, да не е дизел, да не е бяла( обикн. служебни ), да е с ел. стъкла и огледала, с фарове за мъгла, с джанти не по-големи от 15-ки( да не се бръкваш прекалено дълбоко за гуми като ги смениш ), и всичко друго според мен е крайно персонално вече. Това е от мен...нас какво ни харесва няма НИКАКВО значение, въпроса е от какво реално имаш нужда и какво можеш да издържаш и поддържаш. Да да... по същия начин един приятел брои 22,000 + отделно застраховки и прочее да над 25 бона мина... А първоначално искаше около 10-12 да дава Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
3dfx Posted April 26, 2009 Share Posted April 26, 2009 основното чудене е дали искам кола с ESP, която обаче брои за екстра в същия пакет и "капак над багажното отделение" или ВАГово творение с горе-долу смислена окомплектовка, но без ESP, защото явно 2-3 реда програмен код се полагат само за коли с кожен салон. отделно пък този модерен бензинов агрегат не е много ясно как ще понесе произведенията на родните алхимици по бензиностанциите. ESP-то е доста повече от няколко реда програмен код. Освен софтуера има и една купчина хардуер... ESP-то е много хубаво нещо и само то ме спаси да не се завъртя и да ударя тази зима едно такси с вратите. След като тази зима за малко не се ударих и именно това ме спаси кола без ESP не искам да карам. Като и при ABS, ESP-то може да те спаси в една ситуация, но да те прецака в друга... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pazu Posted April 26, 2009 Share Posted April 26, 2009 (edited) Днеска се връщах от Бургас ... видях 6 катастрофи ... във първата беше потрошено инфинити и е60 , във втората тир и новия меган , във третата 2 корси и астра от тея дето са полицейския модел , във четвъртата мерджан джипка и още нещо дето приличаше на смарт и другите не ги запомних с кво бяха , но бяха все ламарини от 2000 г. насам ... въпроса ми е , как нямаше инцидент с кола дето няма всичките тея иновационни и "полезни" екстри ... аз като ви кажа , че тея системи само пречат на карането , не ми вярвате ... Edited April 26, 2009 by pazu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lpfc1990 Posted April 26, 2009 Share Posted April 26, 2009 Взимаш си една кола между 1999 и 2001 година, да е с климатик/климатроник, да е с пълна сервизна история, салона да е запазен, да не са й издухани скоростите,да не прегрява при празен ход, да не тропа ходовата част, да е с хидравлика/серво, да е с АБС, да има поне 2 еърбег-а,да не хвърля масло, да не е дизел, да не е бяла( обикн. служебни ), да е с ел. стъкла и огледала, с фарове за мъгла, с джанти не по-големи от 15-ки( да не се бръкваш прекалено дълбоко за гуми като ги смениш ), и всичко друго според мен е крайно персонално вече. Това е от мен...нас какво ни харесва няма НИКАКВО значение, въпроса е от какво реално имаш нужда и какво можеш да издържаш и поддържаш. [/quote Горе-долу хубаво написано и обяснено за търсене на кола.Обаче идеите с сайтовете нещо не ми допада точно за покупка,може само за ориентация да го използваш.Все си мисля че в сайтовете публикуат утайки ,коли на които вече живота им е взет от каране.По-подържана и запазена на място най-добре в друга страна или дирекно от собственик или някой автосалон където повечето коли са по-добри и задължително преди покупката на преглед за всичко. Другите да споделят какви виждания имат и дали са попаднали на свястна кола от сайт за коли? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pazu Posted April 26, 2009 Share Posted April 26, 2009 Какво да гледаме, когато купуваме автомобил на старо: 1. Екстериор Блясък на боята и лака, еднаквост на всички детайли, обиколете цялата кола ,не трябва да има разлики в цвета на боята и блясъка на лака по всички детайли на колата! Гледайте в близост до уплътненията на стъклата, лаистни и др.за пребоядисване, на посочените места често ще намерите малки люспички от новия слой лак.Тъй като масово примерно уплатнението на стъклата не се свалят и се пръска до тях.Надигнете ги лекичко и вижте под тях дали има нов слой боя на граница със стария такъв. "Опипайте" колата с ръка по ламарините, не трябва да има разлика в гладкостта. Разгледайте от много близо лака на боята, вижте дали има нарушения по боята които са под лака (тъмни петънца, надраскано, дупки от камъчета,) ,ако всичко това се намира под лака и той не е нарушен бъдете сигурни ,че колата е освежена с допълнителен слой лак за по добър търговки вид.