Jump to content
BulForum.com

Обща дискусия на тема автомобили


netrootbg

Recommended Posts

Всички съвременни високо ефективни агрегати са алуминиеви/спалави с алуминий - наливай без страх (кой сериозен производител ще пусне нещо прецакващо сега действащи двигатели?).

 

____________

 

А дали е само в у нас тоя страх човек като купува я масло, я добавка? Защото мен още от малък са ме наплашили, че всичко тук е менте. Нищо, че пише Мобил, Мобил1, Валволин, Q8 Oil, Motul и т.н.

Вие вярвате ли на това, което купувате? Защото предполагам притеснението на Мидекс е точно поради такива съображения - че може да е забъркано в някой гараж, в Туркменистан.

Edited by host
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 11.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

А дали е само в у нас тоя страх човек като купува я масло, я добавка? Защото мен още от малък са ме наплашили, че всичко тук е менте. Нищо, че пише Мобил, Мобил1, Валволин, Q8 Oil, Motul и т.н.

Вие вярвате ли на това, което купувате? Защото предполагам притеснението на Мидекс е точно поради такива съображения - че може да е забъркано в някой гараж, в Туркменистан.

 

Специално за маслата съм супер недоверчив. Като изключим Нисана, който е гаранционен и се обслужва в Анастасов (не знам какво му сипват но струва майка си и баща си), на всички останали коли (дори и товарните) карам само с Yacco и Motul. Yacco-то го купувам директно от вносителите. Motul-a - почти от вносителите :) Не съм фен на добавките и не слагам. Ако някой път се излъжа (и то само на старите кошници) добавките са Yacco и Bardahl.

Link to comment
Share on other sites

Всички съвременни високо ефективни агрегати са алуминиеви/спалави с алуминий - наливай без страх (кой сериозен производител ще пусне нещо прецакващо сега действащи двигатели?).

 

____________

 

А дали е само в у нас тоя страх човек като купува я масло, я добавка? Защото мен още от малък са ме наплашили, че всичко тук е менте. Нищо, че пише Мобил, Мобил1, Валволин, Q8 Oil, Motul и т.н.

Вие вярвате ли на това, което купувате? Защото предполагам притеснението на Мидекс е точно поради такива съображения - че може да е забъркано в някой гараж, в Туркменистан.

Хост-е. Слагал съм Мобил за 30 лева литъра. Слагам съм какво ли не в мойта кола, но КОЗАТА СИ САКА ПРЪЧ. Сложих Селения 20К...другото ще е Селения Рейсинг и мотора заспа ;).

Аз бих карал с това, което ти пише в книгата. Не питай старило, а патило ;). Ти не си правил модификации по колата ти(извини ме ако си)..за това сипвай по книга ;)

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Аз бих карал с това, което ти пише в книгата. Не питай старило, а патило ;). Ти не си правил модификации по колата ти(извини ме ако си)..за това сипвай по книга ;)

 

Да ти кажа не съм съгласен.На моята пише по книга Елф ама с Yacco е по-добре.Вече имам опит с това масло на няколко коли и определено шума на мотора е много по-благ.А най-хубавото е, че на него няма ментета.Завода е само във Франция и вносителя си е в Пловдив.Директно от него си продава на дребно.

Link to comment
Share on other sites

И аз съм с 5W40 Yacco.

Не мога да направя сравнение, ама момчето беше компетентно, а и маслото ми излезе доста изгодно.

Иначе си трся магьосник за моя двигател. Има странен проблем, от който няколко майстора вдигнаха ръце и ми говорят да махам катализатора, което не ми се нрави...

Link to comment
Share on other sites

5w40 Texaco беше предното. Добро масло, добра работа на двигателя. Никакъв разход на масло.

10w60 I.G.A.T. - разлика още на първо разнасяне на маслото в двигателя. По-мека работа, изключителни смазочни качества - рязко във високи, студен старт, каране с висока скорост. Никакъв разход на масло, никакви проблеми.

 

Тия за "немодифициран" агрегат... спести ми ги. Смазването трябва да е добро при всеки един двигател, при възможно най-голяма температурна амплитуда - дали караш Запорожец или Порше, ти сипваш маслото.

За ОЕМ маслата - за мен те са индикатор какъва е минималната спецификация на съответния агрегат. Нищо повече.

Link to comment
Share on other sites

Ние с netroot и другите колеги си купуваме американски масла т.е. такива произведени за пазара в америка и съответно това е нашият вариант да си гарантираме, че слагаме нещо истинско.

 

В моят случай: Castrol Syntec 5W50

http://www.castrol.com/castrol/genericarticle.do?categoryId=82915470&contentId=6006933

Link to comment
Share on other sites

Loooooool >

http://www.castroledgeusa.com/

еВа тоя маркетинг отдел! Тия малко тип аЛди раздават в рекламата като гледам :)

 

"with 8x better wear protection than Mobil 1"

 

 

______________

 

И този продукт > http://www.castrol.com/castrol/productdetail.do?categoryId=9006581&contentId=7013360 не го предлагат на вътрешния си пазар (САЩ)... интересно, много интересно.

