jijane Posted April 9, 2015 Share Posted April 9, 2015 Това с вървенето 1 към 1 с бензина при газова фаза е малко химера. Вече ако има конструктивни изменения по двигателя и чеп тунинг може и да стане, но при стокови карантии и софт е практически невъзможно. Ако намесим течната фаза, нещата се променят, но пък там все още има на къде да се работи за изчистване на проблемите с помпите основно(не с помпите като цяло, а с нашата хубава газ). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sasshko Posted April 9, 2015 Share Posted April 9, 2015 Минуса може да бъде, че е инвестиция и отделно си иска поддръжка самата инсталация. И не съм проучвал въпроса, ама с тези газови в багажника, ако те прасне някой здравата отзад- какво се случва с тези бутилки ... има си някакъв риск според мен Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UzITo Posted April 9, 2015 Share Posted April 9, 2015 (edited) Разликата в пари с 13,5 л газ ( бутилката е 15л) минавах от 150 до 180км зависи от карането . Вече зависи от цената от 13лв за бутилка до 18лв ( при цена 1,30лв миналата година ) . И като добавим и бензина 10-20лв на седмица или две . . Минуса може да бъде, че е инвестиция и отделно си иска поддръжка самата инсталация. И не съм проучвал въпроса, ама с тези газови в багажника, ако те прасне някой здравата отзад- какво се случва с тези бутилки ... има си някакъв риск според мен Един познат с БМВ Е36 с газова уредба в багажника преди години изправи един завой за Батак . Надолу беше пропаст колата се беше превъртяла през таван няколко пъти . И тримата пътници останаха с уплаха без нещо по-сериозно. При удар или нещо подобно имало клапа , която запечатва бутилката да няма изтичане . Вече ако те лепне някой като хората отзад и спука самата бутилка не знам дали има спасение . Edited April 9, 2015 by UzITo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Luciano Posted April 9, 2015 Share Posted April 9, 2015 Повечето коли, които се зареждат с 95, вървят по-добре на газ... Мнение от много различни шофьори, да не говорим, че работят по-тихо. Това в случая с читав инжекцион, а не Мимгаз... На Авенсиса на Дедо един Plug'N'Drive на BRC ще заспи... Тея истории с опасността от газовите бутилки са силно преувеличени. Като те лепна отзад, почти винаги първи ще понесе удара бензиновият резервоар, особено ако бутилката е зад седалките. Освен това са доста здрави, така че... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kotora Posted April 9, 2015 Share Posted April 9, 2015 Да де но Дедо не прави по повече от 10к на година Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jijane Posted April 9, 2015 Share Posted April 9, 2015 Инвестицията е един път за читава система. Поддръжката е като при смяната на масло, на всеки 10000-20000 км. се сменят 2 филтъра с обща стойност не повече от 20 лева. Читава система също е доста широко понятие. Всеки си харесва своето най-общо казано, но ако се придържаш към тройката Ланди,БРЦ,Романо, проблемите са силно минимизирани. Другите сбирщайни с рейлки, феронита и маркучи за газ с надпис "Маркуч за Пропан-бутан" препоръчвам да се избягват, особено от хора, които въртят по много километри на година. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HEMO Posted April 9, 2015 Share Posted April 9, 2015 Читава система е тая дето работи на конкретна кола безпроблемно.Аз с български Фобос от първите,перфектно монтиран(ходих до Стара Загора за монтажа) минах 140к.км и я продадох и върви все още безпроблемно.Всички я плюят принципно но аз бях доста доволен като вървене и разход.За бутилките-в един газ сервиз бяха извадили смачкана пура от размазана кола с почти допряни стени с газта вътре.Не изпускаше от никъде.Айде сега си представете пластмасов резервоар на кола пълен с бензин....при катастрофа ще се спука далеч по лесно. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted April 9, 2015 Share Posted April 9, 2015 Прав си...с газта има проблем, когато започне да изпуска отнякъде и се натрупа нейде из колата. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted April 9, 2015 Share Posted April 9, 2015 Или ако си един от случаите някой да си остави ръцете по колата ти ... и тогава вече главоболията стават адски много. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HEMO Posted April 9, 2015 Share Posted April 9, 2015 Или ако си един от случаите някой да си остави ръцете по колата ти ... и тогава вече главоболията стават адски много. Ако някой си остави ръцете по колата ще се запалиш спокойно и на бензин...