Jump to content
BulForum.com

Обща дискусия на тема автомобили


netrootbg

Recommended Posts

Да, ако следващия път пак запали или падне до нулата скоро - ще го сменя.

Лятото 2013-а я взех.

 

Най-добре си вземи нов да не те остави на лошо място. 

 

Това дали е "избуфкал" или не, след като е запалил непосредствено след 12-часово зареждане е доста неясен извод. По-скоро ще се разбере ако му се замери напрежението в сряда непосредствено преди запалването...и освен това чак "до нула" няма как да падне, но ако падне дори и малко под 12 волта - отпиши го....реално "нулата" му е 11.9 волта.

 

Ако е избуфкала клетка ша запали дЕдовия... Съвсем скоро така смених на баба ми на полото по тази причина. 

 

Бахти... 2016 съм взел не един-два, а четири Банера  :laughing:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 11.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Когато спомена "избуфкал" не каза, че имаш предвид само клетка, така че разбрах че говориш за целия акумулатор. А иначе ако в сряда запали, но при замерването (ако го направи) преди запалването покаже под 12.3 волта (примерно)...и аз препоръчвам да го сменя, още повече, че колата му не се кара всеки ден и е добре да може да разчита че ще запали когато му се наложи.

Link to comment
Share on other sites

Ангеле, преди да врътнеш стартера в сряда, е хубаво да затоплиш химията в акумулатора, като дадеш на контакт и включиш светлини и радио за 4-5 секунди, гасиш и тогава въртиш. В тия температури е хубаво да се затоплят, по този начин процеса от химическа към електрическа енергия при моментни върхови токове, какъвто е когато въртиш стартер е по-добър.

Link to comment
Share on other sites

w00x, on 29 Jan 2017 - 17:37, said:w00x, on 29 Jan 2017 - 17:37, said:

Сложих акумулатора след 12 часа зареждане - колата запали веднага без да се замисля даже.

Работи на място 40 минути, след това 40 минути се разхождах из града с възможно най-малко спирания и се надявам да е достатъчно. :)

 

В Сряда като ми трябва пак, ще я видим дали ще тръгне. Ако не тръгне и пак е паднал - смятам да взимам нов направо.

Подкрепям vinyl_master , като бих добавил съвет пак да го сложиш на заряд, за да си сигурен в сряда. Щом си взел колата 2013, а едва ли е бил сменен преди продажбата, може да се очаква да е близо до края на експлоатационния си ресурс. Едва ли ще те бутне толкова един нов акумулатор, а всеки дизелджия ще се съгласи колко е важен добрия акумулатор зимата.

Ако още не си взел решение за марката: в рамките на пет години слагам вече на трета кола акумулатори Topla, словенски. Освен безпроблемната работа, имат отличен стартов ток, което е много важно за дизела. Цената е (или поне беше) от порядъка на монбатските.

Edited by alchemy
Link to comment
Share on other sites

А, ако ще взимаш нов, какъвто и да е, поискай да ти го заредят преди да го монтират в колата, иначе може да го ползваш на 70-80% от капацитета до края на живота му.

Link to comment
Share on other sites

Аз съм на точно противоположно мнение.Само необслужваем,задължително AGM при това най-големия възможен дето може да се побере.Ако е старт-стоп още по-добре.

Не съм съгласен. Имат си приложение, но в определен тип автомобiли. Много малко на брой. Не си струва завишената цена. AGM имат обаче голямо приложение в лодките, но там е съвсем друга тема. Наистина не виждам смисъл да плаща толкова завишена цена за автомобил без старт-стоп система.

 

Работи на място 40 минути

За твоят модел двигател, не е много препоръчително да работи на място....

 

Ако още не си взел решение за марката: в рамките на пет години слагам вече на трета кола акумулатори Topla, словенски. Освен безпроблемната работа, имат отличен стартов ток, което е много важно за дизела.

И аз вече минах на тази марка. Мястото от където пазарувам акумулатори са ми познати. Специално си играят да правят тестове на чисто нови акумулатори които получават. Тези на Topla, дават най - висок стартов ток в сравнение с останалите и специално ми ги препоръчаха. Нямат и рекламации от тях. Вече на 2 от колите сложих такива и са бетон.

Link to comment
Share on other sites

Ще ги погледна тези Topla тогава. Гледам, че най-скъпите модели са на цената на Exide, към който се бях насочил.

 

http://akumulatori.bg/216/Product/1303/Topla%2066Ah%20Energy#info

 

Малко по-нисък им е пусковия ток на характеристики обаче. Пак доста по-висок от 530-те, които се препоръчват за моя автомобил.

Link to comment
Share on other sites

Щом гледаш такива, както каза Виден, не бива да изпускаш Банер. Всичките ми познати са с такъв, аз включително, един няма оплакване. Един такъв например е супер, лепенките отгоре се махат и си е съвсем обслужваем.

 

https://maxcar.bg/akumulatori/banner-power-bull-55ah-480a-r

Link to comment
Share on other sites

Което едва ли ще го усетиш зад волана. Достатъчно голям е да палиш без проблем, а както се споменава по-горе австрийски са с дълъг живот.

Link to comment
Share on other sites

Че ще пали, ще пали - нов акумулатор ще запали и с 300А пусков ток, но в някоя друга студена зима точно тази разлика може да му даде още малко резерв ако си е оставил колата без да я пали един месец. ;)

Link to comment
Share on other sites

Големият пусков ток обикновено е свързано с по-кратък живот на акумулатора. 500А на тоя въглищарник са му абсолютно достатъчни , за да запали при всякакви условия, ако всичко по стартера е изправно.

