Jump to content
BulForum.com

Обща дискусия на тема автомобили


netrootbg

Recommended Posts

  • Replies 11.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

А да говорим за мощности на двигатели при off-road е меко казано - безсмислено.

Е тук вече няма как да се съглася. Ако под офроуд разбираш само един час разходха в гората за дишане на чист въздух може би. Но не и когато се прави истински офроуд от минимум една седмица в планината или пустинята и трябва да влачиш поне един тон жизнено важен багаж с теб плюс незнайно количество нафта и резервни части от първа необходимост. Ключовата дума в случая не е мощност, а въртящ момент, от който пряко зависи капацитета на теглене. Нивите ги няма никакви в тази част. Добри са много в екстремни условия на студ (заради простия бензинов двигател), но пък са доста посредствени в също така екстремни условия, но в голямата жега в пустинята.

Това на снимките по-долу например посмъртно не става с Лада Нива (заради смешния капацитет на теглене от 800 килца), а принципно офроуд из безкрайните пустини и чукари се прави по този начин. Не знам как би прекосил с Лада Нива Сибир да речем, ако редом с теб не върви и камион пълен с провизии и туби с бензин.

 

3.jpg

 

Kimberley-Kruiser-off-road-caravan-in-no

Link to comment
Share on other sites

Момчиле, спри да се излагаш и прочети материалите, които публикувах по-назад.

 

Това бялото е ТОТАЛЕН удавник, просто е срам някой да го нарече офроуд машина. А тая снимка е обидна дори и за него - през тая локва (която отдолу си е път, както се вижда) ще мина с Октавията без проблем. 

Link to comment
Share on other sites

Момчиле, спри да се излагаш и прочети материалите, които публикувах по-назад.

 

Това бялото е ТОТАЛЕН удавник, просто е срам някой да го нарече офроуд машина. А тая снимка е обидна дори и за него - през тая локва (която отдолу си е път, както се вижда) ще мина с Октавията без проблем. 

Видене, силно излагащия се си ти (както и при бирите). Това на снимката ще го направиш с твоята октавия, когато африканските пигмеи от племето Мбенга спечелят първо място в конкурса за най-добра неевропейска бира. По-скоро дракона на капака ти ще литне, отколкото октавията да потегли с натоварената каравана дори на сух перфектен асфалт. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Тук като гледам пишат хора ,които никога не са карали Нива...Аз имах възможност да покарам година и половина една почти чисто нова.Няма толкова гадно и неудобно возило,за здравина изобщо и дума не може да става.Единствен плюс проста и ремонто пригодна конструкция и относително евтината подръжка.Нищо друго.Сравнение с истински офроуд машини не може да става ИЗОБЩО,клипчета в тубата можете да гледкате до припадък,не всичко дето хвърчи се яде.Истинските машини за извън пътя са Geländewagen (на това бих разчитал ВИНАГИ и навсякъде особено военните версии,без аналог са).Вранглер,Тойота ЛендКрузър(FJ и Файлукс)Патрула на Нисан и още няколко машини доказани във времето.Цели мостове с голям ход,отделна рама,Мощен дизелов двигател(или в някои случаи голям бензин).Вижте какви коли карат арабите из пустинята по време на бойни действия,нива ли?Не...по нагоре Годфадър-а го е казал ма няма кой да чете...
 

 

Нещо интересно за четене,корав Немец с корав G=>   http://auto.onliner.by/2014/09/29/trip/

Edited by HEMO
Link to comment
Share on other sites

Видене, силно излагащия се си ти (както и при бирите). Това на снимката ще го направиш с твоята октавия, когато африканските пигмеи от племето Мбенга спечелят първо място в конкурса за най-добра неевропейска бира. По-скоро дракона на капака ти ще литне, отколкото октавията да потегли с натоварената каравана дори на сух перфектен асфалт. :lol:

 

Ти верно ли помисли, че имах предвид с караваната?!?!?!? Добре ли си?  :laughing:

Link to comment
Share on other sites

Ти верно ли помисли, че имах предвид с караваната?!?!?!? Добре ли си?  :laughing:

И без караваната ще имаш почти същия успех. Проблемът ти е, че нямаш идея какво е истински офроуд. Излизането за един час в планината да подишаш чист въздух или да удариш някой заблуден фазан в полето НЕ Е истински офроуд. Ти затова и не можеш да схванеш смисъла и жизненоважната роля на въпросния трейлър.

Link to comment
Share on other sites

Назад публикувах едни неща, които или не си чел, или си бетер американско радио... Офроуд с каравана?!?!?!? Ти газ ли си пил?!?!?!?! 

 

И тая локва със старата Фиеста на жената ще я мина.... Ти сляп ли си, че това е път отдолу и водата няма 20 см?????

Link to comment
Share on other sites

Удри, удри... С каравана се ходи на къмпинг, недей повече говори за офроуд. Резил просто.