Една от причините да не ходя в "големите" сервизи е че там няма контакт с механика който работи по колата.Оставяш я на приемчик и той я дава на свободен монтьор.Няма го личния контакт.А той е най-важен за мен.Да знам кого да хвана за гушата при фал...образно казано ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted April 9, 2015 Share Posted April 9, 2015 - второ: Имах свирене при навиване в крайно ляво и крайно дясно. Питах Слави - какво е това - неговия отговор беше - хидравлика! Нищо подобно! Пистов ремък! Сменен, проблемът се оправи. Имах същия проблем и се оказа шайба на генератора! Задължително провери! По същия начин си изкарах акъла за хидравликата, отидох си при Стоян в АУТО ВЕГА и още като я чу, веднага позна. Сподели че същия проблем го е дирил повече от два дни в друга кола и вече си има обеца на ухото. Спокойно можеше ако е келеш да ме лъже за хидравликата. А тази дребна скапана шайбичка за нищо пари може да блокира, което се сещаш може да значи и нов двигател... Между другото ако бях на тебе тоя отдавна или щеше да плати за всички тия кошмари, или щеше да е понесъл щети за поне толкова. Явно е тотален боклук. И освен всичко - НАГЪЛ тотален боклук. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Killerincho Posted April 9, 2015 Share Posted April 9, 2015 Ако някой си остави ръцете по колата ще се запалиш спокойно и на бензин...Една от причините да не ходя в "големите" сервизи е че там няма контакт с механика който работи по колата.Оставяш я на приемчик и той я дава на свободен монтьор.Няма го личния контакт.А той е най-важен за мен.Да знам кого да хвана за гушата при фал...образно казано ;-) С леката разлика , че в големите сервизи има някакъв качествен контрол. Да не говорим, че ти се издава фактура и касова бележка и ако стане гаф, всичко се поема от "големия" както казваш сервиз. И личния контакт няма да ти помогне особено ако нямаш черно на бяло какви ремонти са извършени по колата ти. Майстора може да каже, че видиш ли тая кола той сефте я вижда и аз нищо не съм направил нали, то така си беше и т.н. Дето се вика, като се обърне колата пътища много, но е добре да можеш да докажеш откъде са тръгнали тия пътища. Верно, "големите сервизи" взимат по-скъпо, но пък то живота цена няма, та де да знам и аз. Щото не е като да не сме ги виждали сума оплакващи се, ми аре ако може ми вземете китайчето на ITN примерно, че по-еФтинко, пък после не работело както трябва. И т.н. и т.н. Не са винаги майсторите виновни ама не ми се отваря мохабет и на тая тема, че е грозна картинката като цяло. И едната страна е зле, ама другата и тя е зле и така. С трици маймуни е цялата работа Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vkirov Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 Между другото ако бях на тебе тоя отдавна или щеше да плати за всички тия кошмари, или щеше да е понесъл щети за поне толкова. Явно е тотален боклук. И освен всичко - НАГЪЛ тотален боклук. Напълно съм съгласен, че човек трябва да си търси правата при всякакъв подобен случай. Вариантите ми бяха следните: - КЗП: Значи с КЗП съм имал досег два пъти. Първият път беше за един климатик, който купих от Практикер. Тъй като нямам извод за ток точно на мястото на климатика, преди покупката, изрично питах в магазина дали може да се удължи кабела /той беше 1.5м/, така че да стигне до пода и там да се включва. От Практикер ми казаха, че няма проблем за това. Нарамих 2-та кашона, запазих си час за монтаж и зачаках. Еле пристигнаха след 2 седмици баш-майсторите, още с влизането нещата отидоха на зле, като тръгнаха да щапат с кални обувки из хола. Казах им - тука няма прислужници да чистят след вас - или си купувате найлонки, като всяка уважаваща себе си фирма, или щапате по чорапки. Сега, ясно ми е, че хората работят с ток и вероятно не е толкова просто, но жена ми не е чистачка и проблемът не е мой. Как да е, разрешихме някакси този проблем и се премина към монтажа. Още преди да отворим изобщо кашоните започна кандърма по втория въпрос - с кабела. Не можел да се удължи. Добре, обаче с разклонител на средата на стената няма как да стане и в магазина ясно уточних това. Взеха да вдигат рамене, звъняха насам натам, дадоха ми шефа им да говорим по телефона. С него също ударихме калъч и монатажът