 

Много са ми интересни всички, които слагат на  1.4 мотори по 62Ач акумулатори с мотива "е така да има".

Edited by jijane
Link to comment
Share on other sites

И аз това казвам, да не говорим, че със сигурност стартера е редукторен. Отдавна минаха времената дето щото била дизел, трябвало 100Ah акумулатор.

Link to comment
Share on other sites

И аз това казвам, да не говорим, че със сигурност стартера е редукторен. Отдавна минаха времената дето щото била дизел, трябвало 100Ah акумулатор.

Един колега точно 110Ah си купи миналата седмица, защото му умря неговия. По книжка е толкова.

Edited by w00x
Link to comment
Share on other sites

Като сме се разговорили за акумулатори...моята кола я бяха оборудвали още от завода с Моторкрафт Tough® MAX, който и в момента ако си го купиш му дават 8-годишна гаранция или по-точно 100 месеца и явно има защо, тъй като когато един ден тоя акумулатор просто спря изведнъж, като го разглеждах установих, че това всъщност е заводския акумулатор с година на производство от годината на излизане на модела и беше изкарал 16 години! Шестнадесет - няма майтап...и един ден просто умря без предизвестие. Беше нещо от рода 65 амперчаса (или там някъде...забравил съм) и когато купувах друга марка със същите амперчасове, се оказа, че тукашните дето ги продават всичките са малко по-високи от Моторкрафта и не мога да си затворя капака. И понеже не ми се искаше да слагам по-малък, респ. по-маломощен, се наложи да се модифицира гнездото с подложката за акумулатора като се смъкне с няколко сантиметра по-надолу. ;)

Но иначе като цяло акумулаторите, които съм купувал за колите си, без значение каква марка са били, средно изкарват 5-6 години преди да умрат или да започне да им пада напрежението.

Link to comment
Share on other sites

Не съм съгласен. Имат си приложение, но в определен тип автомобiли. Много малко на брой. Не си струва завишената цена. AGM имат обаче голямо приложение в лодките, но там е съвсем друга тема. Наистина не виждам смисъл да плаща толкова завишена цена за автомобил без старт-стоп система.

 

 

 

AGM имат много приложения не само по лодките...На моторите всички минахме на такива,спокойно се слага на всеки автомобил произведен през последните 8-10 години.Тъпотията с доливане на вода в акумулатора я забравих отдавна.Колкото до старт-стоп батериите разбираш защо струват малко повече в тежки условия-при -18 цяла нощ колата отвън въртиш палиш и заминаваш.

Link to comment
Share on other sites

AGM имат много приложения не само по лодките...На моторите всички минахме на такива,спокойно се слага на всеки автомобил произведен през последните 8-10 години.Тъпотията с доливане на вода в акумулатора я забравих отдавна.Колкото до старт-стоп батериите разбираш защо струват малко повече в тежки условия-при -18 цяла нощ колата отвън въртиш палиш и заминаваш.

Аз никога не съм имал проблеми и с по - ниски температури. Редовно паля на под -20 с обикновен. До преди година с Берга, сега с Топла. При моторите е друго нещо. Там теглото има значение много.

Link to comment
Share on other sites

Като сме се разговорили за акумулатори...моята кола я бяха оборудвали още от завода с Моторкрафт Tough® MAX, който и в момента ако си го купиш му дават 8-годишна гаранция или по-точно 100 месеца и явно има защо, тъй като когато един ден тоя акумулатор просто спря изведнъж, като го разглеждах установих, че това всъщност е заводския акумулатор с година на производство от годината на излизане на модела и беше изкарал 16 години! Шестнадесет - няма майтап...и един ден просто умря без предизвестие. Беше нещо от рода 65 амперчаса (или там някъде...забравил съм) и когато купувах друга марка със същите амперчасове, се оказа, че тукашните дето ги продават всичките са малко по-високи от Моторкрафта и не мога да си затворя капака. И понеже не ми се искаше да слагам по-малък, респ. по-маломощен, се наложи да се модифицира гнездото с подложката за акумулатора като се смъкне с няколко сантиметра по-надолу. ;)

Но иначе като цяло акумулаторите, които съм купувал за колите си, без значение каква марка са били, средно изкарват 5-6 години преди да умрат или да започне да им пада напрежението.

Че той и моят Моторкрафт на мондеото го пенсионирах на преклонната 12 годишна възраст. И пак така, предаде се без никаква агония и съвсем внезапно.

Edited by gado
Link to comment
Share on other sites

Да споделя защо днес отново имах причина да обичам BANNER. Магарето, пардон, Мондеото е с нов акумулатор от миналата пролет. Непален от края на ноември, с гума на капла - беше отписан до стопяването на снега... Междувременно обаче обещах на Иво да му помогна с едни аквариуми (ПАК) и днес трябваше да го будя (Магарето). За капак спрял комшията така, че от шофьорска врата не мога да влезна. Влизам изотдЕсно и решавам да тествам без да пипам педала - с леко похлъцкване запали веднага, без да го храня. Другите перипетии после бяха пак смях, но се оправих и с тях. След като не можах да сваля гумата, която явно с годините се е "заварила" за главината, една помпичка за 8 лева за колелото на детето ме спаси и дигна до атмосфера, така щото да стигна до компресора - уникум просто...  :grin:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...