Jump to content
BulForum.com

Обща дискусия на тема автомобили


netrootbg

Recommended Posts

  • Replies 11.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

кажи ся как в БГ идват само най-запазените на които за 10 години им навъртят 150К км......  :Facepalm:

 

 

Не само най-запазените ами и най-евтините. Ето сега по-горе бях писал за едни Ситроени, как в Германия по снимки запазените почват за по 2000 евра, като имам докарване, номера и т.н. тук пре спокойно можеш да е вземеш за 3500 лв и т.н.

 

 

На много места в Европа е сериозен лукс да ползваш автомобил ежедневно. Както каза JDFU масово се ползва отлично организирания градски транспорт, който излиза и в пъти по-евтино. Няма да коментираме пък какво са таксите в големите столици на континента, както и местата за паркиране и ЦЕНАТА на паркирането. Ама кой ти да мисли за тая работа! Там имало големи разстояния, р'ийш ли! Страхотна логика, както казва Ники Кънчев. Аз минах почти през цяла Европа с кола, че и през Англия и добре видях къде какво струва. В един момент колата ми беше в тежест направо. Особено в Англия е безумие да се размотаваш с кола в голям град. Да не говорим пък за Лондон. В Амстердам паркирането в централната зона е близо 3 евро на час - евтинджос... Престой за цяла нощ е "бонус" - 15 евро.  Тия неща изобщо не са свързани с марката, модела и възрастта на колата. Подобна бе и ситуацията в Мюнхен, като единствено в Рим успях да мина метър, понеже имаше кой да ме научи на тарикатлък. Като изключим Германия, навсякъде магистралите са платени.

 

Има и нещо друго - хората на запад сменят колите си много по-често. Защото могат да си го позволят. Ако някой кара кола 10 години, то той определено не е дори в средната класа... Такава кола има шанс да е барака. Но да се обяснява как това са едва ли не всички коли е нелепо.   

 

Точно по тези причини дето си описал и огромните данъци не ти позволяват да имаш лукса да имаш автомобил и да не го караш. Ако ще караш само до работа както казвате си има градски транспорт и не могат да си позволят като тук лукса да праснат едно недвижимо имущество дето карат на 2 месеца веднъж.

 

Турбо може да се скапе за отрицателно време при неправилна употреба ;).

 

С кофти масло и рядка смяна да, иначе на въпросния мотор както споменах дори доста назобена държи без грешка. Определено и не е да я жали въпросния собственик.

 

Както се писа по-горе тук вноса наистина е яко скрап. Бях забравил какво е, скоро като тръгнах по салоните си припомних. То моята дето е по-дърта е в по-добро състояние от 90% от автомобилите тук. То изкъртени, изтъркани, скърца и тропа всичко ама на километража 120 000 км. и мотора е перфектно лъстат на водоструй...

 

П.П. Бях забравил един случай, като взимах Мегана. В Труд карах една като моята и на километража гордо седеше цифрата 66 000 км. обаче беше с прясно тапициран волан, минала боя и т.н. Вечерта се прибирам и я гледам пуснали в нета и станала на 100 000 км. Сигурно за 3 4 часа се е движила със скоростта на совалка. По-нататък беше нарастнал още километража (без номера сигурно си я карат хората)....Както каза Злобила ако ви е по-спокойно да мислите, че Гюнтер е ходил само до магазина О.К. Аз обаче също знам, че не е така.

Edited by jozo
Link to comment
Share on other sites

Данък за средностатистическа кола, не с топ екология (там това е критерия) е около 200евро в Германия. Гражданската варира според досието 500-1000евро. Друго няма. Това не са "огромни данъци" и не прави "лукс" притежаването на кола.

 

Иначе е нормално добрите предложения да се продават още там на място, а останалите дето са за скрап - тук, защото ремонтите са евтини. Там за оправяне на огъната врата, например, цените са над 1000 евро нагоре. Тук за 200-300лв ще ти я оправят.

