Jump to content
BulForum.com

Обща дискусия на тема автомобили


netrootbg

Recommended Posts

  • Replies 11.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Демпферен е. Ако става въпрос за износване, смятам, че щом се проявява толкова рядко проблема, явно е в начален стадий.

Имало и някаква помпа преди това. Лагерна помпа или нещо от сорта.

Проблема може ли да е в нея? Възможно ли е просто нещо да се е разхлабило и да не притиска както трябва от време на време?
Като цяло, решението само смяна ли е, че притискателния диск в ebay е 300 паунда...

Link to comment
Share on other sites

Възможно ли е просто нещо да се е разхлабило и да не притиска както трябва от време на време?

Като цяло, решението само смяна ли е, че притискателния диск в ebay е 300 паунда...

 

Обикновено нищо не се разхлабва, изтърква се...и остави, че е 300 паунда, ремонтът да видиш колко е... ;)

Link to comment
Share on other sites

Ами ще видя дали продължава да го прави и ще я карам на майстор да гледа какви са щетите.

Много интересно как пък се появи проблема след като я карах на един друг преди един месец да ми сменя тампоните. Като се качих да си я откарвам, съединителя беше по-твърд от нормалното.

Link to comment
Share on other sites

Всъщност, дори и сам може да си я диагностицираш. Направи 3-4 резки тръгвания от място или пък на някой по-голям баир включи на по-висока предавка и подай по-агресивно газ - ако дискът е тръгнал, със сигурност ще си проличи.

Link to comment
Share on other sites

Ангеле, няма как да ти сменят тампоните и да ти повредят съединителя, освен ако не са ходили на рали в промеждутъка. Между другото този проблем не е съвсем задължително да бъде предизвикан от съединителя, въпреки че той е основният заподозрян. Правиш една задължителна диагностика, установяваш проблема и след това ще търсиш в интернет кое колко струва.  

 

ЕДИТ: Отиващият си съединител се характеризира с вибрации на волана. 

Link to comment
Share on other sites

Всъщност, дори и сам може да си я диагностицираш. Направи 3-4 резки тръгвания от място или пък на някой по-голям баир включи на по-висока предавка и подай по-агресивно газ - ако дискът е тръгнал, със сигурност ще си проличи.

Ще ги пробвам резките тръгвания следващия път като се кача. Трябва да изпусне и да вдигне обороти без да има ефект на скоростта ли?

 

Ангеле, няма как да ти сменят тампоните и да ти повредят съединителя, освен ако не са ходили на рали в промеждутъка. Между другото този проблем не е съвсем задължително да бъде предизвикан от съединителя, въпреки че той е основният заподозрян. Правиш една задължителна диагностика, установяваш проблема и след това ще търсиш в интернет кое колко струва.  

 

ЕДИТ: Отиващият си съединител се характеризира с вибрации на волана. 

 

Идеята ми е да не си е взел по-нова част и да ми е сложил по-стара.

 

Необичайни вибрации във волана усетих, но слаби и само на определени участъци от магистралата към София. При положение, че на тази кола усещам и най-малката неравност по пътя във волана, реших, че не е нещо ненормално. При по-ниска скорост не се усеща нищо. Само като отиде към 140-150.

Link to comment
Share on other sites

Аньо, само се филмираш. Тампоните няма как да ти повлияят на износването на съединителя. Нема шанс. Карай си спокойно, съединител е :) Има още живот в него, но имай едно на ум, че след около 15-20к км ще трябва да го смениш, тъй като ще се усеща проблем и при нормално потегляне, освен при ускорение.

 

Препоръчва се, освен стандартните феродов, притискателен и лагер, да смениш и двумасовия маховик. 

 

Колкото до това с волана дето тресял - тя цялата кола се тресе при заминал съединител, ти за волана си се хванал... Тресенето му може да има поне още 100 причини, освен заминал съединител, включително и просто небалансирана гума, та не го филмирай допълнително. 

Edited by chistacha
Link to comment
Share on other sites

Аньо, само се филмираш. Тампоните няма как да ти повлияят на износването на съединителя. Нема шанс. Карай си спокойно, съединител е :) Има още живот в него, но имай едно на ум, че след около 15-20к км ще трябва да го смениш, тъй като ще се усеща проблем и при нормално потегляне, освен при ускорение.

