Godfather Posted November 19, 2014 Share Posted November 19, 2014 Тук спора съвсем не беше дали е евтина или скъпа, а за възможностите и. Дори и една G класа не би успяла да мине от там от където би минала Нива. Това са ми го казвали руснаци и то много богати руснаци. Невероятен аргумент, просто няма какво да се каже след това. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chistacha Posted November 19, 2014 Share Posted November 19, 2014 (edited) Е тук вече няма как да се съглася. Ако под офроуд разбираш само един час разходха в гората за дишане на чист въздух може би. Но не и когато се прави истински офроуд от минимум една седмица в планината или пустинята и трябва да влачиш поне един тон жизнено важен багаж с теб плюс незнайно количество нафта и резервни части от първа необходимост. Ключовата дума в случая не е мощност, а въртящ момент, от който пряко зависи капацитета на теглене. Нивите ги няма никакви в тази част. Добри са много в екстремни условия на студ (заради простия бензинов двигател), но пък са доста посредствени в също така екстремни условия, но в голямата жега в пустинята. Това на снимките по-долу например посмъртно не става с Лада Нива (заради смешния капацитет на теглене от 800 килца), а принципно офроуд из безкрайните пустини и чукари се прави по този начин. Не знам как би прекосил с Лада Нива Сибир да речем, ако редом с теб не върви и камион пълен с провизии и туби с бензин. Да, така е, съгласен съм с твърдението ти. Обаче нали си говорихме за проходимост? Говорехме си за мощност, необходима ти за тая проходимост. Искаш да ми кажеш, че тоя Вранглър с това ремарке ще е също толкова проходим, колкото ако е само джипа? До сега никой не е намесвал оф-роуд излетите в планината за хора с пари за трошене и време за губене. Щото само ремаркетата на снимките струват колкото...да кажем...десетина Ниви (дали с арпаджик, дали с картофи...). Говорихме си за проходимост на простата Лада Нива в български условия и че тая каруца се справя много, много добре в сравнение с останалите сток версии на всъдеходите. Да, на хАсфалта е уникално дърво, спор няма. Това я прави не толкова предпочитана. Но пък честичко се случва с Нива да се теглят много, ама много от цитираните от НЕМО джипки, щото са много проходими и отиват където им кажеш...нищо, че я дават да тегли 800 килца... Не искам да омаловажаваме обаче и възможностите на останалите автомобили, които имат за цел, освен да те закарат от това дере до отсрещното, но и да ти е комфортно, докато го правят. И в тоя ред на мисли - колко от нас биха предпочели Нивата пред комфорта на съвременен джип? Само тея, дето ще я карат веднъж-два пъти в месеца, за да отидат на лов, а през другото време ще си седи в гаража и ще се вади когато някой закъса... Уникалното при Нива е това, че е евтина всъдеходна машина, която, за парите си, предлага истински оф-роуд възможности. Ремонтопригодна, с евтини части, непретенциозна, без екстри, които да се развалят, без електроники, на които да разчита. Толкова. Ако някой иска повече - да гледа други машини. Тя и при компютрите е все същата пък нещата някак не стоят на едно място. Някак да говориш, че в автомобилостроенето вече всичко е известно и направено вече е леко казано несериозно. Дедо, това е смешно, което го казваш. При компютрите нещата се развиват, защото се търси по-голяма производителност и се правят по-сложни изчисления и т.н. Не съм казал, че в автомобилостроенето всичко е известно, не ми изкривявай думите. Казах, че нивата, където е била преди 30 години, пак ще иде. Да не би балканите да са станали по-сложни, или пък вече се изисква от даден автомобил да прави по 1 терабайт сметки преди да тръгне? Физика и механика, толкоз. Ако си пусна стария тетрис, дето вече е на 20 години, той пак ще си върши работата, за която е създаден. Новите оф-роуд машини разчитат, освен на механиката, също и на серия електроники, които да контролират цялата машина, за да може да се движи и да завзема дадена бърчинка. Нивата това го прави чисто с механика. И така казано - компютърът ти от преди 10 години ще подкара ли последна версия на Фотошоп? Щото с Нивата ще мина последната версия на Балкана... Edited November 19, 2014 by chistacha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
