INCINERATOR Posted August 10, 2007 Share Posted August 10, 2007 Явно има устройство, което изчислява скоростта като взема предвид и скоростта на патрулната кола. Нямам в момента време да се ровя да търся подробности... Ти може да караш със 100, а патрулката със 150 за да те настигне... Следователно не ми се вярва да има значение скоростта на патрулката... Link to comment Share on other sites More sharing options...
NEFARIOUS Posted August 10, 2007 Share Posted August 10, 2007 На скрийншота има място, където пише каква е скоростта на патрулката. Може да е вързан софтуера с Астриния километраж. Вече от тук радара да определя отклонението с колко км/ч е на другата кола и остава едно просто събиране/изваждане. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HEMO Posted August 10, 2007 Share Posted August 10, 2007 И такива изказвания наизуст са излишни. Официално са обявени два такива автомобила. След като казваш че са повече покажи как го разбра, а не приказвай наизуст. Вече са четири "Официално" обявени... Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат Ицо Posted August 10, 2007 Share Posted August 10, 2007 Към радара и камерата има и GPS. Скороста е разликата между засечената от радара и тази от GPS-a. На снимката са показани и координатите. Лицето на водача не личи, така че много сорри. Не могат да ми наложат наказание извършено от водач, когото не познавам Link to comment Share on other sites More sharing options...
NEFARIOUS Posted August 10, 2007 Share Posted August 10, 2007 Лицето на водача не личи, така че много сорри. Не могат да ми наложат наказание извършено от водач, когото не познавам Link to comment Share on other sites More sharing options...
velvet_underground Posted August 10, 2007 Share Posted August 10, 2007 Наказва се собственикът на колата, което наистина е абсурдно Link to comment Share on other sites More sharing options...
NEFARIOUS Posted August 10, 2007 Share Posted August 10, 2007 Наказва се собственикът на колата, което наистина е абсурдно Как да е абсурдно? Или собственика е карал, или я е преодстъпил на водач, който не може да се справя с ограниченията. Нормално е този с колата да обере пешкира, пък после могат и да си оправят сметките с шофьора. Link to comment Share on other sites More sharing options...
velvet_underground Posted August 10, 2007 Share Posted August 10, 2007 Аз не го намирам за нормално. Глобата би трябвало да бъде наложена на лицето, извършило съответното нарушение. Според мен би трябвало като те засекат да пуснат сирените и спокойно да ти покажат веселата фотография. Просто е абсурдно някой да плаща грешките на другите и все ми се чини, че ще отнесат бая дела по тая причина Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат Ицо Posted August 10, 2007 Share Posted August 10, 2007 Да. Аз имам основателно оправдание да не мога да предоставя на органите на КАТ водача, управлявал автомобила ми и ще ги съдя до дупка заради измислицата, че ако не кажа кой е управлявал автомобила ми, ще накажат мен. Да си пускат акта към неизвестен нарушител и да си го разледват кой за какво ми е карал колата Link to comment Share on other sites More sharing options...
NEFARIOUS Posted August 10, 2007 Share Posted August 10, 2007 НЕ можеш да имаш основателно оправдание. Ти по закон или го предоставяш на опълномощено лице, или си за акт. Щото това си е нарушение. А ако си го дал просто ей така другия може да бъде съден за кражба. Всичко според мен си е точно. Link to comment Share on other sites More sharing options...