 

Препоръчва се, освен стандартните феродов, притискателен и лагер, да смениш и двумасовия маховик. 

 

Колкото до това с волана дето тресял - тя цялата кола се тресе при заминал съединител, ти за волана си се хванал... Тресенето му може да има поне още 100 причини, освен заминал съединител, включително и просто небалансирана гума, та не го филмирай допълнително. 

Никакво намерение нямам да я чакам 15 - 20к километра ако има проблем. Ще ѝ дам ряз следващия път като се кача и ако се издъни пак, карам я на сервиз да я погледнат, купувам частите, които имат нужда от смяна и я оправям.

 

Той съединителя си беше твърд още като я купих.

Link to comment
Share on other sites

  

 

ЕДИТ: Отиващият си съединител се характеризира с вибрации на волана. 

 

Ммм, не е задължително, ама никак. На старата ми кола, на която смених 2 съединителя, докато беше при мен, първият път така го бях износил, че нитовете на феродовия си бяха направили канали 2-3мм в огледалния. Нито вибрации, нито нищо, стандартното приплъзване и леко втвърдяване, което след като вече един мост изкачваше трудно, нямаше как да не сменя  :grin:

 

А това да я закараш за тампони, а някой да си играе да сваля скоростна кутия, директно си го избий от главата. Искам да видя някой майстор, който за да ти свали диска, си играе да отцепва скоросна кутия и т.н.

Просто му е дошло времето и това е.

На повечето модели, може да сложиш стандартен маховик, но с Алфите никак не съм запознат и не мога да кажа. Примерно на Пежата, които са с демпфери, слагат обикновен маховик и си решават проблема с този консуматив.

Edited by Lucky Luciano
Link to comment
Share on other sites

Никакво намерение нямам да я чакам 15 - 20к километра ако има проблем. Ще ѝ дам ряз следващия път като се кача и ако се издъни пак, карам я на сервиз да я погледнат, купувам частите, които имат нужда от смяна и я оправям.

 

Той съединителя си беше твърд още като я купих.

 

Добре де, парите са си твои. Казвам ти, че не е наложително на момента да го смениш, защото ще ти излезе към 1500лв цялата операция, ако не и повече. Щом го забелязваш само при рязко ускорение при висока скорост, значи че е тръгнал да си ходи, а не, че вече си е заминал.

 

Приеми го като автомобилна гума, която има 2мм до ограничител - има хляб в нея, не е за изхвърляне още, но знаеш, че след някой и друг месец трябва да я смениш.

Edited by chistacha
Link to comment
Share on other sites

Никой не го филмира, освен той самият.  :grin:

 

Съединител се тества и на бордюр, ама там се иска повече скил... :laughing:

 

Така или иначе шансът да изпатка без сериозни и дълги предупреждения е минимален, та няма за какво да се стресира отрано. Но пък такъв ремонт си е голям шамар, както и да го гледаме... Съединителят се сменя комплект безусловно. И когато нещата са серозни не бива да се рискува, защото ако се окъснее, може да и да хвърли колата. 

Link to comment
Share on other sites

@chistacha: Да, разбирам те. Но не искам да отлагам с 1 година някакъв ремонт, който така или иначе ще дойде, а може да направи и по-големи щети ако не се направи.

Edited by w00x
Link to comment
Share on other sites

@chistacha: Да, разбирам те. Но не искам да отлагам с 1 година някакъв ремонт, който така или иначе ще дойде, а може да направи и по-големи щети ако не се направи.