се отлажи за неопределено време. Отидох в Практикер - викам им - хора, като купувах климатика, казахте, че може да се удължи кабела, от фирмата за монтаж отказват. Какво правим? Ами върнете го. То хубаво да го върна, ама аз не съм го купил да го разнасям напред-назад заради вашите неразбории, не съм носач, както ми взехте парите, така си го искам и монтиран на стената. Казаха няма как да стане - или го връщам или да му сложа едно ковиорче и да го ползвам за маса Отидох в КЗП. Писах там има няма 1 час. След 2 седмици ми звънят радостни - от Практикер се съгласили да го върна. То хубаво, но това беше опция и без те да се намесват. Моята претенция е монтаж, а не връщане, както е описано в жалбата ми до тях. Още два пъти ми звъняха да ме "притискат" да го върна. След като мина повече от месец, насиних си краката да го прескачам, взе да застудява и да се сещам защо впрочем купих тази "мебел", ми писна, викнах друга фирма, срещу 150лв и отпадане на гаранцията ми удължиха кабела и го монтираха без никакъв проблем. В този случай КЗП не ми помогнаха изобщо, моите интереси не бяха защитавани в нито един момент. Втория случай с КЗП: Купих от техномаркет едно авторадио по интернет. След като 7 дни нямаше ни вест, ни кост, един слънчев ден звъни куриера - имате пратка. Отварям, гледам поръчката пристига. С трепет слизам да набуча новото радио, светна ноооо .... до там. Няма нищо на дисплея, няма звук, няма картина. Само подсветката работи. Как да е, то не беше нещо скъпо, ясно е, че от десет едно ще работи. Изобщо не се и впрегнах. Написах им един имейл, че искам да го върна. След два дни ми пратиха куриер да го вземе. Дадох го и от този момент спря всякаква комуникация с техномаркет. На 35-я ден след като го върнах, с цели 5 дни след законово регламентирания срок, този път реших да си спестя разкарването до КЗП и пуснах жалба онлайн. Две седмици след това ми върнаха парите от техномаркет по банкова сметка, а четири седмици след случата от КЗП ми отговориха, че парите са върнати, защо изобщо ги притеснявам. Питах ги ... евентуално ... дали не е проблем, че в Закона срока е 30 дни, а те ми възстановяват сумата на 45-я - повече отговор нямаше. Моят извод от случките ми с КЗП е че: Те не работят по никакъв начин в полза на клиента, най-вероятно имат "договорки" с големите вериги да се случват нещата в тяхна полза. С малките фирми не знам как е, но повече и не желая да си губя времето с тях. Понеже стана дума за КЗП, имах и случай с ХЕИ /което е подобно/. Докато още бяхме на етап Памперси, купувах само едни ... в бели опаковки, немски ... памперс премиум кеър май се казваха, имаше ги само в Метро и Пикадили. Отивам един ден в Метро, гледам, няма ги. Хайде от там до мола в Пикадили - и там ги няма. Какво да правя, купух от Кауфланд за пръв път някакви в зелена опаковка, цял кашон, че бяха на промоция Още с първия памперс, избиха такива пъпки на детето, че ходих в кожния диспансер и една седмица не можаха да се оправят с тяхните илачи. Реших, че все пак това са продукти за деца и може би на скапаната ни държавица и пука за здравето на новото поколение и отидох в ХЕИ. Там започнаха да се чешат по главите и да ми обясняват как те нямали оборудване за физичен анализ, ама те и за химичен нямали ... ама ще пробвали. Ясно ми беше, че с пробите до никъде няма да я докараме и писах до централата на P&G. Тук вече нещата се задействаха по-скоростно и още на следващия ден ми се обадиха и ме помолиха! да им дам един пакет, за да си направят те анализ. На другия ден дойде техен си куриер, без да съм искал каквото и да е ми дадоха като компенсация един кашон от тези, които си ползвахме до момента. След няколко седмици, както се и очакваше - от ХЕИ ми пратиха мейл /дори не ми се обадиха/, че не са открили нищо Пъпки има, проблем обаче няма. Да са живи и здрави ХЕИ, верно да смучат от лицензите и да ги разкарват като бейове е по-гот, и с това имам опит, но не искам и да се сещам ... Така. Втората опция с проблема със сервиза беше: - Жалба до Прокуратурата. Сега тук обаче прецених, че нещата е твърде вероятно да отидат към престъпна небрежност при извършване на монтажа и за сервиза ще стане много, много сложно. Случката се разви малко преди Коледа, ясно ми е, че в сервиза и те за едните деца работят, дожаля ми честно. Третата опция е граждански иск. Това не е никакъв проблем, адвоката ми внася исковата молба, възлага се изготвяне