Edited by host
Link to comment
Share on other sites

Ние с netroot и другите колеги си купуваме американски масла т.е. такива произведени за пазара в америка и съответно това е нашият вариант да си гарантираме, че слагаме нещо истинско.

 

Освен да ви поръчам като взимате за вас и идвате насам, да вземете и за мен, че безтуй моята си е "американка". :)

 

Иначе засега слагам "Шел" 10W40 от бензиностанциите на Шел - не е точно по спецификациите на форд, но нямам оплаквания. Мислех да мина при следващата смяна на Моторкрафт, но не съм решил все още на 100%...

Link to comment
Share on other sites

Да ти кажа не съм съгласен.На моята пише по книга Елф ама с Yacco е по-добре.Вече имам опит с това масло на няколко коли и определено шума на мотора е много по-благ.А най-хубавото е, че на него няма ментета.Завода е само във Франция и вносителя си е в Пловдив.Директно от него си продава на дребно.

 

При мен е обратното. Ама явно за тва има различни марки коли :) :) и масла :)

 

5w40 Texaco беше предното. Добро масло, добра работа на двигателя. Никакъв разход на масло.

10w60 I.G.A.T. - разлика още на първо разнасяне на маслото в двигателя. По-мека работа, изключителни смазочни качества - рязко във високи, студен старт, каране с висока скорост. Никакъв разход на масло, никакви проблеми.

 

Тия за "немодифициран" агрегат... спести ми ги. Смазването трябва да е добро при всеки един двигател, при възможно най-голяма температурна амплитуда - дали караш Запорожец или Порше, ти сипваш маслото.

За ОЕМ маслата - за мен те са индикатор какъва е минималната спецификация на съответния агрегат. Нищо повече.

 

Да, но на таралясник не бих сложил хубаво масло пък квото ще да става.

 

http://www.megavideo.com/?v=0EC8DSHQ

 

Fuck Yeah! Quattroporte!!!!!

 

_____________

 

Когато една кола звучи така, изглежда така ... нищо друго няма значение, всичко й е простено.

(за Мазера)

На тоя епизод се смях с глас....много. Не знам плащат ли им за нареждане....от сценаристите ли е....обаче думите за Панамерата ме съсипаха :)

Link to comment
Share on other sites

Да се изкажа и аз по темата за маслата :)

 

В НИКАКЪВ случай не слагайте Valvoline Durablend 10w40 - пълен SHIT !!!

За 9 хил. км съм доливал 2.5 литра , не издържах и го смених... при източването кондицията му, беше по-лоша от тази на течаща вода от чешмата на мекдаНя :D Цвят - тъмно черен!

 

Сложих Motul 10w50 - врътнах му около 3000км не е мръднало ама ГРАМ... цвета му е златист още...

 

За Castrol е ясно, много хубаво масло, много масово се ползва и много масово се фалшифицира :) Единствено това ме спира да си сложа Castrol. Ако е внос - Германия примерно - 100% го слагам.

 

Тъй като ме бе обзело някакво настроение за смяна на автомобили , за 3 г смених 3бр и да ви кажа... когато съм сложил Motul не съм сбъркал. Имах едно 2.5TDI , него го карах с Repsol 10w40 ( една зелена туба беше май за TDI ) , също много добре се държеше.

 

@Midex - Ти доволен ли си от шел-а , как му е кондицията/консистенцията/цвета при по яко каране ?

Link to comment
Share on other sites

Освен да ви поръчам като взимате за вас и идвате насам, да вземете и за мен, че безтуй моята си е "американка". :)

 

Иначе засега слагам "Шел" 10W40 от бензиностанциите на Шел - не е точно по спецификациите на форд, но нямам оплаквания. Мислех да мина при следващата смяна на Моторкрафт, но не съм решил все още на 100%...

Решаваш какво точно искаш и ще ти доставим ;) 10w40... вариантите са (не всички, само тия на снимките дето са 10w40 ги има):

 

https://www.bulforum.com/index.php?showtopic=77828&st=0&p=1495255109&fromsearch=1entry1495255109

 

+ има един Valvoline Premium - http://www.valvoline.com/products/consumer-products/motor-oil/conventional-motor-oil/1

 

От Mobil 1 като на снимката може би има 0w40, но не съм сигурен. Ти какво ползваш, полу/пълна синтетика или минерално?

Link to comment
Share on other sites

Ти какво ползваш, полу/пълна синтетика или минерално?

Ами на моята в мануала й пише 5W30 със спецификацията за форд WSS-xxx (някакъв номер), но това е за нова кола. Затова съм увеличил малко първата цифра като за двигател на 180к и взимам полусинтетика.

