Jump to content
BulForum.com

Обща дискусия на тема автомобили


netrootbg

Recommended Posts

  • Replies 11.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Слави Шишков - в НИКАКЪВ случай! Абсолютно не си и помисляй човече! 

На два пъти застраши живота ми и този на семейството ми в рамките на 2 седмици неговата безотговорност! 

Говоря за запалване в движение, не се бъзикам! 

Въпросния майстор постави диагноза на Реното ми само като го чу по телефона как работи!Той от едната страна на слушалката някъде в града а на друг прославен негов майстор държи неговия телефон при двигателя и го слуша как трака.

Редовно късали шпонката на разпределителния/коляновия вал-това му беше заключението!

Минимум след две седмици можел да ме приеме за ремонт,до тогава мога да я карам но бавно.

От там с 200 към сервиза на Рено под надлез Родопи,чуха как работи колата,източиха ми старата нафта,сипаха от Петрол и колата замърка.Отне ми към 30мин заедно с кафето.

Просто бях попаднал на кофти бензиностанция.

От тогава за него да не чуя .....

Edited by laury
Link to comment
Share on other sites

Мо, то 'щото всички разбират от всичко, за т'ва сме на тоя хал.Като си газаджия, няма да приемаш автомобили за ремонт на нещо различно от газова уредба, еле пък на дизели...к'во разбираш от дизели...ама така де, нали сме мастери по всичкология...и сме много велики..

 

П.П.Говоря по принцип, не за конкретния майстор Шишков...макар, че явно и той влиза в тази категория...

Link to comment
Share on other sites

Чак пък газаджия. По скоро газовите са между другото. Баш сервиз си е.

 

Аз съм доволен ама мен ме познава от форума и много внимава с моята кола в редките случаи когато му я карам дя я прави. В повечето случаи обичам сам да се оправям.

 

Edited by jozo
Link to comment
Share on other sites

Добре де, нека да си е сервиз..Говоря по принцип...Ама такива сме си, разбирачи по всичкология...Особено т.нар. "майстори"....И аз мога да монтирам 5 контакта и да сложа два-три водопроводни крана или да преинсталирам уиндоус или пък да ремонтирам печката, но не си предлагам услугите като ВиК майстор ,Ел майстор, програмист или т.н....Това е ни е големия проблем..

Link to comment
Share on other sites

Еми за това аз си ходя при сигурно хора.Проблема е че и те рано или късно почват да работят повече от колкото могат да смогнат, и им пада качеството :(

Edited by kotora
Link to comment
Share on other sites

 

Ще споделиш ли подробности, че ми стана интересно? 

 

Добре, ще разкажа историята, за да я знаят всички и да помислят 100 пъти преди да отидат там: 

Реших да слагам ГИ Фобос. Звъннах по телефона, който е даден на сайта на Фобос да питам кой е оторизиран сервиз в Пловдив. 

От там ми казаха две фирми: КМарк и въпросния Слави Шишков /Новатех нещо си/. 

Тъй като бях слушал повече за втория, а и ми е по-близо, отидох при него.

Доверих се изцяло на преценката му за монтаж на модел /те са 3 вида/, компоненти и т.н.

Записах час и на уречения ден оставих колата. 

Два дни по-късно ми се обадиха, че е готова, отидох и си я взех. Платих там колкото каза /1000лв мисля/.

Абе гледам, ни книжка има, ни нищо. Звъня във Фобос и ги питам - при монтаж какво трябва да ми дадат от сервиза - казаха ми, че книжка с всичко монтирано описано трябва да имам. Хайде обратно при Слави, взех си книжката на втория опит. Как да е. 

Всичко беше наред 5 дни с газовата, до момента в който не реших да ходя до Бургас по работа.

Тръгнах по магистралата и някъде 80 км след Пловдив нещо изчатка и бутона превключи на бензин сам. 

