Jump to content
BulForum.com

Луфт в педалната ос


blame

Recommended Posts

Здравейте.

 

Като цяло при байковете съм 'лаик', а имам няколко въпроса/проблема.

 

Байкът е Doberman на Leader. Като цяло съм доволен но с времето посредством каране се появи луфт в педалната ос. Не съм сигурен, че е счупен лагер по-скоро 'разхлабване' някакъв вид. Как мога да диагостицирам този проблем? Често ли се случва при колоездене? Колко струва евентуална подмяна на части и въобще който може да каже нещо съществено по въпроса нека го направи ще съм благодарен.

 

Педали. Черни пластмасови - там вече чувствам, челагерите са се 'стопили'. Не съм доволен от тях ама никак. На времето имах един BMX, с бяли пластмасови педали, които се върнаха от Втората Световна война и си бяха наред. Какви да си взема, от къде и на каква цена?

 

Нямам калници. С тези локви положението не е лесно. От къде, колко струват и стандартни ли са?

 

Имам дискова предна спирачка, но не съм очерован от тях. Да търся ли други алтернативи? Как мога да ги 'оптимизирам' ?

 

Прожината/амортисьор на задната гума(рамката) скърца. Не съм много сигурен но скърцането идва някъде от там. Смазвам го, но то пак си скърца. Някъква насока за този проблем? Седалката ми също е от скърцащите...

 

Мерси на отзовалите се.

Link to comment
Share on other sites

Най-добре ще е да смениш средното движение, курбелите и педалите за да ти е мирна главата. Заводското движение е пълен блъф, педалите също. Оста ти е 100% крива.Курбелите може и да се изкривят, може и да не се изкривят. 50 на 50 е. Ако уцелиш. Калници можеш да си купиш от магазина на бул.Руски, като идваш от гарата има една отбивка дето отива към пожарната, след тая отбивка е магазина за колелета. До него има магазин за работни дрехи. Дисковата спирачка на това колело е боклук. Логично като се има предвид, че цената на що годе добра дискова спирачка е колкото на цялото колело. Ако имаш лостчета за V-Brake, слагай. Ще държат поне 4-5 пъти по-добре от тоя шит в момента. Със амортисьора варианта ти е да го смениш. Квото и да го правиш ще скърца. Просто е боклук. Като идеш за калници питай колко горе-долу ще ти струва един приличен поне амортисьор, но цената няма да е ниска, това е сигурно.

Link to comment
Share on other sites

Като цяло продай този велосипед и купи нов, вместо да го оправяш - така или иначе сумата ще бъде приблизително една и съща

 

Педали - Алуминеиви Wellgo - 10 лв - най-евтиното разумно решение

Касета на Капсуловани лагери - 12 лв

Евентуално нови Курбели - 35лв

или общо към 50-60 лв с работата....

 

Иначе на Руски в Тандем-а ще ти вземат доста пари за тези елементарни процедури.

 

На ПМ мога да ти препоръчам друг сервиз...

Link to comment
Share on other sites

.......

Прожината/амортисьор на задната гума(рамката) скърца. Не съм много сигурен но скърцането идва някъде от там. Смазвам го, но то пак си скърца. Някъква насока за този проблем? Седалката ми също е от скърцащите...

.......

аз имам същото , но от преди година и половина.

Амортисьора се върти, 'затягаш', стегни го да остане някъде на 1/5 от максималното.

Така движенията(сгъването) при натиск намаляват.

След стягането най-вероятно ще трябва да настроиш леко задния дереильор,виж го долу,има една джаджа като винтче,дарпаш я напред и я развиваш/завиваш докато не усетиш,че това е положението при което скоростите се сменят както си му е реда.

 

Успех!!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...