RaptoR Posted January 29, 2017 Share Posted January 29, 2017 Да, ако следващия път пак запали или падне до нулата скоро - ще го сменя. Лятото 2013-а я взех. Най-добре си вземи нов да не те остави на лошо място. Това дали е "избуфкал" или не, след като е запалил непосредствено след 12-часово зареждане е доста неясен извод. По-скоро ще се разбере ако му се замери напрежението в сряда непосредствено преди запалването...и освен това чак "до нула" няма как да падне, но ако падне дори и малко под 12 волта - отпиши го....реално "нулата" му е 11.9 волта. Ако е избуфкала клетка ша запали дЕдовия... Съвсем скоро така смених на баба ми на полото по тази причина. Бахти... 2016 съм взел не един-два, а четири Банера Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted January 29, 2017 Share Posted January 29, 2017 Когато спомена "избуфкал" не каза, че имаш предвид само клетка, така че разбрах че говориш за целия акумулатор. А иначе ако в сряда запали, но при замерването (ако го направи) преди запалването покаже под 12.3 волта (примерно)...и аз препоръчвам да го сменя, още повече, че колата му не се кара всеки ден и е добре да може да разчита че ще запали когато му се наложи. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinyl_master Posted January 29, 2017 Share Posted January 29, 2017 Ангеле, преди да врътнеш стартера в сряда, е хубаво да затоплиш химията в акумулатора, като дадеш на контакт и включиш светлини и радио за 4-5 секунди, гасиш и тогава въртиш. В тия температури е хубаво да се затоплят, по този начин процеса от химическа към електрическа енергия при моментни върхови токове, какъвто е когато въртиш стартер е по-добър. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alchemy Posted January 29, 2017 Share Posted January 29, 2017 (edited) w00x, on 29 Jan 2017 - 17:37, said:w00x, on 29 Jan 2017 - 17:37, said: Сложих акумулатора след 12 часа зареждане - колата запали веднага без да се замисля даже. Работи на място 40 минути, след това 40 минути се разхождах из града с възможно най-малко спирания и се надявам да е достатъчно. В Сряда като ми трябва пак, ще я видим дали ще тръгне. Ако не тръгне и пак е паднал - смятам да взимам нов направо. Подкрепям vinyl_master , като бих добавил съвет пак да го сложиш на заряд, за да си сигурен в сряда. Щом си взел колата 2013, а едва ли е бил сменен преди продажбата, може да се очаква да е близо до края на експлоатационния си ресурс. Едва ли ще те бутне толкова един нов акумулатор, а всеки дизелджия ще се съгласи колко е важен добрия акумулатор зимата. Ако още не си взел решение за марката: в рамките на пет години слагам вече на трета кола акумулатори Topla, словенски. Освен безпроблемната работа, имат отличен стартов ток, което е много важно за дизела. Цената е (или поне беше) от порядъка на монбатските. Edited January 29, 2017 by alchemy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinyl_master Posted January 29, 2017 Share Posted January 29, 2017 А, ако ще взимаш нов, какъвто и да е, поискай да ти го заредят преди да го монтират в колата, иначе може да го ползваш на 70-80% от капацитета до края на живота му. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
netrootbg Posted January 29, 2017 Author Share Posted January 29, 2017 Аз съм на точно противоположно мнение.Само необслужваем,задължително AGM при това най-големия възможен дето може да се побере.Ако е старт-стоп още по-добре. Не съм съгласен. Имат си приложение, но в определен тип автомобiли. Много малко на брой. Не си струва завишената цена. AGM имат обаче голямо приложение в лодките, но там е съвсем друга тема. Наистина не виждам смисъл да плаща толкова завишена цена за автомобил без старт-стоп система. Работи на място 40 минути За твоят модел двигател, не е много препоръчително да работи на място.... Ако още не си взел решение за марката: в рамките на пет години слагам вече на трета кола акумулатори Topla, словенски. Освен безпроблемната работа, имат отличен стартов ток, което е много важно за дизела. И аз вече минах на тази марка. Мястото от където пазарувам акумулатори са ми познати. Специално си играят да правят тестове на чисто нови акумулатори които получават. Тези на Topla, дават най - висок стартов ток в сравнение с останалите и специално ми ги препоръчаха. Нямат и рекламации от тях. Вече на 2 от колите сложих такива и са бетон. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted January 29, 2017 Share Posted January 29, 2017 Ще ги погледна тези Topla тогава. Гледам, че най-скъпите модели са на цената на Exide, към който се бях насочил. http://akumulatori.bg/216/Product/1303/Topla%2066Ah%20Energy#info Малко по-нисък им е пусковия ток на характеристики обаче. Пак доста по-висок от 530-те, които се препоръчват за моя автомобил. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted January 29, 2017 Share Posted January 29, 2017 Щом гледаш такива, както каза Виден, не бива да изпускаш Банер. Всичките ми познати са с такъв, аз включително, един няма оплакване. Един такъв например е супер, лепенките отгоре се махат и си е съвсем обслужваем. https://maxcar.bg/akumulatori/banner-power-bull-55ah-480a-r Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted January 29, 2017 Share Posted January 29, 2017 Пусковия му ток е само 550A. На другите е по 610 - 640. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted January 29, 2017 Share Posted January 29, 2017 Което едва ли ще го усетиш зад волана. Достатъчно голям е да палиш без проблем, а както се споменава по-горе австрийски са с дълъг живот. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted January 30, 2017 Share Posted January 30, 2017 Че ще пали, ще пали - нов акумулатор ще запали и с 300А пусков ток, но в някоя друга студена зима точно тази разлика може да му даде още малко резерв ако си е оставил колата без да я пали един месец. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jijane Posted January 30, 2017 Share Posted January 30, 2017 (edited) Големият пусков ток обикновено е свързано с по-кратък живот на акумулатора. 500А на тоя въглищарник са му абсолютно достатъчни , за да запали при всякакви условия, ако всичко по стартера е изправно. Много са ми интересни всички, които слагат на 1.4 мотори по 62Ач акумулатори с мотива "е така да има". Edited January 30, 2017 by jijane Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted January 30, 2017 Share Posted January 30, 2017 И аз това казвам, да не говорим, че със сигурност стартера е редукторен. Отдавна минаха времената дето щото била дизел, трябвало 100Ah акумулатор. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted January 30, 2017 Share Posted January 30, 2017 (edited) И аз това казвам, да не говорим, че със сигурност стартера е редукторен. Отдавна минаха времената дето щото била дизел, трябвало 100Ah акумулатор. Един колега точно 110Ah си купи миналата седмица, защото му умря неговия. По книжка е толкова. Edited January 30, 2017 by w00x Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted January 30, 2017 Share Posted January 30, 2017 ...на тоя въглищарник... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted January 30, 2017 Share Posted January 30, 2017 Моят е мисля 75. Когат остава въпрос за леки разлики - 1-2-3 отгоре или отдолу - винаги е по-добре отгоре. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted January 30, 2017 Share Posted January 30, 2017 Като сме се разговорили за акумулатори...моята кола я бяха оборудвали още от завода с Моторкрафт Tough® MAX, който и в момента ако си го купиш му дават 8-годишна гаранция или по-точно 100 месеца и явно има защо, тъй като когато един ден тоя акумулатор просто спря изведнъж, като го разглеждах установих, че това всъщност е заводския акумулатор с година на производство от годината на излизане на модела и беше изкарал 16 години! Шестнадесет - няма майтап...и един ден просто умря без предизвестие. Беше нещо от рода 65 амперчаса (или там някъде...забравил съм) и когато купувах друга марка със същите амперчасове, се оказа, че тукашните дето ги продават всичките са малко по-високи от Моторкрафта и не мога да си затворя капака. И понеже не ми се искаше да слагам по-малък, респ. по-маломощен, се наложи да се модифицира гнездото с подложката за акумулатора като се смъкне с няколко сантиметра по-надолу. Но иначе като цяло акумулаторите, които съм купувал за колите си, без значение каква марка са били, средно изкарват 5-6 години преди да умрат или да започне да им пада напрежението. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HEMO Posted January 30, 2017 Share Posted January 30, 2017 Не съм съгласен. Имат си приложение, но в определен тип автомобiли. Много малко на брой. Не си струва завишената цена. AGM имат обаче голямо приложение в лодките, но там е съвсем друга тема. Наистина не виждам смисъл да плаща толкова завишена цена за автомобил без старт-стоп система. AGM имат много приложения не само по лодките...На моторите всички минахме на такива,спокойно се слага на всеки автомобил произведен през последните 8-10 години.Тъпотията с доливане на вода в акумулатора я забравих отдавна.Колкото до старт-стоп батериите разбираш защо струват малко повече в тежки условия-при -18 цяла нощ колата отвън въртиш палиш и заминаваш. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
