Jump to content
BulForum.com

Обща дискусия на тема автомобили


netrootbg

Recommended Posts

Не се променя, но може да те заболи глава :laughing: Питам, защото в момента имам някъде към 5-6 литра 95 обикновен, още толкова 95 V-Power и днес сипах 10 литра 96 Еxtra Force, та ми е чудно дали няма да се получи някаква странна комбинация.

няма...иначе щяха да те питат предварително с къв бензин си и да ти сипват от същия :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 11.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

и днес сипах 10 литра 96 Еxtra Force

 

Защо се връзвате на глупостите с добавките? Аз го пробвах и не виждам абсолютно никаква разлика. Даже съм сигурен че с 98 върви по-добре отколкото с това 96. А прекаленото рекламиране ме дразни. От Петрол не са пропускали всеки път да ме кандърдисват и да ми обясняват как скоро щели да му вдигнат цената и колко голяма далавера е този бензин и т.н. Един път се вързах - няма разлика, по-добре 95 да сипя тогава.

Link to comment
Share on other sites

Дедо, то не е само в дърпане, повече конски сили и др. подобни, които при нормалните ни коли, просто няма как да усетиш разликата. В случая не става дори дума за октановото число, а за почистващите и др. полезни добавки, които двигателят "усеща" в дългосрочен план.

Link to comment
Share on other sites

Имам един въпрос към БМВ-феновете....от 2-3 седмици насам до нас (Джумаята) спира (по-точно паркира) все на едно и също място някакво зверско черно BMW, дето не мога да му позная модела. Веднъж засякох от него да слиза Цвети Пиронкова (тенисистката), а доколкото знам преди тя май караше някаква Шкода ако не се лъжа. Може и да е на приятеля й, който е някакъв бивш спортист, но сега се занимава с бизнес, доколкото съм чувал. Та въпросът ми е какво е това БМВ, дето не мога да го позная..едно такова загладено отзад, почти като поръчково? Тъй като обикновено вървя все по левия тротоар и го виждам само отзад, най ми прилича на 650i, но не съвсем...:unsure:

 

3f252100f5dd6dd3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Просто на живо е доста впечатляваща...откроява се от всички останали наоколо.

 

 

П.П. Това на снимката е само демо - горе-долу на него май прилича....

Link to comment
Share on other sites

Мидекс - Пусни едно ПМ като го видиш... да порадвам окото biggrin.gif

 

 

btw... Аз за това пък не пазарувам в ШЕЛ. То не е вода от сто кладенеца.... пък това , пък онова... то човек не може да сипе - плати - тръгне angry1.gif

За това предпочитам намусените служители на Лукойл... 50лв = 50лв = bye biggrin.gif

Edited by CyberHill
Link to comment
Share on other sites

Имам един въпрос към БМВ-феновете....от 2-3 седмици насам до нас (Джумаята) спира (по-точно паркира) все на едно и също място някакво зверско черно BMW, дето не мога да му позная модела. Веднъж засякох от него да слиза Цвети Пиронкова (тенисистката), а доколкото знам преди тя май караше някаква Шкода ако не се лъжа. Може и да е на приятеля й, който е някакъв бивш спортист, но сега се занимава с бизнес, доколкото съм чувал. Та въпросът ми е какво е това БМВ, дето не мога да го позная..едно такова загладено отзад, почти като поръчково? Тъй като обикновено вървя все по левия тротоар и го виждам само отзад, най ми прилича на 650i, но не съвсем...:unsure:

 

3f252100f5dd6dd3.jpg

 

 

Голямо ли е, малко ли е :)

Link to comment
Share on other sites

Голямо ли е, малко ли е :)

 

Голямо, голямо....и доста загладено....и лъскаво. :rolleyes:

 

@CyberHill, то почти всеки ден паркира на едно и също място - между Кукления театър и енергото ...горе-долу срещу ул. "Кирил и Методий". Като го мерна направо ще мина до тебе да ти кажа. ;)

Link to comment
Share on other sites

Звука от тия машини ми дРъви .... ххаха

 

Ще ме е шубе дори да ме возят, камо ли да карам. Изчиствам се на първия завой с усмивка :) :) :)

 

1-во - СВИНьО, стига коментира в темата с клипчета, бря! Нека я държим чиста, инак й се губи целта ;) Цитирай клипа, па го коментирай тук, все пак сме интелигентни свини тук :) ;)

 

2-ро - Чак пък да го е шубе, вероятно ако покараш 20-на хил. км тази кола поне малко от малко ще й свикнеш - иначе първото качване, спор да няма ... нищо чудно да ти е последно.

Link to comment
Share on other sites

В фифтх геар или топ геар мериха на дино 3-4 коли и разлика в конските сили имаше само при турбо импреза, която е към 300.

Колкото по-мощна е колата толкова повече конски сили получаваш от бензина.При Импрезата ако не се лъжа измериха към 20-ина конски сили повече

Link to comment
Share on other sites

Така си е...под 200 коня няма какво да говорим за мощности при различните октани. То е същото като модваната кола (или чип) - като й качиш изкуствено конете или пък по дефолт са ти в излишък (всъщност те никога не са в излишък :P, даже и да са 500+)...тогава разлика ще има и то осезаема (най-точно на диното).