Обикновено тази процедура е изпълнена не по съответните начини и лака ви след някой друг месец ще започне да се люпи...... Проверявате за удар по врати, калници и други по-големи ламарини. Клекнете пред колата така, че под най малък ъгъл да виждате страницата на колата примерно срещу мигача, гледайте отражението на околната среда по наблюдавания елемент (врата, калник), не трябва да има сгъвки и пречупвания в отражението) Колкото и добре да е китосано и боядисано пак си личи.заводските ламарини са идеално прави! Погледнете пак по този начин от всеки от четирите краища на автомобила! Вдигнете капака на двигателя и погледнете тази част около радиатора и под фаровете където свършва коша на колата най-отпред, която обикновено не се вижда, гледайте дали не е боядисвано, заварявано ,обработвано.С две думи търсете следи от удар Загледайте сглобката на детайлите и разтоянието между тях (примерно между калник и капак/ врата и калник) нишата трябва да е еднаква по широчина навсякъде, по цялата кола! Завийте гумите до краен оборот и разгледайте подкалниците на автомобила, те обикновено са пластмасови и ако е имало удар то вероятно са лепени и си им личи или изобщо липсват Праговете под вратите също издават евентуални манипулации. Разгледайте фаровете/стоповете, вижте каква марка пише на всеки един от тях (трябва да са еднакви) Загледайте също така прозрачността на стъклата на фаровете (по-новите са по прозрачни и чисти), ако единият фар е с по-ново стъкло или вид от другия, значи е сменян. Загледайте предницата на колата, главно ламарините около решетката и около фаровете дали има следи от камъчета ,вижте и стъклата на фаровете (ако НЯМА никакви начуквания и колата е на повече от 3 години, най вероятно е пребоядисвана предницата) Разгледайте челното стъкло за пукнатини, които евентуално биха ви създали грижа за в бъдеще Загледайте броните на какво разтояние са до калниците, не трябва да има големи ниши (по-големи примерно от тези между вратата и калниците или между двете врати). Висящи брони и обяснения от рода на "трябва да се намести/щтракне щипката..." не са меродавни, в повечето случаи става въпрос за счупени щипки, изкривени водачи, неоригинални брони! Ръжда..... .....Търсете навсякъде за да ви е спокойна главата, имайте предвид, че дори аудитата гният, но само ако са удряни! Гледайте праговете, ръбовете на вратите,ръбовете на калниците, около лайстните, в коша на двигателя около фабричните заварки и роговете, задължително отворете багажника и надигнете тапицерията и погледнете състоянието на ламарината отдолу, най вече коша на резервната гума! За годината на колата не съдете по думите на продавача или по цифрите на стъклата.За да сте сигурни разчетете VIN номера на рамата. (Специално за Ауди тук във форума винаги ще ви кажат) 2.Интериор Разгледайте салона като цяло за захабявания, изгаряния от цигари и др. Тапицерията на седалките издържа на стотици хиляди километри и не би трябвало да е протрита или скъсана! Вижте дали тапицерията на тавана е в разни нюанси на цвета си (ако е така, то най-вероятно е пушено здраво в колата) Вижте също така състоянието на пепелници и запалки в същата насока, ползван пепелник колкото и да е добре измит има следи от изгаряния и пепел. Основни белези за пробега на колата НЕ са нейният километраж ,а: колани, волан, ск.лост,педали, седалка, дръжка на шофьорската врата. Коланите при упъване трябва да се връщат бързо ,а не да се влачат и да им се помага в прибирането (за сравнение дръпнете задните колани и после предните и главно шофьорския) Воланът не трябва да има секторни износвания и протривания по облицовката си, вижте главно тази част ,която при изправен волан гледа към стъклото и е седяла обикновено продължително време на слънце.Не е рядкост воланите да са покрити с нефабрични калъфи за волани (уж за по-добър конфорт), ако има такъв калъф задължително го свалете и вижте състоянието на волана! Скоростният лост носи същите белези на захабяване както тези на волана, вижте и неговата кожичка. Педалите и по точно тяхната гумена облицовка издържа страшно много на триене и дори 100-150 хил км градско каране не са в състояние да и нанесат сериозни захабявания.