3dfx Posted May 31, 2010 Share Posted May 31, 2010 Лошото е, че щом ти се налага да го пълниш, значи изтича отнякъде Пълначи на климатици с лопата да ги ринеш, но за съжаление сериозен сервиз за климатици в Пловдив не знам да има... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted May 31, 2010 Share Posted May 31, 2010 http://www.dnes.bg/sofia/2010/05/29/samo-za-sedmica-1400-shofiori-v-sofiia-ostavat-bez-knijki.91852 Йеппа 1400 човека за взимане на книжка в София за 1 седмица само от камерата на Орлов мост... На руски и 6ти септември ако преди бяха сложили камера щеше да е същото положение. Сега след ремонтите е малко по-добре наистина, но пак съм виждал от бунарджика като идва и завива към руски да продължават да си минават на червено... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gado Posted May 31, 2010 Share Posted May 31, 2010 Някой може ли да ми препоръча място, на което качествено и не прекалено скъпо ще ми напълнят климатика на колата ? На едно място до нас ми казаха цена 8лв за 100 милилитра или грама (забравих как беше ) и не знам дали е скъпо или евтино спрямо други места... Осем стотинки на грам е нормалната цена. Ако говорим само за профилактика т.е. проверка, почистване на изпарител, евентуално доливане в рамките на 50 - 100гр. (това при условие, че не е правено същото, да речем преди месец) - можеш да го направиш при всеки гаражен майстор. Ако обаче климатикът изобщо не ще да запали или ти се налага често доливане..., си иска сериозен техник. По една случайност... ако ти се наложи... мога да ти пусна на лично телефона на такъв човек Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted May 31, 2010 Share Posted May 31, 2010 И аз се сещам кой е този човек и мога да кажа и аз 1-2 добри думи за него - разбира от климатици всякакви Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INCINERATOR Posted May 31, 2010 Share Posted May 31, 2010 Новата реклама на Мерцедес - много е готина sorry http://www.youtube.com/watch?v=4fQCwDiO3hc&feature=player_embedded Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gado Posted May 31, 2010 Share Posted May 31, 2010 И аз се сещам кой е този човек и мога да кажа и аз 1-2 добри думи за него - разбира от климатици всякакви Не позна Прехвърлих тази клиентела на един много читав пич, а за да му се доверя до толкова..., сам си направи сметката колко е отворен.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted May 31, 2010 Share Posted May 31, 2010 Осем стотинки на грам е нормалната цена. Ако говорим само за профилактика т.е. проверка, почистване на изпарител, евентуално доливане в рамките на 50 - 100гр. (това при условие, че не е правено същото, да речем преди месец) - можеш да го направиш при всеки гаражен майстор. Ако обаче климатикът изобщо не ще да запали или ти се налага често доливане..., си иска сериозен техник. По една случайност... ако ти се наложи... мога да ти пусна на лично телефона на такъв човек Прати ми на мен координатите му на ЛС. Като взимах форда, не очаквах добра първоначална работа от климатика му, но се изненадах, понеже си духаше доста студено. Тъй като обаче съм убеден, че не е допълван от години, мисля, че ако се допълни...вероятно ще започне да духа още по-студено. Всъщност има ли технически начин предварително да се разбере колко фреон има и колко трябва да се досложи или се слага, докато системата образува някакво определено налягане? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gado Posted May 31, 2010 Share Posted May 31, 2010 Прати ми на мен координатите му на ЛС. Като взимах форда, не очаквах добра първоначална работа от климатика му, но се изненадах, понеже си духаше доста студено. Тъй като обаче съм убеден, че не е допълван от години, мисля, че ако се допълни...вероятно ще започне да духа още по-студено. Всъщност има ли технически начин предварително да се разбере колко фреон има и колко трябва да се досложи или се слага, докато системата образува някакво определено налягане? Има разбира се такъв начин - вади се фреона и се тегли... операцията отнема около 20 минути. Питай Иван (Netroot), той да ти разправя хубавците от "Стефанов" к'ва я бяха свършили с неговата кола и как ги изловихме като фашисти... Иначе Форд по принцип имат рядко сполучлив климатик, единствената особеност е, че компресорите им са адски капризни от към количеството и типа на маслото..., ама това всеки що-годе читав техник си го знае и го има на предвид... П.