Jump to content
BulForum.com

Обща дискусия на тема автомобили


netrootbg

Recommended Posts

Всички инжекциони спират подаването на гориво, когато скоростта на ск кутия е по-голяма от тази на вала ... точка... той пита принципно... да си обясняваме тъпотии не ми се занимава. Гори масло... :Facepalm: ... аз с тотално издухан motul 5w40 x-cess (който бях му видял сметката от високи обороти) имах за 8000+ км загуба на под 400мл масло ... та тва са приказки тип пейката пред блока. 

 

Ако това ще е достатъчно сменямае "реално за 0лв на КМ" с "реално с много по-нисък или почти несъществен разход спрямо пускането на свободна" да има мир и разбирателство.

 

Целия ти пост трябваше да е в спойлер, защото явно не схвана идеята на моя....карай, лаф да става...

 

@Ангеле, откога караш кола?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 11.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

На мен и с 5w30 не ми гори ;) Но го сложих,защото колата е от италия и маслото не беше сменяно...За 3к км беше станало гадно.Като се стопли времето сипвам добавка някаква и промивам яко с нафта след това ;) 

Link to comment
Share on other sites

По наклон се спира със скоростната кутия, защото иначе ще ти загреят спирачките като ги държиш постоянно и на по-следващия завой може да нямаш такива.

 И ти спираш, изреждайки ги 4-та, 3-та, 2-ра с плавно отпускане на съединителя?

Link to comment
Share on other sites

Попитах го, понеже това е всеизвестен факт и е все едно да кажеш "...и като плувате под вода в басейна е добре от време на време да се покажете на повърхността, защото има опасност да се задушите...". :P

Link to comment
Share on other sites

Зависи от времето и състоянието на пътя ;) Но в повечето случаи е желателно да натискаш спирачката преди да превключиш.

Edited by kotora
Link to comment
Share on other sites

 И ти спираш, изреждайки ги 4-та, 3-та, 2-ра с плавно отпускане на съединителя?

 

И в града, и на извънградско ... нон стоп

Link to comment
Share on other sites

@Ангеле, откога караш кола?

 

9 години.

 

 И ти спираш, изреждайки ги 4-та, 3-та, 2-ра с плавно отпускане на съединителя?

Не. В града само като ми е кеф. По надолнище извънградско обаче - винаги.

 

@Midex: Написах го, защото Пешо попита, а никой не спомена тази причина като главна. Дори не беше загатната. Обсъждаше се икономията на гориво.

Link to comment
Share on other sites

Да разбирам, че спирачките не загряват при продължително натискане?
Тия от F1 и разните му там други състезания с автомобили знаят ли го това? Споделил ли си им и на тях?

Link to comment
Share on other sites

За годишен технически преглед кой данък трябва да е платен? Застрахователя ми каза, че трябва да е за предходната година. Един колега твърди, че за сегашната. Тоест - сега, за 2014-та година данъка ли трябва да платя или е достатъчно с документите за 2013?

Link to comment
Share on other sites

За годишен технически преглед кой данък трябва да е платен? Застрахователя ми каза, че трябва да е за предходната година. Един колега твърди, че за сегашната. Тоест - сега, за 2014-та година данъка ли трябва да платя или е достатъчно с документите за 2013?

До средата на годината, можеш да минеш с данъка за миналата година.
Link to comment
Share on other sites

И какво като загряват бе, Ангеле? Ти с 300+ ли се спускаш? Усещаш ли се какви глупости говориш?

Последния път като минавах Шипка и бързах като откачен, след като спрях в Габрово спирачките пукаха 5 минути най-малко. Не е въпроса с колко караш а колко време ги държиш натиснати (повече или по-малко).

Като регистирах моята ми казаха,че данъците за 2014 излизат чак март месец :)

Точно така. Питайте дедо ви, дето редовно вади документи, че не дължи никому нищо...

Link to comment
Share on other sites

Последния път като минавах Шипка и бързах като откачен, след като спрях в Габрово спирачките пукаха 5 минути най-малко. Не е въпроса с колко караш а колко време ги държиш натиснати (повече или по-малко).

 

И какво от това? И ти си един антишЕфьор, де... Но какво от това, нещо стана ли им на спирачките? Ти отгоре на всичко си и с вентилирани дискове, ако не ти е ясно... Другия път си сложи ръката пред джантата и виж колко напред пече. :laughing:  

Link to comment
Share on other sites

И какво от това? И ти си един антишЕфьор, де... Но какво от това, нещо стана ли им на спирачките? Ти отгоре на всичко си и с вентилирани дискове, ако не ти е ясно... Другия път си сложи ръката пред джантата и виж колко напред пече. :laughing:

Нееднократно съм заявявал, че се някои неща ги говоря, защото знам що за идиот съм и какви глупости съм правил. Ти да си ме чул да се хваля как съм минал прохода за под Х минути? Не си и няма да чуеш. Това, че съм имал причина да карам по този начин е друга тема. Освен това съм наясно какви са дисковете на авенсиса и колко е стабилен и надежден в случая и то без да се изсилвам. Споменах го като пример, че не е необходимо да караш кой знае колко бързо - достатъчно е да минаваш Шипка с яко газ между завоите и яко спирачка 5 метра преди завоя. Между другото - тогава времето беше сухо, а аз бях с нови гуми все пак.