на експертиза, в хода на делото вероятно ще се поиска и тройна и нещата си вървят по реда. Година-две, с все обжалвания, ако не се стигне до споразумение, ясно е. Има и четвърта опция - жалба в полицията и последващ граждански иск на база събраните доказателства. /тука обаче ... малко като от умрял писмо е работата/. Проблемът при мен беше, че точно в този момент водих една много тегаво имотно дело, с голям материален интерес, като цяло с много противоречиви, да не кажа спорни доказателства и от двете страни и беше 5 месеца лазене по нервите. Точно преди Коледа, реших, че второ дело ще ми дойде в повече и просто не исках да натоварвам семейството си с още един проблем, че то човек колкото и да не се впряга, пак си личи и се пренася на околните. И без това в тези времена нямаме кой знае колко поводи за радости, ако и Коледата си провали човек, не е хич добре. Затова просто зарязах случая с газовата, нека да е жив и здрав човека и да почерпи на чужда сватба. Имаше ден просто. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HEMO Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 ...С леката разлика , че в големите сервизи има някакъв качествен контрол. Да не говорим, че ти се издава фактура и касова бележка и ако стане гаф....Последните 12 години работата ми освен всичко друго беше и да обикалям по гаранционните сервизи на няколко популярните марки автомобили.Високите цени в тия сервизи не са заради извънземните части дето ще вложат,а основно заради раздутия щат и огромния марж на печалба. То не са приемчици,администрация,всякви мениджъри и мениджърчета касиерки счетоводство маркетинг и реклама и тн. персонал дето храниш.Кадърните механици трупат опит и бягат,отварят си собствен сервиз или работят в друг но за себе си.Освен за специфични дейности изискващи дилърско оборудване за друго не ходя в такъв сервиз.Търся точно тия "избягалите"...В малкия сервиз мога да реша аз какво да сменя и каква част да монтират,аз решавам от къде ще се купи и на каква цена с каква отстъпка.Също така и по кое време.Наложи се да пътувам вчера доста а ми вие лагер-главина на дясно задно колело-поръчах най-скъпия и марков дето се предлага на пазара и ми го монтираха в 9 вечерта.Ха познай какъв е шанса в Мото пфое да речем.В"големия"-каквото има на склад и каквото те решат на каквато цена те измислят.Със записване за след три дена...ми мерси. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 @vkirov: на мен ми стана интересно от P&G дали ти се обадиха за пелената в последствие. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kotora Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 На един приятел на наще в официален сервиз на Субару,смянатс на свещите му излезна 700лв.Гаф на чирака... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Killerincho Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 Не са само гаранционните сервизи на големите марки, големи За тях съм съгласен че нещата са много раздути и на моменти направо брутални, да не говорим че монтьорите рядко са добри в работата си. Има си минуси и плюсове като стане дума за малки сервизи. Всъщност навсякъде, то е някакво неписано правило ли, не знам и аз, навсякъде има проблем с качеството на работата. Има различни фактори за да се случва това, но се случва. Мисленето на монтьорите е еднакво и изобщо не е насочено към подобряването на качеството на ремонтите или пък към изпиването на нещата. Като се подхване този спор и двете страни имат какво да кажат по темата, но в крайна сметка съм установил едно нещо. 99% от проблемите идват от липсата на достатъчно пари. Монтьорите искат да взимат повече, без разбира се да си мръднат задниците да си изпипат нещата качествено, клиентите искат да минат тънко, но пък ремонта да е направен перфектно, със скъпи части и ако може даже да им дадът някой лев като си взимат колата Странна пародия е тоя точно бизнес Няма стандарти, няма достатъчно добра техника, нито пък хора дето знаят какво да я правят тази техника. Монтьорите са с идеята че всички марки са еднакви и оправят всичко без да му мислят много, много. И нещо се осере и той не иска да дава пари за да го оправи и се почва мазането. Клиента разбира не разбира, идва и дава акъл кое как да стане, откъде да се купи и т.