mobo Posted September 24, 2010 Share Posted September 24, 2010 че те си летят, ама са обърнали крилата. сигурно някой е чел чертежа с главата надолу и е повлякъл крак. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CyberHill Posted September 24, 2010 Share Posted September 24, 2010 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jjjjjk Posted September 24, 2010 Share Posted September 24, 2010 За колко време приблизително би трябвало да се саморазреди един нормален акумулатор? Че моят си мисля, че прави някакви магарии. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted September 24, 2010 Share Posted September 24, 2010 Ако е читав, може да държи напр. 12.6-7 волта и месеци без зареждане - имал съм такъв, свален от кола, който го замервах през няколко месеца и не мърдаше. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gado Posted September 24, 2010 Share Posted September 24, 2010 (edited) Аз съм имал оловен акумулатор който е държал и по десетина месеца без проблеми (използвах го за да припалвам един мотоциклетен двигател без генератор) П.с. И стига с тези простотии, че високото октаново число давало допълнителни коне!! Октановото число е маркер за устойчивост на горивото към детонационно горене... и нищо повече! В този ред на мисли, почти всеки съвременен двигател е с висока степен на згъстяване и точно поради тази причина не може да работи с нискооктанови горива... Всякакви такива приказки, че - видиш ли многото октани давали допълнителна мощност... леко понасмърдяват на перпетуум мобиле. Нека бъдем реалисти все пак (щото май и нЕкои истъкнати форумни инДЖинери се зарибяват с тези простотии) Значи моят определено не е много читав. Една седмица не бях палил колата и после не тръгва...10,5V...Със зарядно го зареждах... И за 5часа зареждане стигна до 12,24V едвам.. Май ще трябва да се сменя, че зимата...Ще стане страшно... Нещо алармата ти да не е прецакана... или музиката (примерно)??? Edited September 24, 2010 by gado Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jjjjjk Posted September 24, 2010 Share Posted September 24, 2010 (edited) Ако е читав, може да държи напр. 12.6-7 волта и месеци без зареждане - имал съм такъв, свален от кола, който го замервах през няколко месеца и не мърдаше. Значи моят определено не е много читав. Една седмица не бях палил колата и после не тръгва...10,5V...Със зарядно го зареждах... И за 5часа зареждане стигна до 12,24V едвам.. Май ще трябва да се сменя, че зимата...Ще стане страшно... П.П Аларма няма...Както и централно... За аудиото-изглежда наред...То без това няма начин да го пуснеш, без колата да е запалена.. Някой път ще се занимавам да гледам за утечки... Edited September 24, 2010 by jjjjjk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted September 24, 2010 Share Posted September 24, 2010 Щом не може да качи и да задържи над 12.3 волта (поне), по-добре мисли за нов. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jjjjjk Posted September 24, 2010 Share Posted September 24, 2010 Щом не може да качи и да задържи над 12.3 волта (поне), по-добре мисли за нов. Ами нямал съм търпение да го чакам да се зарежда повече от 5 часа на токоизправителчето/зарядно за акумулатор/, което имам.. Чудя се дали зарядното нещо се ебава или... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted September 24, 2010 Share Posted September 24, 2010 Чудя се дали зарядното нещо се ебава или... Ами замери го - освен подходящия ампераж, би трябвало да дава към 14.7 волта. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jjjjjk Posted September 24, 2010 Share Posted September 24, 2010 (edited) Ами замери го - освен подходящия ампераж, би трябвало да дава към 14.7 волта. Ъм...Аз ли нещо или? Със зарядно напрежение над 14,4V нямаше ли опасност акумулатора да гръмне?(отделя се водород и кислород, което при искра...