Link to comment
Share on other sites

Според мен трябва 98-100 октана, ако мотора е някаква атмосферна пила с висока компресия (тип втек) или с турбо, ако е голям разтоварен мотор - примерно BMW 4,4 280коня предполагам че няма да качи мощност високооктановото гориво.

 

Въпрос - наистина ли в Щатите карат с бензин 89-91 или просто такава им е системата а бензина е същия?

Edited by Overdrive
Link to comment
Share on other sites

Доколкото помня системата е друга ;) - но все пак има разлика и тя е надолу с малко спрямо Европа.

http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating

Generally, octane ratings are higher in Europe than they are in North America and most other parts of the world. This is especially true when comparing the lowest available octane level in each country. In many parts of Europe, 95 RON (90-91 AKI) is the minimum available standard, with 97/98 RON being higher specification (being called Super Unleaded). The higher rating seen in Europe is an artifact of a different underlying measuring procedure. In most countries (including all of Europe and Australia) the "headline" octane that would be shown on the pump is the RON, but in Canada, the United States and some other countries the headline number is the average of the RON and the MON, sometimes called the Anti-Knock Index (AKI), Road Octane Number (RdON), Pump Octane Number (PON), or (R+M)/2. Because of the 8 to 10 point difference noted above, this means that the octane in the United States will be about 4 to 5 points lower than the same fuel elsewhere: 87 octane fuel, the "regular" gasoline in Canada and the US, would be 91-92 in Europe. However most European pumps deliver 95 (RON) as "regular", equivalent to 90–91 US AKI=(R+M)/2, and deliver 98, 99 or 100 (RON) (93-94 AKI) labeled as Super Unleaded - thus regular petrol sold in much of Europe corresponds to premium sold in the United States.

 

______________

 

Високото октаново число е критично за точния момент на възпламеняване, на доброто изгаряне и прочие. Една каруца v8 400 к.с. от 60те разликата между а95 и 100 октанов ще я усети в пренебрежим толеранс предполагам (3-4) к.с. , докато съвременен агрегат като v10 e60 m5 ще има към 30-на коня повече, по-добра крива на въртящия момент, подобрена икономия и прочие (знам, че примера е брутален от гледна точка поколения на агрегатите ама да ме разберат всички).

Съвременния ел. контрол на двигателя се напасва към горивото сам, докато при не дотам съвременни решения по-високото число е почти безмислено.

Много правилно е писал Midex за 200 к.с. бариерата. Дори и днес тя си е разликата между агрегат за смейно ръчкане (говорим за Европата, не за онова зад водата) и агрегат разработен за "по-сериозно" каране. Никой предполагам дори не си въобразява, че някой ще си купи 140 к.с. кола с предно и ще вземе да ми я кара в червеното и ще й сипва 100 октанов. Просто още като се прави двигателя и ECU-то не е мислено за такива "изцепки".

Edited by host
Link to comment
Share on other sites

"200 коня" го сложих ей така - на око...Моята е под 200 коня и трябва много да се напрегна и да си представя, за да реша категорично, че с шелския "ви-пауър рейсинг" върви повече, отколкото само с "ви-пауър", но по принцип нямам нищо против някой да ми плати 2 ръна на диното, за да го докажем категорично. :bgrin:

А иначе в мануала й пише, че била оптимизирана за 91 октана, ама по щатските смятания, което си се равнява на около 95 по европейските - всичко е въпрос на приетия коефициент при смятането на октаните...горе-долу разликата е към 4-5 октана надолу при US-смятането.

 

П.П. Сега видях по-горе цитата от уикито...

Edited by Midex
Link to comment
Share on other sites

Не знам... ама 120к.с. са мнооого малко за преминаване на Шипка....

Направо ми идваше да я засиля от някъде....

Добре че не бях на климатик :D

150к.с. дизелашки пък са малко за Беклемето...

 

Истината е над 200.

 

Между другото 530i е39 нещо ми е влезло в главата... к'во е нормало като пари за тоя котор ?

 

 

Link to comment
Share on other sites

e39 530i

2000–2003

няма нови и стари ;) тоя модел е само 3 години правен.

 

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?lang=en&id=135365217&pageNumber=1&tabNumber=2&picture=2

 

_________

 

Aма имай предвид, че моделите 2002 и 2003 си вървят стабилно около и над 10хил евро.

Edited by host
Link to comment
Share on other sites

Ха..ха...даже имаше време да го погледне като го изпреварваше на дългата права. :laughing:

На това клипче (първото) не ви ли прилича все едно че е някой фен на NFS или TD, задобрял след десетките нощи ръчкане из нивата? Майтапът настрана, ама при тия скорости си е направо нереално като компютърна игра и същевременно доста рисковано от гледна точка на неочаквана реакция на някои от по-бавните на пистата...

 

И аз се чудя защо пускат толкова различни коли на пистата. Нека пуснат бързите, после бавните. То верно, че това не е състезание и те хората се пускат един друг...ама и тия самолети много бързо приближават майна :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Трябва да си направим тема за най-безмислените коли (освен тези за най-красивите и за най-грозните). Сещам се за поне 16-17 модела ма BMW, които ще оглавят класацията!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...