Jump to content
BulForum.com

Обща дискусия на тема автомобили


netrootbg

Recommended Posts

Аксиален лагер де, нищо му няма, карай си така. Струва 20 до 30лв., но се сваля цялата кутия, което си е цифра. А ако и съединителят е след средата на живота си, така и така сваляш, трябва и него да смениш и... ако само си трака, карай си така. С тракащ аксиален съм карал коли по 30-60к км.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Replies 11.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Парното ми си взе почивка. Говорим за 20 годишно bmw (e46). Реално трябва да карам с над 60, за да почне леко да затопля в колата. Майстора, на който я водех до момента (намерен от търсене в гугъл) ми обясния, че ще смени едно, после друго, после трето, докато се оправи - с две думи - ме взе и той за прасенце касичка.
Някой да препоръча читав майстор, който да се опита да намери проблема, а не да сменя на поразия?

Link to comment
Share on other sites

Земи кажи какво е сменил за начало. Опциите тук не са една и две - термостат, запушени тръби, задръстен радиатор, клапи и т.н. Иначе човек има и то много читав. Галицин ме прати при него, буквално ми разглоби колата заради климатика и нищо не е нито тропнало, нито скръцнало. 

Link to comment
Share on other sites

Той ако течеше все щеше да усети досега... или да прегрее :)

Той ако термостата не загрява все щеше да се усети досега... или да кара студен двигател :) 

Link to comment
Share on other sites

Термостата може да не отваря като хората. Студен двигател не знам дали ще кара, но опържен може, осдобено ако и водна помпа се намеси  :laughing:

 

Миналата година така в ръцете ми прегря Мондеото ми, моето златно магаренце... Точно усетих, че има голям проблем и вече беше късно. Буквално се изпържи в движение заради блокирала водна помпа и изтичане на течностите... Иначе казано - ако пуснеш парното в в движение и духа студено, спри на момента...  :bgrin:

Link to comment
Share on other sites

 

Има ли смисъл да си разказваме истории нямащи нищо общо с проблемното е46?

 

Аз ходих до София с човек чията кола не вдигна 50градуса, а той даже и не забеляза.... След като му казах го добави към списъка за смяна. 

Link to comment
Share on other sites

Идея си нямам какво е, проблемът го усетих след една визита до съответния майстор за оправяне на няколко дреболии (ел стъкло, куплонг на фар, смяна антифриз). Та като му се обадих почна да ми обяснява как като закарам колата, щял да смени едно, после друго, после трето, докато се открие кое всъщност е причинителя. Тоя подход не ми харесва, на портфейла ми също не му харесва. Та за това питам за някой, който би се опитал първо да разбере кое е проблема, не да ми подмени цялата кола, докато по проба-грешка открие кое е.

Link to comment
Share on other sites

Приятел с Х5 не по-ново от 2006та имаше сходен проблем. Знам, че смени всичко очевидно, но не помогна. Трябва да питам какъв беше проблема и решението. Може и да има сходство.

Link to comment
Share on other sites

А не е ли разковничето 'смяна на антифриз' ако не е обезвъздушена колата? Само предполагам, не съм запознат с конкретната марка и модел.

 

Edited by lubo1972
Link to comment
Share on other sites

Има вариант наистина да не в обезвъздушил както трябва.

 

Като начало какво показва стрелката за температура на двигателя? Трябва да е около 90 градуса, ако няма написани градуси, стрелката трябва да е по средата на скалата. От там на сетне има още няколко варианта, ако не е там проблема. Ако си все още в квартала може да я погледна на живо тея дни.

 

Edited by jozo
Link to comment
Share on other sites

Това беше първото, което погледнах - няма никаква промяна спрямо обичайните показатели за температура. Двигателя си дига температура, достига си до средата на скалата и седи там. Скалата не показва конкретни градуси. Пробвах да махна автоматичния режим на отопление - сложих 30 градуса и максималена сила на вентилатора - нищо. Спиране/пускане климатик - нищо.

Преди няколко седмици, прибирайки се от хижа Здравец по случайност "отпуших" системата - врътката топло/студено я прехвърлих в студено, после пак топло, след това включих да духа само към лицето. Чу се някакво изпукване в таблото, при което за нула време в колата стана фурна. 

Link to comment
Share on other sites

Туй като гледам е или термостат или клапа. Не мога обаче да открия телефона на човека... В крайна сметка ако не успея ще питам Галицин отново. 

Link to comment
Share on other sites

Пешо, ако искаш да те изпратя където аз поддържам всичките коли? Много близък мой приятел е. До момента съм без забележки.

