Midex Posted November 18, 2014 Share Posted November 18, 2014 Недей моля ти се задава такива еретични въпроси, че ей сега ще ти наскочат поне трима... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted November 18, 2014 Share Posted November 18, 2014 А да говорим за мощности на двигатели при off-road е меко казано - безсмислено. Е тук вече няма как да се съглася. Ако под офроуд разбираш само един час разходха в гората за дишане на чист въздух може би. Но не и когато се прави истински офроуд от минимум една седмица в планината или пустинята и трябва да влачиш поне един тон жизнено важен багаж с теб плюс незнайно количество нафта и резервни части от първа необходимост. Ключовата дума в случая не е мощност, а въртящ момент, от който пряко зависи капацитета на теглене. Нивите ги няма никакви в тази част. Добри са много в екстремни условия на студ (заради простия бензинов двигател), но пък са доста посредствени в също така екстремни условия, но в голямата жега в пустинята. Това на снимките по-долу например посмъртно не става с Лада Нива (заради смешния капацитет на теглене от 800 килца), а принципно офроуд из безкрайните пустини и чукари се прави по този начин. Не знам как би прекосил с Лада Нива Сибир да речем, ако редом с теб не върви и камион пълен с провизии и туби с бензин. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted November 18, 2014 Share Posted November 18, 2014 Момчиле, спри да се излагаш и прочети материалите, които публикувах по-назад. Това бялото е ТОТАЛЕН удавник, просто е срам някой да го нарече офроуд машина. А тая снимка е обидна дори и за него - през тая локва (която отдолу си е път, както се вижда) ще мина с Октавията без проблем. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted November 18, 2014 Share Posted November 18, 2014 Момчиле, спри да се излагаш и прочети материалите, които публикувах по-назад. Това бялото е ТОТАЛЕН удавник, просто е срам някой да го нарече офроуд машина. А тая снимка е обидна дори и за него - през тая локва (която отдолу си е път, както се вижда) ще мина с Октавията без проблем. Видене, силно излагащия се си ти (както и при бирите). Това на снимката ще го направиш с твоята октавия, когато африканските пигмеи от племето Мбенга спечелят първо място в конкурса за най-добра неевропейска бира. По-скоро дракона на капака ти ще литне, отколкото октавията да потегли с натоварената каравана дори на сух перфектен асфалт. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HEMO Posted November 18, 2014 Share Posted November 18, 2014 (edited) Тук като гледам пишат хора ,които никога не са карали Нива...Аз имах възможност да покарам година и половина една почти чисто нова.Няма толкова гадно и неудобно возило,за здравина изобщо и дума не може да става.Единствен плюс проста и ремонто пригодна конструкция и относително евтината подръжка.Нищо друго.Сравнение с истински офроуд машини не може да става ИЗОБЩО,клипчета в тубата можете да гледкате до припадък,не всичко дето хвърчи се яде.Истинските машини за извън пътя са Geländewagen (на това бих разчитал ВИНАГИ и навсякъде особено военните версии,без аналог са).Вранглер,Тойота ЛендКрузър(FJ и Файлукс)Патрула на Нисан и още няколко машини доказани във времето.Цели мостове с голям ход,отделна рама,Мощен дизелов двигател(или в някои случаи голям бензин).Вижте какви коли карат арабите из пустинята по време на бойни действия,нива ли?Не...по нагоре Годфадър-а го е казал ма няма кой да чете... Нещо интересно за четене,корав Немец с корав G=> http://auto.onliner.by/2014/09/29/trip/ Edited November 18, 2014 by HEMO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted November 18, 2014 Share Posted November 18, 2014 Е ся ... стана мазало ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted November 18, 2014 Share Posted November 18, 2014 Видене, силно излагащия се си ти (както и при бирите). Това на снимката ще го направиш с твоята октавия, когато африканските пигмеи от племето Мбенга спечелят първо място в конкурса за най-добра неевропейска бира. По-скоро дракона на капака ти ще литне, отколкото октавията да потегли с натоварената каравана дори на сух перфектен асфалт. Ти верно ли помисли, че имах предвид с караваната?!?!?!? Добре ли си? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted November 18, 2014 Share Posted November 18, 2014 Ти верно ли помисли, че имах предвид с караваната?!?!?!? Добре ли си? И без караваната ще имаш почти същия успех. Проблемът ти е, че нямаш идея какво е истински офроуд. Излизането за един час в планината да подишаш чист въздух или да удариш някой заблуден фазан в полето НЕ Е истински офроуд. Ти затова и не можеш да схванеш смисъла и жизненоважната роля на въпросния трейлър. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted November 18, 2014 Share Posted November 18, 2014 Назад публикувах едни неща, които или не си чел, или си бетер американско радио... Офроуд с каравана?!?!?!? Ти газ ли си пил?!?!?!?! И тая локва със старата Фиеста на жената ще я мина.... Ти сляп ли си, че това е път отдолу и водата няма 20 см????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted November 18, 2014 Share Posted November 18, 2014 :Facepalm: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted November 18, 2014 Share Posted November 18, 2014 Удри, удри... С каравана се ходи на къмпинг, недей повече говори за офроуд. Резил просто. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted November 18, 2014 Share Posted November 18, 2014 Удри, удри... С каравана се ходи на къмпинг, недей повече говори за офроуд. Резил просто. Щом Виден така е казал, кой съм аз да му опонирам. Нищо, че не е и помирисвал офроуд маршрути, в които най-близката бензиностанция в пустоша е на 1000 км. Видене, има трейлъри, чието основно предназначение е да носят жизненоважен товар, без който ще станеш храна на чакалите някъде в средата на нищото като ти свършат провизиите и бензина. Спри да се излагаш, защото е очевадно, че идея си нямаш какво е това офроуд. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kotora Posted November 18, 2014 Share Posted November 18, 2014 Абе ти на офроуд като ходиш не отиваш да се кефиш на природата в кемпер да го ева..Отиваш с 1 палатка и 1 спален чувал. А оная локва по-горе на бас,че е по плитка от бяла река.Там предполагам,че повечето са ходили и са минавали през реката Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted November 18, 2014 Share Posted November 18, 2014 Момчиле, занеш ли колко хиляди снимки може да си извадим??? На тоя трактор много ясно, че ще му трябва ремарке (което не е каравана като снимката горе на паркетната Тойота)! В тоя ред на мисли царете на подобни произведения са австралийците и често те струват колкото трактора отпред. Освен това никой никъде не казва, че офроуд трасето трябва да е непременно 800-1000 км. И 20 км офроуд трасе е достатъчно, зависи колко екстремно е и какви са условията. Повече глупости не ми се слушат. И естествено не си прочел нищо от това, което публикувах назад.... ЕДИТ: Даже Николчо ги знае елементарните неща Също така "на въздух в планината" се ходи с раница и тояга, а на лов с колите се стига до старта на лова. След това отново всичко е пеша, докато не дойде време някой, пардон - нещо да изтегли прасето... Ама това не е голф игрище.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted November 18, 2014 Share Posted November 18, 2014 Видене, изкоментирай изказването на НЕМО моля те Мхм, mobo е прав. Физиката от 30 години си е все същата.Тя и при компютрите е все същата пък нещата някак не стоят на едно място. Някак да говориш, че в автомобилостроенето вече всичко е известно и направено вече е леко казано несериозно. ами всъщност няма кой знае какви новости. всичко е маркетинг. Верно? От 20 години насам новости няма? Ама ти сериозно ли? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted November 18, 2014 Share Posted November 18, 2014 Верно? От 20 години насам новости няма? Ама ти сериозно ли? Стига си повтарял като папагал тия новости - 15 пъти ти се каза какви неща са правени по Нива през дългогодишната й история. Има Гугъл - сам ги виж като не четеш. Сравнение с компютри тука?!?!? Също толкова адекватно, колкото с компоти... На НЕМО изказването няма как да го коментирам. Нито знам какво, нито къде е карал. Както казах назад, при нас Нивата винаги е била на ниво и мисля до ден днешен е в дружината в Хисар. Никой не се е оплаквал от нея, напротив. Но тя има 95% преход в планината. Ако някой кара тази кола по пътища, различни от този например (на 15 минути от Пловдив е, между другото): мога само да го съжаля, защото си е съсипал бъбреците. Това го писахме назад, но никой явно не чете! На асфалт тази кола има проблеми, които и Христо спомена по-назад, проблеми, които я развалят, но отново - никой не чете! Какво да си говорим тогава??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted November 18, 2014 Share Posted November 18, 2014 И 20 км офроуд трасе е достатъчно, зависи колко екстремно е и какви са условията. Достатъчно е за пишман бракониери в България. 20 км офроуд е само загрявка за повечето трасета около мен, а на такова нещо в Австралия направо ще ти се смеят, защото там леките маршрути започват от 7-800 км. с разстояния между две зареждания на нафта средно от 4-500 км. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted November 18, 2014 Share Posted November 18, 2014 Ти случайно да си спомняш колко е голяма България? И тук не говорим за разстояние, а за изстискване на възможностите за ПРОХОДИМОСТ на автомобила! Тия Тойотки на места като това умират: За сметка на това УАЗ-а на Горското минава - как точно, не мога да си обясня, но следите от гуми не лъжат. Тук на мокро трудно пеша се минава (под листата има един ад, който няма как да се види на тая снимка). Пак място над Храбрино, по пътя за Трите Чучура. Местността по принцип е любима на офроудърите - и с мотори, и с автомобили. Има много различни пътища из гората, където да си тормозят машините. Като ходим пак на излет ще направя снимки на някои места, където и пеша трудно се минава. Всъщност я да помислим Лада Нива, която гори къмто два пъти (а може и повече от два) по-малко от ония трактори по-горе, дали с един багажник гориво няма да стигне по-далече от тях... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted November 18, 2014 Share Posted November 18, 2014 (edited) Абе губи ми се логиката как руснаците един нормален автомобил не могат да произведат и са буквално поне 30-40 години назад в технологията в това отношение ладите, но пък джипа им е толкова гениално направен, че никой друг не може да ги стигне. Ама както и да е. Не ми се спори Някой ден ще седна да покарам някой сериозен джип и след това лада нива и ще споделя. Евентуално може и тази година да е даже Но бъди уверен, че няма да пропусна да ти натрия носа ако съм прав Edited November 18, 2014 by djadomraz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted November 19, 2014 Share Posted November 19, 2014 Но бъди уверен, че няма да пропусна да ти натрия носа ако съм прав Не му се връзвай на Виден. Той истински офроуд е виждал, колкото прасето спа процедура и педикюр. Ходенето с прословутата нива до най-близката горичка за отсрелване на някой и друг заблуден фазан е толкова офроуд, колкото аз съм султана на Бруней. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted November 19, 2014 Share Posted November 19, 2014 Абе губи ми се логиката как руснаците един нормален автомобил не могат да произведат и са буквално поне 30-40 години назад в технологията в това отношение ладите, но пък джипа им е толкова гениално направен, че никой друг не може да ги стигне. Ама както и да е. Не ми се спори Някой ден ще седна да покарам някой сериозен джип и след това лада нива и ще споделя. Евентуално може и тази година да е даже Но бъди уверен, че няма да пропусна да ти натрия носа ако съм прав Не му се връзвай на Виден. Той истински офроуд е виждал, колкото прасето спа процедура и педикюр. Ходенето с прословутата нива до най-близката горичка за отсрелване на някой и друг заблуден фазан е толкова офроуд, колкото аз