Jump to content
BulForum.com

Обща дискусия на тема автомобили


netrootbg

Recommended Posts

Абе могат да се прегреят,ако караш спортно примерно на дракон,но със спускане единственият начин да ги прегрееш е ако не си включил на скорост,но това вече е малоумно :D

Ти на скорост може да включиш и на 4-та, и на 5-та. Въпроса е да включиш на правилната.

Аз не разбрах Виден защо ми се пенеше, при положение, че очевидно съм прав.

На всичкото отгоре, после 4 човека потвърдиха това, което съм казал, но никой не каза нищо на Виден.

Освен това, 2-ма се изказаха, че то това едва ли не се подразбирало. Ми не. Щом е зададен въпрос, значи не се подразбира.

 

Не съм чувал Пешо да има пророческо способности, но ако е така, нека да ми пише на лично, че имам няколко въпроса, а аз ще се извиня тук публично, че съм го подценил.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 11.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

 

Извинявайте, но я тук някой (ако изобщо има такъв) да се похвали как точно си е ПРЕгрял спирачките. Да опише как е станало, загубил ли е спирачната им сила, бил ли е застрашен при спускането и изобщо има ли повреда на системата. Лично аз за такъв случай НЕ съм чувал, освен при блокирало колело/челюсти. 

 

На мен ми се случи на слизане от чукурлийския с малко гонене на господин Галин :) Не знам поради какви причини обаче. Не е като да съм им давал много зор на спирачките, но просто прегря диска на предна дясна. И при спиране бяха страшни вибрации от дясно, активиране на АБС-а, зорно спиране и т.н. Отбих, видях си посинелият диск, изчаках да охладят и продължих без никакви проблеми.

 

Случи се и пред мен на един приятел, който беше много неопитен, на спускане на баташкия проход. Яко греене, силна миризма и трудно спиране. А не сме се състезавали надолу. Просто слизаше на спирачки. Обяснихме му след това как трябва да се справи с положението и продължихме.

 

Та батко ми, недей да си мислиш, че няма такова нещо, в грешка си. Отделно, мисля, че няма смисъл да ти обяснявам какво точно се случва със самите дискове И накладки от често прегряване.

Edited by chistacha
Link to comment
Share on other sites

Ники, напълно нормално е да са ти нагряти накладки и дискове след спускане - напълно нормално. Ако не са - нещо при теб не е нормално.

По начина, по който карам обикновенно (напоследък), те хич не са нагряти... или поне не кой знае колко. Особенно, когато семейството ми е вътре гледам да спирам по-често, за да пропусна тези зад мен, защото почти ги "чувам" как се нервят хората, докато карам с около 30-40 на завоите. Но до онзи случай не ги бях чувал да пукат като се охлаждат, но след онова изпълнение беше друго.

Link to comment
Share on other sites

Аз имам КЕРС....а по наклон понеже ме е шубе карам на скорост и бавно. На прав път може да заваря педала в дъно до прекъсвач на последната предавка(и съм го правил), но по наклон изпитвам някакъв много сериозен страх....още от дете.

Link to comment
Share on other sites

Извинявайте, но я тук някой (ако изобщо има такъв) да се похвали как точно си е ПРЕгрял спирачките. Да опише как е станало, загубил ли е спирачната им сила, бил ли е застрашен....

Абе могат да се прегреят,ако караш спортно примерно на дракон...

 

Всеки път - обикновено започва след 3-тата обиколка...първо тръгва да се изпарява спирачната течност (ако е нормална DOT4), след това па́рата става все повече и повече...до един момент не усещаш някакво намаляване на спирачното действие преди завоите...после обаче температурата на дисковете явно става толкова висока (не знам колко точно, защото не мога да я измеря в движение), че спирачната течност вече е само на па́ра ; в тоя момент при натискането на педала на спирачката започва да се чува едно бучене, не като търкане метал в метал а просто едно продължително бучене и спирачната сила просто изчезва - не на 100%, но от нея остава най-много 20-30%. От там нататък остава да се молиш да не се обърнеш или удариш в оградата с бетонните колове, които са на десетина метра зад тревата на завоя след дългата права.

 

Това горното разбира се на равно и поради 2 причини - едно че нямаш възможност да избираш каквито и да са предавки, освен най-оптималните, тъй като гониш време и второ, че съм достатъчно глупав няколко пъти да отида с обикновена спирачна течност. Сега съм с рейсинг-спирачна с висока точка на кипене, но пък вече не ходя на пистата поради други причини. Обаче при продължително спускане по завоите да прегрееш спирачките - за това се иска или липса на опит, или да си натоварил колата до върха, или да е жега 40+С, или да бързаш за някъде и най-вече комбинация от изброените ; иначе е доста трудно да го постигнеш с нормално каране даже и и с нормална спирачна течност + обикновени дискове/накладки. ;)

Link to comment
Share on other sites

Именно, иска се страшен късмет и подходящи условия, но пък се случва и трябва да се внимава. Подозирам, че онзи път на чукурлийския проход точно ми е кипнала течността, щото беше баш по обяд в някаква адска жега, а състоянието на течността беше меко казано неизвестно.