 

ПС: От около половин метър от джантите се усещаше жега :)

Edited by djadomraz
Link to comment
Share on other sites

Като спорите по този въпрос си припомнете формулата за кинетичната енергия на движещо се тяло и какви параметри участват в нея. Хинт: освен скоростта на квадрат, участва и масата на тялото. :)

Едит: Гледам никой не захапва хинта за обяснението защо при спускане по планински път с много завои спирачките могат да прегреят лесно. Една от основните причини е, че за намаляване на текущата скорост дори само наполовина, отиват 3/4 от кинетичната енергия, т.е. горе-долу почти толкова, колкото ако трябва нацяло да спре колата. Тази кинетична енергия се трансформира в топлинна, най-вече в спирачните дискове. Това идва от формулата за кинетична енергия, която е пропорционална на масата и на квадрата на скоростта. При спускане ако на правия участък скоростта е да речем 80 км/ч, а в завоя трябва да се намали до 40 км/ч (тук примера е съвсем груб и опростен само за да илюстрира по-ясно ситуацията), то на всеки завой се вкарват 3/4 от кинетичната енергия на колата в спирачките. Поради факта, че завоите са много и че средната скорост е ниска (поради което вентилацията и охлаждането на дисковете не е перфектно), то вече би трябвало да е съвсем ясно какъв тормоз за спирачките е движението в подобни условия. Затова използването на спирачната функция на двигателя е повече от задължителна.

Link to comment
Share on other sites

Да, за това при спускане закрепваш 3-та или 4-та според наклона и колата си умалява достатъчно, за да я държиш в пътя с леко използване на спирачки. Карам към смолян редовно и никога, ама никога, с каквато и кола да съм бил, не съм прегрявал спирачки и никога не съм правил колона зад себе си (ваньо може да потвърди :lol:). Честото изреждане на скоростите надолу износва съединителя. Това е и причината да се кара на зацепен вече съединител на по-ниска предавка и лек контрол със спирачките.

 

Ако тръгнеш да се състезаваш по завоите, тогава положението е мааааалко по-различно.

Link to comment
Share on other sites

Тогава трябват 2но вентилирани дискове, сериозни спирачки(4 бутални поне), сериозни накладки и много къси предавки :D щото завоя идва по-бързо и от насрещен трафик.

Link to comment
Share on other sites

ПС: От около половин метър от джантите се усещаше жега :)

 

Ники, напълно нормално е да са ти нагряти накладки и дискове след спускане - напълно нормално. Ако не са - нещо при теб не е нормално. 

 

Като спорите по този въпрос си припомнете формулата за кинетичната енергия на движещо се тяло и какви параметри участват в нея. Хинт: освен скоростта на квадрат, участва и масата на тялото. :)

 

Едит: Гледам никой не захапва хинта за обяснението защо при спускане по планински път с много завои спирачките могат да прегреят лесно. Една от основните причини е, че за намаляване на текущата скорост дори само наполовина, отиват 3/4 от кинетичната енергия, т.е. горе-долу почти толкова, колкото ако трябва нацяло да спре колата. Тази кинетична енергия се трансформира в топлинна, най-вече в спирачните дискове. Това идва от формулата за кинетична енергия, която е пропорционална на масата и на квадрата на скоростта. При спускане ако на правия участък скоростта е да речем 80 км/ч, а в завоя трябва да се намали до 40 км/ч (тук примера е съвсем груб и опростен само за да илюстрира по-ясно ситуацията), то на всеки завой се вкарват 3/4 от кинетичната енергия на колата в спирачките. Поради факта, че завоите са много и че средната скорост е ниска (поради което вентилацията и охлаждането на дисковете не е перфектно), то вече би трябвало да е съвсем ясно какъв тормоз за спирачките е движението в подобни условия. Затова използването на спирачната функция на двигателя е повече от задължителна.

 

Момчиле, тая безсмислена лекция, че водата е мокра защо ни е?  :grin:

 

Извинявайте, но я тук някой (ако изобщо има такъв) да се похвали как точно си е ПРЕгрял спирачките. Да опише как е станало, загубил ли е спирачната им сила, бил ли е застрашен при спускането и изобщо има ли повреда на системата. Лично аз за такъв случай НЕ съм чувал, освен при блокирало колело/челюсти. Самият аз прекарах подобно нещо с избил цилиндър на задна дясна гума не на какво да е, а на ЛАДА 2105, която е по-стара от на всички колите тука и пак я свалих от Рожен до Смолян с 5 души в нея читава. Но това е ПОВРЕДА в спирачна система - тогава съм съгласен относно опасно ПРЕгряване.

Link to comment
Share on other sites

Абе могат да се прегреят,ако караш спортно примерно на дракон,но със спускане единственият начин да ги прегрееш е ако не си включил на скорост,но това вече е малоумно :D 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...