Ако са протрити сами съдете за реалните километри на колата Шофьорската седалка се гледа в сравнение с задните седалки главно по-външен вид, проверете и всички настройки по нея за проблеми. Загледайте МНОГО отблизо в таблото с уредите малките черни болтчета с които са хванати скоростомера и оборотомера! Отблизо се вижда дали са пипани и надрани ,обикновено са намазани с черна боя по жлеба за отверката за да заличат следите и боята се вижда (блести повече и седи неестествено), за сравнение погледнете първо тези на оборотомера (обикновено не се пипат) и после преместете погледа върху тези на скоростомера, ако има разлика- пипан механичния километраж. Естествено проверка на всички копчетии и функции по салона е задължителна!!!!!!! Ако нещо не работи, не се връзвайте на продавача за начина му на оправяне и неговата незначителност. (Примерно един мой близък като си купуваше колата се оказа, че ел.стъклото на шофьорс. врата не работи и при отваряне на вратата видяхме, че липсва целия механизъм държащ и направляващ стъклото и стъклото беше подпряно с парче дъска!!!!!!) Пуснете касетофона и вижте дали всички говорители свирят, много често се изкорубват!!!! Проверете парното дали духа топло , може да има проблеми по отоплителната инсталация, която се ремонтира традиционно трудно, проверете и климатика дали изтудява въздуха или просто духа! Безпроблемния климатик изтудява почти мигновено, не се връзвайте на обясненията на продавача При изключен двигател въртете няляво и надясно 1/4 оборот волана за евентуални луфтове. 3. Двигател Капакът си го отвярате вие за да сте сигурни, че не е направена някоя магария от собственика/продавача по механизъма (изобщо колкото по-малко пипа "лошия" при огледа на колата толкова по-добре - всичко си правете вие, не се оставяйте той да ви демонстрира!) За външен вид няма какво да говориме, защото масово се мият и пудрят двигателите. Все пак гледате за нормалните неща: течове, съмнителни омотваници със скоч, лепени пластмаси и др. Вижте преливника на охладителната система, обикновено той е от прозрачна пластмаса и се вижда цвета на антифриза-по вътрешните стени на казанчето (преливника) не трябва да има тъмни петна и налепи, това говори, че антифриза не е сменян редовно! Вижте и самия цвят на антифриза, да знаете, че кафяв антифриз няма! Wink Преди за запалите двигателя го пипнете по колекторите или на друга нагряваща се част за да видите дали е топъл, ако е топъл значи скоро е пален и евентуалните проблеми при студен старт са скрити от Вас!!!!! Запалете двигателя (ВИЕ!!!!) за да можете да разберете дали пали без газ или е необходимо да подавате газ (не е нормално), също така за да разберете дали веднага пали или е наложително да задържате стартера на ключа. Веднага се услушайте за почуквания на клапани, повдигачи Заслушайте се в звука и работата на двигателя Не трябва да има прекъсвания, чукания, фучене ,свирене на ролки и ремъци и други нетипични звуци Ако имате чаша с вода или кафе я сложете върху двигателя и се загледайте в вълничките по повърхността на течноста, колкото са по малко толкова по-добре работи двигателя. тресящ двигател има проблеми от всевъзможен характер! Изфорсирайте-пак се ослушвате за шумове. Може да откачите един по един кабелите за свещите и да видите дали има "слаб" цилиндър.Някой който след изключване почти НЕ оказва влияние в работата на двигателя! Вижте дали оборотите на празен ход са стабилни, не трябва да имат видими колебания. Ако "играят" имайте предвид сериозни ремонти!!!!(избягвайте такива коли!!!!) Принципно повече от 1000 оборота при загрял двигател НЕ са нормални! Подавайте разко газ на двигателя, вижте дали поема/укротява добре (реагира адекватно) Отвийте капачката на маслото при работещ двигател, от там не трябва да духа!!!!!!!! Това е много важно!!!!! Ако духа бягайте далеч от такъв двигател. Вижте също така около гърловината и по долната част на капачката за налепи.Не трябва да има такива!!!! ако наслояванията са бели или жълтеникави, значи маслото се смесва с антифриз ако са черни то най-вероятно маслото не е сменяно или има доста добавки. Нека ваш човек да форсира двигателя почти до червеното на оборотомера ,а вие вижте какво бълва от ауспуха.Ако излиза черен дим (бензинов двигател) значи няма добро изгаряне, ако бълва бял дим - гори доста масло, има и комбинации за които не ми се говори.Ако излиза вода не се притеснявайте, това е конденз от ауспуха! Ако имате възможност сменете двигателното масло ПРЕДИ покупката.