Спрях. Загасих колата, вдигам капака, нищо на пръв поглед. Тръгнах. Газовата превключи сама на газ и в този момента двигателя заподскача все едно току ще изкочи от всички тампони. Пушек, смрад - до Космоса. Работи на 3 цилиндъра и тресе - чудо страшно.

Спрях на ОМВ бензиностанцията преди Ямбол. 

Пак гледам, паля, гася, пушек - черен - озоновата дупка стана по-голяма, за такова нещо говоря. 

Двигателя подскача с 10 см от всички тампони де що има /имам общо 4/. 

Викам, абе де.ба да не е нещо по компютъра - ще взема да откача акумулатора за 10 сек, да ресетна де що има електроника. 

Гледам в багажника - нямам ключ. ОК, но проблем, влизам в бензиностанцията, купувам комплект ключове - 35 лева назад /това е нищо, от тук почвам/.

Ресетнах - нула подобрения. 

Стана сеир на цялата бензиностанция, сигурно на камерите от централата в Австрия са ме гледали да не запаля там де що има - димна завеса - видимост 5 метра. 

Викам си - ясноооо. Пътна помощ. Гледам точно до бензиностанцията един влекач Пътна помощ, шофер няма, само камионче с телефон.

Звъня на телефона, идва човека /от Ямбол./

Пита ме какво да правим - ами какво - качвай ме на платформата до Ямбол в някой по-приличен сервиз, да я гледат там. 

Лангърках се 50 км до Ямбол, струпаха ме до един гараж. 

Идва майстора - гледа, гъзи се, сменя кабели, свещи, замерва, чеса се по главата и вика - човек, имаш проблем с газовата. По тоците и горивото всичко ти е наред, но аз не разбирам от газови, отивай при газаджии /40лв ми струваше това/

Добреее. С платформата обиколихме общо 3-ма газаджии в Ямбол.

Първия вика - с Фобос не работя.

Втория - газови инжекциони не вдявам

Третия - в една кал насред Каргона - това е на гъза на географията в Ямбол - вече привечер - зимата, студ, зае се човека. 

Имаше там една Жига, заряза я човека и почна моята. 

Събрах де що има ямболски разбирачи да цъкат - ейййй, ква хубава кола, ама на .... 

Не мен ми ври от всякъде, само до глупости ми е, ама седя и чакам. 

Платформата и тя стои, чака за следваща спирка. 

И така - мъчи се газаджията, разкачва, закачва, 3 часа! 

На 3-я час вика - ето ти го проблема! 

Окъсен кабел на 3-ти цилиндър на компютъра на газовия инжекцион. 

От сервиза в Пловдив са оставили снопа с кабели до гореща тръба, в резултат изолацията прегаря и окъсява. 

Цилиндрите пълни с бензин, работи на газ и бензин едновременно.

Пита ме ямболския майстор какво да правим. Викам му, човече, махая я тая газ, не искам да я виждам изобщо. 

Възстанови той кабелите на инжекторите от бензиновия компютър, изолира газовия и ..... запалих! щастие неземно. 

Тук вече с пътната помощ нямахме повече работа /засега!/, кихнах 160лв + 20 за газаджията и тръгнах да се прибирам. 

Малко преди Стара Загора, само усетих как колата заглъхна и умря отново. 

Вече знаех процедурата - пътна помощ /този път СБА, 3лв на км/, до Пловдив - 370лв. 

Струпах я пред сервиза на слави и си тръгнах. Това се случи в събота. 

В понеделник отивам. Казвам му на Слави - човече - газовата ти не работи, до тук съм 600лв назад от твоя монтаж, оправяй я и ми връщай парите! 

И се почна - не може да бъде ... обичайните неща, знаете как е. Ок, добре, няма проблем, изслушах тирадата и се разбрахме на следващия ден в мое присъствие да се гледа всичко кое как и защо.

Отидох. В 9 часа. Дъжд изведро, аз там, седя и гледам. 

