Jump to content
BulForum.com

Обща дискусия на тема автомобили


netrootbg

Recommended Posts

и така предложения вид на данък "лукс" е много безсмислен напън на властта да се възползва от изкуствено създадената омраза към "богатите". точно по сценария описан от килеринчо: едни ша помрънкат, други ша натрупат сантиметри е-пишка, трети ще размишляват и анализират, а в крайна сметка бойко ще препере некви пари.

 

Именно. Въпроса е да се отчита дейност а и да се компенсира липсата на акциза. При това в пъти.

 

трийте...то се е видяло...

 

само дето мобо твоЙта новата сигурно замърсява като моЙта старата. обаче знаеш ли кво - през к*ра ми е ;)

 

Конкретно твоята не знам каква е може и да е по-добре и от моята, не съм наясно, но и ти ще се съгласиш че е крайно неприятно да караш зад някой скапан дизел. Някои са по-зле и от трабантче

 

И вече ти казах един път държанието ти как изглежда отстрани ако искаш ще се самоцитирам. Ама на теб ти е през к*ра тъй или иначе....

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 11.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Хайде да си поговорим за еко такси...

 

Renault Clio 2000 1.9D CO2 Emissions (g/km) 153 euro 2

5 Series F10 525d CO2 Emissions (g/km) 162 euro 5

 

2000 Toyota Yaris 1.3 VVTi A4 (Automatic) 160g/km euro 3

2010 Yaris 1.33 VVT-i 6 speed Multimode 119 g/km

Link to comment
Share on other sites

Хайде да си поговорим за еко такси...

 

Renault Clio 2000 1.9D CO2 Emissions (g/km) 153 euro 2

5 Series F10 525d CO2 Emissions (g/km) 162 euro 5

 

2000 Toyota Yaris 1.3 VVTi A4 (Automatic) 160g/km euro 3

2010 Yaris 1.33 VVT-i 6 speed Multimode 119 g/km

 

И аз в крайна сметка не разбрах какво трябва да видим на тези стойности?

Link to comment
Share on other sites

или може би не е довършил като не е преминал през таблиците на:

 

Акцизи

Чл. 40. (В сила от 1.07.2006 г.)

Акцизната ставка за употребяваните автомобили е, както следва:

1. за автомобили с мощност на двигателя над 120 kW до 150 kW по системата DIN - 35 лв. за 1 kW;

2. за автомобили с мощност на двигателя над 150 kW по системата DIN - 60 лв. за 1 kW;

3. за автомобили с мощност на двигателя над 126 kW до 157,5 kW по системата SAE - 33,33 лв. за 1 kW;

4. за автомобили с мощност на двигателя над 157,5 kW по системата SAE - 57,14 лв. за 1 kW.

 

Акцизната ставка за новите автомобили е:

1. седемстотин лева + 90 лв. за 1 kW за разликата над 120 kW по системата DIN;

2. седемстотин лева + 85,71 лв. за 1 kW за разликата над 126 kW по системата SAE.

 

"Нов автомобил" е автомобил, за който към датата на внасяне е налице едно от следните условия:

а) не са изминали повече от 6 месеца от датата на първата му регистрация (включително в чужбина), или б) е изминал не повече от 6000 км.

 

Данък МПС

ЗМДТ ДВ от 13.12.2005г. в сила от 01.01.2006г.

 

Чл. 55. За леки автомобили размерът на данъка се определя съобразно мощността на двигателя, коригиран с коефициент в зависимост от годината на производство, както следва:

1. до 37 kW включително - по 0,34 лв. за 1 kW;

 

2. над 37 kW до 55 kW включително - по 0,40 лв. за 1 kW;

 

3. над 55 kW до 74 kW включително - по 0,54 лв. за 1 kW;

 

4. над 74 kW до 110 kW включително - по 1,10 за 1 kW;

 

5. над 110 kW - по 1,23 лв. за 1 kW.

 

В зависимост от годината на производство данъкът се умножава със следните коефициенти:

 

Над 14 години 1

Над 5 до 14 години включително 1,5

До 5 години включително 2,8

 

особено в ЗМДТ коефициентите са тотално зле. Кола на над 14 години е с коефициент 1, а такава до 5 години е с коефициент 2,8, т.е. новите автомобили дължат 3 пъти по-големи данъци от старите, а от приложените от инсинератора справки се вижда разликата в екологичните норми.

