бат Ицо Posted November 3, 2014 Share Posted November 3, 2014 Една кола е нова 1-вата година, втората вече си търси 2-рия собственик. Дали си и 1-вия или 3-тия като стане на 5 години е все тая Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted November 3, 2014 Share Posted November 3, 2014 ТОТАЛНИ глупости, Христо... Тия неща са толкова субективни, че има 150000 варианта... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted November 3, 2014 Share Posted November 3, 2014 Там работата че глупостите ги говориш ти. Една кола не се плаши от годините, плаши се от неподдържане което в комбинация с надскачането е често явление по нашите ширини..... +1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted November 4, 2014 Share Posted November 4, 2014 Тя от годините не се плаши толкова, но виж километрите еб***т мамата на всичко. И колкото по-голяма част от тези километри са изминати в нашенските градове толкова по-зле е положението. Разликата между 5 годишна кола, на която ти си първия собственик и 5 годишна на която си трети е, че нито си наясно как е поддържана, нито как е карана, нито дали изобщо е на толкова километри за колкото ти я рекламират. Евентуално ако е buyback от лизинг и е на под 3 години и я купуваш от официалния представител на марката имаш някаква сигурност, че всичко е точно. Оттам насетне не е ясно на какъв мундар попадаш. Ей аз примерно моята нито я карам много, държа я основно в гаражи и си я поддържам както трябва, но малкия успя да ми надере една част от таблото като си размяткаше краката единия ден докато седеше в майка си... на бензиностанцията... едни хубави джазги направи. Нищо фатално нито пък ме дразни (учудващо) ама нали ... Говорим че не е задължително всяка кола над 5-6-10г да е гробница. То доста коли над 12 години не са гробници ама малка част от тях се продават. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат Ицо Posted November 4, 2014 Share Posted November 4, 2014 ТОТАЛНИ глупости, Христо... Тия неща са толкова субективни, че има 150000 варианта... Пет човека ти разправяме, че ти ги говориш глупостите ама.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted November 4, 2014 Share Posted November 4, 2014 Да ми говориш, че една кола след 1 година вече не е нова няма как да не го нарека глупост, пък ти каквото щеш разправяй. Между другото моята е на 10+ и е много по-добре от болшинството коли на половината на тия години, защото е пазена. За колата на Ники съм сигурен, че важи същото дори с по-голяма сила. Но това са редки случаи. От друга страна в сервиза на Шкода съм виждал кола за смяна на двигател след първите 6000 км. Както и кола с тотално изгоряла ел инсталация на няма и 2 години, поради намеса на "майстори" (ремонт над 10000 лева). Така че всичко в тая зона е абсолютно субективно и отново ще повторя, че това, което каза е глупост. Броят собственици също е много важен, тъй като никой не знае какво и как е правено от предишните. И дали изобщо са правили нещо навреме. Та съответният автомобил като премине 5 години и става рисков фактор (хич да не споменавам колко удавени дараци са продадени тук, вкл. на по 2-3 години въраст). От огромно значение е и къде и как се кара автомобила, в каква среда и с какво гориво. Общо взето една камара параметри, които ясно показват, че поставянето на общ знаменател е .... да го наречем грешка. А с децата няма какво да се спори, защото няма смисъл. Оставяш ги да пораснат и сами да си осъзнаят приказките. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат Ицо Posted November 4, 2014 Share Posted November 4, 2014 Ще те чакам тогава да пораснеш Ей за такива олигофрени си говорихме http://www.blitz.bg/news/article/300617 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted November 4, 2014 Share Posted November 4, 2014 (edited) Да ми говориш, че една кола след 1 година вече не е нова няма как да не го нарека глупост, пък ти каквото щеш разправяй. Тук Ицо е напълно прав. Новата кола изкараш ли я от салона с номерата и още същия ден да я продаваш, вече е втора ръка! Също вече се е обезценила и едно поне 20 %. Всеки един дето дойде да я купува, ще каже за къф да я зема от теб на тая цена, като ще я взема от дилъра...