След 4 часа мъки и разкачено де що имаше, разбирайте колектори, ЕКЮ, бензинова рейка, цялото газово и т.н.

стигнаха да извода, че точно това се е случило: Стопен кабел на ГИ, долепен до гореща тръба - късо съединение, вкарва газ и бензин едновременно.

Самият Слави там, пред мен и още 5 човека каза, "Да, гафа е в нас".

Добре, гаф, гаф, оправя се. 

Започнаха да сглобяват по обратния ред. 

Поисках кабелния сноп да се смени целия. Нищо подобно! Навързаха чисто новата ми газова за 1000лв с изолирбанд, туриха една гофре и това беше ремонта. Еле запалих, тръгна пущината. 

Викам му - Слави, добре, станал е гаф, но е редно да ме компенсираш за всичко това. 

При което отговорът беше: Аз не съм видял да са се допряли кабелите. 

Навря ми ужасно чайника, но реших да не се караме там, има си инстанции за решаване на граждански спорове и просто да се обърна към тях както си е реда.

Така, след създадния проблем равносметката беше: 600лв пътна помощ с ремонти.  

Последващи процедури:

Смяна на чисто ново масло Total 5w30 на има няма 500км беше. /100лв/

Смяна на два тампона на двигателя - чаках ги половин месец от другия край на света, по 100лв всеки и 200лв труд. 

При 5-часовите проби замина акумулатор на 1 година Exide за 250лв; 

Загуби за мен от работен ден и висене на дъжд цял ден в сервиза. 

 

Тъкмо ми мина малко. 

 

Два или три дни по-късно. 

Отивам да зареждам. 

Казвам до горе както обикновено.

И О, изненада! При 47 литра газова бутилка, която според паспорт трябва да събира 39, ми наблъскаха 46! 

Айде каране 50 км по оковръстното, че на другия ден трябва да карам детето на детска градина и с тази бомба няма да го кача. 

Отивам пак при слави - не работи нивомера. 

Добре казва, карай докато свърши газта, и ела ще я видим.

Отивам отново, не знам за кой път вече. 

Гледат, баят му на нивомера, някакви кабели се били навлажнили! Втори път чувам за проблем с кабели на чисто новата ми газова! 

Оправиха я. 

Е да ама не! 

До ден днешен нивомера не работи, зарежда колкото си иска, един път 20 литра, един път 40. 

Вече нямам ни сили, ни време, ни желание да се разправям. 

Надявам се някак си да събера енергия да отида вече може би за 10-ти път да ми оправят шибаната газова, че другия месец  ми предстои 4000 километрово пътуване в Европа и с тези 20 литра ще спирам на всяка бензиностанция по пътя. 

Нямате си идея как съжалявам че отидох там, защо подяволите не отидох във Фобос в София, да ми я направят като хората, и без това ходя почти за всичко в София за ремонти на талигата. 

Впрочем, при едно от обажданията ми в централата на Фобос ми казаха, че е трябвало да бъде монтирана друга уредба Фобос /те са 1,2 и 4 мисля/, но това е друга история..... 

Та такива неща .... 

Въпросния майстор постави диагноза на Реното ми само като го чу по телефона как работи!Той от едната страна на слушалката някъде в града а на друг прославен негов майстор държи неговия телефон при двигателя и го слуша как трака.

 

По повод това, се сетих още две неща: 

- педалът на съединителя ми беше доста тегав още като я купих. Още тогава при прегледа ми казаха в сервиза - или жило или съединител; 

Докато колата ми беше в сервиза на Слави - той ми каза - 100% притискател за смяна. Хубаво, ама се консултирах и с други сервизи, и в крайна сметка вместо да се набутвам 1200лв за съединител, без да съм сигурен, че е той, си записах час в Балканстар за диагностика на проблема. След 40 минути, излезе приемчика и ми каза - жило! Смених жилото и проблема се оправи. 

