Midex Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 Всички инжекциони спират подаването на гориво, когато скоростта на ск кутия е по-голяма от тази на вала ... точка... той пита принципно... да си обясняваме тъпотии не ми се занимава. Гори масло... ... аз с тотално издухан motul 5w40 x-cess (който бях му видял сметката от високи обороти) имах за 8000+ км загуба на под 400мл масло ... та тва са приказки тип пейката пред блока. Ако това ще е достатъчно сменямае "реално за 0лв на КМ" с "реално с много по-нисък или почти несъществен разход спрямо пускането на свободна" да има мир и разбирателство. Целия ти пост трябваше да е в спойлер, защото явно не схвана идеята на моя....карай, лаф да става... @Ангеле, откога караш кола? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kotora Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 На мен и с 5w30 не ми гори Но го сложих,защото колата е от италия и маслото не беше сменяно...За 3к км беше станало гадно.Като се стопли времето сипвам добавка някаква и промивам яко с нафта след това Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chistacha Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 По наклон се спира със скоростната кутия, защото иначе ще ти загреят спирачките като ги държиш постоянно и на по-следващия завой може да нямаш такива. И ти спираш, изреждайки ги 4-та, 3-та, 2-ра с плавно отпускане на съединителя? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 Попитах го, понеже това е всеизвестен факт и е все едно да кажеш "...и като плувате под вода в басейна е добре от време на време да се покажете на повърхността, защото има опасност да се задушите...". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kotora Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 (edited) Зависи от времето и състоянието на пътя Но в повечето случаи е желателно да натискаш спирачката преди да превключиш. Edited February 3, 2014 by kotora Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 И ти спираш, изреждайки ги 4-та, 3-та, 2-ра с плавно отпускане на съединителя? И в града, и на извънградско ... нон стоп Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kotora Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 Май в немския амазон багажниците са по-евтини отколкото тук от официалният вносител Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 @Ангеле, откога караш кола? 9 години. И ти спираш, изреждайки ги 4-та, 3-та, 2-ра с плавно отпускане на съединителя? Не. В града само като ми е кеф. По надолнище извънградско обаче - винаги. @Midex: Написах го, защото Пешо попита, а никой не спомена тази причина като главна. Дори не беше загатната. Обсъждаше се икономията на гориво. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 Ами защото такава причина няма. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 Да разбирам, че спирачките не загряват при продължително натискане?Тия от F1 и разните му там други състезания с автомобили знаят ли го това? Споделил ли си им и на тях? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 И какво като загряват бе, Ангеле? Ти с 300+ ли се спускаш? Усещаш ли се какви глупости говориш? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 Ok. Извинявай. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antares Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 За годишен технически преглед кой данък трябва да е платен? Застрахователя ми каза, че трябва да е за предходната година. Един колега твърди, че за сегашната. Тоест - сега, за 2014-та година данъка ли трябва да платя или е достатъчно с документите за 2013? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
netrootbg Posted February 3, 2014 Author Share Posted February 3, 2014 За годишен технически преглед кой данък трябва да е платен? Застрахователя ми каза, че трябва да е за предходната година. Един колега твърди, че за сегашната. Тоест - сега, за 2014-та година данъка ли трябва да платя или е достатъчно с документите за 2013?До средата на годината, можеш да минеш с данъка за миналата година. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kotora Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 Като регистирах моята ми казаха,че данъците за 2014 излизат чак март месец Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 И какво като загряват бе, Ангеле? Ти с 300+ ли се спускаш? Усещаш ли се какви глупости говориш? Последния път като минавах Шипка и бързах като откачен, след като спрях в Габрово спирачките пукаха 5 минути най-малко. Не е въпроса с колко караш а колко време ги държиш натиснати (повече или по-малко). Като регистирах моята ми казаха,че данъците за 2014 излизат чак март месец Точно така. Питайте дедо ви, дето редовно вади документи, че не дължи никому нищо... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 Искате да кажете, че утре ако отида да платя данъците на колите, ще ме върнат? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 Едва ли, но не ти виси като задължение Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 Последния път като минавах Шипка и бързах като откачен, след като спрях в Габрово спирачките пукаха 5 минути най-малко. Не е въпроса с колко караш а колко време ги държиш натиснати (повече или по-малко). И какво от това? И ти си един антишЕфьор, де... Но какво от това, нещо стана ли им на спирачките? Ти отгоре на всичко си и с вентилирани дискове, ако не ти е ясно... Другия път си сложи ръката пред джантата и виж колко напред пече. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 (edited) И какво от това? И ти си един антишЕфьор, де... Но какво от това, нещо стана ли им на спирачките? Ти отгоре на всичко си и с вентилирани дискове, ако не ти е ясно... Другия път си сложи ръката пред джантата и виж колко напред пече. Нееднократно съм заявявал, че се някои неща ги говоря, защото знам що за идиот съм и какви глупости съм правил. Ти да си ме чул да се хваля как съм минал прохода за под Х минути? Не си и няма да чуеш. Това, че съм имал причина да карам по този начин е друга тема. Освен това съм наясно какви са дисковете на авенсиса и колко е стабилен и надежден в случая и то без да се изсилвам. Споменах го като пример, че не е необходимо да караш кой знае колко бързо - достатъчно е да минаваш Шипка с яко газ между завоите и яко спирачка 5 метра преди завоя. Между другото - тогава времето беше сухо, а аз бях с нови гуми все пак. ПС: От около половин метър от джантите се усещаше жега Edited February 3, 2014 by djadomraz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 Като спорите по този въпрос си припомнете формулата за кинетичната енергия на движещо се тяло и какви параметри участват в нея. Хинт: освен скоростта на квадрат, участва и масата на тялото. Едит: Гледам никой не захапва хинта за обяснението защо при спускане по планински път с много завои спирачките могат да прегреят лесно. Една от основните причини е, че за намаляване на текущата скорост дори само наполовина, отиват 3/4 от кинетичната енергия, т.е. горе-долу почти толкова, колкото ако трябва нацяло да спре колата. Тази кинетична енергия се трансформира в топлинна, най-вече в спирачните дискове. Това идва от формулата за кинетична енергия, която е пропорционална на масата и на квадрата на скоростта. При спускане ако на правия участък скоростта е да речем 80 км/ч, а в завоя трябва да се намали до 40 км/ч (тук примера е съвсем груб и опростен само за да илюстрира по-ясно ситуацията), то на всеки завой се вкарват 3/4 от кинетичната енергия на колата в спирачките. Поради факта, че завоите са много и че средната скорост е ниска (поради което вентилацията и охлаждането на дисковете не е перфектно), то вече би трябвало да е съвсем ясно какъв тормоз за спирачките е движението в подобни условия. Затова използването на спирачната функция на двигателя е повече от задължителна. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chistacha Posted February 4, 2014 Share Posted February 4, 2014 Да, за това при спускане закрепваш 3-та или 4-та според наклона и колата си умалява достатъчно, за да я държиш в пътя с леко използване на спирачки. Карам към смолян редовно и никога, ама никога, с каквато и кола да съм бил, не съм прегрявал спирачки и никога не съм правил колона зад себе си (ваньо може да потвърди ). Честото изреждане на скоростите надолу износва съединителя. Това е и причината да се кара на зацепен вече съединител на по-ниска предавка и лек контрол със спирачките. Ако тръгнеш да се състезаваш по завоите, тогава положението е мааааалко по-различно. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted February 4, 2014 Share Posted February 4, 2014 Тогава трябват 2но вентилирани дискове, сериозни спирачки(4 бутални поне), сериозни накладки и много къси предавки щото завоя идва по-бързо и от насрещен трафик. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted February 4, 2014 Share Posted February 4, 2014 ПС: От около половин метър от джантите се усещаше жега Ники, напълно нормално е да са ти нагряти накладки и дискове след спускане - напълно нормално. Ако не са - нещо при теб не е нормално. Като спорите по този въпрос си припомнете формулата за кинетичната енергия на движещо се тяло и какви параметри участват в нея. Хинт: освен скоростта на квадрат, участва и масата на тялото. Едит: Гледам никой не захапва хинта за обяснението защо при спускане по планински път с много завои спирачките могат да прегреят лесно. Една от основните причини е, че за намаляване на текущата скорост дори само наполовина, отиват 3/4 от кинетичната енергия, т.е. горе-долу почти толкова, колкото ако трябва нацяло да спре колата. Тази кинетична енергия се трансформира в топлинна, най-вече в спирачните дискове. Това идва от формулата за кинетична енергия, която е пропорционална на масата и на квадрата на скоростта. При спускане ако на правия участък скоростта е да речем 80 км/ч, а в завоя трябва да се намали до 40 км/ч (тук примера е съвсем груб и опростен само за да илюстрира по-ясно ситуацията), то на всеки завой се вкарват 3/4 от кинетичната енергия на колата в спирачките. Поради факта, че завоите са много и че средната скорост е ниска (поради което вентилацията и охлаждането на дисковете не е перфектно), то вече би трябвало да е съвсем ясно какъв тормоз за спирачките е движението в подобни условия. Затова използването на спирачната функция на двигателя е повече от задължителна. Момчиле, тая безсмислена лекция, че водата е мокра защо ни е? Извинявайте, но я тук някой (ако изобщо има такъв) да се похвали как точно си е ПРЕгрял спирачките. Да опише как е станало, загубил ли е спирачната им сила, бил ли е застрашен при спускането и изобщо има ли повреда на системата. Лично аз за такъв случай НЕ съм чувал, освен при блокирало колело/челюсти. Самият аз прекарах подобно нещо с избил цилиндър на задна дясна гума не на какво да е, а на ЛАДА 2105, която е по-стара от на всички колите тука и пак я свалих от Рожен до Смолян с 5 души в нея читава. Но това е ПОВРЕДА в спирачна система - тогава съм съгласен относно опасно ПРЕгряване. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kotora Posted February 4, 2014 Share Posted February 4, 2014 Абе могат да се прегреят,ако караш спортно примерно на дракон,но със спускане единственият начин да ги прегрееш е ако не си включил на скорост,но това вече е малоумно Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.