djadomraz Posted July 6, 2012 Share Posted July 6, 2012 (edited) Не разбирам какъв е смисълът да не се отпуска съединител, респ. да не ползваш дори и за кратко предавката, през която минаваш... Така го били учили че трябва и човека дори не бил разсъждавал "защо" Затова не виждам логиката след първа или втора, да превключвам на трета или четвърта и да карам, дори и за кратко с 40-50 км/ч на по-високи обороти, след като мога спокойно да ги прескоча и да включа направо на пета на ниски обороти. +1 Edited July 6, 2012 by djadomraz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JDFU Posted July 6, 2012 Share Posted July 6, 2012 Midex, аз така си карам Двигателя ми е със сходни на твоя характеристики и обикновено на светофар си тръгвам бързо на 2ра до 50 и после си включвам направо четвърта или пета. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted July 6, 2012 Share Posted July 6, 2012 Midex, аз така си карам Двигателя ми е със сходни на твоя характеристики и обикновено на светофар си тръгвам бързо на 2ра до 50 и после си включвам направо четвърта или пета. + си имал късмета да не караш шофьорските курсове преди "хх" години. А аз го открих, чак сега...след толкова много години...какво нещо е навика, като си го утвърдиш дадено нещо и след това даже не се и замисляш защо го правиш...почти като дишането. Интересно, че досега явно съм се качвал като пътник в коли, все при шофьори от "старата школа", защото не съм попадал на нито един, на когото да му се случи да превключи от II-ra на IV-та или V-та, вкл. и в таксита все на такива съм попадал. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted July 6, 2012 Share Posted July 6, 2012 + си имал късмета да не караш шофьорските курсове преди "хх" години. А аз го открих, чак сега...след толкова много години...какво нещо е навика, като си го утвърдиш дадено нещо и след това даже не се и замисляш защо го правиш...почти като дишането. Интересно, че досега явно съм се качвал като пътник в коли, все при шофьори от "старата школа", защото не съм попадал на нито един, на когото да му се случи да превключи от II-ra на IV-та или V-та, вкл. и в таксита все на такива съм попадал. Аз не съм от старата школа, но на 1000 превключвания да речем прескачам 1 път скорост и то щото се лигавя и дам повече газ на първа да речем. В низходящ ред е същата работа. Гледам дори за секунда да е...да мина през всички предавки(без първа) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Overdrive Posted July 6, 2012 Share Posted July 6, 2012 "Когато превключваш скоростите във възходяща посока, винаги спазваш последователността 1,2,3,4, докато в низходяща посока може да прескочиш някоя от предавките (напр. от 4-та на 2-ра)". Това може би беше едно от малкото неща, които съм спазвал през всичките години и си го бях оформил като навик, без всъщност да се замисля, защо аджеба трябва да го правя. Според мен и няма нищо на кутията и карам точно обратно на тия правила - примерно изпреварвам тир движещ се със 60 на 3та, докато изпреварвам съм вдигнал към 100 и няма никакъв смисъл да минавам през 4та, ами хакам направо 5та. Като тръгвам на равното направо на 2ра, че дифа ми е къс и ако тръгна на първа трябва да слагам втора след няколко метра пък ме мързи Посвикнах с хеел&тое или ако карам с такава скорост че само моторната спирачка е достатъчна, подавам винаги междинна газ преди смъкване на предавка че на някой коли е доста опасно 5та 3та с цел намаляне, да не говорим ако е мокро. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted July 6, 2012 Share Posted July 6, 2012 Според мен и няма нищо на кутията... На новите кутии - със сигурност, но да не ти обяснявам преди 50 години какви са били синхронизаторите и що е то "подаване на междинна газ на автобус за изравняване на оборотите" между предавките...ама и ти си го употребяваш доколкото виждам в низходяща посока. Явно старите коли не са били достатъчно гъвкави, за да позволят прескачане на предавки във възходяща посока и авансът им постоянно чукаше при опит да ускориш на 4-та (5-та нямаха). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Overdrive Posted July 6, 2012 Share Posted July 6, 2012 (edited) Подавам, само че със единичен съединител - все едно хиил енд тоу без спирачка. Което реално използва синхронизатора., просто премахва риска от шифт лок... Имах преди кола с износен синхронизатор на 3та и без двоен съединител се чуваше рррррррррр така че знам и този начин на каране Edited July 6, 2012 by Overdrive Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