- второ: Имах свирене при навиване в крайно ляво и крайно дясно. Питах Слави - какво е това - неговия отговор беше - хидравлика! 

Нищо подобно! Пистов ремък! Сменен, проблемът се оправи. 

 

Не знам колко добър е Слави, може и да е супер майстор, може аз да съм карък, може хиляда неща да са. Който си е доволен от него, да ходи там. 

Наскоро пък едни точно срещу неговия сервиз ... мото нещо си ... при смяна на накладки и дискове оставиха накладките натегнати и диска стана син за 2 км! Така че може и аз да съм карък просто, може и майсторите на които попадам да са все такива. 

Мога и за още един майстор да разправям как според Крайслер тампон на ск кутия бил един, а според него бил друг и как Крайслер не ги разбирали нещата  ... 

Как да е. 

Аз просто казвам фактите 1:1 в моя случай. 

Link to comment
Share on other sites

......................

 

Що не вземеш да напишеш някоя книга, сериозно! Почувствах се все едно на моята кола съм си сложил газова и съм преживял всичките ти перипетии от първо лице....а за газовата...хич си нямаш късмет с тая газова. :)

А иначе пишман майстори, дето само от един поглед веднага ти казват "какъв е проблема" и то със 100%-на вероятност - колкото щеш...а после когато отидеш в друг сервиз и излезе истинският проблем - след като им го кажеш на първите, обикновено отговорът е "Не може да бъде, за пръв път виждам такова нещо"...ама така е като фирмите производителки нищо не разбират за разлика от "майсторите". :P

Link to comment
Share on other sites

Спок, почти 90% е така по сервизите и величията. Ако не си им познат рядко някой да ти обърне внимание... а проблем от тях... за тяхна сметка ... или компенсация ... забрави.

Link to comment
Share on other sites

.................

 

Това ако го напишеш в Рено форума, ще има изтриване на темата и бан завинаги. :laughing:

 

Сори, но това е положението в много от сервизите. Всичко се слага за минимално време, без много много да се гледа и да се мисли. Всичко се прави както му е удобно на монтажника. 

Ако си имаш касова бележка/фактура/гаранция, може да се обърнеш към КЗП и да си свалят карантиите и да ти връщат парите. Ако само си седим и не си търсим правата никога няма да се оправим.

Link to comment
Share on other sites

Тва не е вярно :D Аз ходя при една много кадърна фризьорка,която ми дава касов бон! 

 

Значи има 3 варианта:

 

- или работи в по-голям салон, който го проверяват често...

- или има втори касов апарат, с който издава проформа касови бележки...

- или просто нещо не е добре жената...в смисъл, че е прекалено честна и си издава касови бележки за всяко едно подстригване, прекрасно знаейки, че 90% от фризьорките (и доста голям процент от частните стоматолози например) почти никога не издават каквото и да е.

 

Всъщност колкото и НАП да затегнаха нещата, все още има порядъчен процент хора, които успешно се промъкват между капките. Пример - паркингите по морето (и не само там) - тъй като една кола спира за период от време и после изчезва, никакъв проблем не е при текучество от 500 коли на ден да се отчетат само 10% от тях, а понякога и по-малко....със заведенията там е същата работа, ама хайде да спрем, че съвсем минахме в офтопици. ;)

Link to comment
Share on other sites

НЕ .... ИСКАЙ.... КАСОВА... БЕЛЕЖКА ....ОТ ... ФРИЗьОРКА!!!! (не искаш да разбираш какво става)

Моята фризьорка ми пуска касов бон а се постригвам от поне десет години при нея освен всичко ми е и съседка.

За сервизите-такъв дето не издава фактури не съм ползвал до сега.Най-редовно си взимам фактури за приятели-никакъв проблем.

Link to comment
Share on other sites

Значи има 3 варианта:

 

- или работи в по-голям салон, който го проверяват често...

- или има втори касов апарат, с който издава проформа касови бележки...