charmock Posted November 19, 2014 Share Posted November 19, 2014 Невероятен аргумент, просто няма какво да се каже след това. Аргумента ми беше такъв имайки в предвид, че въпросните много богати руснаци могат да си позволят каквато и да искат офроуд машина. Този емотикон с удрянето в главата...имам чувството, че лягаш и ставаш с него. Няма лошо де, щом се чувстваш щастлив, или пък смяташ, че те прави недостижим, всичко е ок. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobo Posted November 19, 2014 Share Posted November 19, 2014 Верно? От 20 години насам новости няма? Ама ти сериозно ли? да, верно. няма фундаментални новости, има частични подобрения на отдавна патентовани технологии. годфадъра да не дава примери с камиони и пикапи, защото те са друг клас спрямо леките джипки. И за среднотежките офроуд машини не е редно да се отричат постиженията на един друг представител на соц.лагера: ТАТРА. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted November 19, 2014 Share Posted November 19, 2014 Не мисля да ти развалям кръчмарските митове и легенди за прословутото съветско возило, карай си нивичката със здраве, аз пък ще си карам японския трактор, предпочитам да си остана заблуден офроудър. Ти си станал като латерна и/или развален грамофон. Не знам нещо от възрастта ли е, що ли... Публикувах един тон официална информация, не четеш и повтаряш една и съща глупост. За сметка на това обаче с няколко лъскави снимки на трактори си много убедителен - особено пък оная с паркетника с караваната, тука вече верно . Ами че за мен именно те са кръчмарски митове и легенди. Жив и здрав да си, карай си трактора с цистерна отзад, а като дойдеш тук из Родопите да се правиш на офроудър, ще те измъкнат с УАЗ или Нива. Няма нито да си първия, нито последния. Аргумента ми беше такъв имайки в предвид, че въпросните много богати руснаци могат да си позволят каквато и да искат офроуд машина. Този емотикон с удрянето в главата...имам чувството, че лягаш и ставаш с него. Няма лошо де, щом се чувстваш щастлив, или пък смяташ, че те прави недостижим, всичко е ок. Няма начин, той дори не чете официалните факти, ти очакваш да има нещо подобно за аргумент... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат Ицо Posted November 19, 2014 Share Posted November 19, 2014 Нивата в първоначалния си вид е машината за тайгата и студа, сегашните модификации са гевезелъци които рязко намалиха надеждността. Относно въртящия момент - ако гледаш този на коляновия вал - да малък е, но на колелата си е напълно достатъчен и съизмерим с този на големите. Само с уговорката, че този въртящ момент го имат до по-малки скорости от тези на големите. Няма универсални автомобили но за терена и студа за който е проектирана Нивата е в ТОП3 И макр, че в Африка чат пат има по някоя Нива, не ми излизайте с факта, че там завира. Някой да е виждал Дифендър в тайгата на -60? Въобще тук се води един безсмислен спор. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kotora Posted November 19, 2014 Share Posted November 19, 2014 На Кен Блок жипа за сняг Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chistacha Posted November 19, 2014 Share Posted November 19, 2014 На Кен Блок жипа за сняг Т'ва щото не знае, че има Лада Нива Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат Ицо Posted November 19, 2014 Share Posted November 19, 2014 Като фърлят още малко сняг около него ще се сети Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kotora Posted November 19, 2014 Share Posted November 19, 2014 мхъм Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lubo1972 Posted November 19, 2014 Share Posted November 19, 2014 (edited) Истинския офроудър на Нисан е Терано, което е в класа на Нивата. Това със северноамериканските разбирания вече ми се проясни. Особенно податливите субекти бързо биват приобщавани към модата. Ако не е огромно и лакомо-не става. Edited November 19, 2014 by lubo1972 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sothbiss Posted November 19, 2014 Share Posted November 19, 2014 Баси, много съм разтроен . Гъзето в мен иска това: Практикът иска това: И някъде по средата е това: Все още нямам идея кое е най-доброто за 9-10к лева, но имам още няколко месеца да го измисля Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted November 19, 2014 Share Posted November 19, 2014 (edited) Rx8...