Jump to content
BulForum.com

Обща дискусия на тема автомобили


netrootbg

Recommended Posts

На старта дизеляка ще е по-бърз, но след това бензина ще бие...

Нека имаме предвид, че дизела на към 4500-5000 оборота вече почва да умира, а там бензина тепърва се развърта...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 11.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Затова имат 6 скорости съвременните дизели... и въпреки това се получава както Мидекс казва. Извода - коне за бързина, нютони - за теглене на ремарке :lol:

 

 

Link to comment
Share on other sites

5 няма да се усетят. Мен ме вълнува друг въпрос... имам две коли с приблизително еднакво тегло. Едната е бензин 150 коня - тяга 170-180нм. Другата е дизел 150коня, тяга 300нм. Според вас дизела по-бърз ли ще е?

 

На баир и на 3-та предавка при току що почнало да надува турбо - ще бие :D, ама на 400 метра - нито в началото, нито в средата, нито в края ще е отпред печката :D

Link to comment
Share on other sites

A ако бензина е на 2ра? Що да са и 2те на 3та?

 

_________________________

 

И не мога да разбера какъв е тоя "мерник" на дизели с бензини... дизела му се мери разхода след баира, там му е голята сила. Кой ти вози лодки на теглич, ремаркета и каравани... тука не е агрофорум.

Edited by host
Link to comment
Share on other sites

На старта дизеляка ще е по-бърз, но след това бензина ще бие...

Нека имаме предвид, че дизела на към 4500-5000 оборота вече почва да умира, а там бензина тепърва се развърта...

Ти всеки ден ли караш бензин на 4500-5000 оборота? Аз мисля, че над 3500 разхода се повишава излишно и е по-добре да се кара в по-ниските обороти, пести се гориво...

Link to comment
Share on other sites

A ако бензина е на 2ра? Що да са и 2те на 3та?

 

_________________________

 

И не мога да разбера какъв е тоя "мерник" на дизели с бензини... дизела му се мери разхода след баира, там му е голята сила. Кой ти вози лодки на теглич, ремаркета и каравани... тука не е агрофорум.

 

Няма такъв момент. Еднакви предавки...нали искаме да сравняваме :D

Link to comment
Share on other sites

Ти всеки ден ли караш бензин на 4500-5000 оборота? Аз мисля, че над 3500 разхода се повишава излишно и е по-добре да се кара в по-ниските обороти, пести се гориво...

Така е, но въпроса беше за това кой е по-бърз, а не по-икономичен....

Link to comment
Share on other sites

Той не е много в час...по-скоро върви с малко закъснение, но ще се освести. :laughing1:

 

Според мен сравненията на коне и Nm при дизелите и бензиновите не са много коректни. Ако се правят сравнения между 2 бензинови или 2 дизелови - да, но при двата вида двигатели се появяват и други фактори, които трябва да се отчетат....дори и начинът по който конкретния двигател оползотворява енергията има голямо значение. Така че е напълно възможно както каза Чефо, бензиновият да бъде изцяло по-бърз на 400 метрова отсечка, в сравнение с дизеловия. Именно затова се правят дърпанията, за да се види на практика как стоят нещата с цифрите, написани на книга...като има и фактор "майсторство на задволанното устройство". :bgrin:

Link to comment
Share on other sites

Ти всеки ден ли караш бензин на 4500-5000 оборота?

 

Той не знам, но аз да - всеки път :lol:

 

 

Идеята не беше за типа гориво, а да сравним две коли - с еднаква мощност нискооборотна (с много нютони) и високооборотна (няма как да е с много нютони).

Винаги ми е било интересно как еди коя си кола много дърпала... пък накрая аз я дърпам с моята дето не дърпа :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Винаги ми е било интересно как еди коя си кола много дърпала... пък накрая аз я дърпам с моята дето не дърпа :wacko:

 

Има нещо такова....твоята каква беше?

Link to comment
Share on other sites

Моята е BMW E30 1,8 140 коня оригинално с разни доработки, около 1050кг.

Иначе с един приятел преди време сравнявахме 520i - 150 коня 190 нютона със Октавия дизел 140 коня 320 нютона 6 скорости и вървим наравно като аз го минавам при висока скорост.

Октавията я карах - чупи врата, влизаш във седалката, БМВ-то е като влак :D

Edited by Overdrive
Link to comment
Share on other sites

И аз по причина, че карам сравнително рядко, често си позволявам дори и по-високи обороти (redline на оборотомера ми е между 7К и 8К), обаче гледам да не се замислям много за цената на бензина, понеже за съжаление нямам 6-та скорост (много ме е яд) и 5-та в доста ситуации ми се явява почти като ускоряваща, респ. с доста висок разход на бензин.

Link to comment
Share on other sites

от твойта ако махнеш 100, 200 кила - ще стане още по-интересна за каране :D :D

 

Да не намекваш, че Магданоза е надебелял или пък че изобщо не става за шофЕр? :woot

Link to comment
Share on other sites

Хаххааа шегаджийчета... :laughing:

Аз мисля да слагам още килограми (в аудио :ninja: ), ти ми говориш за махане...Тя и сега си е интересна, но ако я докарам до около 1000-1200 кила наистина ще стане по-интересно. :bgrin:

 

П.П.А че съм наддал малко килца, вЕрно си е.Сега гледам да ги посваля малко, ама с тая зърнена диета трудно се получава.