неприятно) Зарядното дава 13,1V с номинален ток 3,5A Edited September 24, 2010 by jjjjjk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gado Posted September 24, 2010 Share Posted September 24, 2010 Ами нямал съм търпение да го чакам да се зарежда повече от 5 часа на токоизправителчето/зарядно за акумулатор/, което имам.. Чудя се дали зарядното нещо се ебава или... Вържи на акумулатора една крушка (от фар) и я остави да свети докато не започне да мъждука, след това веднага го закачи на зарядното (със свалени тапи - най малкото да видиш нивото на електролита дали е нормално)... след около час - час и половина светейки си с фенерче (в никакъв случай не използвай пламък!) виж дали във всички клетки имаш равномерно "кипене", ако някоя клетка ври... или почти няма балончета - тогава акумулаторът е за смяна. С два - три такива цикъла (разряд-заряд), най вероятно ще можеш да го спасиш. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Overdrive Posted September 24, 2010 Share Posted September 24, 2010 И стига с тези простотии, че високото октаново число давало допълнителни коне!! Октановото число е маркер за устойчивост на горивото към детонационно горене... и нищо повече! В този ред на мисли, почти всеки съвременен двигател е с висока степен на згъстяване и точно поради тази причина не може да работи с нискооктанови горива... Висока, висока, колко да е висока След като на пазара има нискооктанов (95) и високооктанов (98-100) бензин така както се изказа излиза, че хората трябва да си карат новата тойота 1,4 със 100, щото е със съвременен двигателя, а всъщност от 100 имат нужда само разни тунинговани 1,6 180 коня с наистина висока степен на Сгъстяване или турбо коли със бууст над 1 бар примерно... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gado Posted September 24, 2010 Share Posted September 24, 2010 (edited) Висока, висока, колко да е висока След като на пазара има нискооктанов (95) и високооктанов (98-100) бензин така както се изказа излиза, че хората трябва да си карат новата тойота 1,4 със 100, щото е със съвременен двигателя, а всъщност от 100 имат нужда само разни тунинговани 1,6 180 коня с наистина висока степен на Сгъстяване или турбо коли със бууст над 1 бар примерно... Ами що не пробваш същата тази Тойота да я покараш с 86 (примерно)? Тук таме се намира все още и такъв бензин (предполагам от някакви армейски резерви)..., та пробвай, ама преди това си купи нов двигател П.с. Има горива с доста повече октани от прословутите 100 и 102... ако не вярваш - питай гугъл! Edited September 24, 2010 by gado Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted September 24, 2010 Share Posted September 24, 2010 Ъм...Аз ли нещо или? Със зарядно напрежение над 14,4V нямаше ли опасност акумулатора да гръмне?(отделя се водород и кислород, което при искра...неприятно) Зарядното дава 13,1V с номинален ток 3,5A Моя грешка - разбира се, че 14.4, но с 13.1 ще има да го зареждаш цяла вечност. Допълнение: Уикипедията казва, че напълно зареден акумулатор трябва да показва 12.65 волта ; зареден на 75% - 12.45 волта ; зареден наполовина - 12.24 волта ; зареден на 25% - 12.06 волта, а падне ли под 12 волта - пиши го бегàл... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jjjjjk Posted September 24, 2010 Share Posted September 24, 2010 (edited) Моя грешка - разбира се, че 14.4, но с 13.1 ще има да го зареждаш цяла вечност. Допълнение: Уикипедията казва, че напълно зареден акумулатор трябва да показва 12.65 волта ; зареден на 75% - 12.45 волта ; зареден наполовина - 12.24 волта ; зареден на 25% - 12.06 волта, а падне ли под 12 волта - пиши го бегàл... Падал е и на по-малко...Съмнява ме да няма и утечки... П.П Ще ги видим тия волтове...Мислех да си направя едно зарядно... Трансформатор, двуполупериоден токоизправител и стабилизатор...Но не се знае.. П.П2 Благодаря за отговорите. П.П3 Ще взема да си купя нов най-добре, когато мога... Edited September 24, 2010 by jjjjjk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Overdrive Posted September 25, 2010 Share Posted September 25, 2010 (edited) Чел съм, че най-добре за зареждането е пулсиращ (нестабилизиран и нефилтриран) ток, само трябва да контролираш силата му, че акумулатора има доста ниско вътрешно съпротивление и не е добра идея да го вържеш директно към токоизправител, сещаш се защо. (между другото от 12V линия на китайско компютърно захранване с TL494 лесно се прави регулируем изправител с ограничение на максималния ток) Тук таме се намира все още и такъв бензин (предполагам от някакви армейски резерви)... Има горива с доста повече октани от прословутите 100 и 102... ако не вярваш - питай гугъл! Има всякакви горива, ставаше въпрос какво би ползвал/намерил нормален човек, примерно на "уличните" спортни коли им е достатъчен 100 и не е необходимо специално гориво. А колкото до 86 навремето имахме полски фиат (125, не от тия малките) и помня че правеше детонации със нискооктанов бензин, добре беше да се кара с нормалния бензин (май беше 91 или 93 тогава??). 