Jump to content
BulForum.com

Обща дискусия на тема автомобили


netrootbg

Recommended Posts

  • Replies 11.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Има ли хора с SUV-та тука? Чудя се дали когато превозното средство е по-високо ще ти блестят по-малко разните кретени?

Има хора със SUV-та тука и не, не блестят по-малко,щото повечето са блъскани и са кривогледи ;)А да тия с китайския ксенон ги мразя най-много :D

 Но пък аз като им светна става забавно :lol:

 

Хосте е да,но явно на тази позиция идват прекалено високо :( Ще видя тази седмица да ида някъде да ми ги регулират в някой пункт за прегледи :)

Edited by kotora
Link to comment
Share on other sites

Даже да нямаш успех на пункт, горе - долу до задната броня на автомобила пред теб трябва да са като са макс вдигнати. Говорим на нормален автомобил седан. Понеже моята кола е на фабрична височина, просто на равен паркинг я давам до стената (примерно карфур, кауфланд,ли дълго,била,блока ти и т. н. ) лепило едно хартиено тиксо на хоризонтала и вертикала. Даваш назад поне 4-5 дължини колкото твоята кола и пак ги приравняваш по маркерите с тиксото. Ама твоята е бая висока и сигурно просто от 4-5 дължини трябва да целиш определена височина... но нз колко е стандарта. Виж всички нета ако не стане на пункта ;)

 

Edited by host
Link to comment
Share on other sites

Има ли хора с SUV-та тука? Чудя се дали когато превозното средство е по-високо ще ти блестят по-малко разните кретени?

не, не блестят по-малко. не печелиш кой знае колко от по-висока позиция. за подобни проблеми има предни стъкла с антирефлексни покрития, с 10% затъмнение, или пък съвсем нормални,  но полирани за да нямат микропукнатини. те могат да намалят доста от проблемните отблясъци. а може като по-удобно/евтино/лесно да решиш въпроса с очила за шофиране - поляризирани или антирефлексни с цветен филтър /препоръчва се жълт/.

отделен въпрос е че ако не си с отпочинали очи, или пък си свикнал на дълги сесии работа на монитор в сумрак, дори и нормални светлини ще ги възприемаш като агресивно ярки. и така докато ти се адаптират очите, ако не са позагубили това си свойство. уви, от ЕГН и биология не можеш се скриеш, ако ще и на кран да се качиш.

Link to comment
Share on other sites

Порових малко тая сутрин и мисля, че ако не бъркам това > http://item.mobileweb.ebay.co.uk/viewitem?sbk=1&nav=SEARCH&itemId=390707710184 е правилният вариант за задната светлина? Хем има насочен диод, хем има и странични да може рефлекторната повърхност на стопа да си свърши работата. Нали?

Link to comment
Share on other sites

Даже да нямаш успех на пункт, горе - долу до задната броня на автомобила пред теб трябва да са като са макс вдигнати. Говорим на нормален автомобил седан. Понеже моята кола е на фабрична височина, просто на равен паркинг я давам до стената (примерно карфур, кауфланд,ли дълго,била,блока ти и т. н. ) лепило едно хартиено тиксо на хоризонтала и вертикала. Даваш назад поне 4-5 дължини колкото твоята кола и пак ги приравняваш по маркерите с тиксото. Ама твоята е бая висока и сигурно просто от 4-5 дължини трябва да целиш определена височина... но нз колко е стандарта. Виж всички нета ако не стане на пункта ;)

 

настройката на пункт струва точно 10лв ..... а няк'си настройка с тиксо не е най-точното нещо

Link to comment
Share on other sites

В СБА май е по-малко към 6лв.То проблема не е в настройката,а в това дали служителя може да я направи ;) Че да не стане по-зле след регулирането :D 

Link to comment
Share on other sites

да , толкова беше просто го закръглих на 10  :thumbsup:

 

@которе да не мислиш че реглажа на фарове е няква космическа технология...... всеки средно грамотен с машина ще я направи за точно 3 минути

Link to comment
Share on other sites

не, не блестят по-малко. не печелиш кой знае колко от по-висока позиция. за подобни проблеми има предни стъкла с антирефлексни покрития, с 10% затъмнение, или пък съвсем нормални,  но полирани за да нямат микропукнатини. те могат да намалят доста от проблемните отблясъци. а може като по-удобно/евтино/лесно да решиш въпроса с очила за шофиране - поляризирани или антирефлексни с цветен филтър /препоръчва се жълт/.