Edited by mobo
Link to comment
Share on other sites

 или може би не е довършил като не е преминал през таблиците на:

 

 

 

особено в ЗМДТ коефициентите са тотално зле. Кола на над 14 години е с коефициент 1, а такава до 5 години е с коефициент 2,8, т.е. новите автомобили дължат 3 пъти по-големи данъци от старите, а от приложените от инсинератора справки се вижда разликата в екологичните норми. 

 

 

Именно.

Link to comment
Share on other sites

Аз ви казах по-нагоре, докато не станем нормална държава ще е така.Ние сме си бананова република и работата трябва да е така, защото населението на страната е бедно. Аз не взимам Германска заплата за да ми налагат Германски данъци.Всеки говори за данъци европейски ама не за европейски заплати.Като не ви кефи високия данък си вземете стара кола и ще плащате малко данък.Що само не искате и за каско да ви взимат по-малко като карате по-нова кола.

Link to comment
Share on other sites

Това за високия данък за новите коли е малко в стил "данък лукс" - който има пари за нова кола ще плаща данък, нали е богат :DЕстествено никой не гледа някакви си замърсявания, липси на катализатори и тн...

Edited by Overdrive
Link to comment
Share on other sites

Изглежда данък 'лукс' ще е 1:1 с махнатия акциз:

 

Един от елементите на т.нар. Данък „лукс" включва удвояване на данъка МПС за автомобили с мощност над 121 kW.

Това означава двойно плащане за собственици на автомобили с мощност над 164 конски сили (1 kW = 1,35962173 к.с. ). Все пак първоначалната идея беше с по-високия налог да се обложат автомобили с мощност над 150 коня, така че има малка „отстъпка“.....

 

/Цялата статия/

Link to comment
Share on other sites

Няма да мине. Или пак ще ги одрусат в съда по правата на човека. Ей сега като им излезе и присъдата за връщане на сумите от акцизи хептен ще го издухат - точно като Полша и то точно този случай беше 1вия прецедент.

 

Който мрази да мисли преди да действа винаги си плаща. Да се освестят малко и да си напънат мозъците вместо само copy&paste на вече правени простотии.

Link to comment
Share on other sites

Аз едно не разбирам - какво общо има лукса с мощността на автомобила? Лукса е пряко свързан с цената на возилото. Кое му е луксозното на 15 годишен таралясник със 180 коня двигател струващ 5000лв? Лукс е да караш бентли за 200,000 лв (говоря наизуст вероятно и доста повече), ако ще и със 100 коня двигател, но с позлатени дръжки на вратите.

 

Замърсяването ако се гледа също има смисъл и въпросната еко такса за която се дъвкахме предните страници. Друга е темата какви да са им размерите и как да се смятат, техническите прегледи как и къде ще се минават и колко "еко" ще изкарат една 20+ годишна лада примерно. Друга е и темата въпросното не-еко возило колко км ще измине през годината и дали пък някоя много по-еко кола която ще навърти 100 пъти повече километри като реално ще замърси в пъти повече от другата.

 

Хубаво го каза един познат преди време, че правителствата ако има шанс да направят нещо хубаво за народа то ще е или незаконно или ще го обявят за такова. Няма 1 правителство да съм запомнил да не са натворили 1 камара щуротии.

Edited by djadomraz
Link to comment
Share on other sites

Аз едно не разбирам - какво общо има лукса с мощността на автомобила? Лукса е пряко свързан с цената на возилото. Кое му е луксозното на ....

 

Абе и ти как не разбра досега - естествено, че няма нищо общо!

 

Едит: Чефо, в грешка си - идеята на данък 'лукс' е да се обложат богатите, а не твоята трактовка, че всеки да си плаща за лукса да кара кола със 165 коня, струваща 5 бона.

Именно затова в данък лукс се споменават яхтите и самолетите.

Link to comment
Share on other sites

Абе и ти как не разбра досега - естествено, че няма нищо общо!

Не е баш така. Колко познати имате със 180-200 коня коли на по 15 години. Аз имам няколко, но никой от тях не е минал технотест, нито за смяна на мотор с по-мощен, нито за насадена турбина. Тва едно на ръка, а самия лукс от по-мощната кола е това, че щом си я взел(била тя и 15 годишна) значи ще си и береш гайлето от към бензин, данъци, части. Или ще кажете, че е едно и също да купувате дискове за 1.2 и 2.5 мотор? Ето това според мен се има предвид под "лукс". Щото не са масови коли.