Edited by magdanoz4o
Link to comment
Share on other sites

Абе онзи ден загледах, че имало led-чета за плафоните. Трябва да взема да мина да ги сменя, ама се сещам само за на Пещерско (малко след кръстовището с Априлов) за онзи магазина за led светлини. Дали там ще ми свършат работа, някой сменял ли е до сега? И също се чудех и за крушките при включване на задна, че в момента нищо се не вижда ама трябва да видя в сайта на Osram (примерно) какъв тип са.

Link to comment
Share on other sites

Абе онзи ден загледах, че имало led-чета за плафоните. Трябва да взема да мина да ги сменя, ама се сещам само за на Пещерско (малко след кръстовището с Априлов) за онзи магазина за led светлини.

 

Ако говориш за магазинчето, където освен LED има и др. авто джаджи, вкл. и акумулатори - преди да започна да се снабдявам директно от китайците, бях купил от там диоди за над 50-60 лева (имат и втори магазин на Филипово, който се държи от сина му). За плафони нямаха от моя вид (32мм), но пък имат нелоши панелчета с преходници, които светят доста силно, понеже са с доста на брой диоди. За светлини за заден ход нямат (или поне нямаха) нищо подходящо...имам предвид "достатъчно силно", което да ти освети пътя назад както трябва. Пак от там обаче си взех комбинирани крушки за задните габарити/стопове - в едно тяло са и вътрешно првключват интензитета, скъпички бяха, но светят доста силно и вече трета година работят без проблем.

Link to comment
Share on other sites

Според мен сравненията на коне и Nm при дизелите и бензиновите не са много коректни. Ако се правят сравнения между 2 бензинови или 2 дизелови - да, но при двата вида двигатели се появяват и други фактори, които трябва да се отчетат....дори и начинът по който конкретния двигател оползотворява енергията има голямо значение. Така че е напълно възможно както каза Чефо, бензиновият да бъде изцяло по-бърз на 400 метрова отсечка, в сравнение с дизеловия. Именно затова се правят дърпанията, за да се види на практика как стоят нещата с цифрите, написани на книга...като има и фактор "майсторство на задволанното устройство". :bgrin:

 

Още едно потвърждение на горното....

 

Вярно е, че дизеловият Мерцедес GL модел 2012 е доста по-тежък от моята кола, но пък е оборудван в замяна на това с мотор (V6) с 240 конски сили & 616 Nm, (последното е горе-долу 3 пъти повече от моите Nm)... и въпреки разликите - и двете машини ускоряват от 0 до 100 за около 8 секунди.

Link to comment
Share on other sites

Отдавна ме мъчи един маловажен въпрос, породен най-вече от любопитство. Ако имам 2 абсолютно еднакви коли (и с еднакви двигатели), но въртящият момента на единия двигател е 215 Nm, а на другия 210 Nm - ще усетя ли разликата от 5 Nm, което на тази база се явява около 2%?

 

Във фирмата имаме 5 еднакви коли и 10 други пак еднакви, на всяка мотора се държи по различен начин и свички се държат различно по завои.

Първите пет са копувани на куп, другите мисля 4, 3, 3. Мисля че се усеща но аз говоря за около 140 к.с.

Edited by naka_g
Link to comment
Share on other sites

За мотора - както и да е, да предположим, че всеки е амортизиран по различен начин и разликите са повече от тези 5 Nm + разлики в конските сили, но нещо не ми се връзват различията при взимането на завои, освен ако "еднаквите коли" не са с различни гуми или окачвания.

 

Продължавам да си мисля, че на 215 Nm, 5 няма как да се усетят, приемайки, че всичко останало в двата автомобила е еднакво, вкл. конски сили, гуми, окачвания, ниво на амортизация и т.н. - въпросът ми беше поставен практически, но данните в примера бяха чисто теоретични и идеализирани (всичко 1:1 без 5-те нютонметра).

Link to comment
Share on other sites

Ма'а му стара, като гледам в горния си пост с какви дреболии се занимавам...а отдавна си мисля за някаква сериозна кола с 300-400 коня, ама пък като се замисля малко повече колко ще ми излезе, май излиза, че всъщност не си мисля, ами само си мечтая. :alien:

Оня ден карам по "Авксентий Велешки" и застигам едно лъскаво 640i convertible (подобно на това, но беше вдигнало покрива). Очите ми останаха като знам с какъв двигател е, какви са му конете и екстрите (и колко струва). Видеото ми работеше и изкарах един шот от него. Най-голямата изненада беше, когато го изпреварих и видях на шофьорската седалка да седи едно нежно и младо русо гадже, вероятно без един ден трудов стаж...баси...крака и цици да имаш на днешни дни. :pirate

 

П.П. След такива "срещи" се чувствам депресиран...:sick

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...