Щом Виден така е казал, кой съм аз да му опонирам. Нищо, че не е и помирисвал офроуд маршрути, в които най-близката бензиностанция в пустоша е на 1000 км. Видене, има трейлъри, чието основно предназначение е да носят жизненоважен товар, без който ще станеш храна на чакалите някъде в средата на нищото като ти свършат провизиите и бензина. Спри да се излагаш, защото е очевадно, че идея си нямаш какво е това офроуд.

 

Conqueror-Australia-UEV-440-3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Абе ти на офроуд като ходиш не отиваш да се кефиш на природата в кемпер да го ева..Отиваш с 1 палатка и 1 спален чувал.

 

А оная локва по-горе на бас,че е по плитка от бяла река.Там предполагам,че повечето са ходили и са минавали през реката ;) 

Link to comment
Share on other sites

Момчиле, занеш ли колко хиляди снимки може да си извадим??? На тоя трактор много ясно, че ще му трябва ремарке (което не е каравана като снимката горе на паркетната Тойота)! В тоя ред на мисли царете на подобни произведения са австралийците и често те струват колкото трактора отпред. Освен това никой никъде не казва, че офроуд трасето трябва да е непременно 800-1000 км. И 20 км офроуд трасе е достатъчно, зависи колко екстремно е и какви са условията. Повече глупости не ми се слушат. И естествено не си прочел нищо от това, което публикувах назад....  :laughing:

 

ЕДИТ: Даже Николчо ги знае елементарните неща  :grin:

 

Също така "на въздух в планината" се ходи с раница и тояга, а на лов с колите се стига до старта на лова. След това отново всичко е пеша, докато не дойде време някой, пардон - нещо да изтегли прасето... Ама това не е голф игрище....   

Link to comment
Share on other sites

Видене, изкоментирай изказването на НЕМО моля те

Мхм, mobo е прав. Физиката от 30 години си е все същата.

Тя и при компютрите е все същата пък нещата някак не стоят на едно място. Някак да говориш, че в автомобилостроенето вече всичко е известно и направено вече е леко казано несериозно.

ами всъщност няма кой знае какви новости. всичко е маркетинг.

Верно? От 20 години насам новости няма? Ама ти сериозно ли?

Link to comment
Share on other sites

Верно? От 20 години насам новости няма? Ама ти сериозно ли?

 

Стига си повтарял като папагал тия новости - 15 пъти ти се каза какви неща са правени по Нива през дългогодишната й история. Има Гугъл - сам ги виж като не четеш. Сравнение с компютри тука?!?!? Също толкова адекватно, колкото с компоти... 

 

На НЕМО изказването няма как да го коментирам. Нито знам какво, нито къде е карал. Както казах назад, при нас Нивата винаги е била на ниво и мисля до ден днешен е в дружината в Хисар. Никой не се е оплаквал от нея, напротив. Но тя има 95% преход в планината. Ако някой кара тази кола по пътища, различни от този например (на 15 минути от Пловдив е, между другото):

 

1488783_10203132752777267_471523858_n.jp

  

мога само да го съжаля, защото си е съсипал бъбреците. Това го писахме назад, но никой явно не чете! На асфалт тази кола има проблеми, които и Христо спомена по-назад, проблеми, които я развалят, но отново - никой не чете! Какво да си говорим тогава???

Link to comment
Share on other sites

И 20 км офроуд трасе е достатъчно, зависи колко екстремно е и какви са условията.

Достатъчно е за пишман бракониери в България. 20 км офроуд е само загрявка за повечето трасета около мен, а на такова нещо в Австралия направо ще ти се смеят, защото там леките маршрути започват от 7-800 км. с разстояния между две зареждания на нафта средно от 4-500 км. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ти случайно да си спомняш колко е голяма България? И тук не говорим за разстояние, а за изстискване на възможностите за ПРОХОДИМОСТ на автомобила! Тия Тойотки на места като това умират:

 

1424513_10202178283156123_1584581140_n.j

 

За сметка на това УАЗ-а на Горското минава - как точно, не мога да си обясня, но следите от гуми не лъжат. Тук на мокро трудно пеша се минава (под листата има един ад, който няма как да се види на тая снимка). Пак място над Храбрино, по пътя за Трите Чучура. Местността по принцип е любима на офроудърите - и с мотори, и с автомобили. Има много различни пътища из гората, където да си тормозят машините. Като ходим пак на излет ще направя снимки на някои места, където и пеша трудно се минава. 