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Пииииииич, къде ти е колата?

 

И к'во? Да жулят всички с данък "лук"с с коли над 160к.с. щото са ебаси гъзарите? Вместо да въведат данъка спрямо продажната цена и да изплющят тия с коли за над 200к лв? То сега естествено ще се окаже, че всички тия коли са на ошфорки и яхите и те. Ама нищо, важното е синдикатите да "чешат" с данък "лук"с вместо да съкратим няколко хиляди бюджетни бройки - също чешещи -, да намалим тежестта върху бизнеса с по-ниски осигурителни вноски за сметка на здравна реформа.

 

Не.

 

Дай ни нас данък "лук"с. И на такива като мен с искания за Еко данък, я прас по един шамар, че съм се самозабравил. Простак с простак. Още малко и ще поиска и да се ревизира начина по който се формират всички данъци за поддръжка на пътната инфраструктура, че сега са "леко" неадекватни.

 

И да, имаме хора и коли на 15+ години с 200+ к.с. 944 s2 turbo, E28 M535I - примерно. И двете са под 10 000лв. Но нека не облагаме всички каращи Бентли, Майбах, 911turbo (997) и прочие. Те хората от закуски са спестили и данъка ако им се вдигне ще издъхнат. За сметка на това някой купил си Alfa Romeo Alfa 164-V6 turbo или GTV Turbo да го духне, защото е егаси и гъзето с тази кола.

________________

Впрочем 5та (520i) серия почва от 170-180 к.с. най-слабия двигател, пък в белия свЕт не най-луксозната кола в света това. Явно всички с коли от 164к.с. нагоре са готЯни вече, чакам чалга песен по тоя повод да ги възпеят (край на Фераристите с Браво v5, 150 к.с., тотално ги развенчаха).

 

Btw и е36 325i и нагоре са луксозни коли.

 

_________________

 

Явно има грешка, аз съм против гъделичкането на хората с това, че е "данък лук(с)". Никакъв лукс не е. Чудят се как да си компенсират незаконния акциз, който падна. И нищо справедливо няма да има в този данък, защото ще засегне всички, а не само каращите луксозни коли - за които се предполага, че вдигане с 200-500лв на данъка (примерно) не е проблем.

Edited by host
Link to comment
Share on other sites

Пииииииич, къде ти е колата?

 

И к'во? Да жулят всички с данък "лук"с с коли над 160к.с. щото са ебаси гъзарите? Вместо да въведат данъка спрямо продажната цена и да изплющят тия с коли за над 200к лв? То сега естествено ще се окаже, че всички тия коли са на ошфорки и яхите и те. Ама нищо, важното е синдикатите да "чешат" с данък "лук"с вместо да съкратим няколко хиляди бюджетни бройки - също чешещи -, да намалим тежестта върху бизнеса с по-ниски осигурителни вноски за сметка на здравна реформа.

 

Не.

 

Дай ни нас данък "лук"с. И на такива като мен с искания за Еко данък, я прас по един шамар, че съм се самозабравил. Простак с простак. Още малко и ще поиска и да се ревизира начина по който се формират всички данъци за поддръжка на пътната инфраструктура, че сега са "леко" неадекватни.

 

И да, имаме хора и коли на 15+ години с 200+ к.с. 944 s2 turbo, E28 M535I - примерно. И двете са под 10 000лв. Но нека не облагаме всички каращи Бентли, Майбах, 911turbo (997) и прочие. Те хората от закуски са спестили и данъка ако им се вдигне ще издъхнат. За сметка на това някой купил си Alfa Romeo Alfa 164-V6 turbo да го духне, защото е егаси и гъзето с тази кола.

Мен, ти четеш ли? Вникна ли изобщо. Въпорсния данък не трябва да е един и същ за цитирана от теб Алфа и за наредено до него Порше Карера Гт.

Link to comment
Share on other sites

Явно има грешка, аз съм против гъделичкането на хората с това, че е "данък лук(с)". Никакъв лукс не е. Чудят се как да си компенсират незаконния акциз, който падна. И нищо справедливо няма да има в този данък, защото ще засегне всички, а не само каращите луксозни коли - за които се предполага, че вдигане с 200-500лв на данъка (примерно) не е проблем.

 

Именно. И след като критериите са такива излиза че еднакъв данък ще плащат коли за 50,000 лв и за 500,000 лв ако двигателя им е еднакво мощен.

