Jump to content
BulForum.com

Обща дискусия на тема автомобили


netrootbg

Recommended Posts

Кой тука от форума разбираше от музика?Че събрах един много скромен бюджет и една мъничка количка получих най-накрая(лично за мен си) та искам да питам 2-3 по-елементарни работи :)

Питай тук, че и на мен ми е любопитно...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 11.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

За това ти прави проблем акумулатора, няма време да се зареди, а ти само го цедиш. Или често трябва да караш колата или от време на време да зареждаш акумулатора.

 

Не е въпроса в честото каране ами е по-скоро в продължителността но като гледам е и до автомобил. На Поло-то ми падаше акумулатора доста често и единия майстор тръгна да ми обяснява че всичко си било наред на колата но аз съм я бил карал малко и все на къси разстояния и нямало време да се зареди затова веднъж на седмицата да съм я бил включвал на зарядно за една нощ. Това след като хвърлих 2ри акумулатор... само че при същото каране сега Авенсиса няма проблеми което потвърждава (за пореден път) че онзи майстор си беше некадърник отвсякъде :lol:

Link to comment
Share on other sites

... само че при същото каране сега Авенсиса няма проблеми което потвърждава (за пореден път) че онзи майстор си беше некадърник отвсякъде :lol:

...Или пък, че сега си с по-нов/качествен акумулатор....

Link to comment
Share on other sites

Не съм особено съгласен, че 13.7 е презареден акумулатор. Ако е "умно", зарядно в смисъл, да го е докарал до това положение и само да го подържа без да му пуска кой знае какъв заряден ток, ще си е перфектно зареден. Нито ще кипи, нито нещо друго ще му става. Като се изключи ще почне да пада напрежението ама ще е гаранция, че акумулатора ще е бомба.

 

В моя случай вече си имам чисто нов акумулатор Берга. Карам всеки ден колата и нямам време да си играя да свалям и да качвам акумулатор. 2 3 пъти се мъчих да го зареждам, електролита му е фул оригинално без да съм досипвал и просто му е дошло времето. Само аз го карам 2 години, преди това колко е бил на колата идея си нямам.

 

 

 

За това ти прави проблем акумулатора, няма време да се зареди, а ти само го цедиш. Или често трябва да караш колата или от време на време да зареждаш акумулатора.

 

Иначе напрежението на заряд ти е бомба. Като пуснеш музичка, фарове и т.н. пада, така че с това нямаш проблем.

Точно до 1 минута след като го откачиш от зарядното и напрежението му е паднало до 12,6-12,7 волта. Ти ако ги мериш тия 13,7 волта при включено зарядно при зареден акумулатор реално мериш колко ти дава зарядното, няма значение дали е "умно" или "тъпо" зарядното. Това е така, защото при зареден акумулатор вътрешното му съпротивление е доста по-голямо от на разреден такъв и тока на заряд е от порядъка на максимум 1 ампер. Независимо от вида на зарядното 10-12 часа зареждане са напълно достатъчни за достигане на максималния капацитет на аку-то, без опасност да му стане нещо.

 

Най-общо казано - стигне ли се до момента да се сваля да се дозарежда акумулатора всяка седмица, или по два пъти в седмицата, по добре е да се подготвим за покупката на нов. :bgrin:

Edited by jijane
Link to comment
Share on other sites

Не е въпроса в честото каране ами е по-скоро в продължителността но като гледам е и до автомобил. На Поло-то ми падаше акумулатора доста често и единия майстор тръгна да ми обяснява че всичко си било наред на колата но аз съм я бил карал малко и все на къси разстояния и нямало време да се зареди затова веднъж на седмицата да съм я бил включвал на зарядно за една нощ. Това след като хвърлих 2ри акумулатор... само че при същото каране сега Авенсиса няма проблеми което потвърждава (за пореден път) че онзи майстор си беше некадърник отвсякъде :lol:

 

Много си прав, зависи и от автомобила и заряда. Аз моята я карам всеки ден, понякога само до работа и обратно, което е около 6 километра. С акумулатора нямах проблеми 2 години и при -15 , -20 докато не го бутнах един ден, че си бях забравил плафона включен. От тогава квото и да го правих вече се беше скапан.

 

 

Точно до 1 минута след като го откачиш от зарядното и напрежението му е паднало до 12,6-12,7 волта. Ти ако ги мериш тия 13,7 волта при включено зарядно при зареден акумулатор реално мериш колко ти дава зарядното, няма значение дали е "умно" или "тъпо" зарядното. Това е така, защото при зареден акумулатор вътрешното му съпротивление е доста по-голямо от на разреден такъв и тока на заряд е от порядъка на максимум 1 ампер. Независимо от вида на зарядното 10-12 часа зареждане са напълно достатъчни за достигане на максималния капацитет на аку-то, без опасност да му стане нещо.