netrootbg Posted January 30, 2017 Author Share Posted January 30, 2017 AGM имат много приложения не само по лодките...На моторите всички минахме на такива,спокойно се слага на всеки автомобил произведен през последните 8-10 години.Тъпотията с доливане на вода в акумулатора я забравих отдавна.Колкото до старт-стоп батериите разбираш защо струват малко повече в тежки условия-при -18 цяла нощ колата отвън въртиш палиш и заминаваш. Аз никога не съм имал проблеми и с по - ниски температури. Редовно паля на под -20 с обикновен. До преди година с Берга, сега с Топла. При моторите е друго нещо. Там теглото има значение много. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gado Posted January 30, 2017 Share Posted January 30, 2017 (edited) Като сме се разговорили за акумулатори...моята кола я бяха оборудвали още от завода с Моторкрафт Tough® MAX, който и в момента ако си го купиш му дават 8-годишна гаранция или по-точно 100 месеца и явно има защо, тъй като когато един ден тоя акумулатор просто спря изведнъж, като го разглеждах установих, че това всъщност е заводския акумулатор с година на производство от годината на излизане на модела и беше изкарал 16 години! Шестнадесет - няма майтап...и един ден просто умря без предизвестие. Беше нещо от рода 65 амперчаса (или там някъде...забравил съм) и когато купувах друга марка със същите амперчасове, се оказа, че тукашните дето ги продават всичките са малко по-високи от Моторкрафта и не мога да си затворя капака. И понеже не ми се искаше да слагам по-малък, респ. по-маломощен, се наложи да се модифицира гнездото с подложката за акумулатора като се смъкне с няколко сантиметра по-надолу. Но иначе като цяло акумулаторите, които съм купувал за колите си, без значение каква марка са били, средно изкарват 5-6 години преди да умрат или да започне да им пада напрежението. Че той и моят Моторкрафт на мондеото го пенсионирах на преклонната 12 годишна възраст. И пак така, предаде се без никаква агония и съвсем внезапно. Edited January 30, 2017 by gado Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted February 6, 2017 Share Posted February 6, 2017 Да споделя защо днес отново имах причина да обичам BANNER. Магарето, пардон, Мондеото е с нов акумулатор от миналата пролет. Непален от края на ноември, с гума на капла - беше отписан до стопяването на снега... Междувременно обаче обещах на Иво да му помогна с едни аквариуми (ПАК) и днес трябваше да го будя (Магарето). За капак спрял комшията така, че от шофьорска врата не мога да влезна. Влизам изотдЕсно и решавам да тествам без да пипам педала - с леко похлъцкване запали веднага, без да го храня. Другите перипетии после бяха пак смях, но се оправих и с тях. След като не можах да сваля гумата, която явно с годините се е "заварила" за главината, една помпичка за 8 лева за колелото на детето ме спаси и дигна до атмосфера, така щото да стигна до компресора - уникум просто... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinyl_master Posted February 13, 2017 Share Posted February 13, 2017 Някой ползвал ли е услуги за водородно почистване на автомобила си, че ми стана интересно: тип Carbon Cleaning? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted February 13, 2017 Share Posted February 13, 2017 Carbon e въглерод, водород е hydrogen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted February 13, 2017 Share Posted February 13, 2017 Това е ясно, но чистенето е с водород, а се чистят въглеродни отлагания. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UzITo Posted February 13, 2017 Share Posted February 13, 2017 http://terraclean.bg/Такова нещо ли имаш предвид?Аз лично не съм ползвал иначе и на мен ми е любопитно за информация от първа ръка. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.