Запомнете как работи и звучи двигателя преди смяната и как след смяната!!!!!! По този начин по-скапаните добавки ,които евентуално са сипани са извън играта и ще видите истинското "лице" на това което купувате. Договорете се за това да смените маслото с продавача, сега са доста по склонни на такива неща отколкото преди. Изобщо ако продавача много се дърпа и не иска да прави това които му предлагате включително и това колата да не се води на сервиз, а да си доведеш майстор на място (щото цоловия номер на колата е изтекъл и тя не може да се движи с него) ,му кажете Чао и отидете при друга кола. Ослушайте се за работата на бензиновата помпа.Тя не трябва да се чува при запален двигател, нито отвън нито отвътре в колата! Влезте в купето и на изключен двигател дайте няколко пъти на контакт и слушайте отзад какъв шум издава помпата.Принципно трябва да се чува слабо, ако я чувате виещо и шумно значи е тръгнала! Хидравликата на волана може да я натоварите като завиете волана или до крайно ляво или до крайно дясно и задържите (примерно 10 сек), услушайте се за странни шумове, погледнете след това и за теч от хидравликата в двигателния отсек !!!!!!!!ЗЛАТНО ПРАВИЛО!!!!!!!!!! Бръкнете с показалец в "дупето" на колата (ауспуха) Пръста ви ще стане черен (много или малко) размажете чернилката с палеца си и се опитайте по този начин да я изтриете от пръстите си (размазвайки с показалец и палец) ,ако чернилката почти изчезне всичко е наред, ако обаче не може да я махнете, значи двигателя гори масло! В най-лошия случай ауспуха си е направо мазен и много тъмно черен!!! Задължително правите компютърна диагностика (15-30лв) Там ще ви проверят работата на свещи, ламбда сонди, кабели и на двигателя като цяло.Неща които няма как да разберете дали работят добре! Компресия? Ауспуховата система се проверява за пробойни, като на работещ на празен ход двигател с ръка запушите изходната тръба/и - ако двигателя започне да глъхне всичко е наред, ако обаче не си промени работата значи има дупка някъде! 4.Ходова част Загледайте предните гуми за издевателства на авто-джамбазите преди продажба (въртене на гуми и оттам тормоз на двигателя и ходовата част) повърхността на грайферите трябва да е гладка независимо колко са износени гумите ,не трябва да са накъсани или да имат малки назъбвания това говори, че са въртяни здраво по асфалта. Сложете по един крак странично върху горната част на гумите и ги натиснете към купето без да си вдигате крака от тях, не трябва да има луфтове, това говори за разбити лагери! Вижте спирачните дискове ако това е възможно, не трябва да имат ръб в края си спрямо страницата им, не трябва също така да са на "коловози" по гладката си част."Коловозите" се получават когато е карано до край с накладките и започне метала да трие по дисковете, така дори и да смените накладките те ще придобият формата на дисковете и спирачките няма да са оптимално ефективни. Внимателно загледайте разтоянието което има пред и след гумата до калника, трябва да е симетрично сравнете го и с другите гуми. Така може да забележите по-големи удари и изкривявания по шасито (по малките ще ви ги кажат след реглаж на предницата) ПОКАРАЙТЕ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО КОЛАТА ПОНЕ 10км...... .....След това задължително хвърлете едно око пак на двигателя и се огледайте за течове, който са били предварително измити с пароструйката, гледайте около всички гарнитури и семеринги, хидравличната помпа и др. Изредете всички скорости, следете за евентуални придърпвания и спадове в мощността Засилете поне с 80/100км/ч. пуснете по-инерция и се заслушайте за съмнителни свирещи звуци (лагери, диференциал) Натиснете по-рязко спирачките от 100км/ч до окончателното спиране на автомобила.... ...Колата не трябва да носи на една страна по-време на спирането или да претриса. Първото говори за неизправни спирачки, а второто за износени и покривени спирачни дискове. По време на движение (примерно 60км/ч.) по равен и прав път свалете ръце от волана, колата трябва да запази зададената треактория ,а не трябва да носи наляво или на дясно, това говори за нарушена геометрия.Може нещата да опират само до реглаж на предния мост, но може и да е резултат от сериозен удар!!!И в двата случая говориме за немърливост на предния собственик Вижте скоростния лост дали има луфтове. Изключете от скорост (неутрална) и го бутайте от крайно ляво до крайно дясно положение (не да вкл. на скорост) и усетете дали по целия си ход има съпротивление на пружина или в средата има свободен ход.