 

П.П. Сега като изчетох това, нищо чудно да пробвам с 5W30 на Валволина или някое друго.

 

За 9 хил. км съм доливал 2.5 литра , не издържах и го смених... Цвят - тъмно черен!

@Midex - Ти доволен ли си от шел-а , как му е кондицията/консистенцията/цвета при по яко каране ?

 

То и моята гори маслото здраво (~2 л/10к), но го отдавам на по-якото натискане и високите обороти, както и на (предполагам) износени гумички на клапаните. Взел съм си 24 гумички, но все отлагам със смяната им, тъй като ремонтът е сериозен и колата трябва да стои поне 2 дена в сервиза (и ще струва около 200 кинта). :wacko:

А цветът на старото масло според мен е нормално да е по-черен, тъй като това показва, че има миещи свойства. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

И аз я "пържа" яко, но просто това масло не приличаше на масло... :)

При Мотула , няма ( или поне не забелязвам ) намаление на нивото и изглежда с пъти по добре.

Link to comment
Share on other sites

Да не станем като Алфа форума да е хвалба "гори ми под 2.5 литра масло" - щото там това си е дежурен лаф. Иначе си има агрегати горящи масълце и това са боксер двигателите на Порша. Поне по-старите. За тях съм гледал и чувал легенди как на 300-400 км пробег и масълце си се доливало :)

Link to comment
Share on other sites

@Dreamer, щом си взимате масло от едно място, като поръчвате пак за вас, вероятно за есента + като ще идва някой от вас насам, ще поръчам и за мен 5W30 - най-вероятно такова или такова (по-вероятно това второто).:)

Всъщност най-вече бих поръчал такова, но трудно се намира дори и навън. ;)

Link to comment
Share on other sites

То не, че ние поръчваме. Просто има един американски магазин тук и каквото има в него това е. По принцип зареждат само едни и същи масла, понякога свършват и затова се чака известно време докато докарат отново. Valvoline Maxlife е имало преди, но не помня скоро да съм виждал. Ако има то много рядко карат от него, но щом имаш време ще поглеждаме и като/ако докарат ще ти вземем :) Тогава ще кажеш колко (опаковките са по 946ml).

Link to comment
Share on other sites

Моята фордела моторкрафт/мобил 10/40 ги гори много ,но разхода ми беше под 5 на извънградско !Сега съм с 5/40 на ОМВ и не го бара,но не го препоръчвам,защото цената му е тихичко,освен чрез някой познат дилър да си го вземеш на 40-50лв 4Л.Предстои ми смяна и мисля да заложа на Моторкрафт 5/30 та да видим.Мотора е на 198 хил. и доливам по 2 литра до следваща смяна с бая ръчкане.С една приказка недей му мисли много,защото двигателите започват от 250лв :)

Link to comment
Share on other sites

С една приказка недей му мисли много,защото двигателите започват от 250лв :)

 

Това не го схванах много...:unsure:

 

...разхода ми беше под 5 на извънградско...

 

А разход 5/100 мога да направя само ако направя байпас на 4 от цилиндрите и карам с 2. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Моята фордела моторкрафт/мобил 10/40 ги гори много ,но разхода ми беше под 5 на извънградско !Сега съм с 5/40 на ОМВ и не го бара,но не го препоръчвам,защото цената му е тихичко,освен чрез някой познат дилър да си го вземеш на 40-50лв 4Л.Предстои ми смяна и мисля да заложа на Моторкрафт 5/30 та да видим.Мотора е на 198 хил. и доливам по 2 литра до следваща смяна с бая ръчкане.С една приказка недей му мисли много,защото двигателите започват от 250лв :)

Твоят може е 250лв...

50лв 4л ... мечта. Тук хората говорят за коли и двигатели с масло за по над 120лв ;)

Edited by host
Link to comment
Share on other sites

Да не станем като Алфа форума да е хвалба "гори ми под 2.5 литра масло" - щото там това си е дежурен лаф.

 

Еми близо си :D Говоря за 156 1.6TS 16v 120hp lol.gif

 

Но определено това не е дежурния лаф дори и там... lol.gif

 

Не знам Вие на какво мнение сте, но аз съм много против на т.нар. Long Life.... и то защото в BG, да кажем хората карат средно 8000 - 20000км на година и ако си от първите, обикновенно не спазваш ограничението 1 година или / 30 000км laughing.gif

Link to comment
Share on other sites

Той моя механик много обича да ме ебава "ти си единствения човек който си сипва масло за толкова пари на кола дето едвам минава 8000 км на година, честно идиот си" :D :D :D (за нормални семейни коли говорим "единствения", не за спортни)

Има логика и в това което той казва (че и почти 6 литра)... ама пусти акъл. Така и не дойде.

Edited by host
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...