 

Най-общо казано - стигне ли се до момента да се сваля да се дозарежда акумулатора всяка седмица, или по два пъти в седмицата, по добре е да се подготвим за покупката на нов. :bgrin:

 

Оня скапаният ми акумулатор сигурно след 20-30 минути, като го изключих си показваше 13.4 волта. По-нагоре бях писал, че преди да го зареждам показваше 12.6 ама не въртеше....

 

Иначе си прав, стигне ли се до заряд всяка седмица или на месец, вече е за нов. Въпреки, че има някой които сменят електролит и уж ги свръщат..

Link to comment
Share on other sites

Е да ама при мен нов акумулатор на половин година трябваше да го дозареждам веднъж на месец със сигурност. И ми обясняваха че съм бил аз виновен че не правя кръгчета до София и обратно да се зареди понеже от нас до Тримонциум или Билла е около 2-3 км и не било достатъчно. Два подмених преди да сменя колата...

 

Сега вече втора година нямам грижи.

 

ПС: Полото взе да ми върти номера в момента в който чукна 10 години... странно но факт - стана на 10 години и почнаха да изникват една след друга разни дреболии. Не че ремонта беше скъп обаче ми е много терсене през седмица да я оставям в сервиза... а и с моя режим трябва да не си легна за да я закарам и да стана по-рано за да мога да си я взема преди да са си тръгнали.

 

...Или пък, че сега си с по-нов/качествен акумулатор....

 

Е ужким най-хубавия бош, бях взел да му се не види - сух-ала-бала супер ултра готин нещо си... и така 2 пъти и пак се преебаваше.

 

Аз съм сигурен че майстора който я гледа беше некадърен отвсякъде защото след един ремонт на скоростната кутия (малко преди да я разкарам) после и докладваха че половината масло било изтекло и човека сериозно питаше кой е майстора който си е оставил 2те ръце и 2та крака при ремонта...

Link to comment
Share on other sites

94e1a5d1caae96aa.jpg

 

 

 

Аз ли нещо недовиждам? :blink: Това, дето съм го оградил в червено не са ли телефоните, дадени за справка на сайта им? :confused

 

За да не минавам пак цялата одисея с опашките, записването по списъци и т.н. - все неща, които описах подробно тук преди 2 седмици, реших да се информирам на някой от дадените 5 телефона, дали са ми прехвърлили шофьорското досие от единия град в другия (Пловдив), тъй като ми казаха да проверя в края на месеца и ако още не е готово, да не се разкарвам отново в ранни зори и да се пиша в списъците с опашките.

Та...мислейки, че все пак като сме страна в ЕС, все нещо сме закачили от там...започвам да звъня. Звъня на първия....няма никой - след 8-то звънене се включва някакъв факс и дотам. Звъня на втория - и там никой, даже и факс не се включва. С третия пак така...на четвъртия обаче още след 3-тото звънене ми вдига някакъв изнервен, който бързо ме пита какво искам. Обясних му, че искам да направя справка дали са ми готови документите, след което оня вика - "На този телефон не може да се правят справки!". Аз разбира се, като тъп и упорит продължавам: "Ами да ми дадете тогава някакъв друг телефон за справки..." и отговорът беше "Нямаме телефони за справка и изобщо не извършваме справки по телефона, трябва да дойдете дотука."

 

Нямам нищо против да се разкарам до КАТ, да мина през махалата, да изтърпя всички просещи и продаващи нещо ман*алчета, да влезна, да си изтегля номерче, да си изчакам реда и да попитам, но при положение, че там работят по система от преди 50 години - опашки още от тъмно, съставяне на списъци по разни халваджийски тефтери, чакане по списък на една опашка, чакане по друг списък на друга опашка......и всичкото това, само за да попитам дали ми е готова книжката - нещо, което би трябвало сам да мога да проверя автоматично по интернет....ей това вече ми идва в повече. :angry1

Link to comment
Share on other sites

КАТ са няма такива дебили!!!

А няма да Ви обяснявам, как ВЕЛИКИЯ КАТ отваря широко врати в 8:00 часа, за даможе да посрещне "малоумниците", но БАНКАТА отваря в 8:30часа и реално първо трябва да се чака там , а след това в КАТ... абе луда работа :angry1

 

 

Link to comment
Share on other sites

Прехвърлих си досието преди 3 години в Пловдив, тия дни чакам си да ми излезе наказателно постановление и получавам призовка да отида на другия край на България, където ми беше досието преди, ако не отида на точната дата в точния час - глоба по член ала-бала.

Отивам и ония ми казват "имаш неплатено нарушение от миналата година в Пловдив, трябва да го платиш наново ако не си пазиш разписката че си го платил" ph34r.gif

Естествено нарушението съм го платил, иначе нямаше да ми дадат талона, но системата на КАТ е толкова тъпо направена, че трябвало да си пазя всички разписки в срок от 2 години ако нещо им се объркало и забравели, че съм платил да мога да го докажа blink.gif

 

 

За 3 години имам няколко нарушения и всичките са идвали в Пловдив, на въпроса що ме разкарват 400км ми отговориха, че нямало значение къде съм се водел на отчет, а къде ми е издадена книжката laughing.gif laughing.gif

изобщо толкова объркана система няма...