От тая гледа точка най-големия губещ е и тоя дето я е купил чисто нова. П.П. Моделите преди 2000 не се плашеха от каране, стига да са подържани. Дори и на 300 000+ км. да са и на сумати години. Тея коли са правени от инженери, сега са правени от счетоводители. Даденото нещо е правено за Х километра, на Х+1 да си в сервиза и да си им абонат. Edited November 4, 2014 by jozo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted November 4, 2014 Share Posted November 4, 2014 Тук Ицо е напълно прав. Новата кола изкараш ли я от салона с номерата и още същия ден да я продаваш, вече е втора ръка! Също вече се е обезценила и едно поне 20 %. Абсолютно никой не говори за пари тука. Става въпрос за състояние и поддръжка. Ако ще си играем на развален телефон, няма смисъл да коментираме. А това другото е такава глупост, тип "бай Мунчо професора пред блока", че няма накъде повече... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zlobil Posted November 4, 2014 Share Posted November 4, 2014 Видене когато 4ма човека ти казват че говориш глупости може би ще е добре да се замислиш дали ти не говориш глупости от типа "професора пред блока" ...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат Ицо Posted November 4, 2014 Share Posted November 4, 2014 Като стана въпрос за бай Мунчо - познавам един такъв дето е купил от един друг такъв чисто нов Москвич 403 на 50 години е сигурно Москауа, на малко повече от 1000 км и се държи в гараж, като се лъска всеки месец. Това което го казах за двете години - имах предвид, че не си бай Мунчо с Москауа, а си и навъртял поне 100 000 км, като във всяка нормална европейска държава, където хората си купуват коли за да ги карат. Та нова ли е тази кола на 100К дето ресурса им вече е 200К Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ARPAnet Posted November 4, 2014 Share Posted November 4, 2014 Че тя до към 100 000 си е в гаранция дори, което са 3-5 години каране (семейна кола, а не служебна) Там някъде изтича лизинга, продава се и се купува следващата От друга страна, дори аз не бих карал 10 години една и съща кола, но вероятно това е от възрастта Ако трябва да гледаме по европейски на ситуацията - това е същото като да си сменям телефона веднъж на 10 години Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted November 4, 2014 Share Posted November 4, 2014 Видене когато 4ма човека ти казват че говориш глупости може би ще е добре да се замислиш дали ти не говориш глупости от типа "професора пред блока" ...... Да ама аз ги познавам тия 4 човека, та затова неколкократно казвам, че няма смисъл да продължаваме. Карайте 20 годишни дараци и по цял ден ги поддържайте. Глупаците ще се стараем да караме максимално млади коли според джоба си, тъй като имаме работа, семейства, деца и някак не остава време да си рисуваме халогените с маркер, примерно. И колите ни трябват да работят за нас, а не ние за тях. Изобщо ти казах няма какво да подхващам, ще пораснете с Коста, ще разберете сами. ================================================ Христо, аз имам един 407, запазен като нов... Не знам колко години вече стои в гараж... Разни хора твърдят, че на запад давали много пари за такива коли... Но да не бъркаме нумизматиката с автомобилизма. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zlobil Posted November 4, 2014 Share Posted November 4, 2014 (edited) това е същото като да си сменям телефона веднъж на 10 години баш същото е..... Има маса примери на коли 2012"-13" които дори до навъртането на 100К хвърлят двигатели и не говорим за Опел/Форд..... пълен е нета с примерни като почнеш от X6 минеш през S класа и свършиш на S8..... Въпреки това никой не успорва това че новата кола си е най-добре..... Говорим за определенията на Раптор как кола над 10 години автоматично не става, което е..........