Jump to content
BulForum.com

Обща дискусия на тема автомобили


netrootbg

Recommended Posts

Не разбирам какъв е смисълът да не се отпуска съединител, респ. да не ползваш дори и за кратко предавката, през която минаваш...:confused

 

Така го били учили че трябва и човека дори не бил разсъждавал "защо" :)

 

Затова не виждам логиката след първа или втора, да превключвам на трета или четвърта и да карам, дори и за кратко с 40-50 км/ч на по-високи обороти, след като мога спокойно да ги прескоча и да включа направо на пета на ниски обороти.

 

+1

Edited by djadomraz
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 11.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Midex, аз така си карам :) Двигателя ми е със сходни на твоя характеристики и обикновено на светофар си тръгвам бързо на 2ра до 50 и после си включвам направо четвърта или пета.

Link to comment
Share on other sites

Midex, аз така си карам :) Двигателя ми е със сходни на твоя характеристики и обикновено на светофар си тръгвам бързо на 2ра до 50 и после си включвам направо четвърта или пета.

 

:punk+ си имал късмета да не караш шофьорските курсове преди "хх" години. А аз го открих, чак сега...след толкова много години...какво нещо е навика, като си го утвърдиш дадено нещо и след това даже не се и замисляш защо го правиш...почти като дишането. :P

 

Интересно, че досега явно съм се качвал като пътник в коли, все при шофьори от "старата школа", защото не съм попадал на нито един, на когото да му се случи да превключи от II-ra на IV-та или V-та, вкл. и в таксита все на такива съм попадал. :wacko:

Link to comment
Share on other sites

:punk+ си имал късмета да не караш шофьорските курсове преди "хх" години. А аз го открих, чак сега...след толкова много години...какво нещо е навика, като си го утвърдиш дадено нещо и след това даже не се и замисляш защо го правиш...почти като дишането. :P

 

Интересно, че досега явно съм се качвал като пътник в коли, все при шофьори от "старата школа", защото не съм попадал на нито един, на когото да му се случи да превключи от II-ra на IV-та или V-та, вкл. и в таксита все на такива съм попадал. :wacko:

 

Аз не съм от старата школа, но на 1000 превключвания да речем прескачам 1 път скорост и то щото се лигавя и дам повече газ на първа да речем. В низходящ ред е същата работа. Гледам дори за секунда да е...да мина през всички предавки(без първа) :D

Link to comment
Share on other sites

"Когато превключваш скоростите във възходяща посока, винаги спазваш последователността 1,2,3,4, докато в низходяща посока може да прескочиш някоя от предавките (напр. от 4-та на 2-ра)". Това може би беше едно от малкото неща, които съм спазвал през всичките години и си го бях оформил като навик, без всъщност да се замисля, защо аджеба трябва да го правя.

 

Според мен и няма нищо на кутията и карам точно обратно на тия правила - примерно изпреварвам тир движещ се със 60 на 3та, докато изпреварвам съм вдигнал към 100 и няма никакъв смисъл да минавам през 4та, ами хакам направо 5та. Като тръгвам на равното направо на 2ра, че дифа ми е къс и ако тръгна на първа трябва да слагам втора след няколко метра пък ме мързи :blush:

Посвикнах с хеел&тое или ако карам с такава скорост че само моторната спирачка е достатъчна, подавам винаги междинна газ преди смъкване на предавка че на някой коли е доста опасно 5та 3та с цел намаляне, да не говорим ако е мокро.

Link to comment
Share on other sites

Според мен и няма нищо на кутията...