Link to comment
Share on other sites

Поне за 1 сме сигурни вече, не е термостат или антифриз. Така като описваш, че се "отпушила", като изчаткало нещо в таблото съдя, че е клапата за топло/студено. Дали е заяла в някакво положение, моторчето и се е скапало или друго е отделен въпрос.

Link to comment
Share on other sites

Идея си нямам какво е, проблемът го усетих след една визита до съответния майстор за оправяне на няколко дреболии (ел стъкло, куплонг на фар, смяна антифриз). Та като му се обадих почна да ми обяснява как като закарам колата, щял да смени едно, после друго, после трето, докато се открие кое всъщност е причинителя. Тоя подход не ми харесва, на портфейла ми също не му харесва. Та за това питам за някой, който би се опитал първо да разбере кое е проблема, не да ми подмени цялата кола, докато по проба-грешка открие кое е.

 

Аха, ти си закарал кола с парно, а после си взел кола без парно и то съвсем "случайно" е съвпаднало... нали... Лампичка не ти ли светна, още когато е започнал да те сапунисва от далече. Иди при някого, който ще ти погледне около радиатора, куплунзи на клапи и т.н. Такива "майстори", обикновено некадърни или без работа, а вероятно и двете, ти слагат шапка и "тая кола все се разваля". Закараш я за едно, после я вземеш - друго не раУти. И така - кръговрат и то не от майстора, ами колата калпава. Та такива мекерета, обикновено правят нещо дребно, защото не обичат да се потят. Тоест ти ще му оставиш колата, той ще се наведе, ще включи/направи нещо и ще е ок вече, но през това време ще изключи/повреди друго и накрая ще ти обясни колко работа е свършил. Та, я смени сервиза, с някой доверен, че това E46 да не е постоянно абонирано за тоя "майстор".

Link to comment
Share on other sites

Светна ми, но не ми се разправяше. Споменах го горе-долу така "след ремонта се случи това, не казвам, че сте вие, но все пак чак такова съвпадение?". И се почнаха едни свалания на звезди, как нямало връзка, как не можело и т.н. И като почна да ми разправя как ще ми смени половината кола - реших, че това не е моя майстор. Не мога да докажа на 100%, че проблема е от него, той не заяви желание поне да я погледне, та не ми се разправя в тая посока.

Ванка, дай номер :)

Link to comment
Share on other sites

Светна ми, но не ми се разправяше. Споменах го горе-долу така "след ремонта се случи това, не казвам, че сте вие, но все пак чак такова съвпадение?". И се почнаха едни свалания на звезди, как нямало връзка, как не можело и т.н. И като почна да ми разправя как ще ми смени половината кола - реших, че това не е моя майстор. Не мога да докажа на 100%, че проблема е от него, той не заяви желание поне да я погледне, та не ми се разправя в тая посока.

 

Ванка, дай номер :)

 

Човекът е абсолютно прав и сарказмът ти, воден от незнанието ти, не ти прави чест.

 

ел. стъкло, куплонг на фар, смяна антифриз

 

 

Тези неща нямат нищо общо с парното/климатика на автомобила.

Единственото общо може да е антифриза. Ако не се обезвъздуши системата, но тогава двигателят ще загрява, нещо което при теб липсва.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Две неща се оказаха причинители на проблема -
1) не беше обезвъздушена колата (biodesign, все още ли твърдиш, че е бил прав "майстора" да иска да ми смени половината кола заради неговото недоглеждане?!)
2) изпарителят на газовата е дърпал прекалено много топлина. Майстора, при който ме прати @netrootbg го ограничи - колата топли. И на газ продължава да си работи нормално.

Edited by Antares
Link to comment
Share on other sites

По втора точка - няма такъв филм. Изпарителят няма как да отнеме топлината на радиатора на парното. Не знам какво ти е ограничавал на изпарителя, ама разходът да не скочи с 5 литра. Изпарителят трябва да е максимално загрят, за да е максимално висока температурата на изпарената газ! Не знам какво е правил, но да каже, че изпарителят е отнемал парното, което допреди намесата на този със сапуна е работило... Не се връзва. Преди това колата ти си има парно, работи си, а сега няма. Тези BMW-та топлят отлично причината най-вероятно е била в обезвъздушаването, което може да е дошло от високо монтиран изпарител, примерно.

Като покараш малко, пиши какъв разход дава. И какво точно е "оправил" по отоплението на изпарителя вторият майстор.

Link to comment
Share on other sites

Абсолютно съгласен за втора точка! Това е пълна глупост, изпарителя трябва да грее стабилно особено в тея студове, разхода ако се дигне му е най-малкия проблем. Дюзите могат да му заминат.

 

П.П. Какво значи го е ограничил, наистина е важно. Друг е въпроса просто ако е бил последователно на парното, да го е пуснал в паралел.

Edited by jozo
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...