 

Чефо ти май пишеш колкото да си почешеш пръстите. Нищо общо с лукса няма мощността на двигателя. Последния има общо само с разхода който може да е доволно висок и на най-обикновен автомобил с ЕКО не знам си колко - ей моя авенсис - зимата, градско - 14+/100 по маршрута който го карам. Тази зима понеже направих няколко излизания до София а и понеже малко отпушиха кършака и най-вече защото не карам по "онзи" маршрут всеки 2ри ден и разхода ми падна до 9/100. Това обаче си е мой проблем и колко ще давам за бензин има малко общо с годишния данък и с лукса. Преценил съм си че такава кола искам, ще си плащам за дяволъка (или за еди колко си години ще съм икономисал евентуално понеже не сам дал повече пари за другия модел а разликата в цената и повечето бензин който сипвам всъщност е в моя полза)

Link to comment
Share on other sites

Именно. И след като критериите са такива излиза че еднакъв данък ще плащат коли за 50,000 лв и за 500,000 лв ако двигателя им е еднакво мощен.

 

Чефо ти май пишеш колкото да си почешеш пръстите. Нищо общо с лукса няма мощността на двигателя. Последния има общо само с разхода който може да е доволно висок и на най-обикновен автомобил с ЕКО не знам си колко - ей моя авенсис - зимата, градско - 14+/100 по маршрута който го карам. Тази зима понеже направих няколко излизания до София а и понеже малко отпушиха кършака и най-вече защото не карам по "онзи" маршрут всеки 2ри ден и разхода ми падна до 9/100. Това обаче си е мой проблем и колко ще давам за бензин има малко общо с годишния данък и с лукса. Преценил съм си че такава кола искам, ще си плащам за дяволъка (или за еди колко си години ще съм икономисал евентуално понеже не сам дал повече пари за другия модел а разликата в цената и повечето бензин който сипвам всъщност е в моя полза)

 

Mай не искаш да вникнеш и ти и всички. Естествено е, че ако имам яхта, самолет и Бетнли - това е лукс. Дори си е лукс всяка кола над 70, 80 хиляди да речем. Аз друго искам да кажа. Айде с теб да се хванем на един бас да тръгнем една събота и неделя из града и да ми покажеш колко 15 годишни которници с над 200 коня под капака ще видиш(аз казвам 1 - колкото да не е без хич, а може и да не видим).. Става ли? Защо ги няма след като са по 5 6000 лева? Точно това е първоначалния замисъл на тоз' проклет данък(ако помислиш ще видиш, че съм прав). Аз също не искам допълнителен данък, да не съм мазохист ебаси.

 

хосте, разчитам на теб като един правно грамотен гугълопотребител да откриеш таз граница от 163 к.с. или 121KW дали е случайна и на какво се дължи. дали пък не е некак си малко обща за европейския съюз и дали пък доскоро автопроизводителите не се съобразяваха с нея. щото японците примерно имаха пък едни навици да произвеждат ГТР-и с 210 конски сили или нещо от сорта.

незаконния акциз отпадна в предишната му формулировка. просто му търсят нов начин да кажат същото щото искат пари и ако може да са повече, че банката на бориславова има нужда да ги посъхранява. и отново без никаква мисъл или анализи.

нещо ме притеснява и математиката на масовите сборове. от милиони хора ако поискаш по 20 лева имаш доста по-голям шанс да ги получиш отколкото ако от шепа хитреци поискаш по 1 000.

а най-дразнещо от всичко е че по средата на годината се внасят драстични изменения във приет, одобрен и единодушно гласуван бюджет. как пък не я видяха тая криза при обсъждането му? ааааа, такова нямаше. бюджета беше перфектен и гениален, като всяко действие на бойко.

е те тва е

Link to comment
Share on other sites

хосте, разчитам на теб като един правно грамотен гугълопотребител да откриеш таз граница от 163 к.с. или 121KW дали е случайна и на какво се дължи

Общо европейска, автопроизводители да се съобразяват с нея? :) Я виж колко коньово е e28 от 82-ра примерно. Да ти помогна 218 к.с. ;)

В Япония JDM стандарта е само за вътрешно производство колите. Не ми е ясно защо е такъв. Засяга и вноса по някакъв начин, пак не ми е ясно как точно. Мисля, че Overdrive ще ни светне ;)

 

Колкото до нашите хубусници. Има дългогодишна порочна практика да не се публикуват мотиви към дадени решения в законопроекти. Много се съмнявам към този да фигурират в дигитална база данни към НС и подкомисията по Икономическите въпроси - предполагам към нея трябва да е.

