ARPAnet Posted November 5, 2014 Share Posted November 5, 2014 (edited) Добре де, какво толкова се дъвчете? След като свърши гаранцията на колата винаги съществува риск да се счупи и да го издухаме. Грижите единствено могат да намалят шанса за дефект, но толкова. С тази разлика, че като счупя 20 годишната ще изгубя 1000-2000 лв, а за 5-6 годишната съм с 20К назад. Всъщност винаги има шанс да се счупи, но поне докато е в гаранция няма да я оправям аз. Дали финансово е по-изгодно да се купи нова или стара кола? С новата определено се хвърлят повече пари. Та всеки според нуждите и възможностите си. Оффф и стига с тази невероятна глупост за здравината на старите коли. Повечето производствени дефекти ще се прояват още в началото, след като е оцеляла някакви километри и години очевидно няма сериозни такива. Та затова и основно счупващите са чисто новите коли. От друга страна, кой изобщо се изненадва от умирането на стара кола, че това си е в реда на нещата. Съответно светлината е в дефектиралите нови. Каква е тази заблуда, че колите трябва да са вечни? Та това е механика, счупването е част от характеристиките и. Edited November 5, 2014 by ARPAnet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат Ицо Posted November 5, 2014 Share Posted November 5, 2014 (edited) Като не разбираш от коли що се пънеш? Старите коли са в пъти по-здрави от новите! Старите дето са от миналия век. Правени са да векуват. Сегашните са правени за "караш и хвърляш". Още миналия век правиха опити да направят кола, която да не се ремонтира. Е направиха - 6 години или 150 х км не пипаш нищо само сменяш масло щото не направиха масло да издържа толкова, след това за рециклиране. Никой няма икономически интерес от "вечните неща" Edited November 5, 2014 by бат Ицо Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted November 5, 2014 Share Posted November 5, 2014 (edited) Аха, просто преди 2000г се чупят на по 500х км, ся се чупят на 200к км. _______________ А тая врътка с маслото с удължени интервали е супер за всеки дилър и производител... После 3тия собственик като отговори мотора (щото се налага)... Тотал. Edited November 5, 2014 by host Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted November 5, 2014 Share Posted November 5, 2014 (edited) Лично аз 10 годишна кола, да не говоря изобщо за повече, бих купил примерно на баба ми. На себе си няма как да стане. Аз пък ако имам голям гараж, където да я държа бих взел някой мустанг или корвет от 70те... Пък нека да ми е набор... Освен това, Видене, има разлика от модел до модел. 10 годишно Поло няма нищо общо с 10 годишна S-класа. Едното е правено за женска кола и се предполага да се ходи с нея до пазара и да прибира лапетата от училище, а другото е за да се обикаля с нея. Поло на 200,000км вече е пред разпадане, а S-класа на 200,000км има още доста хляб в нея (и ако е от автосалон е най-малко на 400,000 ама това са подробности) Edited November 5, 2014 by djadomraz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ARPAnet Posted November 5, 2014 Share Posted November 5, 2014 Аха, просто преди 2000г се чупят на по 500х км, ся се чупят на 200к км. _______________ А тая врътка с маслото с удължени интервали е супер за всеки дилър и производител... После 3тия собственик като отговори мотора (щото се налага)... Тотал. Да-да-да, и въобще не се хвърлят коли от преди 2000-та. Като не разбираш от коли що се пънеш? Старите коли са в пъти по-здрави от новите! Старите дето са от миналия век. Правени са да векуват. Сегашните са правени за "караш и хвърляш". Още миналия век правиха опити да направят кола, която да не се ремонтира. Е направиха - 6 години или 150 х км не пипаш нищо само сменяш масло щото не направиха масло да издържа толкова, след това за рециклиране. Никой няма икономически интерес от "вечните неща" Даммм, тогава не са съществували неща като умора на материала, стареене, производствените процеси са били перфектни и не са давали дефекти. Мхм, ще си запиша. Въобще замисляте ли се какво говорите ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат Ицо Posted November 5, 2014 Share Posted November 5, 2014 Ти замисляш ли се преди да пишеш глупости? Чел чел недочел и спори Въобще проблема не е технически, а е икономически! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ARPAnet Posted November 5, 2014 Share Posted November 5, 2014 Мхм, няма технически проблем в създаването на вечен двигател. Ама хич Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted November 5, 2014 Share Posted November 5, 2014 Старите коли са в пъти по-здрави от новите! Старите дето са от миналия век. "Желязната логика" на махленския рацер.... Утре си зарязвам моменталически колата, понеже е от новия век и вадя от прахта стария Голф 2. Много съм тъп значи дето го държа на трупчета и карам два пъти по-нова кола... Тотален no comment.... Аз пък ако имам голям гараж, където да я държа бих взел някой мустанг или корвет от 70те... Пък нека да ми е набор... Освен това, Видене, има разлика от модел до модел. 10 годишно Поло няма нищо общо с 10 годишна S-класа. Едното е правено за женска кола и се предполага да се ходи с нея до пазара и да прибира лапетата от училище, а другото е за да се обикаля с нея. Поло на 200,000км вече е пред разпадане, а S-класа на 200,000км има още доста хляб в нея (и ако е от автосалон е най-малко на 400,000 ама това са подробности) Ники, по тая логика има и страхотни коли от началото на миналия век, които струват колкото десетки нови. Като вземеш някоя такава архаична ламя се наемаш с много по-тежка, а в България и често невъзможна поддръжка. Като те знам какъв си ми автомонтьор, при първия проблем ще се биеш зад врата дето си купил подобно нещо... И пак отиваме в нумизматиката, далеч от чистата практичност. Сравняваш несравними неща. Защо? Сравнявай Поло от 90-те с ново. Сравнявай Ес класа от 90-те с нова.... Че то баба ми си кара Поло, което й купих преди 10 години и е 1993 и мога да кажа, че си е напълно здраво. Защото е пазено и е карано смешни километри. Една дистрибуторна капачка се обади миналата година, но подобна възраст подобни работи са напълно в реда на нещата. От друга страна ако видиш Ес класа от ония времена, особено минала през ръцете на някоя мутра каква гробница е, може лошо да ти стане. Естествено че има и запазени такива, но би ли рискувал да купиш нещо такова? И пак стигаме до изцяло субективния фактор в цялата работа. Всичко в състоянието на старата кола зависи от собственика й. Лично аз не знам какво по-точно трябва да причиниш на нов автомобил, за да го повредиш. Като казвам нов автомобил, наблягам на думата автомобил. Което значи, че изключвам неща като Дачия и Шевролет от тази група. Просто не знам какъв точно малоумник трябва да си, за да го счупиш. Изключвам катастрофи, разбира се. ЕДИТ: Междувременно пак се леят оксиморони.... Колега ARPA, с тия хора няма излизане на глава. Помни какво съм ти казал. Дараците на 90-те са най-великите коли и точка! Защото това карат. (като казвам дараци, имам предвид от днешна гледна точка, за времето си бяха добри автомобили) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат Ицо Posted November 5, 2014 Share Posted November 5, 2014 (edited) Ти наистина ли си тъп или само се дразниш? Кой ти говори за перпетум мобиле? Говорим за голям ресурс! Колко е ресурса на един дизелов двигател на влекач знаеш ли? Знаеш ли, че имаше Тико на милион километри? Проумява ли ти детската главица, че целта е създаване на потребности и задоволяването им с нови производства? едит: това е към арпанет, ама Виден и ти май си в кюпа да се правиш, че не разбираш за какво иде реч! Edited November 5, 2014 by бат Ицо Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ARPAnet Posted November 5, 2014 Share Posted November 