 

На новите кутии - със сигурност, но да не ти обяснявам преди 50 години какви са били синхронизаторите и що е то "подаване на междинна газ на автобус за изравняване на оборотите" между предавките...ама и ти си го употребяваш доколкото виждам в низходяща посока. :bgrin:

 

Явно старите коли не са били достатъчно гъвкави, за да позволят прескачане на предавки във възходяща посока и авансът им постоянно чукаше при опит да ускориш на 4-та (5-та нямаха). :P

Link to comment
Share on other sites

Подавам, само че със единичен съединител - все едно хиил енд тоу без спирачка. Което реално използва синхронизатора., просто премахва риска от шифт лок... Имах преди кола с износен синхронизатор на 3та и без двоен съединител се чуваше рррррррррр :laughing1:така че знам и този начин на каране :wacko:

Edited by Overdrive
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Някой има ли идея къде да закарам трошката да и видят климатика, там диагностика, фреон? Че ми се струва, че трябва и по- студено да духа. Да не е някой скъпар? Че чувам 200 лв взимали :tongue

Link to comment
Share on other sites

Тъкмо си реших подобен проблем с едно посещение при gado. Пиши му докато не е събрал всички руни, чармове и бъфове и не е отишъл на райд да бие Пържолус Бирос на Айлячец.

Link to comment
Share on other sites

5та > 3та ... на Пловдив - Първомай с над 160 за да вляза в една колона и в момента в който пуснах съединителя и усетих как задните 195/60/15 се пързулнаха като руска фигуристка на световно първенство за златен медал... та, трябва да се има предвид това :)

 

Иначе моторна спирачка и аз винаги почти ползвам. Просто няма защо да не я ползвам.

 

А за навиците, едно от най-лошите неща които загубих като навик по време на курса за Б категория беше спирането с ляв крак. Преди това спокойно си го правех, защото дори и малкото км които бях минал още от начало съвсем умишлено започнах директно с левия крак. Ама така изпит за книжка не се взима, та след това вече возех и хора и нямах кога да си възтановявам техниката :laughing1:

 

За туй "хийл енд тоу" от бая време все се каня да почна да опитвам ама "от вкъщи , на работа, от работа в нас..." ... карането за удоволствие почти липсва.

Link to comment
Share on other sites

Спирането с ляв крак като че ли е по-важно при каране на кола с предно, понеже там добавя овърстиър, а при задното съм останал с обратното впечатление (мотора противодейства на задните спирачки и предницата тръгва към близките дървета)...

 

5та-3та със задно е твърде рисково, да не говорим ако имаше шпер или както съм аз със заварен :lol: Като кажа на някой че цяла зима съм карал със заварен диф ме гледат странно, понеже "правел изненади" :wacko: но с хиил енд тоу или чукване на газта съм забелязал нещо нередно.

Относно х&т, може да се учиш докато си караш нормално из града. В началото е кофти че не усещаш колко да натискаш педалите с краищата на крака, но се свиква за месец-два.

Edited by Overdrive
Link to comment
Share on other sites

Обмислям сериозно заваряването в идните няколко месеца. А спирането с ляв таман на предно го бях поусвоил.

За Х&Т, таман синхронизатора на 2рата е тръгнал леко... има защо да се упражнявам :D :D :D

Link to comment
Share on other sites

5та > 3та ... на Пловдив - Първомай с над 160 за да вляза в една колона и в момента в който пуснах съединителя и усетих как задните 195/60/15 се пързулнаха като руска фигуристка на световно първенство за златен медал... та, трябва да се има предвид това :)

 

Иначе моторна спирачка и аз винаги почти ползвам. Просто няма защо да не я ползвам.

 

А за навиците, едно от най-лошите неща които загубих като навик по време на курса за Б категория беше спирането с ляв крак. Преди това спокойно си го правех, защото дори и малкото км които бях минал още от начало съвсем умишлено започнах директно с левия крак. Ама така изпит за книжка не се взима, та след това вече возех и хора и нямах кога да си възтановявам техниката :laughing1:

 

За туй "хийл енд тоу" от бая време все се каня да почна да опитвам ама "от вкъщи , на работа, от работа в нас..." ... карането за удоволствие почти липсва.

 

къде ти е прекъсвача на 3-та бре :D

 

Спирането с ляв крак като че ли е по-важно при каране на кола с предно, понеже там добавя овърстиър, а при задното съм останал с обратното впечатление (мотора противодейства на задните спирачки и предницата тръгва към близките дървета)...

