Jump to content
BulForum.com

Обща дискусия на тема автомобили


netrootbg

Recommended Posts

Лошото е, че щом ти се налага да го пълниш, значи изтича отнякъде :)

Пълначи на климатици с лопата да ги ринеш, но за съжаление сериозен сервиз за климатици в Пловдив не знам да има...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 11.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

http://www.dnes.bg/sofia/2010/05/29/samo-za-sedmica-1400-shofiori-v-sofiia-ostavat-bez-knijki.91852 Йеппа 1400 човека за взимане на книжка в София за 1 седмица само от камерата на Орлов мост...

 

На руски и 6ти септември ако преди бяха сложили камера щеше да е същото положение. Сега след ремонтите е малко по-добре наистина, но пак съм виждал от бунарджика като идва и завива към руски да продължават да си минават на червено...

Link to comment
Share on other sites

Някой може ли да ми препоръча място, на което качествено и не прекалено скъпо ще ми напълнят климатика на колата ? На едно място до нас ми казаха цена 8лв за 100 милилитра или грама (забравих как беше :) ) и не знам дали е скъпо или евтино спрямо други места... :unsure:

Осем стотинки на грам е нормалната цена. Ако говорим само за профилактика т.е. проверка, почистване на изпарител, евентуално доливане в рамките на 50 - 100гр. (това при условие, че не е правено същото, да речем преди месец) - можеш да го направиш при всеки гаражен майстор. Ако обаче климатикът изобщо не ще да запали или ти се налага често доливане..., си иска сериозен техник. По една случайност... ако ти се наложи... мога да ти пусна на лично телефона на такъв човек ;)

Link to comment
Share on other sites

И аз се сещам кой е този човек и мога да кажа и аз 1-2 добри думи за него - разбира от климатици всякакви :)

Не позна :)) Прехвърлих тази клиентела на един много читав пич, а за да му се доверя до толкова..., сам си направи сметката колко е отворен....

Link to comment
Share on other sites

Осем стотинки на грам е нормалната цена. Ако говорим само за профилактика т.е. проверка, почистване на изпарител, евентуално доливане в рамките на 50 - 100гр. (това при условие, че не е правено същото, да речем преди месец) - можеш да го направиш при всеки гаражен майстор. Ако обаче климатикът изобщо не ще да запали или ти се налага често доливане..., си иска сериозен техник. По една случайност... ако ти се наложи... мога да ти пусна на лично телефона на такъв човек ;)

 

Прати ми на мен координатите му на ЛС. Като взимах форда, не очаквах добра първоначална работа от климатика му, но се изненадах, понеже си духаше доста студено. Тъй като обаче съм убеден, че не е допълван от години, мисля, че ако се допълни...вероятно ще започне да духа още по-студено. Всъщност има ли технически начин предварително да се разбере колко фреон има и колко трябва да се досложи или се слага, докато системата образува някакво определено налягане?

Link to comment
Share on other sites

Прати ми на мен координатите му на ЛС. Като взимах форда, не очаквах добра първоначална работа от климатика му, но се изненадах, понеже си духаше доста студено. Тъй като обаче съм убеден, че не е допълван от години, мисля, че ако се допълни...вероятно ще започне да духа още по-студено. Всъщност има ли технически начин предварително да се разбере колко фреон има и колко трябва да се досложи или се слага, докато системата образува някакво определено налягане?

Има разбира се такъв начин - вади се фреона и се тегли... операцията отнема около 20 минути. Питай Иван (Netroot), той да ти разправя хубавците от "Стефанов" к'ва я бяха свършили с неговата кола и как ги изловихме като фашисти... :beer: Иначе Форд по принцип имат рядко сполучлив климатик, единствената особеност е, че компресорите им са адски капризни от към количеството и типа на маслото..., ама това всеки що-годе читав техник си го знае и го има на предвид...

 

П.с. Ама Проба с климатик ли ти е, бе... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Като стана дума за климатици да питам и аз - не знам дали е мое впечатление нещо и просто тази година да издържам на по-студено (съмнява ме но знам ли) или трябва да се почисти някой филтър но като че ли миналата година Авенсиса духаше по-хладно и на 24 като го сложех ми ставаше студено. Сега го държа на 18 и пак не ми е толкова студено та понякога го давам на МАХ за някоя и друга минута или го врътвам да духа към мен за се разхладя. Нищо не съм барал вече година и половина (даже малко повече) та като нищо се е позацапало нещо че с моя режим ще ми трябват 2-3 месеца докато се наканя и то лятото ще свърши

Link to comment
Share on other sites

П.с. Ама Проба с климатик ли ти е, бе... :blink:

 

Да. Нищо чудно да е някакъв, дето го слагат на маздите, понеже с повечето части имат взаимозаменяемост...или в краен случай да са сложили някакъв американски - не знам, никога не съм го поглеждал какъв е, но си духа доста читаво, просто искам да си го допълня ако има нужда.