5, 2014 (edited) Ти наистина ли си тъп или само се дразниш? Кой ти говори за перпетум мобиле? Говорим за голям ресурс! Колко е ресурса на един дизелов двигател на влекач знаеш ли? Знаеш ли, че имаше Тико на милион километри? Проумява ли ти детската главица, че целта е създаване на потребности и задоволяването им с нови производства? А ти замисляш ли се как изглежда двигателя на влекача сложен до двигателчето в колата ти ? А с каква цел са създавани ?!?! Тико на милион километра? Е и ?!?! Едно, а колко са умрели преди 200К ? Или понеже не си чувал за нова кола на такива километри реши, че е така защото се чупят? Адската логика Мойта Алфа 159 08' скоро ще направи 150К км, сигурно е време да я хвърлям според ваща логика? Навсичкото отгоре е и Алфа, та ептен Edited November 5, 2014 by ARPAnet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted November 5, 2014 Share Posted November 5, 2014 Аз разбирам, Христо, но какво от това? Какъв фактор е за тебе като потребител? Не предпочиташ ли по-модерното, високотехнологичното, икономичното? Не ти ли харесва климатроника, комън рейла, парктроника и т.н. и т.н. стотици неща от този тип? Каквито и да са били автомобилите от миналия век, те са вече неминуемо морално остаряли по всички параграфи. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат Ицо Posted November 5, 2014 Share Posted November 5, 2014 И въобще не става въпрос кой каква кола кара защото мога да ти дам доста примери за хора с "лъскави" коли дето живеят в панелки с родителите си и не могат да си обслужват кредитите. Разговора е за ресурса на автомобилите преди и сега! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ARPAnet Posted November 5, 2014 Share Posted November 5, 2014 (edited) И въобще не става въпрос кой каква кола кара защото мога да ти дам доста примери за хора с "лъскави" коли дето живеят в панелки с родителите си и не могат да си обслужват кредитите. Разговора е за ресурса на автомобилите преди и сега! Точно за ресурса на автомобила говоря де. Затова давам пример с нова кола на 150К км, която ако логиката ви е вярна трябва скоро да сдаде богу дух. Да, цялата идея с икономическата част е ясна. Целта на производителите да започнат да печелят от поддръжка също е ясна. Но защо игнорирате факта, че технически проблеми винаги е имало и ще има? Та отворете някой от клубните форуми, Хонда, БМВ... и четете за проблеми със стари коли. Едит : Сори, не е нова, но е от този век. Edited November 5, 2014 by ARPAnet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат Ицо Posted November 5, 2014 Share Posted November 5, 2014 Всичките тези екстри ги имам в моята кола, която е проектирана 98-ма, макар и произведена преди 10 години вече стана. Дори и салона ми е от естествена кожа, а таблото ми не е на пипане пластмасово, но двигателя и скоростната кутия ми са с ресурс поне 600К км да не говорим, че не сменям съединители. По същия начин по който изглежда моето двигателче до моторчето на твоята Алфа Алфа досега не сън чул някой да продава ако няма проблем. Майтапа на страна но по идентичен начин изглежда примерно един двигател 1.7 бензин от 90-та година до същия с аналогична мощност 2010-та година. 1-вия още се движи без основен ремонт, втория вече тотално е за рециклиране. Да чета - 170К смяна на турбо, гори масло и т.