86 стоял 30 години става само за Москвич дефорсак или Зил Edited September 25, 2010 by Overdrive Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted September 26, 2010 Share Posted September 26, 2010 (edited) Значи моят определено не е много читав. Една седмица не бях палил колата и после не тръгва...10,5V...Със зарядно го зареждах... И за 5часа зареждане стигна до 12,24V едвам.. Май ще трябва да се сменя, че зимата...Ще стане страшно... П.П Аларма няма...Както и централно... За аудиото-изглежда наред...То без това няма начин да го пуснеш, без колата да е запалена.. Някой път ще се занимавам да гледам за утечки... Мога да ти кажа, че това че за 5 часа се е заредил само до 12.24 по-скоро трябва да те радва. Предимно на къси разстояния ли караш и рядко? Занимавам се с UPS- устройства, които са с акумулатор естествено. Един акумулатор, ако качи бързо волтаж или веднага, почти винаги си е заминал. Със същата скорост му пада напрежението, като се натовари леко. Друг е въпроса, че 10.5 е бая бутнат акумулатора и устройството ти дава малък заряден ток, така че го пусни повече време на заряд. Все пак не е гаранция, че не ти е и скапан акумулатора. А един напълно зареден акумулатор е на 13.7 волта. Запалете автомобила си и включете един волтметър на клемите да видите какво ще покаже. Ако всичко е наред в автомобила трябва да е над 13.5 волта без кой знае какви консуматори. Без никакви(а.к.а фарове, музика и т.н.) може да подмине и 14 - 14.1, не повече. Защо е така ли? Еми защото стартера е голям консуматор и като тръгне да върти има пад на напрежение. Ако акумулатора е точно около 12 волта, като тръгнеш да въртиш, ще иде около 11 волта и няма да можеш да запалиш. П.П. В петък си купих чисто нов акумулатор. Моя показваше 12.6 волта и до горе пълен с електролит. Уж добре ама като тръгна да въртя, падаше на 10.... А като го сложих на един UPS уж да го зареждам за 30 секунди беше стигнал 13.8 волта. Отиваш да палиш и отишал. Edited September 26, 2010 by jozo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jijane Posted September 26, 2010 Share Posted September 26, 2010 (edited) Дори нов акумулатор е нормално да пада малко под 11 волта в момента на завъртане на стартера. Все пак в стартовия момент стартера има консумация от порядъка на 300-400 ампера. Друг е въпроса ако и след като развърти пада до 11 и по-малко волта, тогава вече или трябва да се дозареди, или замининава аку-то.13,7 волта за напълно зареден акумулатор е страшно много, това е презареден акумулатор и няма да изкара много. Когато мериш на клемите на акумулатора при работеща кола мериш реално колко ти дава алтернатора. Хубаво е при каквато и да е консумация(фарове, парно, музика)алтернатора да не дава под 13,2-13,3 волта, в противен случай има нужда от профилактика(четки, колекторни пръстени). Ако пък алтернатора дава над 15 волта силно ви препоръчвам да не си карате колата при това положение, че изпаткалия акумулатор ще ви е най-малкия дерт в случая. jozo в твоя случай ми мяза на окъсила клетка в аку-то. Можеше да пробвате с едно технологично късо съединение да го съживите, все пак така и така ще се сменя нищо не пречи да опитате. Edited September 26, 2010 by jijane Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jjjjjk Posted September 26, 2010 Share Posted September 26, 2010 Предимно на къси разстояния ли караш и рядко? Мхм...Тук, където съм аз е повечето пъти е по-лесно и бързо да излезеш пеш или с колело до където ти трябва, отколкото да вадиш колата... При запалено положение имам 13,9-14V напрежение от двигателя. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobo Posted September 26, 2010 Share Posted September 26, 2010 и все пак поглеждайте от време на време класът на точност на волтметъра, с който проверявате акумулатора (5% от 12V са си +- 0,6V). то и клемите на волтметъра и откъде се замерва имат значение, ама да не прекаляваме с взискателността. не се заяждам, просто може от там да са ви разликите в стойностите на напреженията, които считате за нормални и сте свикнали да виждате. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jjjjjk Posted September 26, 2010 Share Posted September 26, 2010 (edited) и все пак поглеждайте от време на време класът на точност на волтметъра, с който проверявате акумулатора (5% от 12V са си +- 0,6V). то и клемите на волтметъра и откъде се замерва имат значение, ама да не прекаляваме с взискателността. не се заяждам, просто може от там да са ви разликите в стойностите на напреженията, които считате за нормални и сте свикнали да виждате. 0,5% за прав ток е точността на мултимера ми (DT830B) Или поне така пишат... DCV:0-200m±0.25%-2-20-200-750V±0.5% ACV:0-200V-600V±1.2% Mисля да си вградя един в таблото... Edited September 26, 2010 by jjjjjk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xXx Posted September 26, 2010 Share Posted September 26, 2010 Кой тука от форума разбираше от музика?Че събрах един много скромен бюджет и една мъничка количка получих най-накрая(лично за мен си) та искам да питам 2-3 по-елементарни работи Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted September 26, 2010 Share Posted September 26, 2010 Кой тука от форума разбираше от музика?Че събрах един много скромен бюджет и една мъничка количка получих най-накрая(лично за мен си) та искам да питам 2-3 по-елементарни работи Магданозчо Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gado Posted September 26, 2010 Share Posted September 26, 2010 Кой тука от форума разбираше от музика?Че събрах един много скромен бюджет и една мъничка количка получих най-накрая(лично за мен си) та искам да питам 2-3 по-елементарни работи Питай баце ти Магданоз... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted September 26, 2010 Share Posted September 26, 2010 Дори нов акумулатор е нормално да пада малко под 11 волта в момента на завъртане на стартера. Все пак в стартовия момент стартера има консумация от порядъка на 300-400 ампера. Друг е въпроса ако и след като развърти пада до 11 и по-малко волта, тогава вече или трябва да се дозареди, или замининава аку-то.13,7 волта за напълно зареден акумулатор е страшно много, това е презареден акумулатор и няма да изкара много. Когато мериш на клемите на акумулатора при работеща кола мериш реално колко ти дава алтернатора. Хубаво е при каквато и да е консумация(фарове, парно, музика)алтернатора да не дава под 13,2-13,3 волта, в противен случай има нужда от профилактика(четки, колекторни пръстени). Ако пък алтернатора дава над 15 волта силно ви препоръчвам да не си карате колата при това положение, че изпаткалия акумулатор ще ви е най-малкия дерт в случая. jozo в твоя случай ми мяза на окъсила клетка в аку-то. Можеше да пробвате с едно технологично късо съединение да го съживите, все пак така и така ще се сменя нищо не пречи да опитате. Не съм особено съгласен, че 13.7 е презареден акумулатор. Ако е "умно", зарядно в смисъл, да го е докарал до това положение и само да го подържа без да му пуска кой знае какъв заряден ток, ще си е перфектно зареден. Нито ще кипи, нито нещо друго ще му става. Като се изключи ще почне да пада напрежението ама ще е гаранция, че акумулатора ще е бомба. В моя случай вече си имам чисто нов акумулатор Берга. Карам всеки ден колата и нямам време да си играя да свалям и да качвам акумулатор. 2 3 пъти се мъчих да го зареждам, електролита му е фул оригинално без да съм досипвал и просто му е дошло времето. Само аз го карам 2 години, преди това колко е бил на колата идея си нямам. Мхм...Тук, където съм аз е повечето пъти е по-лесно и бързо да излезеш пеш или с колело до където ти трябва, отколкото да вадиш колата... При запалено положение имам 13,9-14V напрежение от двигателя. За това ти прави проблем акумулатора, няма време да се зареди, а ти само го цедиш. Или често трябва да караш колата или от време на време да зареждаш акумулатора. Иначе напрежението на заряд ти е бомба. Като пуснеш музичка, фарове и т.н. пада, така че с това нямаш проблем. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.