Edited by JDFU
Link to comment
Share on other sites

С кофти масло и рядка смяна да, иначе на въпросния мотор както споменах дори доста назобена държи без грешка. Определено и не е да я жали въпросния собственик.

Не съм съгласен. Основната причина за прецакване на турбото е, че почти никой не го изчаква да се охлади. Повечето карат и накрая веднага гасят колата. Ако е в града не е голям проблем. На магистрала обаче и под голямо натоварване, трябва да се изчаква да се охлади. Просто колата да работи на място за няколко минути. Това нещо го спазват адски малко хора. Голяма част и не го знаят.
Link to comment
Share on other sites

Аз не го знаех.

Специално за теб важи в пълна сила това. Турбото се охлажда с маслото от двигателя. Съответно ти трябва работещ двигател за да има циркулация на масло през него. Това е основно при по - голямо натоварването когато турбото загрява. Основният проблем е на магистрала. Много хора спират на някоя бензиностанция и веднага гасят колата. Направо си е убийствено за турбото това. Ако обаче се прибираш към вас няма нужда да чакаш след като паркираш. Ще хванеш поне 1-2 светофара в града което ще е достатъчно за да се охлади. Това е при положение, че не си правил някакви изпълнения по улиците. Някои нови турбота имат и водно охлаждане в допълнение на масленото. Виждал съм bmw с такова. Пак обаче не е лошо да се изчаква.
Link to comment
Share on other sites

Данък за средностатистическа кола, не с топ екология (там това е критерия) е около 200евро в Германия. Гражданската варира според досието 500-1000евро. Друго няма. Това не са "огромни данъци" и не прави "лукс" притежаването на кола.

 

Иначе е нормално добрите предложения да се продават още там на място, а останалите дето са за скрап - тук, защото ремонтите са евтини. Там за оправяне на огъната врата, например, цените са над 1000 евро нагоре. Тук за 200-300лв ще ти я оправят.

 

Само дето там данъка е на месец и това ще е за кола бензин поне Евро 4. За дизелите е повече, така че дизел няма как да не го карат много. В Германия на пропан-бутан не карат, ако са купили нови коли на метан не им знам таксите. За това както казах не си позволяват да им седи, а както каза Злобила я трепят от каране, иначе нямат кола и ползват градския транспорт.

 

Не съм съгласен. Основната причина за прецакване на турбото е, че почти никой не го изчаква да се охлади. Повечето карат и накрая веднага гасят колата. Ако е в града не е голям проблем. На магистрала обаче и под голямо натоварване, трябва да се изчаква да се охлади. Просто колата да работи на място за няколко минути. Това нещо го спазват адски малко хора. Голяма част и не го знаят.

 

Пак не е гаранция, имам вече челен опит с чисто нови автомобили със стриктно спазване на тея условия и турбото пак проблемно след 70 - 80000. За щастие не бяха от марката Рено.  :grin:

 

Едно време като правиха здрави коли, не еднодневки като сега турбо Рената освен маслото за турбината, в турбото цирколираше и охлаждащата течност. Като загасиш автомобила, си имаше ел. помпа която да върти охлаждане през турбината. Сега обаче нямат интерес да правят такива. :unhappy:

Edited by jozo
Link to comment
Share on other sites

Освен да кажа, че немците са прецакани. Ние си нямаме данъци за колите :D

Колкото и да ползват градски транспорт, не съм видял голям град с празни улици. Даже малкото ни Бърно се задръства яко в час пик.

Иначе какво толкова се чудите. Април сменях маслото и тези дни пак ще го сменям. Но аз в градски транспорт не съм стъпвал тук. Френдчето ми в БГ го сменя горе долу през същият период. Напоследък закачката е кой ще изкара по-малко време м/у смените .. :D Аз поне живея в града, но имам колеги които са на по 25-40 км от работа, та те също трупат здраво километри без да  правят нещо специално.