н. Не знам дали си влизал в сервиз, но аз много разглобени двигатели съм виждал Двигателя на Алфа-та ти е модел от миналия век! Не е от сега модерните даунсайцнати супереко еднодневки Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ARPAnet Posted November 5, 2014 Share Posted November 5, 2014 159-ката е с JTDm 1,9 150bhp. А Алфа се продава когато излезне новата и по-красива такава .... чакаме Gulia Иначе даунсайзнати двигатели - още миналият век Хонда си правеха 1,6 атмосферен бензин със 160 коня Да, чета разни теории как новите малки бензинови двигатели ще имат супер малко живот, но това тепърва предстои да бъде проверено. Но същото се говореше когато започна да се вкарва повече електроника в автомобилите... Въобще всяка промяна и нова технология води до същите разговори. Разбира се всеки игнорира факта, че винаги има бебешки проблеми когато се имплементира нещо ново, и сравнява единствено със старите изчистени от към дефекти версии. Старите не горят масло ли ? Само новите ? Че Алфите например са популярни баш с това, и то онези старите, че нови почти няма ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат Ицо Posted November 5, 2014 Share Posted November 5, 2014 Ти нищо не разбираш, АРПАнет Не става въпрос за проверка, става въпрос за планиране! А 16 клапановите двигатели са проектирани да си горят по-малко масло 0.1/1000 км е нормално. Двигателя на Хонда не е даунсайцнат, а форсиран атмосферен. Благодарение на кадсистемите за проектиране е възможно да се правят вече такива двигатели, преди нямаше как да изчислят абсолютния минимум до който могат да паднат. И за последен път го пиша - ИКОНОМИЧЕСКИЯ ОТДЕЛ ПРОЕКТИРА ДВИГАТЕЛИТЕ, инженерите само ги чертаят в ХХХкада. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted November 5, 2014 Share Posted November 5, 2014 И пак отиваме в нумизматиката, далеч от чистата практичност. E анджък де. Има коли, които без значение от годините са за ценители - но там важи лафа за брадичката и гребенчето. Сравняваш несравними неща. Защо? Сравнявай Поло от 90-те с ново. Сравнявай Ес класа от 90-те с нова.... Ми защото не четеш. В случая не защитавам ничия теза защото ми се струва че и едните и другите говорите прекалено общо, но единия пинципно има предвид един клас коли, докато другите - съвсем различен. В случая исках да спомена, че някой бръмбъзък на 200,000км е за моргата, докато повечето лимузини ще изкарат още толкова поне. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат Ицо Posted November 5, 2014 Share Posted November 5, 2014 Лимузина Мерц Е класа с двигател 2.0 турбодизел например Същия го слагат и на Шкода Октавия комби и на А6... смехория е на 2 тона кола празна. Та дядо, заради теб пак се включих, но вече наистина приключвам със спора. Основната ми теза е, че който си купи нова кола не трябва да я кара повече от 2-3 години. После на пързалката. А другата теза е - не си купувайте кола на старо модел след 2012-та, а преди това с много наум. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ARPAnet Posted November 5, 2014 Share Posted November 5, 2014 Ти нищо не разбираш, АРПАнет Не става въпрос за проверка, става въпрос за планиране! А 16 клапановите двигатели са проектирани да си горят по-малко масло 0.1/1000 км е нормално. Двигателя на Хонда не е даунсайцнат, а форсиран атмосферен. Благодарение на кадсистемите за проектиране е възможно да се правят вече такива двигатели, преди нямаше как да изчислят абсолютния минимум до който могат да паднат. И за последен път го пиша - ИКОНОМИЧЕСКИЯ ОТДЕЛ ПРОЕКТИРА ДВИГАТЕЛИТЕ, инженерите само ги чертаят в ХХХкада. Литър на 10К км си е бая За съжаление никой не обявява официално колко КМ се очаква да живеят тези двигатели според техническото задание. Та единственият начин Ние да го разберем е като изчакаме и видим какво ще се случи Да, разбира се, че икономическият отдел решава много. Очакванията на клиента също са решаващи, а клиента иска кола пълна с екстри за по-малко пари и не го вълнува дали от колата му ще става нещо когато я продаде. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chistacha Posted November 5, 2014 Share Posted November 5, 2014 (edited) Чета ви тука и се забавлявам. Всички говорите за едно и също нещо, ама го приказвате от тотално различна гледна точка... Да изключим от коментирането чисто новите коли, щото няма смисъл. Спора се върти около кола, втора ръка, на до 5 години и кола, втора ръка, на 10 години. Видене, по-новата кола, в обищия случай, е с повечко екстри и повече системи за сигурност, факт. Но това далеч не прави по-старите - тотални гробници. В зависимост от грижите на предишния собственик, коя да е кола втора ръка, без значение от годинките, може да е като нова, може и да е тотален дарак, дай да си говорим истини. Твоята кола е гледана и поддържана както трябва, на Коста - също, моята, набор 2004 - също, та каква точно е разликата? Освен в годините и пробега? Всяка кола, която не е в гаранция е дарак, по твоята логика. Бих се съгласил с теб, ако гледахме само външния вид и набора от екстри на колите. Всичко останало - ш'ма извиняваш. Поддържаната кола си е поддържана кола. Ще те закара от точка А до точка Б и толкоз. Ако шофьорът е тотален олигофрен и прави простотии - да, колата с новите системи би му помогнала да не убие някой. Но в най-честия случай, никой от нас не тръгва да се състезава по улиците, а тръгва да си върши работа. Ако някой те изшие със 150 странично, каквато и да ти е колата, шансът за оцеляване е много, много малък. И пак остава факторът стареене, който няма как да спрем. Съответно идва момент, в който да ремонтираш даден автомобил така, че да е изряден, става невероятна цифромания и не си заслужава, за това и го пращаш на моргата и взимаш нов...втора ръка и историята се повтаря. ARPAnet - и с теб да си говорим истини. Коефициент на запас знаеш какво е, нали? Сещаш се, че сегашните супер-еко-миксери, които се предлагат, са с много нисък такъв коефициент? А и не само малките, а и доста от големите (блестящ пример е dCI двигателите на Рено, но това е друга тема). А коефициентът на запас пряко рефлектира върху цената на дадено нещо. Още повече, колкото повече екстри има една кола, толкова шансът да се развали нещо расте. Та от там идват нещата. Старите коли са с по-малко глезотии, с повечко коефициент на запас, съответно и малко по-надеждни, чисто като електроника и механика. Сложени на едно, поло 99-та и поло 2009, поддържани като хората и на едни и същи километри, старото ще е по-добре от към двигател, спрямо новото, гарантирам ти. Сам го каза - потребителят на НОВИ автомобили (подчертавам нарочно нови) иска кола с много екстри и глезотии на ниска цена. Винаги е било така, винаги и ще бъде. Но всяка екстра струва пари и за да намалиш цената почваш да икономисваш разни неща - материали, намаляш запаса на системите, за да можеш да предложиш повече екстри. Та дай да ги сравняваме - тогава и сега, чисто нови, една до друга. По-надеждната ще е по-старата, но по-новата ще има повече екстри - тук е разликата. А аз продължавам да се питам - след 5-10 години, кокошкарите, като мен, какви ли щайги ще караме с тея курници с по 150к км ресурс... Edited November 5, 2014 by chistacha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
downsoft Posted November 5, 2014 Share Posted November 5, 2014 Дойде време за едно любимо клипче. https://www.youtube.com/watch?v=Agr89PUwdsM Такъв е живота. И на мен ми харесва старата Нокия 6310, ама сега съм със смартфон, защото на нея освен да приказвам, друго не може, а тук мога снимам нещо, ако потрябва, мога да си видя пощата в движение, мога да пусна клипче на децата пред лекарския кабинет, за да не избягат и т.н. Та с колите е горе-долу така, колкото и да са здрави старите, изтича им и на тях времето и ще караме каквото предлага пазара. Ето, че и тук има разграничение Дачия, Шевролет, Кия от една страна и Шкода от друга, все бюджетни автомобили на големи концерни, но за едните не се чува добро, а за другите има хубави отзиви. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chistacha Posted November 5, 2014 Share Posted November 5, 2014 И на мен ми харесва старата Нокия 6310, ама сега съм със смартфон, защото на нея освен да приказвам, друго не може, а тук мога снимам нещо, ако потрябва, мога да си видя пощата в движение, мога да пусна клипче на децата пред лекарския кабинет, за да не избягат и т.