RaptoR Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 Каква изненада - Гудиър и Мишлен най-отпред... Ето защо не купувам други марки. А за Пирели е ясно, аз лично го повтарям от 1997г... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kotora Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 (edited) Странно,че контито миналта година бяха втори в класацията,а сега са 6ти. Моите зимни са Алпин А4, но още не съм ги сложил,че ми е жал да ги скапвам в тва топло време. Ех, че време се е отворило през ноември, да шофираш по къси гащи със зимни гуми... Edited November 18, 2015 by kotora Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 Не забравяй, че класациите се различават при различните размери, които тестват. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kotora Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 Разликата при 14" и 15" не е чак толкоз голяма. Сега за 16 и 17" има други видове. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 Аз май ще закича едни нови Фулда на предните гуми и ще сложа по-добрите от старите ми на задните. Зимата правя не повече от 1000км, предимно в града. Новите гуми ще ги сложа за случаите, в който може да тръгна някъде извънградско.Смятах да взема 4 нови Continental TS850, но при тоя пробег не мисля, че си заслужава изобщо. След 5 години ще хвърля чисто нови гуми, защото ще са остарели. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 Аз май ще закича едни нови Фулда на предните гуми и ще сложа по-добрите от старите ми на задните. Добра идея...ако и старите ти са същия модел. Не ми се вярва да има някакво драстично влошаване, но навсякъде пишат (и определено наблягат на зимните гуми), че е силно препоръчително и 4-те гуми да са от един и същ модел. Поради тази причина зимните винаги съм ги избирал по 4-ка, докато с летните това не го спазвам и го карам по схемата 2+2, но все пак гледам да са със сходен грайфер на на двете óси. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 Ами не. Не са за съжаление. Старите са ми Континентал.Както и да го въртя обаче, няма как да оправдая закупуването на 4 нови гуми с моя пробег, особено през зимата.За справка - откакто съм купил колата (лято 2013), имам навъртяни 13 000км. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 Мисля, че с тия "зими" тук напоследък, а и с твоето рехаво каране, проблем няма да имаш, даже и да сложиш 4 различни. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pavlan Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 Добре че измислиха това със задължителните зимни гуми , че с тая люта зима нищо нямаше да продадат Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
downsoft Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 То беше медиен кьорфишек. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinyl_master Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 Има голяма разлика в тестовете на ADAC с един размер (165/70 R 14) и друг размер гуми (205/55 R 16 H) Като си мисля, че втория е някак си малко по-използваем размер гуми от първия, докато статията пусната по-горе е за по-малкия размер. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kotora Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 https://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2014_winterreifen_195_65_r15.aspx?ComponentId=216882&SourcePageId=31821 Тука континентала е номер 1. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 Да, ама това дето даваш не е съпоставимо с горните две - първо е от миналата година, второ ги няма моделите тествани тази година и изобщо...не били компютри, ами компоти...и не сме ги изнесли, ами са ни ги върнали....ако се сещаш какво имам предвид. А забелязахте ли, че в тазгодишните тестове и при двата размера няма нито една марка с оценка "зеер гут", с изключение само за графата "износване". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 Като гледах статията се чудя, тея да не са объркали годината. Мишлен имат Модел А5, има много гуми, които не са засегнати. Както каза и Румбата, представянето при различните размери е различно. Аз направих своя избор Vrederstein Snowtrac 5 за отпред, за отзад имам UltraGrip 9. Инак най-добрата зимна гума на пазар в момента е Nokian WR d4, колкото и да не им се харесва на немците. Не случайно е единствената зимна гума с клас А на мокро, недостигано от никой до сега. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 Ако мокрото поведение на гумите беше решаващо ... само казвам Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 Инак най-добрата зимна гума на пазар в момента е Nokian WR d4, колкото и да не им се харесва на немците. Не случайно е единствената зимна гума с клас А на мокро, недостигано от никой до сега. +1 Това и аз го бях потвърдил някъде из темите още преди 2 седмици. Ако мокрото поведение на гумите беше решаващо ... само казвам За някои климатични пояси като нашия, може да се каже, че наистина е решаващо, понеже зимата много пъти се кара на разтопен сняг (когато изобщо го има) и локвите от него. Отделно тая гума се държи изключително добре и на чист сняг. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 Аз не казвам лоша ли е, добра ли е. Ама и другите параметри имат много сериозно значение. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 Гле'й сега - аз като взимам зимна гума, основното изискване е да не се 'лъзга на лед и сняг, ама и на мокро да не ми поднася, а колко ще издържи, колко децибела шумяла и колко % гориво ми пестяла на 100 км - всичко това е на втори, да не кажа - на трети план. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 тва ти какво гледаш какво общо има? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 Ами това, че хваля DR4 за поведението й на мокро, което за теб явно не е чак толкова важно. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 "най-добрата зимна гума на мокро" явно аз от каране не вдявам или не карам достатъчно агресивно зимата на мокро за да ме интересува това и винаги съм живял със заблудата, че на мокро всяка замина гума е лайно спрямо една маркова лятна гума ама се тая явно сериозно се разминаваме в идеите за "зимни" гуми Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 Клас А на мокро не ти ли е достатъчно? Ами за съжаление над него вече няма други класове. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 (edited) Инак най-добрата зимна гума на пазар в момента е Nokian WR d4, колкото и да не им се харесва на немците. Не случайно е единствената зимна гума с клас А на мокро, недостигано от никой до сега. Toва е съвсем различно, от "най-добрата зимна гума на мокро". Като състояние на лед също е много добра, там е ясно че само тея с шипове ги бива. В съчетание с това и другите и показатели са отлични и я правят най-добрата в момента. Реално много по-често се кара зимата на мокро отколкото на сняг. Колко пъти пътя е заснежен, макс 1 2 дни докато вали и след това. Да изгазиш от паркинга няколко пъти и толкова. Edited November 18, 2015 by jozo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinyl_master Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 Kакто е при всяко едно нещо, така е и при гумите. Няма кола, която да е перфектна на пътя, извън пътя, да тегли и тн. За всеки един тип гуми си има пътници. Аз ако карам предимно на сняг, няма да ми трябват гуми с А клас на мокро...или обратното, ако карам на киша и вода, няма да са ми нужни много ровещите качества на гумата..и те така. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 Е точно това си говорим тука - за нашите условия, особено в последните години през зимата сумарно има-няма една или най-много две седмици със сняг ; през цялото друго време караш или на мокро, или на сухо. А определено рано или късно ще въведат задължителните зимни гуми, защото много упорито говорят за това. И за к'во в този случай да си взимам няк'ва супер добре държаща се на сняг гума, като през 95% от времето ще я карам не на сняг и на всяка локва ще треперя да не ми направи аквапланинг? Отделно, че Нокиан най-добре знаят как се правят гуми за сняг, а сега като са се научили и най-добре как се прави зимна гума за дъжд, наистина няма място за двоумене. Просто климатът ни тук е изключително подходящ за тази гума. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.