 

5та-3та със задно е твърде рисково, да не говорим ако имаше шпер или както съм аз със заварен :lol: Като кажа на някой че цяла зима съм карал със заварен диф ме гледат странно, понеже "правел изненади" :wacko: но с хиил енд тоу или чукване на газта съм забелязал нещо нередно.

Относно х&т, може да се учиш докато си караш нормално из града. В началото е кофти че не усещаш колко да натискаш педалите с краищата на крака, но се свиква за месец-два.

haha :D :D

 

Аз успях да занеса Пунтото на кръговото на пазарджишко....представям си какво ти е било зимата на теб :D

Link to comment
Share on other sites

Малко след 120 км/ч - доста пъти вече е проверявано... ама ми трябваше бая под 120 да отида :D Първо се доверих на спирачките и тъкмо си вика я малко двигателчето да впрегнем и ахааааа ... пързул :)

 

А на пътя към ПЗ точно с/у Лукойл-а вече си снима камерката... днес един колега с черно Браво изгоря като ме мина с поне 65+ км/ч и то точно пред камерата.

Link to comment
Share on other sites

Малко след 120 км/ч - доста пъти вече е проверявано... ама ми трябваше бая под 120 да отида :D Първо се доверих на спирачките и тъкмо си вика я малко двигателчето да впрегнем и ахааааа ... пързул :)

 

А на пътя към ПЗ точно с/у Лукойл-а вече си снима камерката... днес един колега с черно Браво изгоря като ме мина с поне 65+ км/ч и то точно пред камерата.

 

А какво става ако пред камерата те изпреварят от дясно :D

Link to comment
Share on other sites

Аз успях да занеса Пунтото на кръговото на пазарджишко....представям си какво ти е било зимата на теб :D

 

Супер ми беше. Запалих садения мотор точно в деня на първия сняг, с отворения диф. Мерак голям, събрах всички познати бмв ентусиасти и газ цяла вечер до 3 часа :wacko: то не бяха преспи, засядания, ринене, бутане, целите до кръста в кал :lol: викам си няма да я бъде тая... на другия ден един диф за 50лв от форума и бърза обработка с електрожена :DПосле почнах да контролирам дрифта с леко натискане на газта, не нонстоп прекъсвачи, отделно че нямаше закъсване и е по-добре от всяка кола с предно която съм карал :))

Единственото гадно нещо са маневрите, паркирането и това че почват да се разбиват разни карета, тампони.

Link to comment
Share on other sites

къде ти е прекъсвача на 3-та бре :D

 

Тъкмо щях да кажа, че е някъде около моя....то се оказа около моя де, само че при мен е на 2-ра...На трета все още не съм го удрял... :laughing1:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

До одеве спорехме с приятели, е ли е възможно влекач(само той, без ремаркето) да е супер, мега, хипер бегачка на старта, даже единия разправя, че се бил дърпал с такъв и загубил, неговата кола е BMW 520I. Казва, че влекача му взимал старта без проблем и се пробвали няколко пъти и все е бил издухван от влекача.

На мен такъв сценарий ми се струва невъзможен или неговата кошница ще да е била много умряла.

Та, споделете според вас какъв ще е резултата? Аз мисля, че дори и с някоя обикновена кола(90 коня)ще успея да взема старта.

Link to comment
Share on other sites

За Болт е ясно :bowdown: Интересно ми е дали е възможо влекач с голям, бавнооборотен двигател предназначен за влачене на 20-30 тона да е по-пъргав от лека кола?

Link to comment
Share on other sites

Влекача е предназначен да дърпа доста товар. Без него е доста по-пъргав. Останалото зависи от колата. Почти съм сигурен че моя авенсис ще му диша праха като стой та гледай.

Link to comment
Share on other sites

За Болт е ясно :bowdown: Интересно ми е дали е възможо влекач с голям, бавнооборотен двигател предназначен за влачене на 20-30 тона да е по-пъргав от лека кола?

 

Честно да ти кажа нямам никаква идея, но като знам, че опонента е тоя мъртвилник 520...съм склонен да сложа едно петаче на влекача :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...