J_o_T_o Posted August 27, 2007 Share Posted August 27, 2007 Някой има ли представа какво означава лампичката на Опел Корса -"EPS" , кошницата е края на 98 година и за сефте виждам такава лампичка...някой ако има представа да ме светне.Благодаря предварително Link to comment Share on other sites More sharing options...
XMD Posted August 31, 2007 Share Posted August 31, 2007 Някой има ли представа какво означава лампичката на Опел Корса -"EPS" , кошницата е края на 98 година и за сефте виждам такава лампичка...някой ако има представа да ме светне.Благодаря предварително EPS = Electronic Power Steering Повече информация има тук, но е на английски език. Абе с две думи използва се някакъв електромотор, който ти помага при шофирането(спестява някви усилия) поне така си го превеждам аз. Като чета по надоло виждам че това е система която е подобна на хидравликата. Link to comment Share on other sites More sharing options...
J_o_T_o Posted August 31, 2007 Author Share Posted August 31, 2007 Благодаря ти .. сега ще погледна какво пише за тази дивотия Link to comment Share on other sites More sharing options...
chem Posted November 23, 2007 Share Posted November 23, 2007 Това е Електроно усилване на волана. Подобно е на хидравликата на волана. Колата се управлява по-лесно и не е нужно да влагаш много сила във въртенето на геврека. Може да се каже, че е по-добре от хидравликата, защото при хидравликата помпата е вързана за двигатела и работи непрекъснато, а това води до спад на мощноста и повишаване на разхода (също като климатика). При електронното усилване го дават, че е по икономично към разхода защото се регулира в зависимост от това колко усилие необходимо и не е непрекаснато включено ( подобно на инверторните климатици в дома). Поне това съм чел из интернет. Все пак да не се бърка с ESP-Electronic Stability Program, която задейства спирачките по различен начин с цел всяко колело да се движи с най подходящата скорост. Защото когато колата се движи направо скороста на 4 колела е еднаква, но при завой всяко колело е на различно разстояние от центъра на завоя следва, че всяко колело в завоя изминава различен път и тъй като се изминава за едно и също време, значи че всяко колело се движи с различна скорост. В този момент се задейства системата и резултате, че взимаш завоя, а не го изправяш в канавката Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат Ицо Posted November 30, 2007 Share Posted November 30, 2007 Отново алабализми относно ESP системата. Вярно е, че действа поотделно на спирачките, но критерия не е описания Link to comment Share on other sites More sharing options...
chem Posted December 1, 2007 Share Posted December 1, 2007 Отново алабализми относно ESP системата. Вярно е, че действа поотделно на спирачките, но критерия не е описания Разясни на нас незнещите Link to comment Share on other sites More sharing options...
3dfx Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 ESP наистина работи, чрез корекция на скоростта на всяко едно от колелата, като му прилага индивидуално спирачно усилие. Принципът на работа е следния: управляващият блок следи няколко параметъра - скорост на движение на всяко едно колело, посока на движение (с помощта на устройство, което измерва страничното ускорение) и ъгъла под който е завъртяна кормилната рейка. Един пример: автомобилът се движи направо и идва десен завой. Завъртате волана надясно, но поради високата скорост или слабо сцепление с пътната настилка се получава т.нар understeer - недозавиване, което се изразява в загуба на сцепление на предните колела. В този случай предните колела са завъртяни надясно, а автомобилът продължава да се движи направо. ESP отчита разликата м/у желаната и истинската траектории и веднага задейства спирачката на задното дясно колело. Автомобилът се завърта с няколко градуса около оста си и взима завоя. Допълнение към ESP обикновено е т.наp Traction Control - система за намаляване на приплъзването на задвижващите колела. Там начинът на работа е по-елементарен - следи се скоростта на колелата и при разлика в скоростта на въртене се прилага спирачно усилие на колелото, което е изгубило сцепление (и респективно се движи по-бързо). По този начин, посредством диференциала, въртящият момент се предава не на загубилото сцепление колело (както се случва при обикновен (отворен) диференциал и липса на Traction control), а на това колело, което има добро сцепление на пътя. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.