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

хахахаха :)

 

Пълни дебили!!! :D

 

 

Много ми се ще да добавя и "бавноразвиващи се" пред дебили...

 

По повод по-горния ми пост - бях до КАТ, малко със зор успях да убедя опашката отвън, че не чакам за подаване или получаване на книжка, а само за проверка дали е дошло досието ми. Вътре чинно се наредих зад 5-6 човека на 3-то гише. След 5 мин. обаче гледам, че въдворяващият ред дежурен се мота без работа и реших да му запълня времето. Питах го дали наистина на 3-то гише трябва да чакам за проверка на досие, той ми поиска свидетелството за управление, влезна в една стая, чукна данните и ми каза, че не е дошло още.

Питам пак - защо по дяволите трябва да се разкарвам до края на града (КАТ), да дам левче на мангала да ми "пазел колата, щото разбий'ш ли, всичко ставало", да чакам по гишета и т.н., след като работата става за секунди и дори мога да си го проверя без да ставам от стола, стига да ми дадат тази възможност....а те дори и по телефона не давали информация. А иначе мангалите седят през 20 метра по целия път към КАТ, вкл. и на самия паркинг и всеки от тях държи по няколко кутии без бандерол - и това пред очите на всички служители от подразделение на министерството на Вътрешните работи. :wtf:

На всичкото отгоре дежурният ми каза, пак да дойда и да проверя след още 2 седмици и едва тогава, ако е пристигнало за тоя 1 месец по дъъъъългия път между 2 компютъра, на следващия ден да дойда рано, да се запиша в списъците за подмяна на свидетелства, да си изчакам реда и да си подам молба за подмяна на свидетелството, след което отново да изчакам едномесечния срок за издаването му (като междувременно пак се разкарам няколко пъти да проверя дали е готово)...след което на следващия ден пак да отида рано сутринта и да се запиша в списъка на хората, чакащи получаване на свидетелства. :angry1 :angry1 :angry1

 

Няма да се оправим в скоро време както е тръгнало.....

Link to comment
Share on other sites

КАТ са няма такива дебили!!!

А няма да Ви обяснявам, как ВЕЛИКИЯ КАТ отваря широко врати в 8:00 часа, за даможе да посрещне "малоумниците", но БАНКАТА отваря в 8:30часа и реално първо трябва да се чака там , а след това в КАТ... абе луда работа :angry1

Е аз когато подавах за книжка(преди около 2 месеца) и двете отваряха по едно и също време O_o Отделно,че в КАТ си се записваш на списъка и после може да чакаш пред банката.Те там опашките минават бърже

Link to comment
Share on other sites

Специално за host: ОНЗИ ЗАВОЙ днес го взех поне 2 пъти с повечко газ и по-бързо... максималната скорост с която посмях да го взема и която ми се стори крайно неразумна (т.е. когато онзи ден съм минал е било със сигурност по-бавно) беше 35км/час... доста далече от 60 искам да ти кажа... може на някой пясък да е превъртяла някоя гума и наистина го взимам с малко газ завоя но с около 20 го правя обикновено

Link to comment
Share on other sites

Няма такива - добрите не са на "поносима" цена, а българските не са от добрите.

:lol:

Брат, ти колко пари даваш за акумулатор? :))

Edited by jjjjjk
Link to comment
Share on other sites

Младежи и двойки, пак е време за смяна на чистачки. Предния път взех някакви noname от Еко-то след Банско (че ме чакаше рали етап, а имаше мъгла, дъжд, колони и рязки маневри), колкото да спася положението. Някакви немски за 20лв 2та броя, изкараха 1 годинка и вече ме дразнят (преди не скърцаха).

Сега... Въпросът е, с аеродинамично тяло или нье. И до колко пари. Някой да даде пресни впечатления? Че се замислям пак за "вездесъщите" Чемпиън графит (по скромното ми мнение легендарни като качество ако са истински - 3 години откараха на една Сиера) ама не помня от де ги взех тогаз?

Link to comment
Share on other sites

Хммм.Няколко пъти взимах Бош.Караха ме поне по година и половина, почти две даже.Тази пролет, отново взех такава (с една чистачка съм)..емии вече не става нищо от нея. :angry1 Сега съм решил да взема нещо друго..Валео или Шампион.Ще реша на място в магазина.Та..в тоя ред на мисли..не си взимай Бош.

Link to comment
Share on other sites

Аз съм с измислени аеродинамички от Метро взети миналата есен . Изкараха си предната зима като гледам и тази ще карат . Струваха некаде 5лв бройката ( зависи от размера на чистачката ) . Само не вземай по-големи от каталожно заложените , че на мен неможеха да притиснат добре една по-дълга , като я смених с по-къса се оправиха нещата .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...