н. Та с колите е горе-долу така, колкото и да са здрави старите, изтича им и на тях времето и ще караме каквото предлага пазара. Именно Но това не прави твоята нокия 6310 - тотален дарак, а просто - морално остаряла. Разликата е, че можеш много по-лесно да си позволиш нов телефон, отколкото нова кола. Но дори и с телефоните - нокията е създадена за разговори и с това, най-вероятно ще се справи много по-добре от смартфона ти, въпреки, че е моралн остаряла. И не, не отправям призиви да се ползва стара техника, щото е най-великата. Просто излагам факти. Иначе и аз предпочитам смартфон, нова кола, нов телевизор, нова къща и всичко да ми е ново, ама не се чувствам много стабилен Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ARPAnet Posted November 5, 2014 Share Posted November 5, 2014 Чета ви тука и се забавлявам. Всички говорите за едно и също нещо, ама го приказвате от тотално различна гледна точка... Да изключим от коментирането чисто новите коли, щото няма смисъл. Спора се върти около кола, втора ръка, на до 5 години и кола, втора ръка, на 10 години. ...... Съгласен съм като цяло. Но нека не се заблуждаваме, че преди са си проектирали колите да бъдат вечни. Също са се водили от финансовата страна на нещата. В момента е лесно защото от едната страна имаме доказано работещите стари, и новите над които стои питанка. Въпроса е, че и в двата периода има и лоши и хубави серии. Да, тенденцията е към намаляне на цените, към печелене основно от сервизна поддръжка вместо от директни продажби. Но това не означава автоматично, че си проектират колите да карат по 100К км. Нещото което ме дразни е това залитане, че старото винаги е по-добро. И това се повтаря всеки път когато излезе нещо ново. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chistacha Posted November 5, 2014 Share Posted November 5, 2014 Тука влизаме малко офтопик... По-принцип съм далеч съм от тази мисъл, че старото е по-добро. Ако е толкова добро, защо ни е ново? По-скоро започвам да си мисля, че производителите просто прекаляват с това "Планирано остаряване". Простичък факт - първият ми смартфон, HTC Desire/Bravo, на цена 400 лева, умря ТОТАЛНО за 3 години. Първият ми обикновен GSM, Sony-Ericsson t610i, на цена 200лева - бях 8-ми клас, когато си го купих (смятай ги 12-13 години), все още е жив и работи, а на всичкото отгоре, от 2-3 години баща ми го ползва за служебен и говори нон-стоп с него. Само му е сменяна батерията, нищо друго... Това ме дразни мен... А при автомобилите е същата история. Просто е дразнещо. Не, че старото е по-добро... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ARPAnet Posted November 5, 2014 Share Posted November 5, 2014 Тука влизаме малко офтопик... По-принцип съм далеч съм от тази мисъл, че старото е по-добро. Ако е толкова добро, защо ни е ново? По-скоро започвам да си мисля, че производителите просто прекаляват с това "Планирано остаряване". Простичък факт - първият ми смартфон, HTC Desire/Bravo, на цена 400 лева, умря ТОТАЛНО за 3 години. Първият ми обикновен GSM, Sony-Ericsson t610i, на цена 200лева - бях 8-ми клас, когато си го купих (смятай ги 12-13 години), все още е жив и работи, а на всичкото отгоре, от 2-3 години баща ми го ползва за служебен и говори нон-стоп с него. Само му е сменяна батерията, нищо друго... Това ме дразни мен... А при автомобилите е същата история. Просто е дразнещо. Не, че старото е по-добро... Всъщност с телефоните винаги съм бил късметлия a и родителите ми. Не мисля, че сме имали дефектирал телефон вкъщи. Хихи, аз имах t630, най-вероятно все още стои в някоя кутия у нас. Иначе и Т200 имах и все още работи, майка до скоро си го държеше като будилник, някъде би трябвало да се търкаля и Sony CMD J5, все антики и все работещи телефончета Но да, офтопик си е Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.