w00x Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 Въпроса беше реторичен. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 (edited) кажи ся как в БГ идват само най-запазените на които за 10 години им навъртят 150К км...... Не само най-запазените ами и най-евтините. Ето сега по-горе бях писал за едни Ситроени, как в Германия по снимки запазените почват за по 2000 евра, като имам докарване, номера и т.н. тук пре спокойно можеш да е вземеш за 3500 лв и т.н. На много места в Европа е сериозен лукс да ползваш автомобил ежедневно. Както каза JDFU масово се ползва отлично организирания градски транспорт, който излиза и в пъти по-евтино. Няма да коментираме пък какво са таксите в големите столици на континента, както и местата за паркиране и ЦЕНАТА на паркирането. Ама кой ти да мисли за тая работа! Там имало големи разстояния, р'ийш ли! Страхотна логика, както казва Ники Кънчев. Аз минах почти през цяла Европа с кола, че и през Англия и добре видях къде какво струва. В един момент колата ми беше в тежест направо. Особено в Англия е безумие да се размотаваш с кола в голям град. Да не говорим пък за Лондон. В Амстердам паркирането в централната зона е близо 3 евро на час - евтинджос... Престой за цяла нощ е "бонус" - 15 евро. Тия неща изобщо не са свързани с марката, модела и възрастта на колата. Подобна бе и ситуацията в Мюнхен, като единствено в Рим успях да мина метър, понеже имаше кой да ме научи на тарикатлък. Като изключим Германия, навсякъде магистралите са платени. Има и нещо друго - хората на запад сменят колите си много по-често. Защото могат да си го позволят. Ако някой кара кола 10 години, то той определено не е дори в средната класа... Такава кола има шанс да е барака. Но да се обяснява как това са едва ли не всички коли е нелепо. Точно по тези причини дето си описал и огромните данъци не ти позволяват да имаш лукса да имаш автомобил и да не го караш. Ако ще караш само до работа както казвате си има градски транспорт и не могат да си позволят като тук лукса да праснат едно недвижимо имущество дето карат на 2 месеца веднъж. Турбо може да се скапе за отрицателно време при неправилна употреба . С кофти масло и рядка смяна да, иначе на въпросния мотор както споменах дори доста назобена държи без грешка. Определено и не е да я жали въпросния собственик. Както се писа по-горе тук вноса наистина е яко скрап. Бях забравил какво е, скоро като тръгнах по салоните си припомних. То моята дето е по-дърта е в по-добро състояние от 90% от автомобилите тук. То изкъртени, изтъркани, скърца и тропа всичко ама на километража 120 000 км. и мотора е перфектно лъстат на водоструй... П.П. Бях забравил един случай, като взимах Мегана. В Труд карах една като моята и на километража гордо седеше цифрата 66 000 км. обаче беше с прясно тапициран волан, минала боя и т.н. Вечерта се прибирам и я гледам пуснали в нета и станала на 100 000 км. Сигурно за 3 4 часа се е движила със скоростта на совалка. По-нататък беше нарастнал още километража (без номера сигурно си я карат хората)....Както каза Злобила ако ви е по-спокойно да мислите, че Гюнтер е ходил само до магазина О.К. Аз обаче също знам, че не е така. Edited September 24, 2013 by jozo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JDFU Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 (edited) Данък за средностатистическа кола, не с топ екология (там това е критерия) е около 200евро в Германия. Гражданската варира според досието 500-1000евро. Друго няма. Това не са "огромни данъци" и не прави "лукс" притежаването на кола. Иначе е нормално добрите предложения да се продават още там на място, а останалите дето са за скрап - тук, защото ремонтите са евтини. Там за оправяне на огъната врата, например, цените са над 1000 евро нагоре. Тук за 200-300лв ще ти я оправят. Edited September 25, 2013 by JDFU Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
netrootbg Posted September 25, 2013 Author Share Posted September 25, 2013 С кофти масло и рядка смяна да, иначе на въпросния мотор както споменах дори доста назобена държи без грешка. Определено и не е да я жали въпросния собственик.Не съм съгласен. Основната причина за прецакване на турбото е, че почти никой не го изчаква да се охлади. Повечето карат и накрая веднага гасят колата. Ако е в града не е голям проблем. На магистрала обаче и под голямо натоварване, трябва да се изчаква да се охлади. Просто колата да работи на място за няколко минути. Това нещо го спазват адски малко хора. Голяма част и не го знаят. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 (edited) Аз не го знаех. Edited September 25, 2013 by w00x Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
