Mockingbird Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 На старта дизеляка ще е по-бърз, но след това бензина ще бие... Нека имаме предвид, че дизела на към 4500-5000 оборота вече почва да умира, а там бензина тепърва се развърта... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Overdrive Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 Затова имат 6 скорости съвременните дизели... и въпреки това се получава както Мидекс казва. Извода - коне за бързина, нютони - за теглене на ремарке Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 5 няма да се усетят. Мен ме вълнува друг въпрос... имам две коли с приблизително еднакво тегло. Едната е бензин 150 коня - тяга 170-180нм. Другата е дизел 150коня, тяга 300нм. Според вас дизела по-бърз ли ще е? На баир и на 3-та предавка при току що почнало да надува турбо - ще бие , ама на 400 метра - нито в началото, нито в средата, нито в края ще е отпред печката Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 (edited) A ако бензина е на 2ра? Що да са и 2те на 3та? _________________________ И не мога да разбера какъв е тоя "мерник" на дизели с бензини... дизела му се мери разхода след баира, там му е голята сила. Кой ти вози лодки на теглич, ремаркета и каравани... тука не е агрофорум. Edited March 29, 2012 by host Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jjjjjk Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 На старта дизеляка ще е по-бърз, но след това бензина ще бие... Нека имаме предвид, че дизела на към 4500-5000 оборота вече почва да умира, а там бензина тепърва се развърта... Ти всеки ден ли караш бензин на 4500-5000 оборота? Аз мисля, че над 3500 разхода се повишава излишно и е по-добре да се кара в по-ниските обороти, пести се гориво... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 A ако бензина е на 2ра? Що да са и 2те на 3та? _________________________ И не мога да разбера какъв е тоя "мерник" на дизели с бензини... дизела му се мери разхода след баира, там му е голята сила. Кой ти вози лодки на теглич, ремаркета и каравани... тука не е агрофорум. Няма такъв момент. Еднакви предавки...нали искаме да сравняваме Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mockingbird Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 Ти всеки ден ли караш бензин на 4500-5000 оборота? Аз мисля, че над 3500 разхода се повишава излишно и е по-добре да се кара в по-ниските обороти, пести се гориво... Така е, но въпроса беше за това кой е по-бърз, а не по-икономичен.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 Той не е много в час...по-скоро върви с малко закъснение, но ще се освести. Според мен сравненията на коне и Nm при дизелите и бензиновите не са много коректни. Ако се правят сравнения между 2 бензинови или 2 дизелови - да, но при двата вида двигатели се появяват и други фактори, които трябва да се отчетат....дори и начинът по който конкретния двигател оползотворява енергията има голямо значение. Така че е напълно възможно както каза Чефо, бензиновият да бъде изцяло по-бърз на 400 метрова отсечка, в сравнение с дизеловия. Именно затова се правят дърпанията, за да се види на практика как стоят нещата с цифрите, написани на книга...като има и фактор "майсторство на задволанното устройство". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Overdrive Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 Ти всеки ден ли караш бензин на 4500-5000 оборота? Той не знам, но аз да - всеки път Идеята не беше за типа гориво, а да сравним две коли - с еднаква мощност нискооборотна (с много нютони) и високооборотна (няма как да е с много нютони). Винаги ми е било интересно как еди коя си кола много дърпала... пък накрая аз я дърпам с моята дето не дърпа Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 Винаги ми е било интересно как еди коя си кола много дърпала... пък накрая аз я дърпам с моята дето не дърпа Има нещо такова....твоята каква беше? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Overdrive Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 (edited) Моята е BMW E30 1,8 140 коня оригинално с разни доработки, около 1050кг. Иначе с един приятел преди време сравнявахме 520i - 150 коня 190 нютона със Октавия дизел 140 коня 320 нютона 6 скорости и вървим наравно като аз го минавам при висока скорост. Октавията я карах - чупи врата, влизаш във седалката, БМВ-то е като влак Edited March 29, 2012 by Overdrive Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mockingbird Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 Нормално е при високата скорост да го лапнеш с бенза... Понякога и аз съм на 4-5 хиляди, ама напоследък по-рядко, че с тия цени на горивото... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 И аз по причина, че карам сравнително рядко, често си позволявам дори и по-високи обороти (redline на оборотомера ми е между 7К и 8К), обаче гледам да не се замислям много за цената на бензина, понеже за съжаление нямам 6-та скорост (много ме е яд) и 5-та в доста ситуации ми се явява почти като ускоряваща, респ. с доста висок разход на бензин. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mockingbird Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 Моя ако имаше шеста, сигурно щеше да гори 5-6/100 извънградско... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 Моя ако имаше шеста, сигурно щеше да гори 5-6/100 извънградско... от твойта ако махнеш 100, 200 кила - ще стане още по-интересна за каране :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 от твойта ако махнеш 100, 200 кила - ще стане още по-интересна за каране :D Да не намекваш, че Магданоза е надебелял или пък че изобщо не става за шофЕр? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 Да не намекваш, че Магданоза е надебелял? bahahaha не...колата му е голяма :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mockingbird Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 (edited) Хаххааа шегаджийчета... Аз мисля да слагам още килограми (в аудио ), ти ми говориш за махане...Тя и сега си е интересна, но ако я докарам до около 1000-1200 кила наистина ще стане по-интересно. П.П.А че съм наддал малко килца, вЕрно си е.Сега гледам да ги посваля малко, ама с тая зърнена диета трудно се получава. Edited March 29, 2012 by magdanoz4o Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted April 1, 2012 Share Posted April 1, 2012 Абе онзи ден загледах, че имало led-чета за плафоните. Трябва да взема да мина да ги сменя, ама се сещам само за на Пещерско (малко след кръстовището с Априлов) за онзи магазина за led светлини. Дали там ще ми свършат работа, някой сменял ли е до сега? И също се чудех и за крушките при включване на задна, че в момента нищо се не вижда ама трябва да видя в сайта на Osram (примерно) какъв тип са. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mockingbird Posted April 1, 2012 Share Posted April 1, 2012 LED-ове, вече има за всички светлини на автомобила.Най-далаверно излизат от тук.Иначе ги има из магазините за авто аксесоари, но на какви цени.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted April 1, 2012 Share Posted April 1, 2012 Абе онзи ден загледах, че имало led-чета за плафоните. Трябва да взема да мина да ги сменя, ама се сещам само за на Пещерско (малко след кръстовището с Априлов) за онзи магазина за led светлини. Ако говориш за магазинчето, където освен LED има и др. авто джаджи, вкл. и акумулатори - преди да започна да се снабдявам директно от китайците, бях купил от там диоди за над 50-60 лева (имат и втори магазин на Филипово, който се държи от сина му). За плафони нямаха от моя вид (32мм), но пък имат нелоши панелчета с преходници, които светят доста силно, понеже са с доста на брой диоди. За светлини за заден ход нямат (или поне нямаха) нищо подходящо...имам предвид "достатъчно силно", което да ти освети пътя назад както трябва. Пак от там обаче си взех комбинирани крушки за задните габарити/стопове - в едно тяло са и вътрешно првключват интензитета, скъпички бяха, но светят доста силно и вече трета година работят без проблем. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Според мен сравненията на коне и Nm при дизелите и бензиновите не са много коректни. Ако се правят сравнения между 2 бензинови или 2 дизелови - да, но при двата вида двигатели се появяват и други фактори, които трябва да се отчетат....дори и начинът по който конкретния двигател оползотворява енергията има голямо значение. Така че е напълно възможно както каза Чефо, бензиновият да бъде изцяло по-бърз на 400 метрова отсечка, в сравнение с дизеловия. Именно затова се правят дърпанията, за да се види на практика как стоят нещата с цифрите, написани на книга...като има и фактор "майсторство на задволанното устройство". Още едно потвърждение на горното.... Вярно е, че дизеловият Мерцедес GL модел 2012 е доста по-тежък от моята кола, но пък е оборудван в замяна на това с мотор (V6) с 240 конски сили & 616 Nm, (последното е горе-долу 3 пъти повече от моите Nm)... и въпреки разликите - и двете машини ускоряват от 0 до 100 за около 8 секунди. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
naka_g Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 (edited) Отдавна ме мъчи един маловажен въпрос, породен най-вече от любопитство. Ако имам 2 абсолютно еднакви коли (и с еднакви двигатели), но въртящият момента на единия двигател е 215 Nm, а на другия 210 Nm - ще усетя ли разликата от 5 Nm, което на тази база се явява около 2%? Във фирмата имаме 5 еднакви коли и 10 други пак еднакви, на всяка мотора се държи по различен начин и свички се държат различно по завои. Първите пет са копувани на куп, другите мисля 4, 3, 3. Мисля че се усеща но аз говоря за около 140 к.с. Edited April 5, 2012 by naka_g Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 За мотора - както и да е, да предположим, че всеки е амортизиран по различен начин и разликите са повече от тези 5 Nm + разлики в конските сили, но нещо не ми се връзват различията при взимането на завои, освен ако "еднаквите коли" не са с различни гуми или окачвания. Продължавам да си мисля, че на 215 Nm, 5 няма как да се усетят, приемайки, че всичко останало в двата автомобила е еднакво, вкл. конски сили, гуми, окачвания, ниво на амортизация и т.н. - въпросът ми беше поставен практически, но данните в примера бяха чисто теоретични и идеализирани (всичко 1:1 без 5-те нютонметра). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted April 13, 2012 Share Posted April 13, 2012 Ма'а му стара, като гледам в горния си пост с какви дреболии се занимавам...а отдавна си мисля за някаква сериозна кола с 300-400 коня, ама пък като се замисля малко повече колко ще ми излезе, май излиза, че всъщност не си мисля, ами само си мечтая. Оня ден карам по "Авксентий Велешки" и застигам едно лъскаво 640i convertible (подобно на това, но беше вдигнало покрива). Очите ми останаха като знам с какъв двигател е, какви са му конете и екстрите (и колко струва). Видеото ми работеше и изкарах един шот от него. Най-голямата изненада беше, когато го изпреварих и видях на шофьорската седалка да седи едно нежно и младо русо гадже, вероятно без един ден трудов стаж...баси...крака и цици да имаш на днешни дни. П.П. След такива "срещи" се чувствам депресиран... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.