съм султана на Бруней. Просто и двамата се държите като катили и не прочитате това, което бе пуснато по-назад. Жива катилщина! Не съм го писал аз, не става въпрос за мен! Ники, едва ли ще се случи, защото тебе някак си не те виждам да си изкаляш подметките, камо ли да влезеш до колене в калта. Отделно пък тия машини не се карат като Авенсис. И колата им не е просто гениална, тя е първата такава. Всички други са след нея. А няма да се учудя пък ако тръгнеш да "покараш" из пловдивдските улици и да даваш сравнения след това... Момчиле, я кажи ти кога пък беше последно на 1000км офроуд преход по-точно с някой от тракторите по-горе? И хайде стига тъпотии с фазани - излагаш се с елементарни глупости. Нивата е изтегляла почти всеки "джип" на дружината от калта в Планината по едно или друго време в различните сезони. Затова дружината си я обича и пази. А колко прасета е изтеглила, само те си знаят. Така че, отново - глупости не ми се слушат. От друга страна обаче, покрай тия глупости научих много нови неща за Нива, та съм доволен. Даже се регистрирах във форума OFFRoad-Bulgaria и видях стотици страхотно поддържани и направени Лади тук, в България. Мога само да поздравя техните собственици. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted November 19, 2014 Share Posted November 19, 2014 Не мисля да ти развалям кръчмарските митове и легенди за прословутото съветско возило, карай си нивичката със здраве, аз пък ще си карам японския трактор, предпочитам да си остана заблуден офроудър. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
charmock Posted November 19, 2014 Share Posted November 19, 2014 (edited) Абе губи ми се логиката как руснаците един нормален автомобил не могат да произведат и са буквално поне 30-40 години назад в технологията в това отношение ладите, но пък джипа им е толкова гениално направен, че никой друг не може да ги стигне. Ама както и да е. Не ми се спори Някой ден ще седна да покарам някой сериозен джип и след това лада нива и ще споделя. Евентуално може и тази година да е даже Но бъди уверен, че няма да пропусна да ти натрия носа ако съм прав Първоначално идеята за Нива е била за ползване от военните и администрацията в трудно достижимите места в Сибир. Освен това колата е трябвало да бъде с опростена конструкция за да може при евентуални аварии лесно да се оправя. От там идва прочутата и здравина. В Сибир дори и в днешно време се ходи само с Нива или УАЗ при все, че руснаците са достатъчно богати да си купят каквато и да искат машина. В Самара, Толяти и други градове в Сибир единствената друго офроуд машина освен Нива и Уаз която съм виждал е Субару. Но дори и с него избягват да навлизат на вътре в тайгата. Конструкцията на Нива е леко купе с тънки и високи гуми за да има добра проходимост. Един 2-тонен SUV с луксозно оборудване и дебели гуми, практически няма как да мине от там от където минава Нива. Edited November 19, 2014 by charmock Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted November 19, 2014 Share Posted November 19, 2014 (edited) Един 2-тонен SUV с луксозно оборудване и дебели гуми, практически няма как да мине от там от където минава Нива. Един SUV няма да мине от доста места откъдето една G-класа ще мине. Просто защото е SUV а не Джип. Освен това както казах и преди - една от основните причини да се предпочита това возило за ходене на места, където може да се остърже е това, че е евтино за ремонт. Някак смяната на врата, надрана/пробита яко от клони не е същото дали ще платиш 200-300лв или 2-3000лв (че и нагоре). Аз също бих предпочел възможно най-евтиното и дуракоустойчиво возило за такива случаи. Edited November 19, 2014 by djadomraz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
charmock Posted November 19, 2014 Share Posted November 19, 2014 Тук спора съвсем не беше дали е евтина или скъпа, а за възможностите и. Дори и една G класа не би успяла да мине от там от където би минала Нива. Това са ми го казвали руснаци и то много богати руснаци. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.