netrootbg Posted September 25, 2013 Author Share Posted September 25, 2013 Аз не го знаех.Специално за теб важи в пълна сила това. Турбото се охлажда с маслото от двигателя. Съответно ти трябва работещ двигател за да има циркулация на масло през него. Това е основно при по - голямо натоварването когато турбото загрява. Основният проблем е на магистрала. Много хора спират на някоя бензиностанция и веднага гасят колата. Направо си е убийствено за турбото това. Ако обаче се прибираш към вас няма нужда да чакаш след като паркираш. Ще хванеш поне 1-2 светофара в града което ще е достатъчно за да се охлади. Това е при положение, че не си правил някакви изпълнения по улиците. Някои нови турбота имат и водно охлаждане в допълнение на масленото. Виждал съм bmw с такова. Пак обаче не е лошо да се изчаква. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 Зависи колко ти е добър масления кулер. Най-добрия варант е VDO уреди за налягане и темп на маслото за да знаеш какво става. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 (edited) Данък за средностатистическа кола, не с топ екология (там това е критерия) е около 200евро в Германия. Гражданската варира според досието 500-1000евро. Друго няма. Това не са "огромни данъци" и не прави "лукс" притежаването на кола. Иначе е нормално добрите предложения да се продават още там на място, а останалите дето са за скрап - тук, защото ремонтите са евтини. Там за оправяне на огъната врата, например, цените са над 1000 евро нагоре. Тук за 200-300лв ще ти я оправят. Само дето там данъка е на месец и това ще е за кола бензин поне Евро 4. За дизелите е повече, така че дизел няма как да не го карат много. В Германия на пропан-бутан не карат, ако са купили нови коли на метан не им знам таксите. За това както казах не си позволяват да им седи, а както каза Злобила я трепят от каране, иначе нямат кола и ползват градския транспорт. Не съм съгласен. Основната причина за прецакване на турбото е, че почти никой не го изчаква да се охлади. Повечето карат и накрая веднага гасят колата. Ако е в града не е голям проблем. На магистрала обаче и под голямо натоварване, трябва да се изчаква да се охлади. Просто колата да работи на място за няколко минути. Това нещо го спазват адски малко хора. Голяма част и не го знаят. Пак не е гаранция, имам вече челен опит с чисто нови автомобили със стриктно спазване на тея условия и турбото пак проблемно след 70 - 80000. За щастие не бяха от марката Рено. Едно време като правиха здрави коли, не еднодневки като сега турбо Рената освен маслото за турбината, в турбото цирколираше и охлаждащата течност. Като загасиш автомобила, си имаше ел. помпа която да върти охлаждане през турбината. Сега обаче нямат интерес да правят такива. Edited September 25, 2013 by jozo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JDFU Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 200 евро е годишно. Аз спирам спора, нямам намерение да нося вода от сто кладенеца. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ARPAnet Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 Освен да кажа, че немците са прецакани. Ние си нямаме данъци за колите Колкото и да ползват градски транспорт, не съм видял голям град с празни улици. Даже малкото ни Бърно се задръства яко в час пик. Иначе какво толкова се чудите. Април сменях маслото и тези дни пак ще го сменям. Но аз в градски транспорт не съм стъпвал тук. Френдчето ми в БГ го сменя горе долу през същият период. Напоследък закачката е кой ще изкара по-малко време м/у смените .. Аз поне живея в града, но имам колеги които са на по 25-40 км от работа, та те също трупат здраво километри без да правят нещо специално. Разбира се има и такива като приятелката ми, която от както живее у нас се чудя дали и загрява колата докато стигне до работа. Евентуално да се разходи по магазините и моловете, но и те са и близко. През останалото време е в моята кола. Та на нея 10 000 км на година може и да са и много. Та всякакви варианти, в крайна сметка едва ли някой си взима кола, особено нова, ако го притеснява годишният данък за нея. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 А ти случайно да знаеш, че горивото там няма нищо общо с нашето? Говоря за смените на маслото специално... JDFU - колега - спориш с радиото, не се хАби.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 Ко, Ко, ко...? Чакай ся... то и маслото няма... да те осветя. И температурните диапазони са други ама айде. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 Зимни гуми... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 Пука ли ти на какво ще си монтираш зимните гуми? Щото на мен честно казано в тая гняс зимата дали ще на стоманена джанта или на алуминиева ... даже предпочитам стоманената да не ми дреме за нея. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 (edited) Ами не знам. Нов съм. От къде си купувате гуми? Че така като гледам, както съм се засилил, зимните ми гуми ще са 1200-1300лв.И джантите още 900-1000.. Б*х тая зима.. Edited September 25, 2013 by w00x Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 Ами не знам. Нов съм. От къде си купувате гуми? Че така като гледам, както съм се засилил, зимните ми гуми ще са 1200-1300лв. И джантите още 900-1000.. Б*х тая зима.. Мне, б*х тия джанти трябва да се казва в случая. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 (edited) Моите бяха към 800лв гумите и към 500лв джантите. Идея си нямам какви са, по 130 едната някъде беше и ми се струваха евтини, но изглеждат готино (исках стоманени, но нямаше та взех тези). До момента нищо им няма. Най-много леко да съм ги застъргал в някой бордюр но то от мръсотията дето се събира не се забелязва много пък и слабо ми пука Edited September 25, 2013 by djadomraz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 Ами не знам. Нов съм. От къде си купувате гуми? Че така като гледам, както съм се засилил, зимните ми гуми ще са 1200-1300лв. И джантите още 900-1000.. Б*х тая зима.. От нета взимай гуми, цената е по-добра пък са и с нов ДОТ. Ако са по-стари пускат промоции и ги дават още по-евтино. За джанти за зимата е по-добре стоманярки, ама ти си знаеш. Моите гуми миналата зима бяха 270 лв. ама аз съм с 14" зимата. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zlobil Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 имам 25% отстъпка в диана ако искаш пиши да ти дам картата. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 (edited) Аз бая се замислям за тия > http://www.diana-ltd.com/tire/53CBD91660EC43C0A8ABAAC02225F75F / http://www.diana-ltd.com/tire/B35DCF67C68A49C3B6DA5E291AA47263 Имам 4 зимни гуми за тоя сезон ама 2 от тях са на доизживяване, но ... почти не излизам от Плд зимата с моята кола... чудя се дали да ги опропастя тя 200-300лв за гуми... ще видим до края на др. месец какво ще реша. Edited September 26, 2013 by host Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 И аз май ще се възползвам от на злобил-а офертата. 304лв е бройката Goodyear в тая Диана. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zlobil Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 (edited) Ако решиш пиши ЛС , принципно картата е на ауди клуб българия но минах с БМВ-то миналата година без проблеми. Пс : Тая година и аз ще трябва да подновявам зимните гуми ако не съм продал колата до тогава...... Edited September 26, 2013 by zlobil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dunc Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 Колко вървят горе-долу едни нови джанти, най-обикновени ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 Металните джанти са все обикновени. За мен е излишно да се купуват нови. Да дам 80+ лева за тенекиена джанта - не, мерси. Спокойно се намират втора употреба, ако имат забележки се изправвят и това е... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 За първи път се возя на кола със 612 коня на задните колела. Нисан 350z. Страшно е и то много. Отделно, че се пали, оставя да се загрее, после се паркирва махаш ключа и я оставяш определено време да работи. Това се прави дори ако трябва само да се премести. Обаче като надуят турбините и си в друг свят Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.