Link to comment
Share on other sites

Проблемът на спирачните течности е, че качествата им се влошават с времето поради поемането на влага и респ. точката на кипене пада...то и затова си има по стандарт 2 температури за всяка спирачна течност де, знаеш го. А иначе кипването на течността (не само първоначалното прегряване на дисковете) е съпроводено от доста ефектно изпаряване на облачета от джантите. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Викам да изключим рали изпълненията от случките по пътищата аз....

 

Стойо, при вас освен неизправна система има и претоварване, брат, няма начин да не сдаде нещо... :grin:  

Link to comment
Share on other sites

Относно качествата на спирачната течност. В сервизната книжка на моята кола искат да се сменя на 3 г., което предполага, че качествата и за това време на използване вече не са оптимални и стават проблеми. За разлика от маслото, което е на 1 или 2 г. за смяна, проблема със спирачната течност е свързан със живота и здравето на пасажерите, което хич не е за подценяване. 

Link to comment
Share on other sites

Дам... за нямаш никога проблеми и понеже не е милиони ... на всеки 2 смени на маслото на двг , смяна и на хидравл. масло, смяна антифриз и спирачна течност... бая проблеми решава тва в дългосрочен план.

Link to comment
Share on other sites

Викам да изключим рали изпълненията от случките по пътищата аз....

 

Стойо, при вас освен неизправна система има и претоварване, брат, няма начин да не сдаде нещо... :grin:  

 

Не бе, той фиата беше с близо 500кила допустимо натоварване. Горе-долу се вместваме тука :lol:

 

А рейсърските изпълнения ги изключваме, щото май само чичо Пламен посещава редовно Дракон.

Link to comment
Share on other sites

А рейсърските изпълнения ги изключваме, щото май само чичо Пламен посещава редовно Дракон.

 

Нали казах, вече не - за да си конкурентен там ти трябва кола, която да прави обиколка за минута или по-малко, а с моята това просто няма как да стане, понеже й липсват още толкова коне, отколкото по принцип си има...а удоволствието от карането си го получавам по пътищата, пък и ползвам ненатоварени такива...а и основно карам нощем (след 23 часа)...

 

Викам да изключим рали изпълненията от случките по пътищата аз....

 

А аз викам да преместиш онова "аз" в началото, че така обърнато, изречението става прекалено оригинално...нека все пак се ограничаваме донякъде... :P

Link to comment
Share on other sites

Тея дни видях на живо електрическо Канго, на Спиди. Куриера вътре го гледаше като космически кораб, бързаше за доставка и нямах време да го разгледам.

Link to comment
Share on other sites

Тея дни видях на живо електрическо Канго, на Спиди. Куриера вътре го гледаше като космически кораб, бързаше за доставка и нямах време да го разгледам.

 

Тролей не си ли виждал. И аз съм виждал Тесла и то бая, но едно Порше, Ферари или Бентли ми грабват много повече окото...дори дърт турбиниран Сивик е в пъти по-добре от тия ел. изгъзици :puke:

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Тролей не си ли виждал. И аз съм виждал Тесла и то бая, но едно Порше, Ферари или Бентли ми грабват много повече окото...дори дърт турбиниран Сивик е в пъти по-добре от тия ел. изгъзици :puke:

То почти всеки дърт сивик в USA е турбиниран  :laughing:

Link to comment
Share on other sites

Тролей не си ли виждал. И аз съм виждал Тесла и то бая, но едно Порше, Ферари или Бентли ми грабват много повече окото...дори дърт турбиниран Сивик е в пъти по-добре от тия ел. изгъзици :puke:

Ти си повреден по начало :)

Link to comment
Share on other sites

Ти си повреден по начало :)

Аз не го отричам, но ватман не искам да бъда. Заеби тая хава. Стигат ми глупостите по моторните спортове и зелените шитни. Поне шосейните коли да са нормални. Като ми се счупи Субарника карах една една Краун Виктория полицейска(за няколко дни). Силно дефорсиран 8-мак...обаче си остава 8-мак. Ебати кефа. После се качваш в шибания Приус и ти идва да си пуснеш куршум в главата. Не ми се мисли какво е да се качиш на ток. Тръпки ме побиха от тая еретична мисъл.

Link to comment
Share on other sites

айде да не обиждаме колите....електричарките са гадни тролеи

Чефо тролей не тролей за другите ще ти трябва джобна бензиностанция да ги изхраниш ;) Или ще им туриш ГИ :lol: 

Link to comment
Share on other sites

Ето линк към един тролей от човек който явно не "разбира" от коли.

да знаеш, че водата е мокра, а кафявото не е като розовото...съжалявам, но аз харесвам бензинови коли и грам не ми пука кое, колко и как навлиза и коя технология е модерна. Нещата са прости: 6 скорости, 8 и повече цилиндри, 8 и повече хиляди оборота, ръчна спирачка, карбон и 19-ки джанти. Много е просто. Щом на теб ти харесва Тесла. Пожелавам ти да имаш 3(минимум) ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...