kotora Posted December 8, 2021 Share Posted December 8, 2021 Производителите на кутиите казват, маслото е Longlife, т.е доживотно, има и лепенки на картерите на кутиите. Обаче в същото време ZF казват, маслото се сменя на 80-120к км. Жоро прав си. Ама не обичам като карам нещо да не знам какво и кога е сипвано. Можеше и да не сменям спирачната течност примерно, ама го направих И ся разликата в спирачките е от небето до земята. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted December 8, 2021 Share Posted December 8, 2021 То е ясно, че хубаво да се смени, ама нали знаете как се сменя маслото на тези кутии? Дори с машина да се точи, не сменяш всичкото, а само го опресняваш. За да се смени, единствения начин е да се разглоби кутията...... За това, както ви писах караш до едно положение и после или сменяш колата или ремонтираш кутията. У нас естествено, като дойде колата вече кутията е за ремонт, защото отдавна е минала километрите. Добрия вариант е да са за смяна само пакета съединители, втулки, уплътнения, клапани и филтри. Ако обаче кутия е дотолкова износена колелата вътре да са задрали и подобно, е тогава вече става весело. Почти сигурно и хидротрансформатора не държи налягане и той ще е за ремонт. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kotora Posted December 9, 2021 Share Posted December 9, 2021 Ами каквото трябва ще се направи. За сега единствента грешка, която набива е за единия пакет съединители. Възможно е и клапаните да са за смяна. Като се отвори ще стане ясно. Като взимах колата бях наясно, че няма да е евтина поддръжката като на старата ми хонда Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinyl_master Posted December 9, 2021 Share Posted December 9, 2021 Маслото като се сменя, се прави промивка, демек за кутията ти са нужни приемрнo 7 литра масло, но ти искат в сервиза 12 или 13 за да промоият системата, ти прави ли промивка на кутията? Почти всички АСК пише, че не се сменя маслото в книжките им, но няма никав шанс това да стане. На 80-100к е препоръчително да се сменя, даже и по-често ако се тегли нешо повече, даже на някой коли слагат допълнителен охладител за маслото в АСК. Механично трудно да ти преплъзнат съединителите, или имаш боклуци в клапаните или е нещо друго. Искай друго мнение. Случка от няколко дена - имаме служебно S-Max фордче, нещо му стана покрай застудяването и се оказа че има стружки в нафтата, фирмения ни сервиз ни каза, че помпата за нищо не става, и дюзите от 4 три са за боклука. Аз имам специалист в Ямбол който само това прави и му ги изпратих. Пробелама е паднала шпонка вътре в помпата, и 4 дюзи си работят префектно. Ремонт на помпа с изпращане и доставка отново 500 лв. Та искайте второ мнение. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted December 9, 2021 Share Posted December 9, 2021 Те къде ще я правят кутията, в София или Пловдив? Да потърси и друго мнение, но не вярвам да му кажат нещо по-различно, тея дето се занимават с автомати си знаят. Съединителите почват да приплъзват от износване. Честа грешка е и ако дава ниско налягане в клапаните, да ги сменят и отново да остане същата грешка. На хидромодула има разни гумички и уплътнители, които също трябва да се сменят, че като са се опекли и изпускат. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kotora Posted December 9, 2021 Share Posted December 9, 2021 В София ще я правя. Човека при който ходих не се занимава от вчера с такива кутии и знае за какво става въпрос. Каза същото каквото каза и Жоро. Може да са клапаните на хидро модула. Има стенд за проверка, но каза, че стенда е относителен, може да са перфектни на него, но на колата като се качи модула да не работят правилно. Ще видим като я отвори, тези уплътнения по хидро модула ще се сменят разбира се, малко тъпо ще е само да се отвори, да се смени пака съединители и да се затвори И след 40-50к км пак да думне. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinyl_master Posted December 9, 2021 Share Posted December 9, 2021 Промивка правиха ли бре, которе? Щото ако са източили количество масло и са сложили същото.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted December 9, 2021 Share Posted December 9, 2021 Румба, няма как износен мотор например, да го "ремонтираш" с ново масло или добавка. Само ще закърпиш положението за известно време. Това е и положението с автоматите, голям процент от хората си мислят, че като сменят маслото и всичко ще се оправи, но не става така. Аз знам, понеже доста време проучвах Е90/91, после гледах Ф10/11 и накрая се отказах. На Ауди са същите кутии със същите дертове и това не е нещо невиждано. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kotora Posted December 9, 2021 Share Posted December 9, 2021 (edited) 28 minutes ago, vinyl_master said: Промивка правиха ли бре, которе? Щото ако са източили количество масло и са сложили същото.... Не са правили, ама промивката може да доведе до по-лоши последствия. Промивка се прави единствено, ако нещата са много много зле. Примерно аз правих 2 пъти промивка на Хондата, защото в Италия не бяха сменяли маслото никога Не че спря да гори масло Да всичките v6 двигатели са с такива кутии. Не, че DSG е цвете, пак прави проблеми. Няма вечни неща. @w00x Ангеле, ако искаш премести последните мнения в общата дискусия за автомобили. Edited December 9, 2021 by kotora Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinyl_master Posted December 9, 2021 Share Posted December 9, 2021 Аз знам, че ако е тръгнало нещо, няма спасение, но изхождам от това, че кутията му е работела преди смяната на маслата. Да може и няква супер случайност да е... Аз предпочитам да измия снощната чиния от мусаката, преди да си сипя днес супата Все си мисля, че след като са му източили маслото и сложили другото са вдигнали мътилката и сега някой от клапаните му е дал фира. Чисто логично Аз карам с 6 степенен Айсин, проблеми нямам, минал съм 50К за две години, като я вземах, ми казаха две опции от двата сервиза на Волво, който ги ползват всички, който карат волва. Или доливаш на малки порции през 1-2К или се правиш промивка на кутията. Проблеми нямам да чукам на дърво с кутията, но съм замислил да я промия на пролет и това нещо струва 280 лв с труда. ПС: И говоря за промивка с трансмисионно масло, не със химикали. Същото ако си промиваш и хидравличната течност, което и това мисля, да правя, но може би сам ще се заема с него, че не изисква кой знае какво Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kotora Posted December 9, 2021 Share Posted December 9, 2021 Т.е промиване по метода на опресняването. Точа 4.5 литра, наливам нови 4.5 литра, след 1-2 месеца. Пак същата процедура. Маслото като го точеха, казаха, че е ок. Не е било катранено черно, което ще рече, че в Канада са го сменяли. Ще стане ясно другия месец. Така в момента само фърляме боб и гадаем. Докато не се отвори, няма да е ясно какъв е проблема. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinyl_master Posted December 9, 2021 Share Posted December 9, 2021 Не знам точно как стоят нещата с твоята кутия, с машина ли е слагано маслото или не, защото ако е без машина, то си сменил сигурно 60% от маслото, другото си е останало вътре. Одеве се разтърсих за твоята кутия в разни руски сайтове. Правиха промивка на някакво бмв 1, на 50К, бая неща влизат в смяната на маслото освен самото масло, дано си ги сменил тия неща, освен само маслото. И забележи, за смяната и промивката са му били нужни 17 литра масло. Това на автомобил на 50К. На снимките се вижда какви финни частици има в маслото, дори на малък пробег. Както каза, дано е нещо малко и дано най-вече не те излъжат. Ако майстора не ти е близък и няма да ти се разсърди, аз бих потърсил ново мнение, пак казвам. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pamporov Posted December 9, 2021 Share Posted December 9, 2021 44 minutes ago, vinyl_master said: ..... двата сервиза на Волво, който ги ползват всички, който карат волва. ..... За Пловдив ли става въпрос? Кои са тези сервизи? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinyl_master Posted December 9, 2021 Share Posted December 9, 2021 За София. Излъгах, три са сервизите в София, не два. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted December 9, 2021 Share Posted December 9, 2021 18 hours ago, kotora said: По законите на Мърфи. След смяна на масло в скоростната кутия се появи един проблем. Е днеска отидох при един майсто, който знае какво прави. И веднага постави диагноза: приплъзват ти съединителите. Поне се знае кой pack е, защото колата влиза в Авариен режим като й се настъпи газта. Та след нова година ще тряа ремонт на така прехвалената и здрава ZF8 кутия И кой ти каза, че това е точната диагноза? Преди да се набутваш като шаран си провери турбото ако има такова и дюзите. Иначе никой няма да ти откаже да ти вземе 3 хилди леа... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kotora Posted December 9, 2021 Share Posted December 9, 2021 (edited) Видене, колата няма Турбо( с чарджър е), не е дрът дизел. Как точно след смяна на масло на скорости, проблема ще е в двигателя ми обясни ? Диагнозата ми я казва човек, който от 20 години се занимава със автоматични скоростни кутии. Диагностиката показва грешка в скоростната кутия, хмм дали е от двигателя ? 