с. Ама Проба с климатик ли ти е, бе... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted May 31, 2010 Share Posted May 31, 2010 Като стана дума за климатици да питам и аз - не знам дали е мое впечатление нещо и просто тази година да издържам на по-студено (съмнява ме но знам ли) или трябва да се почисти някой филтър но като че ли миналата година Авенсиса духаше по-хладно и на 24 като го сложех ми ставаше студено. Сега го държа на 18 и пак не ми е толкова студено та понякога го давам на МАХ за някоя и друга минута или го врътвам да духа към мен за се разхладя. Нищо не съм барал вече година и половина (даже малко повече) та като нищо се е позацапало нещо че с моя режим ще ми трябват 2-3 месеца докато се наканя и то лятото ще свърши Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted May 31, 2010 Share Posted May 31, 2010 П.с. Ама Проба с климатик ли ти е, бе... Да. Нищо чудно да е някакъв, дето го слагат на маздите, понеже с повечето части имат взаимозаменяемост...или в краен случай да са сложили някакъв американски - не знам, никога не съм го поглеждал какъв е, но си духа доста читаво, просто искам да си го допълня ако има нужда. П.П. Май бях чел някъде, че е с R134a, само дето пък в някакъв форум някой беше писал, че не всички са с R134a, а имало екземпляри с R12- това има ли начин да се разбере предварително? Щото ако съм от каръците с R12, май по-добре да не го барам? Нямам много представа за материята, а и сега съм изморен и не ми се търси информация да се образовам - знам само, че 134 и 12 са тотално несъвместими. :ph34r: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CyberHill Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 Да. Нищо чудно да е някакъв, дето го слагат на маздите, понеже с повечето части имат взаимозаменяемост...или в краен случай да са сложили някакъв американски - не знам, никога не съм го поглеждал какъв е, но си духа доста читаво, просто искам да си го допълня ако има нужда. П.П. Май бях чел някъде, че е с R134a, само дето пък в някакъв форум някой беше писал, че не всички са с R134a, а имало екземпляри с R12- това има ли начин да се разбере предварително? Щото ако съм от каръците с R12, май по-добре да не го барам? Нямам много представа за материята, а и сега съм изморен и не ми се търси информация да се образовам - знам само, че 134 и 12 са тотално несъвместими. Имах едно ауди 90 20V Quattro 91-ва , много ме радваше , но климатика не му работеше по default Установи се че е с R12 и е препълнен, но имаше проблем и с кранчето. Обиколих всички сервизив Пловдив - бил забранен , не можел да се смесва , ами то сега... бла бла бла. Имам познат хладилен техник , който каза и предположи какво ми е казано : "Пълна профилактика преди наливането на новия вид фреон" , т.е. 100лв отгоре беше тогава. Човека ми източи фреона и директно наля R134. Карах 1 лято и студ як беше.... не знам , той ли е хал хабер , сервизите ли се чудят какво да измислят..... бе аз цяло лято карах с перфектен климатик и измихах около 8 000км преди да я продам. Midex - ако решиш , обади се да видя дали още е на линия и да те пратя при него.... че май щеше да заминава за Германия... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paagrio Posted June 4, 2010 Share Posted June 4, 2010 http://www.vwclub.bg/forum/download/file.php?id=71019&mode=view Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted June 4, 2010 Share Posted June 4, 2010 (edited) Тва не е ебавка. Истинска снимка е нали.....Само в БГ може да се види такава свинщина и изхвъляне като свински мъди в кал Edited June 4, 2010 by DON_CHEFO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted June 4, 2010 Share Posted June 4, 2010 Ахахахахахахаа Хъмър с гас Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted June 4, 2010 Share Posted June 4, 2010 Подлежи на глоба заради липса на лепенка на задното стъкло. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gado Posted June 4, 2010 Share Posted June 4, 2010 (edited) П.