 

П.П. Май бях чел някъде, че е с R134a, само дето пък в някакъв форум някой беше писал, че не всички са с R134a, а имало екземпляри с R12- това има ли начин да се разбере предварително? Щото ако съм от каръците с R12, май по-добре да не го барам? Нямам много представа за материята, а и сега съм изморен и не ми се търси информация да се образовам - знам само, че 134 и 12 са тотално несъвместими. :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Да. Нищо чудно да е някакъв, дето го слагат на маздите, понеже с повечето части имат взаимозаменяемост...или в краен случай да са сложили някакъв американски - не знам, никога не съм го поглеждал какъв е, но си духа доста читаво, просто искам да си го допълня ако има нужда.

 

П.П. Май бях чел някъде, че е с R134a, само дето пък в някакъв форум някой беше писал, че не всички са с R134a, а имало екземпляри с R12- това има ли начин да се разбере предварително? Щото ако съм от каръците с R12, май по-добре да не го барам? Нямам много представа за материята, а и сега съм изморен и не ми се търси информация да се образовам - знам само, че 134 и 12 са тотално несъвместими. ph34r.gif

 

 

Имах едно ауди 90 20V Quattro 91-ва , много ме радваше , но климатика не му работеше по default :D

Установи се че е с R12 и е препълнен, но имаше проблем и с кранчето. Обиколих всички сервизив Пловдив - бил забранен , не можел да се смесва , ами то сега... бла бла бла.

Имам познат хладилен техник , който каза и предположи какво ми е казано : "Пълна профилактика преди наливането на новия вид фреон" , т.е. 100лв отгоре беше тогава.

Човека ми източи фреона и директно наля R134. Карах 1 лято и студ як беше.... не знам , той ли е хал хабер , сервизите ли се чудят какво да измислят..... бе аз цяло лято карах с перфектен климатик и измихах около 8 000км преди да я продам.

 

Midex - ако решиш , обади се да видя дали още е на линия и да те пратя при него.... че май щеше да заминава за Германия...

Link to comment
Share on other sites

Тва не е ебавка. Истинска снимка е нали.....Само в БГ може да се види такава свинщина и изхвъляне като свински мъди в кал

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

П.П. Май бях чел някъде, че е с R134a, само дето пък в някакъв форум някой беше писал, че не всички са с R134a, а имало екземпляри с R12- това има ли начин да се разбере предварително? Щото ако съм от каръците с R12, май по-добре да не го барам? Нямам много представа за материята, а и сега съм изморен и не ми се търси информация да се образовам - знам само, че 134 и 12 са тотално несъвместими. :ph34r:

R134a е пълен заместител на R12, 134то се изпарява на 0 градуса Целзий, при налягане 1.8 Bar, а 12то при налягане 1.7 Bar. С други думи, искам да кажа, че са абсолютно съвместими... система с 12 съвсем спокойно може да бъде доливана с 134 (обратното обаче не става). Добрата практика в случая е да се източи всичката газ след което се вакуумира системата и ако площа на кондензатора позволява - се зарежда с 134 (добре е също така да се смени и ресийвър-дехидранта с цел избягване на възможни бъдещи ядове, но не е задължително)

 

BTW Тази събота и неделя съм айляк, та ако още не си ходил при аверчето..., можеш да заредиш онова червеничкото термо несесерче и да минеш покрай работилницата - да ти го прегледам аз климатика :beer:

Edited by gado
Link to comment
Share on other sites

Подлежи на глоба заради липса на лепенка на задното стъкло. :P

 

Ще предпоччете да си плаща глобата от колкото сТрама като го сочат с пръст. :D

Link to comment
Share on other sites

Ще предпоччете да си плаща глобата от колкото сТрама като го сочат с пръст. :D

 

 

сигурно като отива на бензиностанцията първо спира на входа, оглежда се дали няма някой познат да го види, изчаква да се освободи колонката с газ ако има някой, спира пред нея и казва на бензинджията "давай по-бързо че имам работа" което означава "давай по-бързо докато не ме е видял някой приятел" :lol:

Link to comment
Share on other sites

R134a е пълен заместител на R12, 134то се изпарява на 0 градуса Целзий, при налягане 1.8 Bar, а 12то при налягане 1.7 Bar. С други думи, искам да кажа, че са абсолютно съвместими... система с 12 съвсем спокойно може да бъде доливана с 134 (обратното обаче не става). Добрата практика в случая е да се източи всичката газ след което се вакуумира системата и ако площа на кондензатора позволява - се зарежда с 134 (добре е също така да се смени и ресийвър-дехидранта с цел избягване на възможни бъдещи ядове, но не е задължително)

:beer:

 

Това можех да го напиша на ЛС, но тъй като се обсъжда проблем с климатиците, предпочитам да го напиша тук, ако някой друг евентуално има същия проблем и може да извлече полезна информация...