34 minutes ago, vinyl_master said: Не знам точно как стоят нещата с твоята кутия, с машина ли е слагано маслото или не, защото ако е без машина, то си сменил сигурно 60% от маслото, другото си е останало вътре. Одеве се разтърсих за твоята кутия в разни руски сайтове. Правиха промивка на някакво бмв 1, на 50К, бая неща влизат в смяната на маслото освен самото масло, дано си ги сменил тия неща, освен само маслото. И забележи, за смяната и промивката са му били нужни 17 литра масло. Това на автомобил на 50К. На снимките се вижда какви финни частици има в маслото, дори на малък пробег. Както каза, дано е нещо малко и дано най-вече не те излъжат. Ако майстора не ти е близък и няма да ти се разсърди, аз бих потърсил ново мнение, пак казвам. НЕ е сменяно с Машина. Комплекта на ZF е 7 литра + филтър. Зная, че не е сменено на 100% маслото, но надали като го сменя ще се промени нещо, ако е почнало да дава тази грешка. Човека ми го препоръча на Братовчед ми шефа. Той си е правил кутията на Нисана при него. Познават се от Карловския край. Edited December 9, 2021 by kotora Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antares Posted December 9, 2021 Share Posted December 9, 2021 @kotora т'ва, което вероятно казва Виден е да чуеш и друго мнение. Щото има много майстори, добри при това, които обожават платежоспособни клиенти. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted December 9, 2021 Share Posted December 9, 2021 Мили мой, опитвам се да ти помогна и да те предпазя. При мен точно така като стане - на определена газ и скорост минава авариен режим - отишъл актуатор на турбото и четристин леа. При теб очевидно не може да е подобно. НО - дюзи имаш и ако не ги погледнеш може да мяташ съединители като топъл ляП. Тестването е няма и 150 леа - ти си помисли. Купил си некъв кошник от не знаеш кого - провери му всичко и си спести бъдещи главоболия. Да не припомням моите с оная Хонда.... ЕДИТ: И не забравяй, миличък, че вече му наливаш хубава сярна нафта българска... Подчертавам СЯРНА Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinyl_master Posted December 9, 2021 Share Posted December 9, 2021 Изписаната грешка на таблото най-вероятно му подсказва, че е проблем с трансмисията, умни коли са все пак, не е като едно време, като ти светне оранджавата ламба и надпис сервиз, и всеки втори викаше "смени ламбда сондата" а имаше само още 100 неща, който можеха да се случат. Которе, какво изиписва на таблото и каква грешка дава на диагностика, номер-код? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kotora Posted December 9, 2021 Share Posted December 9, 2021 Колата е Бензин. Нафта няма как да й налея Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted December 9, 2021 Share Posted December 9, 2021 1 minute ago, kotora said: Колата е Бензин. Нафта няма как да й налея Чудно! И все пак не бързай да даваш три хилди леа!!! Провери отново преди това. ЕДИТ: Абе тва малкото и то стана топ копченатискач и вече не знае парите... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kotora Posted December 9, 2021 Share Posted December 9, 2021 Малкото стана на 30 години Иначе да, ще отида и до друг сервиз за всеки случай Другия петък съм в Пловдив, там има един майстор дето го хвалят. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kotora Posted December 9, 2021 Share Posted December 9, 2021 14 minutes ago, vinyl_master said: Изписаната грешка на таблото най-вероятно му подсказва, че е проблем с трансмисията, умни коли са все пак, не е като едно време, като ти светне оранджавата ламба и надпис сервиз, и всеки втори викаше "смени ламбда сондата" а имаше само още 100 неща, който можеха да се случат. Которе, какво изиписва на таблото и каква грешка дава на диагностика, номер-код? Грешката е P2704 transmission friction element e apply time range/performance. Адаптациите са ресетвани 2 пъти! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinyl_master Posted December 9, 2021 Share Posted December 9, 2021 Адаптации не се правят на кутия, на която сменяш само масло, още повече ако не знаеш коги е сменяно маслото за последно. И вече ти гарантирам, че проблема идва от специалиста в гаража. Адаптация може да направиш, ако си беше купия ремонтния комплект със всички уплътнения, филтри магнити, о-пръстени и всичко каквото ти влиза в комплекта. Сега, ти си му сменил 50% от маслото и филтъра и си казал на софтуера на кутията, че всичко е все едно е ново, режимите на кутията стават съвсем други и батака ти е дошъл от това... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted December 9, 2021 Share Posted December 9, 2021 2 minutes ago, vinyl_master said: Адаптации не се правят на кутия, на която сменяш само масло, още повече ако не знаеш коги е сменяно маслото за последно. И вече ти гарантирам, че проблема идва от специалиста в гаража. Адаптация може да направиш, ако си беше купия ремонтния комплект със всички уплътнения, филтри магнити, о-пръстени и всичко каквото ти влиза в комплекта. Сега, ти си му сменил 50% от маслото и филтъра и си казал на софтуера на кутията, че всичко е все едно е ново, режимите на кутията стават съвсем други и батака ти е дошъл от това... Като нищо баш нещо такова ще излезе! Не може да се счупи кутия от смяна на масло! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.