 

Големи щети - едва ли. Единственото, което искам да ти кажа е, че не е необходимо да стане утре :) Не се опитвам да ти обяснявам, че ще караш до живот така, не ме разбрай грешно ;)

Link to comment
Share on other sites

Видене ниска му е колата за бордюр :D Мен ме дразни,че моя отделя някъде малко след средата,но е с 2 помпи и не може да се регулира.Регулира се само хода на педала.Иначе са сменени всички течности и се натиска много лесно :P А скоростите с 1 пръстче си ги включвам :)

Link to comment
Share on other sites

Големи щети - едва ли. Единственото, което искам да ти кажа е, че не е необходимо да стане утре :) Не се опитвам да ти обяснявам, че ще караш до живот така, не ме разбрай грешно ;)

 

ТОТАЛНА щета може да направи, да не дава Бог да му се случи. Но туй е вече на финалната права. Ангеле, не е нужно да се хвърляш да сменяш съединителя, особено без да си сигурен дали му има нещо. За тая работа си има сервизи, майстори, техника - те ще ти кажат какво има, чак тогава ще тръгнеш да мислиш за решение. Иначе принципно ако имаш пари за разхвърляне - сменяй съединител. Около бон и половина може да ти легне, че и нагоре. 

 

Видене ниска му е колата за бордюр :D Мен ме дразни,че моя отделя някъде малко след средата,но е с 2 помпи и не може да се регулира.Регулира се само хода на педала.Иначе са сменени всички течности и се натиска много лесно :P А скоростите с 1 пръстче си ги включвам :)

 

Николчо бре, нерде съединител, нерде скоростна кутия? Викай ура, че си читав и това е...  :laughing:

Link to comment
Share on other sites

При износени демпфери (независимо дали те са на маховика или на феродовия диск, говоря в общия случай , не конкретно за модела) , се усеща претрисане при потегляне на 1-ва (особено при студено време и при незагрял двигател). Причината е че , когато пружинките(демпферите) са износени , не могат да оберат надежно вибрациите от двигателя , които са най -осезаеми при потегляне от 1-ва скорост. Това е първия признак за проблеми с демпфери.

Следващия симптом за проблеми със съедител е "боксуването/приплъзването" при рязко потегляне и/или опит за въртене на гуми. Най-често причината е в износен феродов диск , при което диска приплъзва по повърхността на маховика и няма добро сцепление. При боксуване на съединителя обикновено се чува едно специфично "притропване" , което е именно от кратките моменти на загуба и наличие на сцепление м/у двата диска. Характерен признак за износен съединител е че при нарастване на оборотите от двигателя , няма пропорционално ускорение ... Тоест оборотите се вдигат , но колата не върви , а само си "бучи" ...

Както виждаш, при правилна диагностика може да се разминеш с по-голямата цифра. Затова аз лично препоръчвам най-малкото да е диагностицираш и тогава да сменяш. Да, определно може да искараш и още 50К но аз не го препоръчвам. 

Т.е. ще се разминеш със смяна на притискателен диск и феродов, или със смяна на демферен маховик, притискател и феродов диск.

Link to comment
Share on other sites

Някаква идея от къде мога да си купя предни прахоуловители за амортисьорите,че отдясно е отишъл и в Пловдив нямало от къде да се купят за моята щайга :( 

Колата е honda hr-v 99та година.

Link to comment
Share on other sites

А ако искаш да ти е мирна главата - сменяй всичко, а не прави като мен - само феродов и притискател и след 30к км, демпферния даваше вече яко фира...ама вървеше :lol:

 

Ма то на консервна кутия за 200 лева и нов съединител и беше много, ама нейсе... :lol:

 

А аз честно и почтено си заявявам, че не съм чул някой да си е хвърлил колата заради скапан съединител. Спрете да го филмирате Аньо, щото ще вземе и нова скоростна кутия с останалата карантия :D Аньо, карай си спокойно, мини през някой майстор да ти каже че е съединител и продължи да си караш спокойно, докато се видиш с пари да го смениш.

Edited by chistacha
Link to comment
Share on other sites

Абе имаше един образ с едно CR-V му паднали 1-2 нита от феродния диск та си караше така,но имаше малко проблеми като загрее колата не иска да включва.Оставя я 10-15 мин. и се оправя :D За всеки случай си смени всичко след това ;) 

Link to comment
Share on other sites

Както виждаш, при правилна диагностика може да се разминеш с по-голямата цифра. Затова аз лично препоръчвам най-малкото да е диагностицираш и тогава да сменяш. Да, определно може да искараш и още 50К но аз не го препоръчвам. 

Т.е. ще се разминеш със смяна на притискателен диск и феродов, или със смяна на демферен маховик, притискател и феродов диск.