echo Posted July 29, 2012 Share Posted July 29, 2012 Някой има ли идея къде да закарам трошката да и видят климатика, там диагностика, фреон? Че ми се струва, че трябва и по- студено да духа. Да не е някой скъпар? Че чувам 200 лв взимали Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mIRCata Posted August 3, 2012 Share Posted August 3, 2012 Тъкмо си реших подобен проблем с едно посещение при gado. Пиши му докато не е събрал всички руни, чармове и бъфове и не е отишъл на райд да бие Пържолус Бирос на Айлячец. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted August 3, 2012 Share Posted August 3, 2012 5та > 3та ... на Пловдив - Първомай с над 160 за да вляза в една колона и в момента в който пуснах съединителя и усетих как задните 195/60/15 се пързулнаха като руска фигуристка на световно първенство за златен медал... та, трябва да се има предвид това Иначе моторна спирачка и аз винаги почти ползвам. Просто няма защо да не я ползвам. А за навиците, едно от най-лошите неща които загубих като навик по време на курса за Б категория беше спирането с ляв крак. Преди това спокойно си го правех, защото дори и малкото км които бях минал още от начало съвсем умишлено започнах директно с левия крак. Ама така изпит за книжка не се взима, та след това вече возех и хора и нямах кога да си възтановявам техниката За туй "хийл енд тоу" от бая време все се каня да почна да опитвам ама "от вкъщи , на работа, от работа в нас..." ... карането за удоволствие почти липсва. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Overdrive Posted August 4, 2012 Share Posted August 4, 2012 (edited) Спирането с ляв крак като че ли е по-важно при каране на кола с предно, понеже там добавя овърстиър, а при задното съм останал с обратното впечатление (мотора противодейства на задните спирачки и предницата тръгва към близките дървета)... 5та-3та със задно е твърде рисково, да не говорим ако имаше шпер или както съм аз със заварен Като кажа на някой че цяла зима съм карал със заварен диф ме гледат странно, понеже "правел изненади" но с хиил енд тоу или чукване на газта съм забелязал нещо нередно. Относно х&т, може да се учиш докато си караш нормално из града. В началото е кофти че не усещаш колко да натискаш педалите с краищата на крака, но се свиква за месец-два. Edited August 4, 2012 by Overdrive Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted August 4, 2012 Share Posted August 4, 2012 Обмислям сериозно заваряването в идните няколко месеца. А спирането с ляв таман на предно го бях поусвоил. За Х&Т, таман синхронизатора на 2рата е тръгнал леко... има защо да се упражнявам :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted August 4, 2012 Share Posted August 4, 2012 5та > 3та ... на Пловдив - Първомай с над 160 за да вляза в една колона и в момента в който пуснах съединителя и усетих как задните 195/60/15 се пързулнаха като руска фигуристка на световно първенство за златен медал... та, трябва да се има предвид това Иначе моторна спирачка и аз винаги почти ползвам. Просто няма защо да не я ползвам. А за навиците, едно от най-лошите неща които загубих като навик по време на курса за Б категория беше спирането с ляв крак. Преди това спокойно си го правех, защото дори и малкото км които бях минал още от начало съвсем умишлено започнах директно с левия крак. Ама така изпит за книжка не се взима, та след това вече возех и хора и нямах кога да си възтановявам техниката За туй "хийл енд тоу" от бая време все се каня да почна да опитвам ама "от вкъщи , на работа, от работа в нас..." ... карането за удоволствие почти липсва. къде ти е прекъсвача на 3-та бре Спирането с ляв крак като че ли е по-важно при каране на кола с предно, понеже там добавя овърстиър, а при задното съм останал с обратното впечатление (мотора противодейства на задните спирачки и предницата тръгва към близките дървета)... 5та-3та със задно е твърде рисково, да не говорим ако имаше шпер или както съм аз със заварен Като кажа на някой че цяла зима съм карал със заварен диф ме гледат странно, понеже "правел изненади" но с хиил енд тоу или чукване на газта съм забелязал нещо нередно. Относно х&т, може да се учиш докато си караш нормално из града. В началото е кофти че не усещаш колко да натискаш педалите с краищата на крака, но се свиква за месец-два. haha :D Аз успях да занеса Пунтото на кръговото на пазарджишко....