П. Май бях чел някъде, че е с R134a, само дето пък в някакъв форум някой беше писал, че не всички са с R134a, а имало екземпляри с R12- това има ли начин да се разбере предварително? Щото ако съм от каръците с R12, май по-добре да не го барам? Нямам много представа за материята, а и сега съм изморен и не ми се търси информация да се образовам - знам само, че 134 и 12 са тотално несъвместими. :ph34r: R134a е пълен заместител на R12, 134то се изпарява на 0 градуса Целзий, при налягане 1.8 Bar, а 12то при налягане 1.7 Bar. С други думи, искам да кажа, че са абсолютно съвместими... система с 12 съвсем спокойно може да бъде доливана с 134 (обратното обаче не става). Добрата практика в случая е да се източи всичката газ след което се вакуумира системата и ако площа на кондензатора позволява - се зарежда с 134 (добре е също така да се смени и ресийвър-дехидранта с цел избягване на възможни бъдещи ядове, но не е задължително) BTW Тази събота и неделя съм айляк, та ако още не си ходил при аверчето..., можеш да заредиш онова червеничкото термо несесерче и да минеш покрай работилницата - да ти го прегледам аз климатика Edited June 4, 2010 by gado Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted June 4, 2010 Share Posted June 4, 2010 Подлежи на глоба заради липса на лепенка на задното стъкло. Ще предпоччете да си плаща глобата от колкото сТрама като го сочат с пръст. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paagrio Posted June 4, 2010 Share Posted June 4, 2010 Ще предпоччете да си плаща глобата от колкото сТрама като го сочат с пръст. сигурно като отива на бензиностанцията първо спира на входа, оглежда се дали няма някой познат да го види, изчаква да се освободи колонката с газ ако има някой, спира пред нея и казва на бензинджията "давай по-бързо че имам работа" което означава "давай по-бързо докато не ме е видял някой приятел" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted June 4, 2010 Share Posted June 4, 2010 R134a е пълен заместител на R12, 134то се изпарява на 0 градуса Целзий, при налягане 1.8 Bar, а 12то при налягане 1.7 Bar. С други думи, искам да кажа, че са абсолютно съвместими... система с 12 съвсем спокойно може да бъде доливана с 134 (обратното обаче не става). Добрата практика в случая е да се източи всичката газ след което се вакуумира системата и ако площа на кондензатора позволява - се зарежда с 134 (добре е също така да се смени и ресийвър-дехидранта с цел избягване на възможни бъдещи ядове, но не е задължително) Това можех да го напиша на ЛС, но тъй като се обсъжда проблем с климатиците, предпочитам да го напиша тук, ако някой друг евентуално има същия проблем и може да извлече полезна информация... С цялото ми уважение към професионализма ти, приемам думите ти на доверие, но все пак ще споделя какво съм чел във форумите от хора, минали през моя хал. Разбрах, че R134 бил с по-малък КПД от R12 и поради причина по-малките молекули (май нещо такова четох), системи с R12 има по-голяма вероятност да държат без дозареждане през годините, отколкото такива с R134. Освен това не било възможно директно да се замени агента, без да се подмени маслото с подходящо за такава процедура (задължително!), както и уплътненията (почти задължително). По тази причина дори се продават конверсионни китове от R12 на R134, а някъде дори все още се предлага нелегално R12. Предполагам, че тези, които единствено са подменяли агента, без други манипулации, просто са имали някакъв късмет и климатикът им работи "на магия". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gado Posted June 4, 2010 Share Posted June 4, 2010 (edited) .... Предполагам, че тези, които единствено са подменяли агента, без други манипулации, просто са имали някакъв късмет и климатикът им работи "на магия". Тази "магия" става когато се прави от правилният магьосник , а когато успеваемоста на манипулацията е над 80-90%.... не съм ного сигурен дали тук има нещо общо късмета... В края на краищата все трябва да си имат хората някакво оправдание за странните цифри които се искат за прехвърлянето от единият фреон, към другия... Истината е, че фреон 12 е много агресивен към гумата (за