с читав мотор... интересна комбинация ще е. И какви са изискванията за 10к? Edited November 19, 2014 by host Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted November 19, 2014 Share Posted November 19, 2014 Гъзето в тебе иска наплескване! Забогатяхте с тия койни и още не сте почерпили! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sothbiss Posted November 19, 2014 Share Posted November 19, 2014 Ами - четири врати (задълже, че ~6 години се нагледах на купето ми - стани да седна), да е по-икономична или да има възможност да се сложи газова инжекция, по възможност да няма кожен салон и да е след 2005-2006 година като производство . Общо взето гледам да си взема нещо, различно от моята кола сега - Хюдай купе, двувратка, бензин - ламя, с кожен салон и година - 98-ма Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted November 19, 2014 Share Posted November 19, 2014 И ти ако знаеш изобщо к'во искаш... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kotora Posted November 20, 2014 Share Posted November 20, 2014 Volvo s40 примерно ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат Ицо Posted November 20, 2014 Share Posted November 20, 2014 А какво не му харесваш на кожения салон? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted November 20, 2014 Share Posted November 20, 2014 Запарва лятото...и залепва...особено ако кара "на гол гръб". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chistacha Posted November 20, 2014 Share Posted November 20, 2014 (edited) Добре де, като набримчиш климатроника? Тогава трябва да е ОК Не знам, никога не съм карал кола с кожен салон... Edited November 20, 2014 by chistacha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted November 20, 2014 Share Posted November 20, 2014 А какво не му харесваш на кожения салон? ОТВРАТ! Скоро ще изхвъля кожата и от дома си. Запарва лятото...и залепва...особено ако кара "на гол гръб". А зимата е като замръзнала тенекия. Като седнеш и буквално усещаш как ти се втвърдяват кайсиите. Отделно иска сериозно пазене и поддръжка. Изобщо - пълна глупост. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат Ицо Posted November 20, 2014 Share Posted November 20, 2014 Аз пък не искам да си помисля за кола без кожен салон Първо климататроника винаги си държи 22 градуса. Лятото ако се връщаш от плажа си седиш на хавлията, то и на кола с платнени седалки се прави същото. Зимата е най-големия кеф да седиш на затоплена седалка. По принцип кожения салон трябва да си е с подгряване на седалките. Поддръжка? Нито трябва да се пере щото лапето е изсипали сока отгоре нито щото ти си... Един вълнен парцал с препарат му стига на един-два месеца. Кожени дивани у дома? Ужас! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted November 20, 2014 Share Posted November 20, 2014 Кое държи 22 градуса? Това нон стоп ли, че нещо не ми се връзва... Не са много колите с подгряване в седалките все още. А за тези, които го имат - какво правим докато сгрее? Освен 5-10 минути подготовка преди тръгване, начин не виждам. И пак трябва да седнеш, за да запалиш... ================================ Ужас е, но няма CHEERS с дамаска за съжаление.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mockingbird Posted November 20, 2014 Share Posted November 20, 2014 (edited) Какви 5-10 минути бре?! Седалката започва да ти топли на дупето за по-малко от минута...И сгрява на 3-тата....от там нататък всичко е история... Edited November 20, 2014 by magdanoz4o Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted November 20, 2014 Share Posted November 20, 2014 Те са достатъчни първите 10 секунди да седнеш на ледена кожа, за да ти изтракат кайсиите... След това ги свари ако искаш - все тая. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.