Разбира се има и такива като приятелката ми, която от както живее у нас се чудя дали и загрява колата докато стигне до работа. Евентуално да се разходи по магазините и моловете, но и те са и близко. През останалото време е в моята кола. Та на нея 10 000 км на година може и да са и много. Та всякакви варианти, в крайна сметка едва ли някой си взима кола, особено нова, ако го притеснява годишният данък за нея.

Link to comment
Share on other sites

А ти случайно да знаеш, че горивото там няма нищо общо с нашето? Говоря за смените на маслото специално... 

JDFU - колега - спориш с радиото, не се хАби.... 

Link to comment
Share on other sites

Пука ли ти на какво ще си монтираш зимните гуми? Щото на мен честно казано в тая гняс зимата дали ще на стоманена джанта или на алуминиева ... даже предпочитам стоманената да не ми дреме за нея.

Link to comment
Share on other sites

Ами не знам. Нов съм. :D

От къде си купувате гуми? Че така като гледам, както съм се засилил, зимните ми гуми ще са 1200-1300лв.
И джантите още 900-1000.. Б*х тая зима..

Edited by w00x
Link to comment
Share on other sites

Ами не знам. Нов съм. :D

 

От къде си купувате гуми? Че така като гледам, както съм се засилил, зимните ми гуми ще са 1200-1300лв.

И джантите още 900-1000.. Б*х тая зима..

Мне, б*х тия джанти трябва да се казва в случая. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Моите бяха към 800лв гумите и към 500лв джантите. Идея си нямам какви са, по 130 едната някъде беше и ми се струваха евтини, но изглеждат готино (исках стоманени, но нямаше та взех тези). До момента нищо им няма. Най-много леко да съм ги застъргал в някой бордюр но то от мръсотията дето се събира не се забелязва много пък и слабо ми пука

Edited by djadomraz
Link to comment
Share on other sites

Ами не знам. Нов съм. :D

 

От къде си купувате гуми? Че така като гледам, както съм се засилил, зимните ми гуми ще са 1200-1300лв.

И джантите още 900-1000.. Б*х тая зима..

 

От нета взимай гуми, цената е по-добра пък са и с нов ДОТ. Ако са по-стари пускат промоции и ги дават още по-евтино.

 

За джанти за зимата е по-добре стоманярки, ама ти си знаеш.

 

Моите гуми миналата зима бяха 270 лв. ама аз съм с 14" зимата. 

Link to comment
Share on other sites

Аз бая се замислям за тия > http://www.diana-ltd.com/tire/53CBD91660EC43C0A8ABAAC02225F75F / http://www.diana-ltd.com/tire/B35DCF67C68A49C3B6DA5E291AA47263

 

Имам 4 зимни гуми за тоя сезон ама 2 от тях са на доизживяване, но ... почти не излизам от Плд зимата с моята кола... чудя се дали да ги опропастя тя 200-300лв за гуми... ще видим до края на др. месец какво ще реша.

Edited by host
Link to comment
Share on other sites

Ако решиш пиши ЛС , принципно картата е на ауди клуб българия но минах с БМВ-то миналата година без проблеми.

 

 

Пс : Тая година и аз ще трябва да подновявам зимните гуми ако не съм продал колата до тогава...... 

Edited by zlobil
Link to comment
Share on other sites

Металните джанти са все обикновени. За мен е излишно да се купуват нови. Да дам 80+ лева за тенекиена джанта - не, мерси. Спокойно се намират втора употреба, ако имат забележки се изправвят и това е... 

Link to comment
Share on other sites

За първи път се возя на кола със 612 коня на задните колела. Нисан 350z. Страшно е и то много. Отделно, че се пали, оставя да се загрее, после се паркирва махаш ключа и я оставяш определено време да работи. Това се прави дори ако трябва само да се премести. Обаче като надуят турбините и си в друг свят

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...