представям си какво ти е било зимата на теб Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted August 4, 2012 Share Posted August 4, 2012 Малко след 120 км/ч - доста пъти вече е проверявано... ама ми трябваше бая под 120 да отида Първо се доверих на спирачките и тъкмо си вика я малко двигателчето да впрегнем и ахааааа ... пързул А на пътя към ПЗ точно с/у Лукойл-а вече си снима камерката... днес един колега с черно Браво изгоря като ме мина с поне 65+ км/ч и то точно пред камерата. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted August 5, 2012 Share Posted August 5, 2012 Малко след 120 км/ч - доста пъти вече е проверявано... ама ми трябваше бая под 120 да отида Първо се доверих на спирачките и тъкмо си вика я малко двигателчето да впрегнем и ахааааа ... пързул А на пътя към ПЗ точно с/у Лукойл-а вече си снима камерката... днес един колега с черно Браво изгоря като ме мина с поне 65+ км/ч и то точно пред камерата. А какво става ако пред камерата те изпреварят от дясно Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Overdrive Posted August 5, 2012 Share Posted August 5, 2012 Аз успях да занеса Пунтото на кръговото на пазарджишко....представям си какво ти е било зимата на теб Супер ми беше. Запалих садения мотор точно в деня на първия сняг, с отворения диф. Мерак голям, събрах всички познати бмв ентусиасти и газ цяла вечер до 3 часа то не бяха преспи, засядания, ринене, бутане, целите до кръста в кал викам си няма да я бъде тая... на другия ден един диф за 50лв от форума и бърза обработка с електрожена После почнах да контролирам дрифта с леко натискане на газта, не нонстоп прекъсвачи, отделно че нямаше закъсване и е по-добре от всяка кола с предно която съм карал Единственото гадно нещо са маневрите, паркирането и това че почват да се разбиват разни карета, тампони. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mockingbird Posted August 6, 2012 Share Posted August 6, 2012 къде ти е прекъсвача на 3-та бре Тъкмо щях да кажа, че е някъде около моя....то се оказа около моя де, само че при мен е на 2-ра...На трета все още не съм го удрял... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted August 6, 2012 Share Posted August 6, 2012 На какво т'ва? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mockingbird Posted August 6, 2012 Share Posted August 6, 2012 Аммм нищо особено.Е300 (W124) купе.160-тина коня и няколко умрели магарета... Ама с мноооого дълги скорости. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XMD Posted August 21, 2012 Share Posted August 21, 2012 До одеве спорехме с приятели, е ли е възможно влекач(само той, без ремаркето) да е супер, мега, хипер бегачка на старта, даже единия разправя, че се бил дърпал с такъв и загубил, неговата кола е BMW 520I. Казва, че влекача му взимал старта без проблем и се пробвали няколко пъти и все е бил издухван от влекача. На мен такъв сценарий ми се струва невъзможен или неговата кошница ще да е била много умряла. Та, споделете според вас какъв ще е резултата? Аз мисля, че дори и с някоя обикновена кола(90 коня)ще успея да взема старта. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted August 21, 2012 Share Posted August 21, 2012 (edited) То и Болт да застане на старт с тва 520 и той ще го дръпне. минута и 40 Edited August 21, 2012 by DON_CHEFO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XMD Posted August 21, 2012 Share Posted August 21, 2012 За Болт е ясно Интересно ми е дали е възможо влекач с голям, бавнооборотен двигател предназначен за влачене на 20-30 тона да е по-пъргав от лека кола? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted August 21, 2012 Share Posted August 21, 2012 Влекача е предназначен да дърпа доста товар. Без него е доста по-пъргав. Останалото зависи от колата. Почти съм сигурен че моя авенсис ще му диша праха като стой та гледай. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted August 23, 2012 Share Posted August 23, 2012 За Болт е ясно Интересно ми е дали е възможо влекач с голям, бавнооборотен двигател предназначен за влачене на 20-30 тона да е по-пъргав от лека кола? Честно да ти кажа нямам никаква идея, но като знам, че опонента е тоя мъртвилник 520...съм склонен да сложа едно петаче на влекача Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mockingbird Posted August 23, 2012 Share Posted August 23, 2012 (edited) Аз дори бих сложил петдесетаче.... Практиката ме е научила на едно: С тролей и влекач никога не се дърпай...винаги губиш... Edited August 23, 2012 by magdanoz4o Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.