 

Всъщност я да помислим Лада Нива, която гори къмто два пъти (а може и повече от два) по-малко от ония трактори по-горе, дали с един багажник гориво няма да стигне по-далече от тях...  :grin:

Link to comment
Share on other sites

Абе губи ми се логиката как руснаците един нормален автомобил не могат да произведат и са буквално поне 30-40 години назад в технологията в това отношение ладите, но пък джипа им е толкова гениално направен, че никой друг не може да ги стигне. Ама както и да е. Не ми се спори

 

 

Някой ден ще седна да покарам някой сериозен джип и след това лада нива и ще споделя. Евентуално може и тази година да е даже :)

 

Но бъди уверен, че няма да пропусна да ти натрия носа ако съм прав :P

Edited by djadomraz
Link to comment
Share on other sites

Но бъди уверен, че няма да пропусна да ти натрия носа ако съм прав :P

Не му се връзвай на Виден. Той истински офроуд е виждал, колкото прасето спа процедура и педикюр. Ходенето с прословутата нива до най-близката горичка за отсрелване на някой и друг заблуден фазан е толкова офроуд, колкото аз съм султана на Бруней. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Абе губи ми се логиката как руснаците един нормален автомобил не могат да произведат и са буквално поне 30-40 години назад в технологията в това отношение ладите, но пък джипа им е толкова гениално направен, че никой друг не може да ги стигне. Ама както и да е. Не ми се спори

 

Някой ден ще седна да покарам някой сериозен джип и след това лада нива и ще споделя. Евентуално може и тази година да е даже :)

 

Но бъди уверен, че няма да пропусна да ти натрия носа ако съм прав :P

 

 

Не му се връзвай на Виден. Той истински офроуд е виждал, колкото прасето спа процедура и педикюр. Ходенето с прословутата нива до най-близката горичка за отсрелване на някой и друг заблуден фазан е толкова офроуд, колкото аз съм султана на Бруней. :lol:

 

Просто и двамата се държите като катили и не прочитате това, което бе пуснато по-назад. Жива катилщина! Не съм го писал аз, не става въпрос за мен! 

 

Ники, едва ли ще се случи, защото тебе някак си не те виждам да си изкаляш подметките, камо ли да влезеш до колене в калта. Отделно пък тия машини не се карат като Авенсис. И колата им не е просто гениална, тя е първата такава. Всички други са след нея. А няма да се учудя пък ако тръгнеш да "покараш" из пловдивдските улици и да даваш сравнения след това... 

 

Момчиле, я кажи ти кога пък беше последно на 1000км офроуд преход по-точно с някой от тракторите по-горе? И хайде стига тъпотии с фазани - излагаш се с елементарни глупости. Нивата е изтегляла почти всеки "джип" на дружината от калта в Планината по едно или друго време в различните сезони. Затова дружината си я обича и пази. А колко прасета е изтеглила, само те си знаят. Така че, отново - глупости не ми се слушат. 

 

От друга страна обаче, покрай тия глупости научих много нови неща за Нива, та съм доволен. Даже се регистрирах във форума OFFRoad-Bulgaria и видях стотици страхотно поддържани и направени Лади тук, в България. Мога само да поздравя техните собственици. 

Link to comment
Share on other sites

Не мисля да ти развалям кръчмарските митове и легенди за прословутото съветско возило, карай си нивичката със здраве, аз пък ще си карам японския трактор, предпочитам да си остана заблуден офроудър. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Абе губи ми се логиката как руснаците един нормален автомобил не могат да произведат и са буквално поне 30-40 години назад в технологията в това отношение ладите, но пък джипа им е толкова гениално направен, че никой друг не може да ги стигне. Ама както и да е. Не ми се спори

 

 

Някой ден ще седна да покарам някой сериозен джип и след това лада нива и ще споделя. Евентуално може и тази година да е даже :)

 

Но бъди уверен, че няма да пропусна да ти натрия носа ако съм прав :P

Първоначално идеята за Нива е била за ползване от военните и администрацията в трудно достижимите места в Сибир. Освен това колата е трябвало да бъде с опростена конструкция за да може при евентуални аварии лесно да се оправя. От там идва прочутата и здравина. В Сибир дори и в днешно време се ходи само с Нива или УАЗ при все, че руснаците са достатъчно богати да си купят каквато и да искат машина. В Самара, Толяти и други градове в Сибир единствената друго офроуд машина освен Нива и Уаз която съм виждал е Субару. Но дори и с него избягват да навлизат на вътре в тайгата. Конструкцията на Нива е леко купе с тънки и високи гуми за да има добра проходимост. Един 2-тонен SUV с луксозно оборудване и дебели гуми, практически няма как да мине от там от където минава Нива.

Edited by charmock
Link to comment
Share on other sites

Един 2-тонен SUV с луксозно оборудване и дебели гуми, практически няма как да мине от там от където минава Нива.

Един SUV няма да мине от доста места откъдето една G-класа ще мине. Просто защото е SUV а не Джип.

 

Освен това както казах и преди - една от основните причини да се предпочита това возило за ходене на места, където може да се остърже е това, че е евтино за ремонт. Някак смяната на врата, надрана/пробита яко от клони не е същото дали ще платиш 200-300лв или 2-3000лв (че и нагоре). Аз също бих предпочел възможно най-евтиното и дуракоустойчиво возило за такива случаи.

Edited by djadomraz
Link to comment
Share on other sites

Тук спора съвсем не беше дали е евтина или скъпа, а за възможностите и. Дори и една G класа не би успяла да мине от там от където би минала Нива. Това са ми го казвали руснаци и то много богати руснаци.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...