Не помагат особенно. Не е проблема в отблясъците а в това, че ми блести отпред и единственото, което виждам са фаровете, които ми избождат очите. 1 от средно 10 кара все едно на дълги. Иронията е, че като му присветна минава на дълги и те блестят ПО-МАЛКО :)

 

отделен въпрос е че ако не си с отпочинали очи, или пък си свикнал на дълги сесии работа на монитор в сумрак, дори и нормални светлини ще ги възприемаш като агресивно ярки.

Е тука позна :)

 

и така докато ти се адаптират очите, ако не са позагубили това си свойство. уви, от ЕГН и биология не можеш се скриеш, ако ще и на кран да се качиш.

Мисълта ми беше, че има някои коли на границата, нито блестят много нито хич, чудех се дали положението ако си 1 метър по-високо не е по-добре

Link to comment
Share on other sites

Докато сме на тема светлини, имам една чуденка за поставяне на DRL на скромното ми возило (кадет Е). Вчера купих едни диодни светлини:

91aab6535a2a52ab08adec8104223717_120x90.

 

Смятам да ги залепя на бронята точно под фаровете - има достатъчно пространство и би изглеждало примерно така:

3e1ebec88302e4a46bd03692335ce81d_120x90.

 

Електрическото свързване ще реша по-късно. Сега чета различни мнения по това как гледа законът на допълнително монтираните DRL и наличието на маркировка Е за одобрен тип (тези нямат никаква) и ме гложди въпросът дали изобщо да се занимавам. Иначе диодите светят отлично, монтажа е изпълнен в алуминиево тяло за добро охлаждане и изобщо са направени добре. Ще бъда благодарен за мнения от запознати с материята.

Edited by alchemy
Link to comment
Share on other sites

Въпрос на виждане и разбиране от страна на проверяващия. Моят случай не е точно като твоя, но все пак ще го обясня, защото съм попадал в подобни ситуации. Аз съм си пригодил за дневни съществуващите фарове за мъгла, за да не се налага постоянно да съм с вдигнати фарове. Веднъж ме спряха в Карлово, но с твърдението, че не съм можел да карам едновременно на къси и "халогени", след което последва поне половин час убеждаване от моя страна, че това не са халогени, а дневни LED светлини, които осветяват пътя (при прибирането на основните фарове) на не повече от 3 метра пред колата. Да ама оня беше доста упорит и започна да ми цитира ЗДП, където пишело, че халогените можело да се използват само при мъгла, на което аз отново му обяснявах, че халогени - да, но не и дневни LED светлини и му дадох да прочете страницата от мануала, с картинки и указания, в която пишеше, че в един вариант на моя модел (канадския) тези светлини се използват единствено за дневни и се включват автоматично с габаритите (както съм направил и моите), след което последва несъгласие от негова страна, че мануалът бил на английски, а той не разбирал и съм трябвало да му го покажа на български! :online2long:  Както и да е...не стигнахме до съгласие, но и не ме глоби, макар че беше на косъм. Иначе след тази случка не съм имал подобни проблеми с проверяващи, освен че веднъж ме спряха, за да ми кажат, че дневните (6000К) не били точно в същия цвят както ксеноните (5000К).

 

12fc77b642fd5114.jpg

Link to comment
Share on other sites

издържлив модел пътническа "баничарка" с поносима поддръжка при експлоатация като чужда пут...... вагина, де?

канго 1, берлинго, партнер, кади, doblo? или нещо друго, което съм пропуснал?

Link to comment
Share on other sites

ЪЪЪъммм, на тоя форд защо бронята му не е същия цвят като всичко друго и има такива хлабини межу панелите? Или аз не помня и с челен удар?!