Това говори за поразбити скоростни водачи. Проверете съединителя дали не е свършил.Паркирайте колата срещу бордюр с предницата, така че предните гуми да са опрели в бордюра, дръпнете ръчната спирачка (ако няма бордюр и само на ръчна сп.става-стига да държи здраво) Запалете двигателя ,включете на 3 скорост и дръжте съединителя натиснат, вдигнете около 2500/3000 оборота и задръжте педала на газта, постепенно и бавно започнете да отпускате съединителя и накрая го отпуснете изцяло.... ...ако колата изгасне-Добре! ако остане двигателят да работи, значи съединителя приплъзва. Направете същата процедура и на 2-ра скорост! Това е тест за напълно свършен съединител! Проверете за износени карета/полуоски! Отидете с колата на място където спокойно можете да въртите колата в кръг. На пълно завъртян волан описвайте кръгове (един кръг наляво ,един на дясно) на 1 скорост, ако се чува чаткане/тропане откъм предните гуми значи са за смяна. Може и да го усетите и на завой при нормална обстановка на 1-ва скорост, но теста е по сигурен. Проверка амортисьори. Най-сигурно е на Шок-тестер.Правят го в фирма D&N -безплатен е! Иначе за по тежките коли: минете през дупка или "спящ полицай" с предницата и ако усетите неприятно полюшкване на предницата което продължава повече от секунда значи амортисьорите са за смяна. За по-леките коли: натиснете предницата/задницата на колата с цялата си тежест върху амортисьора (калника) и отпуснете рязко, не трябва да има полюшквания до окончателното спиране.Читавият амортисьор не допуска това! 5.След покупката Хора, задължително ПРЕДИ покупката на даден автомобил си сметнете следните КОНСУМАТИВИ: -двигателно масло -Ангренажен ремък(+труда по смяната!) -Ангренажна ролка -обслужващ ремък -въздушен филтър -маслен филтър -горивен филтър Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted April 26, 2009 Share Posted April 26, 2009 Като и при ABS, ESP-то може да те спаси в една ситуация, но да те прецака в друга... Би ли пояснил кога ESP-то би те прецакало? Говорим за нормални хора а не рали-шампиони с 15 години стаж нали? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 Говори ти при контриране на занасянето с движение с волана, тогава ти пречиш на ESP системата ама пренебрежимо рядко ще тръгне някой да контрира в огромния процент и ESP, и ABS и коланите спасяват животи вместо да са главна причина за отнемането им. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobo Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 ESP-то е доста повече от няколко реда програмен код. Освен софтуера има и една купчина хардуер... Като и при ABS, ESP-то може да те спаси в една ситуация, но да те прецака в друга... благодаря за мнението, но все пак си мисля че когато изпълнителския хардуер е вече инсталиран и си го плащаш щеш - не щеш (стандартно присъстват 4 броя трибуквени съкращения, свързани със спирачките, две от които изискват наличието на сензори за скоростта на въртене на всяко колело по отделно), разликата между наличието и липсата на ESP е точно в няколкото реда програмен код и/или наличието на половинметрово кабелче от централния професор до управлението на ABS-а. Колко си готов да платиш за тези детайли и искаш ли към тях да са вързани допълнителни 30-50 кобили и 2-3 литра повишен разход? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sek800 Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 (edited) ...и ESP, и ABS и коланите спасяват животи вместо да са главна причина за отнемането им. Мислите ли,че щяха да ги слагат иначе? Edited April 27, 2009 by sek800 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 Ей сега ще ти се "изредят"разбирачите, че от колани, ABS & ESP няма полза бъди спокоен. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sek800 Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 Ей сега ще ти се "изредят"разбирачите, че от колани, ABS & ESP няма полза бъди спокоен. Който иска да се изрежда.И аз и ти знаем,че помагат.Оня ден на мокрото пък точна АБС-а ми помагна да не нацеля един п***л ,който излезна от една тясна уличка(тия до Найчо Цанов).Карам с 60-65км/ч и ми тоя излиза с някакво Нисанче май,без да се оглежда,без нищо. В последния момент го видях и "скочих на спирачката",при което усетих как крака ми почна да "думка". Ако беше колата ми без АБС щеше да се превърне в шейна и най-вероятно колата ми щеше да е без предница,а неговата - за скрап. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.