 

Ами не знам дали ще мога да си я диагностицирам сам.... Приплъзването със сигурност го забелязах. Следващия път ще я напъна от спряла до 3-4 скорост на обороти преди червено и ще видя какво ще стане. Ама ще трябва да позагрее преди това, че да не сменям и турбо заедно със съединителя.. :)

 

А ако искаш да ти е мирна главата - сменяй всичко, а не прави като мен - само феродов и притискател и след 30к км, демпферния даваше вече яко фира...ама вървеше :lol:

 

Ма то на консервна кутия за 200 лева и нов съединител и беше много, ама нейсе... :lol:

 

А аз честно и почтено си заявявам, че не съм чул някой да си е хвърлил колата заради скапан съединител. Спрете да го филмирате Аньо, щото ще вземе и нова скоростна кутия с останалата карантия :D Аньо, карай си спокойно, мини през някой майстор да ти каже че е съединител и продължи да си караш спокойно, докато се видиш с пари да го смениш.

Ще мина да я видят, пък дано се размина само със съединител и да си спестя 960лв за демпферния диск.

Link to comment
Share on other sites

А ако искаш да ти е мирна главата - сменяй всичко, а не прави като мен - само феродов и притискател и след 30к км, демпферния даваше вече яко фира...ама вървеше :lol:

 

Ма то на консервна кутия за 200 лева и нов съединител и беше много, ама нейсе... :lol:

 

А аз честно и почтено си заявявам, че не съм чул някой да си е хвърлил колата заради скапан съединител. Спрете да го филмирате Аньо, щото ще вземе и нова скоростна кутия с останалата карантия :D Аньо, карай си спокойно, мини през някой майстор да ти каже че е съединител и продължи да си караш спокойно, докато се видиш с пари да го смениш.

 

Някак си споменах вече, че тоя тип съединители се сменят комплект. В смисъл ако не си мераклия два пъти да го платиш. Който иска да си играе със съдбата - то си е нгова заигравка. Ако намери и механик с всичкия си да му позволи подобно нещо. 

 

Каквото и да заявяваш, съществува вероятност да потроши и блокира целия двигател, когато му дойде времето на съединителя. Говорим ако чака докрай и изпатка в движение. Сега може да хвърлим боб какви са шансовете, но ако аз лично съм собственик на колата, не бих си правил подобни експерименти. 

 

Ангеле, турбото няма нищо общо със съединителя. Ако те притеснява да натискаш - играй си върху препятствие (примерно бордюр) с тръгване на втора или трета. Но там не мога да ти обясня писмено какво трябва да усетиш. Също както не мога да ти опиша и приплъзването какво точно представлява. Не забравяй, че все пак и прекъсвач имаш. И при рънчене най-много да го продухаш турбото, което пък се оказва, че е полезно в наши условия. 

Link to comment
Share on other sites

Ангеле,

пружините на DMF(Dual Mass Flywheel) се износват много преди да изтъркаш феродовият диск. Има шанс да е сменян няколко пъти маховика без да се сменя феродовият диск. Много е глупаво ако са го направили. В никакъв случай не слагай солиден маховик. Не случайно е сложен точно този тип. Всичко е изчислено и предвидено в колата да е с такъв.

Link to comment
Share on other sites

Както ти казаха, ако ще правиш тая операция се сменя всичко комплект, демпфер, притискателен диск, основен диск, лагер помпа ако е такава. Даже според мен и семеринг на колянов вал, че скоро го ядох всичко от тея сменено и след 2000 3000 км. текна от там масло..... Изпуснеш ли някой от горните почти винаги си гарантираш ново сваляне на кутията в бъдещето като това може да е след месец може и след години. Това са допълнителни пари, които можеш да изхарчиш по барове вместо да ги даваш на майстора за ново сваляне на кутия.

 

Иначе с бурдюра добре ама да не е много висок, че тогава може и броня да му трябва или картер нов. :D При мен едно време го тестваше един с дръпната ръчна, включи 4-та в същото време държеше спираката, с глезена натискаше газта и се опитваше да тръгне. Е моята кола загасна, при боксуващ съединител трябва да се изфорсира без да гасне. Лошото е така, че ако е тръгнал някой тампон на мотора може да се доскъса, ама той така или иначе ще му е дошъл реда.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...