меко казано глупаво изказване Да ама аз ги познавам тия 4 човека, та затова неколкократно казвам, че няма смисъл да продължаваме. Карайте 20 годишни дараци и по цял ден ги поддържайте. Глупаците ще се стараем да караме максимално млади коли според джоба си, тъй като имаме работа, семейства, деца и някак не остава време да си рисуваме халогените с маркер, примерно. И колите ни трябват да работят за нас, а не ние за тях. Изобщо ти казах няма какво да подхващам, ще пораснете с Коста, ще разберете сами. ================================================ Христо, аз имам един 407, запазен като нов... Не знам колко години вече стои в гараж... Разни хора твърдят, че на запад давали много пари за такива коли... Но да не бъркаме нумизматиката с автомобилизма. 1. Не карам 20 годишна кола, ако има значение личната ми кола е 2008" 2. Не вися под колата - има си сервизи за тая работа, общо взето с последните 2 коли почти не съм ги "поддържал" понеже не са имали кой знае какви проблеми 3. Твоята шкода също не е първа младост та айде стига с тия "нови" коли.... на по 10 години.....била е нова преди преди 5-6 години в момента си е барака, по твоите определения разбира се.... Edited November 4, 2014 by zlobil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted November 4, 2014 Share Posted November 4, 2014 Говорим за определенията на Раптор как кола над 10 години автоматично не става, което е..........меко казано глупаво изказване Кола над 10 години вече е СТАРА КОЛА - колко става, един Господ знае, ако не е била твоя лична от магазина като моята, на Ники, на Иван и т.н.. Не знам точно колко глупаво е да се твърди обратното. Кола на 20 години вече е дарак. Това казах аз. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zlobil Posted November 4, 2014 Share Posted November 4, 2014 (edited) Т.е. ти като си си взел колата нова от магазина и си я карал 10 години не е дарак а ние които сме си взели кола на 5-6-10 години е дарак...... Edited November 4, 2014 by zlobil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted November 4, 2014 Share Posted November 4, 2014 Разбира се. Аз много добре знам как съм я карал и поддържал - ти знаеш ли кой ти е опърдявал седалката 10 години и как се е грижил за колата и готов ли си да поемеш такъв риск (освен ако нямаш пари за повече)? Дерзай, щом ти се занимава - нам туда не надо. Лично аз 10 годишна кола, да не говоря изобщо за повече, бих купил примерно на баба ми. На себе си няма как да стане. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zlobil Posted November 4, 2014 Share Posted November 4, 2014 Ние сме още млади меринджеи и няАме пари за нови коли.....та затва караме стари.....пък ти се тупай в гърдите как преди 10 години си изкарал нова Шкода от магазина и колко е запазена макар и на 10 години. Мисленето ти относно коли е много много сбъркано..... да не говорим колко е спорно дали колата ти която е търкаляна 10 години по БГ пътища с БГ горива е в по-добро състояние от колата ми карана в Германия, това какво си правил и какво не е все тая, освен ако не си нострадамус да предположиш кога точно някой от датчиците примерно ще замине. Нали не мислиш че ние сиромасите като караме коли на 5+ години незнаем как се поддържа кола ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted November 4, 2014 Share Posted November 4, 2014 Не помня да съм се тупал някъде за нещо. Нито пък ти си от сиромасите. Не съм си сменил колата, защото нямам никакви проблеми с нея и е напълно запазена. Странични мнения по тоя въпрос мен не ме касаят. В момента всички пари вървят в инвестиции, които имат за цел възвръщаемост и далеч не съм толкова тъп да ида да харча за кола, при положение, че моята е все още отлична. Въпреки че при тия цени така се изкушавам, че съм спрял да гледам обявите. Много съм далече от безмозъчните керкенези, които си купуват Туарег/Кайен/ Кю7/ Х5 и после не могат да му сменят гумите, камо ли нещо по-сериозно. Колата ти от Германия ако е на 10 години може да е в отлично състояние (подобно на моята), но може и да е тръгнала по нанадолнището. Това никой не може да го знае. И за трети път ти казвам - щом ти се занимава с поддръжка на кола - занимавай се колкото искаш. Не мен за тия години освен смяна на консумативи и един ремонт на турбо, друго не ми се е налагало без намеса на външни фактори. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zlobil Posted November 4, 2014 Share Posted November 4, 2014 При всеки удобен момент казваш как си я взел новата шкода от магазина....нова е била преди 10 години, тогава си карал нова кола, в момента точно по твоите думи караш 10 годишна барака. Това се опитвам да ти обясня, че категоризацията която правиш е абсурдна и ти също влизаш в нея. Както и да е...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted November 4, 2014 Share Posted November 4, 2014 Васко, ти или не разбираш грам какво пиша, или умишлено не искаш да разбереш. Още в първия пост от тая тирада казах, че моята кола е СТАРА. Върни се и чети. Не ми карай през ред през три. И пак ще го кажа - СТАРА е вече моята кола, защото подмина 10 години. НО пак ще кажа, че е в по-добро състояние от повечето 5 годишни, защото я пазя и не карам твърде много - няма и 170000 за тия вече близо 11 години. Питай Иван Вектрата му на колко е, бидейки с няколко години по-млада от моята Шкода. Кола на 20 (ДВАДЕСЕТ) години е вече барака, дарак или каквото там ти хареса, пък ти си я поддържай по цял ден както ти казах. Напълно логична категоризация и не виждам какво не ти е ясно в нея. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted November 4, 2014 Share Posted November 4, 2014 (edited) Дам... дарак ала-бала.... И кво разбрахме в крайна сметка? Че всяка кола, извън гаранция (а някои и по време) са дараци нали? От мен +1. Ако си говорим по принцип за Бг. Иначе за конкретни коли... Кой кво имал и най кой кви му били седалките... Ладажийкси лафове. ________________ Тва горното сериозни подчертавам, че за бг си важи. Тук хората имат някакво странно мислене, че да си сменяш маслото и филтрите е ебати голямата грижа за колата с тва се изчерпва всичко. А да не говорим на какви интервали сменят и с какви консумативи. Edited November 4, 2014 by host Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kotora Posted November 4, 2014 Share Posted November 4, 2014 ма 10 годипни Акорди кви цени държат не е истина 12-15к е да фък. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vkirov Posted November 4, 2014 Share Posted November 4, 2014 Мауеее, то инвеститори, нови шкоди на 10 години, чудо е станало в Булфорума. Все Уолстрийт се е преселил тука. Как съм изтървал сеира. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted November 5, 2014 Share Posted November 5, 2014 Наскоро си говорих с Галя за колата. Мегана го купих 2008 година декември(производство е 98-ма), карам го и до момента всеки божи ден. Един път отказа да запали от воле февруари 2012-та година, когато на таблото ми пишеше -27 градуса (да МИНУС 27 градуса). Просто акумулатора не иска първия път да врътне, на втория опит си запали от раз. Карал съм я и по къра и по аслфалт, въртях обиколки на Калояново и където ми е трябвало. На път никога не ме е оставяла, обиколихме България с нея няколко пъти. Да не говоря за прословутата "слаба ходова част" на Рено, дето все още съм с накрайници, тампони и т.н. с които я купих. До ден днешен са здрави и не са мръднали, някой ако не вярва слага пари на капака и отиваме в посочен от него сервиз. От тая гледна точка, хич не ми пука кой е пърдял в колата преди мен, на мен дертове не ми е създавала при все, че я взех на 10 години и я е карал италианец, който не е обичал много да сменя масло..... Както казва Злобила примерите с новите коли и сменени мотори и т.н. не са 1 и 2 и не са само на таксиджийски Шевролети. Очевидно Виден, не е виждал съвременен мотор в разглобено състояние, където биелки, буталца и т.н. е изтънено да минимум. Тъй, че много добре знам какво приказвам за новите автомобили. Много е по-добре колата да е по-нова, просто сега така са направени та да се трошат за да я смениш, иначе като Виден ще си я караш 10 години и няма да имаш интерес да я сменяш. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.