н. Чел по форумите и ги усеща нещата Абе цирка е пълен Ако някой си въобразява, че ще отиде в сервиз и че има 100% гаранция да му направят колата както трябва, значи тоя човек си мисли че Дядо Коледа е истнски и че щъркелите носят бебетата. Няма такъв сервиз в България, няма и да има в следващите 100 години. Поне. Виждал съм и прехвалени майстори как работят, виждал съм и кадърни как работят, пълен ташак са всички Ако се уцели ремонта да мине безпроблемно, което е рядкост, тогава излизаш от сервиза доволен и си викаш, тоя е ебахти якия майстор. Другия след тебе влиза, нещо се преебава и жална му майка. Нещата отиват по дяволите отново Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HEMO Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 Не са само гаранционните сервизи на големите марки, големи...През годините съм си изградил система за отсяване на можещите от неможещите...Избягвам майстори дето правят "всичко".За Алфа и фиат-имам човек дето прави само тях,Мазда-та ми я правеше друг сега Фордчето трети....За ситроен-човек работил там.На скоро ми отказа едното ел.стъкло на Маздата-правилния сервиз за тая работа е в....Хасково.Свързах се с хората,пратих им снимки на часта по вайбър,намериха ми нужният чарк(13 кинта с еконт-а) и си я направих сам.В един не без известен сервиз в Пловдив за ел. стъкла и люкове без да са погледнали колата ми поискаха 100 кинта... Аз самият съм механик по професия та знам какво искам в общи линии... и което ми позволяват условията си го правя сам.По някога с много четене и ровене из нета(в това отношение свалям шапка на руснаците с техните форуми човек може да се дипломира:-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 .........в това отношение свалям шапка на руснаците с техните форуми човек може да се дипломира:-) ...и то по множество дисциплини. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 За Алфа и фиат-имам човек дето прави само тях Кой, ако не е тайна. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 Майсторите на фиатите и особено на алфите винаги остават в тайна. А аз да питам....как аджеба държавата допуска 3-годишна кола с всички екстри, на която й остават още 2 години гаранция, да бъде регистрирана като товарна с годишен данък 6 лева, след като по всички правила на бойното изкуство (разбирай ставките на НАП-Русе) - данъкът й трябва да е над 300 лева? То по тая логика и моята е товарна, защото съм я товарил с какво ли не - от гардероби и шкафове, до хладилници и ламиниран паркет.....а когато е празна я "товаря" яко по завоите. Както и да го погледна - товарна си е отвсякъде! Тотев, и аз искам данък от 6 лв.! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 Шшш, днеска е някав ад ... ВСИЧКИ луди са на пътя... направо полудях. Няма да си карам колата тия дни, само таксита ще си викам... то не се понася. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HEMO Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 (edited) Кой, ако не е тайна.Имаш лично :-) Мидекс,на много места по света може да регистрираш возило като товарно стига да го ползваш като такова.В Дания примерно е пълно с двуместни Х5 с платформи вместо седалки.Хората си ги товарят като добичета и не им пука.У нас е начин за заобикаляне на данъка...Става относително лесно за едни пари на едни хора в кат.Или после в данъчното.Има и някои недостатъци схемата.След 10г. минаваш гтп на 6месеца,не ти покрива щета застраховката ако возиш повече хора от описаните и тн.В чужбина на някои места също има ядове...По интелигентния вариант е с регистрация N1 там вече може да е товаро-пътнически(1+3 или 1+4 ако е седем местен ван). Edited April 10, 2015 by HEMO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 В Дания примерно е пълно с двуместни Х5 с платформи вместо седалки.... Абе ясно...само дето на онова горе от линка не му виждам платформите нещо... Шшш, днеска е някав ад ... ВСИЧКИ луди са на пътя... направо полудях. Няма да си карам колата тия дни, само таксита ще си викам... то не се понася. Аматьор. Днес цял следобед съм с колата насам-натам...даже и летните джанти/гуми успях да си сложа. Ама не ми направи впечатление да е нещо по-различно от друг път...сигурно и аз съм от групата на лудите, за които говориш. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pamporov Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 Имам питане. Може ли от фланцово съединение на изпускателна система на автомобил, да изпуска изгорели газове, и да се "закисне"? Чисто теоретично. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.