- или просто нещо не е добре жената...в смисъл, че е прекалено честна и си издава касови бележки за всяко едно подстригване, прекрасно знаейки, че 90% от фризьорките (и доста голям процент от частните стоматолози например) почти никога не издават каквото и да е.

 

Всъщност колкото и НАП да затегнаха нещата, все още има порядъчен процент хора, които успешно се промъкват между капките. Пример - паркингите по морето (и не само там) - тъй като една кола спира за период от време и после изчезва, никакъв проблем не е при текучество от 500 коли на ден да се отчетат само 10% от тях, а понякога и по-малко....със заведенията там е същата работа, ама хайде да спрем, че съвсем минахме в офтопици. ;)

Много ясно, че ще лъжем. Няма да храним негри и цигани я. Съквартиранта ми изписа такива разходи, че дохода му падна 10 пъти и плати 3 цифрен данък иначе ако беше честен. Нещата отиваха на 5 цифрен ДОД. Аз също в кюпа, естествено. От сега мисля схемите за следващата година :-D :-D
Link to comment
Share on other sites

Прави сте за търсене на правата. Ремонт на служебна кола, смяна агренаж. След месец пука глава, скъп ремонт със скъпи части в друг сервиз. Всичко изглежда ок..до след седмица, едно тракане се появява, обратно в сервиза правил ремонта на главата. Следва обаждане на висок тон-кой идиот е сменил ролките и агренажа и не е сменил водната помпа, в случая играе ролка...на косъм да хвърлим едни пари на вятъра

Следва отново смяна на агренаж след по-малко от 1000км пробег..и за чия сметка...

За това документи и в един сервиз. Но докато не ги задължат законово да дават гаранция за ремонта-има да чакаме възмездие.

Edited by lubo1972
Link to comment
Share on other sites

Явно си е до късмет . На голф 3 1.4 моно най-евтината газова с нов изпарител БРЦ от един магазин на 6-ти септември преди Семинарията (от другата страна), майстора в хале преди бившата гърдоболна ( до дома за стари хора ) уж колкото изкара е на 3 години . Изминати са към 40 000км и проблеми с газовата не е имало , само с бензина ако не е зареждан повече от 3 седмици леко прекъсва и тресе .

Аз лично си купих бензинова кола  и газ ( въпреки , че не съм имал проблеми)  мисля да не слагам пак . Другия път ще пробвам дизел . 

Link to comment
Share on other sites

Аз да питам - колко по-евтино излиза с газовата?

 

Ще слагаш газова на Авенсиса? Ти?? Нееее...просто си любопитен струва ми се....недей така, че ме стряскаш... :notify:

Link to comment
Share on other sites

Ще слагаш газова на Авенсиса? Ти?? Нееее...просто си любопитен струва ми се....недей така, че ме стряскаш... :notify:

 

Ако е вътрешен хумор това, значи коментара ми ще е необоснован, но все пак :D :D

 

А иначе моя опит от живия живот. Миналта седмица ходих до летището в София. Имам 35литра бутилка, газова фобосче(монтирана в София, от където купих колата това повод колегата с 'фобоса')

На отиване бързах и карах със 150-170 до тунела и от там 130-150. На връщане цялата магистрала със 120-130. И с 1 зареждане отидах, 35литра *0,91ст към 32 помня, че сложих. Отиване и връщане до София. Ако карам спокойно в двете посоки exeeee....

Link to comment
Share on other sites

Аз да питам - колко по-евтино излиза с газовата?

Мазда 6 2.0-градско:на газ 11лв на бензин 23лв.Извън градско на газ 8лв на бензин:16лв Предишната ми Мазда се изплати цялата барабар с газовия инжекцион от разликата между бензина и газта за първите под 100 к.км.Разлика във вървенето около 10%в полза на бензина при тоя режим на каране.Може да се направи да върви 1:1 наравно с бензина но разликата пада драстично като пари.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...