разлика от 134) и поради тази причина не можеш просто така да го нахакаш в инсталация правена за друг газ. Има и една друга тънкост и тя е, че след деведесета година, никъде... в никой климатик не се използват употребяваните до тогава минерални хладилни масла, а се минава изцяло на полу синтетика и синтетика (134 се разтваря перфектно и в двата чешита). За работните налягания вече споменах - така, че и типът ТРВ не е пречка (въпреки, че винаги се споменава като такава). От чиста спортна злоба съм си правил експерименти, взимайки масло от разни дърти мъртъвци които ми се търкалят (компресори на 12) и смесвайки го с различни видове съвременни хладилни масла..., ми не са се пресичали никога... освен един път когато каращисах някакво вехто... със PAG - 125. Но пък цената на различните типове PAG е такава, че никой който е с всичкият си, не би го използвал за доливане в двадесет и кусур годишна кошница... Нещото което би могло да бъде пречка за директната подмяна на фреона е топлообменната площ на кондензатора!!! Фреон 134 изисква по-голяма площ на кондензатора, тъй като е малко по-"топъл" в сравнение с фреон 12.За всеобща радост обаче повечето производители си залагат преоразмерени инсталации (и от към компресорна мощност и от към топлообменна площ) А тази велика мисъл за по-ниското КПД..., ми е много интересно, на базата на какво правят сравнение ? Както и да е де, из форумите има твърде много разбирачи... които ръсят мъдри мисли за неща от които си имат само бегло понятие. Не задължавам никой с мнението си..., само споделям опит трупан доста години в най доброто училище - практиката. Edited June 4, 2010 by gado Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted June 7, 2010 Share Posted June 7, 2010 Май вече си имаме варненско........ SSC Ultimate Aero. Пуста му бедна държава Да не би да има петролен кладенец някъде тука :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted June 7, 2010 Share Posted June 7, 2010 Нем, пълно е хора, чиито пари да окрадеш без някой да ти прави проблем. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferante Posted June 7, 2010 Share Posted June 7, 2010 Нали по-горе стана дума за Мерк-ове, та миналата вечер гледах по Fifth Gear това сравнение с Шкода Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xXx Posted June 7, 2010 Share Posted June 7, 2010 Май вече си имаме варненско........ SSC Ultimate Aero. Пуста му бедна държава Да не би да има петролен кладенец някъде тука :D Е...Галардо-разбирам,Ф430-разбирам,Континентал ГТ...ама вече отиват в съвсем друга сфера.Не че искам да злорадствам,но един Астън Мартин или едно Бентли по-става за каране из улиците ама тоя Ultimate Aero де ша го кара?Писта ли имаме хубава да я кара тая кола,аутобани ли имаме,магистрали ли имаме?Не мога да ги разбера наще богаташи ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted June 7, 2010 Share Posted June 7, 2010 Ей, трите хикса, не ги чаткаш тия работи и не можеш да влезеш в главите на нашите новобогаташи. Какво значение има, че е на 5 см. от земята и ще опира на всеки 10 метра? Важното е да се демонстрира престиж и благосъстоятелност. Вземи само колите на братя Диневи - сигурно вече имат поне 30 подобни на тая горната (която сега май е купил "аптекарят" Марешки). Всичките им коли са единствено с тройки в номерата и тъй като при толкова много коли комбинациите от тройки с букви или само тройки без букви бързо се изчерпват, вече започват да ги оставят с чуждите регистрации (отново само с тройки)...идеята е, когато из морето се видят 6 наредени тройки със софийски, варненски или друг номер, всеки да си каже - "Това е кола на "Диневи". Оставям настрана колите и на други нашенски мултимилионери (че и милиардери в активи), които са всеизвестни. Достатъчно е да почетеш малко из "милионерите.ком", за да схванеш кой как си е направил първия милион, както и да видиш, че жените-милионери в БГ, обикновено са вдовици, наследили бизнеса от убития си съпруг. Така, че разсъждението "Къде ще я кара тая кола в БГ" изобщо не е актуално поради горната причина, а също и по причината, че той тази кола далеч няма да я кара единствено в БГ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.