Midex Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 В сервизната книжка и в магазина ми казаха никога да не подгрявам колата на място. Да паля и веднага да тръгвам. Нямам поглед върху новите дизели, но най-вероятно става дума да не се подгрява на място дълго. Мисля, че като разкара маслото, след минута вече може да тръгваш (бавно). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Psihara^^ Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Хм, тва е нещо ново и за мен. Но мисля, че мидекс е прав. Ако тръгнеш веднага, без да е качило масло и без да е почнал да качва температура, може да стане беля. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INCINERATOR Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Щом пише в книжката, значи няма как да стане беля, защото ако стане можеш да ги съдиш. А за вредата от загряване на едно място - някъде бях прочел, че се получавал някакъв конденз, който бил вреден - а може и грешно да съм разбрал де... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
netrootbg Posted January 13, 2009 Author Share Posted January 13, 2009 Когато си взимах колата служителите на магазина ми казаха да не я подгрявам на място. В книжката е написано, но не съм намерил защо е така. То има и съвети да не работи в задръстване, но не бих го изгасил ако се чака под 10 минути. Това за задръстванията предполагам е от гледна точка на екологията. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INCINERATOR Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Това за задръстванията предполагам е от гледна точка на екологията. Да, така е. В някой книжки даже пише, че е противозаконно колата да седи запалена без причина. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Това за подгряването аз лично го разбирам в смисъл да запалиш и да почнеш да форсираш на място за да загрее по-бързо...Това за всяка една кола е противопоказано.Иначе ако е запалиш на място и си цъка не виждам кво може да стане особенно в тоя студ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Точно там е номера.Какво пише и какво са ти казали?Да я ОСТАВИШ да загрее ли е противопоказно или ТИ ДА Я ЗАГРЯВАШ на място.Защото ако е първото аз лично не виждам логика ама ако си го пише значи има причина.Може да е свързано и с факта, че като я включиш на място и пуснеш радиото + нагревателите( седалки, стъкла, стр. огледала и прочие ) може да дърпа много ток ама веднъж запалена и това е нелогично( просто ги отхвърлям опциите за които се сещам сега ). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
netrootbg Posted January 13, 2009 Author Share Posted January 13, 2009 Казаха ми и пише едно и също. Проблемът е че никой не може да ми обясни защо. Става въпрос да се подгрява на място. Обясниха ми да запаля и веднага да потеглям. Колата е дизел така че реално не черпи много ток. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Когато си взимах колата служителите на магазина ми казаха да не я подгрявам на място. В книжката е написано, но не съм намерил защо е така. То има и съвети да не работи в задръстване, но не бих го изгасил ако се чака под 10 минути. Това за задръстванията предполагам е от гледна точка на екологията. Е точно за това щУ мнения съм изчел. Значи аз като паля рано сутрин колата, държа и натиснат съединителя. Маслото в скоростите е толкова гъсто, че като пусна съединителя и колата се "лашва" съвсем леко. Едно, че държи 2000 оборота. Също така втора влиза адски трудно ако тръгна мигновенно да карам при -16. Чакам си да загрее 3-5 минути и да става квото ще Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 (edited) Ами и аз сутрин чакам около 1-2 минути( за повече нямам нерви пък и стопля след минута и нещо ) да се разкара масълцето основно - защото се знам какъв съм гъз и не мога да карам под 3500 оборота дълго време.А впрочем, понякога ми е толкова леко на душата и хич не настъпвам( все по-често става ).Карам си с 50( особено вечер като си гледам празните улици ) и ми е едно такова хубаво, спокойно... Edited January 13, 2009 by host Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
netrootbg Posted January 13, 2009 Author Share Posted January 13, 2009 Преди малко свърших работа. По - рано днеска валя дъжд при температури под нулата. Съответно може да се сетите, че имаше доволно количество лед върху колата. Реших да подгрея за 5 минути. Много доволен останах от резултата. Успя задното стъкло да ми се размрази и скоростите влизаха прекрасно . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 (edited) Е точно за това щУ мнения съм изчел. Значи аз като паля рано сутрин колата, държа и натиснат съединителя. Маслото в скоростите е толкова гъсто, че като пусна съединителя и колата се "лашва" съвсем леко. Едно, че държи 2000 оборота. Също така втора влиза адски трудно ако тръгна мигновенно да карам при -16. Чакам си да загрее 3-5 минути и да става квото ще Смени си маслото в скоростите.Пак обаче не е гаранция че ще се оправят нещата.На мен 5-цата ми е така и мога да се закълна че е от предишната собственичка проблема.Набирала се е на лоста да включи втора.... Това попринцип е и признак на износени синронизатори.Сега на Мегана тея дни в най-големият студ и първа и втора си влизат с 1 пръст... Иначе доста високи обороти ти държи.Може и да е нормално но на мен сега единствено като запаля първите 2 3 секунди е на 2000 оборота и после пада на около 1100.Като загрее заковава на 750. Преди малко свърших работа. По - рано днеска валя дъжд при температури под нулата. Съответно може да се сетите, че имаше доволно количество лед върху колата. Реших да подгрея за 5 минути. Много доволен останах от резултата. Успя задното стъкло да ми се размрази и скоростите влизаха прекрасно . Именно Няма какво да и стане на колата.В тоя студ няма как да прегрее както сам каза.Неможе да се задуши в собствените си газове.Няма прекомерно износване като не е форсираш студена.Просто няма логика на колата да и стане нещо ако седи на място Edited January 13, 2009 by jozo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HEMO Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Нищо по-лошо за една кола не можете да направите от това да я подгрявате на място с форсиране,или веднага да тръгнете след коато я запалите в тоя студ.Особено пък дизел...Подгрявай спокойно,нищо и няма Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
break Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Aзащо е лошо да се форсира на място в студа? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 Защото смазването на двигателя не е достигнало оптимални стойности при студен двигателен блок и масло.За това оставяш я на празен ход без да бараш нищо, слагаш си ръкавичките и си чистиш стъклата и огледалата отвънка Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 (edited) Смени си маслото в скоростите.Пак обаче не е гаранция че ще се оправят нещата.На мен 5-цата ми е така и мога да се закълна че е от предишната собственичка проблема.Набирала се е на лоста да включи втора.... Това попринцип е и признак на износени синронизатори.Сега на Мегана тея дни в най-големият студ и първа и втора си влизат с 1 пръст... Иначе доста високи обороти ти държи.Може и да е нормално но на мен сега единствено като запаля първите 2 3 секунди е на 2000 оборота и после пада на около 1100.Като загрее заковава на 750. Именно Няма какво да и стане на колата.В тоя студ няма как да прегрее както сам каза.Неможе да се задуши в собствените си газове.Няма прекомерно износване като не е форсираш студена.Просто няма логика на колата да и стане нещо ако седи на място 2000 оборота държи за кратко и то когато беше -16, -17. Сега са по-малки. На мен и първа и втора си влизат лесно малко след като загрее. Нищо чудно маслото да е за смяна, но не сега . Иначе боднах италианско акумулаторче. Викат били по-добро от Искра и МонБат. Да видим. 750? не са ли ниски. Аз съм на 900 950 дори лятото Aзащо е лошо да се форсира на място в студа? ми няма добро смазване за това. даже може да потракват повдигачите за малко. Нищо по-лошо за една кола не можете да направите от това да я подгрявате на място с форсиране,или веднага да тръгнете след коато я запалите в тоя студ.Особено пък дизел...Подгрявай спокойно,нищо и няма Кой казва, че форсирам. Оставям я да си пъпли сама поне докато не падне до 900 1000 оборота Edited January 14, 2009 by DON_CHEFO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 За час и половина каране в поледицата ме засякоха 6 пъти, 1 път почти ме отнесоха.На пътя днес са всички тиквеници. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Psihara^^ Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 Аз имам няколко сериозни разходки днес. Но мога да ги направя и без кола. Да излизам ли с колата или е някакъв ужас? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат Ицо Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 Казаха ми и пише едно и също. Проблемът е че никой не може да ми обясни защо. Става въпрос да се подгрява на място. Обясниха ми да запаля и веднага да потеглям. Колата е дизел така че реално не черпи много ток. Конкретно кажи модела на двигателя, защото новите дизели имат нагреватели 800-1000 вата и е безпредметно да работи на идъл обороти. По-добре е да си в движение за да осигурява генератора ток. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 За час и половина каране в поледицата ме засякоха 6 пъти, 1 път почти ме отнесоха.На пътя днес са всички тиквеници. Аз пък вчера вечерта успях да се възползвам от всевъзможните системи на Авенсиса когато едно такси реши да завива внезапно. Това traction control, VSC, ала бала... на таблото направо цветомузика. Но успях да спра почти и да го заобиколя буквално на сантиметри! Хубаво нещо били зимните гуми и всевъзможните джаджи дето са и сложили на тази кола. При подобна ситуация със старото поло не само че продължи да си върви напред и не спря ами и поднесе пък тази се държа идеално Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 Аз пък вчера вечерта успях да се възползвам от всевъзможните системи на Авенсиса когато едно такси реши да завива внезапно. Това traction control, VSC, ала бала... на таблото направо цветомузика. Но успях да спра почти и да го заобиколя буквално на сантиметри! Хубаво нещо били зимните гуми и всевъзможните джаджи дето са и сложили на тази кола. При подобна ситуация със старото поло не само че продължи да си върви напред и не спря ами и поднесе пък тази се държа идеално Дам. Днес на тръгване улицата пред блока беше ЛЕДЕНА пързалка. Вървя и се хлъзгам. Улиците в града не бяха, ама си беше кофти шитс. Тия дето нямаме с-ми им замръзва акото всяка сутрин Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 Тъй, че...инвестирайте разумно А дали има смисъл да се излява днес с колата...ами вече е по-топло и не вярвам да е толкова зле.Аз бях между 7:00 и 10:00 навън Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INCINERATOR Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 Одеве още с излизането от вратата щях да се претрепя Няма такъв лед. След малко отивам ще отивам на изпит. Пожелаите ми успех да стигна до там невредим, ако не ще слагам М-пакет Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 Одеве още с излизането от вратата щях да се претрепя Няма такъв лед. След малко отивам ще отивам на изпит. Пожелаите ми успех да стигна до там невредим, ако не ще слагам М-пакет Какво е M-пакет? В смисъл че ако не стигнеш невредим освен гипс са сложиш... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 (edited) Слагай, слагай М-пакет :) дуволин ши устаниш както казва една певачка. Edited January 14, 2009 by host Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.