Link to comment
Share on other sites

Абе фарове, диоди....аз искам да наредя два реда по 4 фара на тавана на Субарника, че едно 80% от тъпото стадо кара на дълги в града и ми бъркат на около километър в дивия. Само, че преди тия глупости трябва или да си намеря нова скоростна кутия, или нова кола. Maйката и се еВа за 171000 мили юркане. :(

Link to comment
Share on other sites

 

Чистач, свали го това тяло щом е само и му изчисти рефлектора вътре. С препарат за стъкла и съвсем внимателно. Може до към 30% по силно да почне да свети. Аз като си изчистих късите и дългите е ефекта уникално светене с осрам най-брейкър. 

 

 

То за чистенето - ясно. Само дето от както я имам, крушката е изгоряла. Оказа се, че за 30 секунди цялото се сваля и разкача...да обаче вътре имаше вода... и то толкова вода, че крушката се беше разпаднала вътре в самия елемент. Та докато не го почистя и уплътня както трябва, няма смисъл да слагам нова. И тя ще иде. Довечера ще си поиграя да видя какво ще се случи.

 

А ти ако поръчваш такива диодни, имай ме предвид ;)

 

 

Моята свети доволно като включа назад. Не знам дали е сменяна но осветява.

 

 

Никога не съм знаел как свети моята, за да мога да сравня. Но ще го коригираме това.

Edited by chistacha
Link to comment
Share on other sites

Спорове за тея ДРЛ има сумати и много неясноти и възможности да те глобят или пък да ти се размине. Преди като четох закона имаше подобно изречение (цитирам по памет), "използват се ФАБРИЧНИ дневни светлини, или включени къси светлини". Един вид ако не са ти фабрични дневните могат да си те глобяват от тук и от там както си искат. Как се доказва, че тая кола е излезла така от завода аз си нямам идея. После излезе изискване ако се добавят такива светлини, те да са с някакъв евро стандарт с Е, ако нямаш такъв стандарт си пак извън закона. Сигурно трябва да имаш документ. Друг е въпроса, че излезна и схема как точно трябва да се монтират такива допълнителни светлини. На каква височина, на какво разстояние едно от друго. Така произволно монтирани, пак могат да те глобят. Така, че аз за да си спестя всякакви такива простотии, съм направил автоматично да ми се палят фаровете и хич не се занимавам. Паля и светят, гася и гаснат, като съм на контакт и на стартер не светят да не дърпат ток. 

Link to comment
Share on other sites

естествено че трябва сертификат , проблема е обаче че сертифицираните ДРЛ-и са по 200-250лв , естествено никой не слага от тях щото сме свикнали да минаваме по-тънко и слагаме всичко друго но не и дневни светлини.... повечето хора не осъзнават че "каквато и да е" диодна лента не е същото като ДРЛ лента....  от там съответно идват всичките проблеми..... 

Link to comment
Share on other sites

ЪЪЪъммм, на тоя форд защо бронята му не е същия цвят като всичко друго и има такива хлабини межу панелите? Или аз не помня и с челен удар?!

 

Същата е...вероятно някаква сянка пада и затова така ти изглежда, само повърхността е по-матова. А за хлабините - няма нужда да го удрям челно, за да ги постигна...почти всички USA коли имат такива хлабини (ако си гледал епизода на Топ Гиър, дето Джеръми се възмущаваше точно от това)...и корветите, че даже и вайпърите, които са в съвсем друг клас.

 

Off/ А най-голямата хлабина отпред я има LFA...ама нея за друго са я оставили. ;)

Link to comment
Share on other sites

9.3 за смесен разход бива ли ? Това е като карах със 140 по подбалканския.Имам едно 20тина км в София,но общо взето като за такова каране бива :)

 

Едит:Искам да си купя някакъв ненатрапчив ароматизатор,че нещо не мирише като хората,а уж е прано всичко :( 

Edited by kotora
Link to comment
Share on other sites

9.3 за смесен разход бива ли ? Това е като карах със 140 по подбалканския.

Неопитен шофьор лети със доста над лимита по планински път. Вероятно ще те четем в новинарските сайтове в скоро време.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...