 

Все пак ще хвърля едно око - ако забравя припомнете. Но няма да е днес, че едни ирано-индийски правни системи ме преследват за изпит :D

 

Във всички бели държави в Евросъюза данъка е на база емисии. Скоро ще има директива (до 18 месеца предполагам) по въпроса, която ще обезсили ВСЯКО местно законодателство и ще забрани облагане на конски сили (вероятно, но дори да го няма не може 2 пъти облагане за едно и също нещо - ако пробват пак ще го ядат по евросъдилища). Така, че тия които си бъркат по цял ден в носа с НС... хвала.

 

_____________________

 

По темата за Япония и JDM (Japanese Domestic Market) - > http://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_domestic_market

http://search.japantimes.co.jp/cgi-bin/fv20080413pl.html

само отбелязвам, че "джентълменските споразумения" са институт на международното договорно право и не са майтап работа ;)

 

От 2004-та JDM правилата за 280 к.с. са прекратени.

 

_____________________

 

А не се базикам, може да е защото някой го кефи да е точно 120 kW примерно. В страна като нашата няма да се изненадам - но по-вероятно са стъпили на статистика на процент регистрирани автомобили и така като е 120 kW се засяга в тази граница най-големия обем регистрации, т.е. масовия потребител (ама докато не видя черно на бяло мотиви).

 

_____________________

 

Аре пляс акциза в постановление на МС от 1993г. - естествено без мотиви, типично по комунистически почин - > http://www.minfin.bg/document/516:1

Edited by host
Link to comment
Share on other sites

нещо ме притеснява и математиката на масовите сборове. от милиони хора ако поискаш по 20 лева имаш доста по-голям шанс да ги получиш отколкото ако от шепа хитреци поискаш по 1 000.

 

Изключително си прав за това. Те също го знаят. Пък и хитреците спокойно могат да кажат "да бе да, ще го дам няма проблеми" и да ги помотат 6 месеца пък после ще видим, докато народа масово ще се втурне да си плати задълженията за да не им се трупат лихви понеже последното звучи страшно.

 

Имах едни задължения и мойта счетоводителка само ми вика - иди ги оправи да не ти вървят лихви понеже са много високи. Питам я - добре де ако трябва ще взема от кредитната карта и ще ги дам, въпроса ми е дали тези лихви са над 19% на година, тя вика че са ОЛП + няколко процента - далече от висините на лихвата по обикновена кредитна карта... Чудно, кое им е високото тогава?

Link to comment
Share on other sites

Че са пари на вЕтера. Лихви които са в рамките на законовата дължима лихва...направо не ги мисли човек сравнение с банковите, още повече, че само банките са изключение за анатоцизъм (лихва в/у лихва)...така, че пей сърце си е.

________________

 

Пфффф, до одеве четох едни "неща" и въпреки психическата умора, сега както си слушам frisky съм баш в настроение да ми е под ръка някоя шперова е34-ка или е36 и да си изпрося 6 месеца без книжка описвайки новия асфалт на България и Руски до Герджика... хубу, че нямам кола със задно... ще си остана със сънуването на просо.

Edited by host
Link to comment
Share on other sites

И аз съм на мнение, че е по-добре да искат по 50-100 лева от всеки собственик на кола, отколкото 1000-2000 от 500 000 собственика в БГ.

 

А сега сигурно плюс тоя данък лукс ще ни набабанят и един еко данък, ама не на база изгорели емисии, а на конски сили или кубици... и ще е пълна веселба.

Link to comment
Share on other sites

Малко лирично отклонение с поздрав за Пазу

 

Pa50S.jpg

 

Колкото до идиотският данък "лукс" той само прави новите и мощни автомобили по-трудни за придобиване и ползване от "бедният" българин, когато очедушният ни народ осъзнае това ще е късно. Отново само "богатите" ще си карат лъскавите коли, само дето за "бедните" те ще са станали още по недостижими. Та нека си мрази "богатите" българина, на тях така им отърва.

 

Та сега се замислям, защо да не си регистрираме колите в Занзибар (или Щатите, или Англия) и да щракаме с пръсти. Местните власти само могат да се облизват, защото системите в БГ нямат връзка със занзибарските. То така ще направят с яхтите, това е сигурно. Аз също ще се пробвам с моите коли.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...