 

С цялото ми уважение към професионализма ти, приемам думите ти на доверие, но все пак ще споделя какво съм чел във форумите от хора, минали през моя хал. Разбрах, че R134 бил с по-малък КПД от R12 и поради причина по-малките молекули (май нещо такова четох), системи с R12 има по-голяма вероятност да държат без дозареждане през годините, отколкото такива с R134. Освен това не било възможно директно да се замени агента, без да се подмени маслото с подходящо за такава процедура (задължително!), както и уплътненията (почти задължително). По тази причина дори се продават конверсионни китове от R12 на R134, а някъде дори все още се предлага нелегално R12. Предполагам, че тези, които единствено са подменяли агента, без други манипулации, просто са имали някакъв късмет и климатикът им работи "на магия". :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

.... Предполагам, че тези, които единствено са подменяли агента, без други манипулации, просто са имали някакъв късмет и климатикът им работи "на магия". :rolleyes:

Тази "магия" става когато се прави от правилният магьосник ;) , а когато успеваемоста на манипулацията е над 80-90%.... не съм ного сигурен дали тук има нещо общо късмета... В края на краищата все трябва да си имат хората някакво оправдание за странните цифри които се искат за прехвърлянето от единият фреон, към другия... Истината е, че фреон 12 е много агресивен към гумата (за разлика от 134) и поради тази причина не можеш просто така да го нахакаш в инсталация правена за друг газ. Има и една друга тънкост и тя е, че след деведесета година, никъде... в никой климатик не се използват употребяваните до тогава минерални хладилни масла, а се минава изцяло на полу синтетика и синтетика (134 се разтваря перфектно и в двата чешита). За работните налягания вече споменах - така, че и типът ТРВ не е пречка (въпреки, че винаги се споменава като такава). От чиста спортна злоба съм си правил експерименти, взимайки масло от разни дърти мъртъвци които ми се търкалят (компресори на 12) и смесвайки го с различни видове съвременни хладилни масла..., ми не са се пресичали никога... освен един път когато каращисах някакво вехто... със PAG - 125. Но пък цената на различните типове PAG е такава, че никой който е с всичкият си, не би го използвал за доливане в двадесет и кусур годишна кошница... Нещото което би могло да бъде пречка за директната подмяна на фреона е топлообменната площ на кондензатора!!! Фреон 134 изисква по-голяма площ на кондензатора, тъй като е малко по-"топъл" в сравнение с фреон 12.За всеобща радост обаче повечето производители си залагат преоразмерени инсталации (и от към компресорна мощност и от към топлообменна площ) А тази велика мисъл за по-ниското КПД..., ми е много интересно, на базата на какво правят сравнение ?

Както и да е де, из форумите има твърде много разбирачи... които ръсят мъдри мисли за неща от които си имат само бегло понятие. Не задължавам никой с мнението си..., само споделям опит трупан доста години в най доброто училище - практиката.

Edited by gado
Link to comment
Share on other sites

Май вече си имаме варненско........ SSC Ultimate Aero. Пуста му бедна държава :D

 

Да не би да има петролен кладенец някъде тука :D :D

Е...Галардо-разбирам,Ф430-разбирам,Континентал ГТ...ама вече отиват в съвсем друга сфера.Не че искам да злорадствам,но един Астън Мартин или едно Бентли по-става за каране из улиците ама тоя Ultimate Aero де ша го кара?Писта ли имаме хубава да я кара тая кола,аутобани ли имаме,магистрали ли имаме?Не мога да ги разбера наще богаташи ?

Link to comment
Share on other sites

Ей, трите хикса, не ги чаткаш тия работи и не можеш да влезеш в главите на нашите новобогаташи. Какво значение има, че е на 5 см. от земята и ще опира на всеки 10 метра? Важното е да се демонстрира престиж и благосъстоятелност. Вземи само колите на братя Диневи - сигурно вече имат поне 30 подобни на тая горната (която сега май е купил "аптекарят" Марешки). Всичките им коли са единствено с тройки в номерата и тъй като при толкова много коли комбинациите от тройки с букви или само тройки без букви бързо се изчерпват, вече започват да ги оставят с чуждите регистрации (отново само с тройки)...идеята е, когато из морето се видят 6 наредени тройки със софийски, варненски или друг номер, всеки да си каже - "Това е кола на "Диневи". Оставям настрана колите и на други нашенски мултимилионери (че и милиардери в активи), които са всеизвестни. Достатъчно е да почетеш малко из "милионерите.ком", за да схванеш кой как си е направил първия милион, както и да видиш, че жените-милионери в БГ, обикновено са вдовици, наследили бизнеса от убития си съпруг. Така, че разсъждението "Къде ще я кара тая кола в БГ" изобщо не е актуално поради горната причина, а също и по причината, че той тази кола далеч няма да я кара единствено в БГ. :ghost

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...