INCINERATOR Posted August 10, 2007 Share Posted August 10, 2007 А какво става с колите на лизинг? Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат Ицо Posted August 10, 2007 Share Posted August 10, 2007 НЕ можеш да имаш основателно оправдание. Ти по закон или го предоставяш на опълномощено лице, или си за акт. Щото това си е нарушение. А ако си го дал просто ей така другия може да бъде съден за кражба. Всичко според мен си е точно. А може би ще трябва да му вземам и ЕГН-то? Или да бъде опълномощен нотариално? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grosmaster Posted August 10, 2007 Share Posted August 10, 2007 Ми интересно ми е к'во правим ако колата е карам с пълномощно и човека на който се води живее в другия край на България? Също ми е интересно, другата ми кола е с чужда регистрация и си е карам тук с пълномощно, к'во правим при това положение?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
HEMO Posted August 10, 2007 Share Posted August 10, 2007 А какво става с колите на лизинг? Обаждат се на лизинговата къща,и питат на кой е продадено возилото...После почват да тормозят собственика,а ако е на фирма мол-ът...Гадория в общи линии,на шефа ми му бяха пратили писмо,че ако не си плати глобите на колите ще наложат запор на сметките на фирмата Което от своя страна е тотален абсурд,ще ти блокират работата заради няколко стотин лева глоби.Друга простотия която са измислили:вървят двама ушеви с един тефтер по улицата,и записват номерата на коли които уж са спряли/паркирали неправилно-като се приберат в районното,набързо преизпълняват плана с фишове за месеца Ми интересно ми е к'во правим ако колата е карам с пълномощно и човека на който се води живее в другия край на България? Всички глоби ги отнася той...Ако ти си дадеш колата,която караш с пълномощно,на някой без книжка/категория/с алкохол/ наказват собственика за преотстъпване-за теб последствията са никакви...Това е и причината все повече хора да не се навиват да си продадът колата без договор за покупко продажба. За кола с чужда регистрация не знам как стои въпроса,най вероятно печелиш Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grosmaster Posted August 10, 2007 Share Posted August 10, 2007 За кола с чужда регистрация не знам как стои въпроса,най вероятно печелиш Абе и аз така мисля. Но с тези камери ще се разсмърди работата, има доста отворени където ще си търсят правата по-нагоре. Абе мисля че като всяко чудо за три дни. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maddrum Posted August 10, 2007 Share Posted August 10, 2007 Не съм много сигурен, но бях чувал че записи от камери, магнетофони и тн не се приемат за преки доказателсвта в съдебната зала, освен ако не са специално регламентирани т.е. не са ти поръчали подслушване и проследяване. Онова, което знам със сигурност е че можеш да си търсиш правата, ако не си предупреден надлежно, че те снимат с камера т.е. на патрулната кола трябва да пише, че осъществява видео заснемане на нарушителите. А по повод на другото, за номерата на лизинговите автомобили-имаше един случай оня ден. Някво мутре с джип слезнало да бие шофьор на рейс щото карал бавно. Шофера на рейса записал номера и го дал в полицията, където се оказало, че джипът е лизингов и мутрето не може да бъде открито. Аз съм много против тия работи с номерата, но не и камерите. Щото се пак не колата, а магарето дето я кара прави нарушението. Така, че наистина като те фанат в крачка е най-добре да си пуснат сирената да те отбият и да си те глобят в същия момент. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grosmaster Posted August 10, 2007 Share Posted August 10, 2007 Така, че наистина като те фанат в крачка е най-добре да си пуснат сирената да те отбият и да си те глобят в същия момент. Така е най-справедливо според мен, отколко да ти пращат призовки и да те викат в КАТ за да ти връчат нарушението, както беше споменал колега по-горе и да ти губят времето за глупости (визирам случайте когато нарушението го е направил някой друг, но колата се води на твое име.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefan Posted August 10, 2007 Share Posted August 10, 2007 Тия дни се чудя дали записите от въпросните камери имат някаква тежест при евентуално дело. Където и да съм виждал камери в чужбина те са били отбелязани от далече със знаци, т.е. ти знаеш, че те снимат. Тук няма такива означения. Мисля да отида другата седмица да се консултирам с адвокат по въпроса и ще пиша резултата. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NEFARIOUS Posted August 10, 2007 Share Posted August 10, 2007 А може би ще трябва да му вземам и ЕГН-то? Или да бъде опълномощен нотариално? Подписано от нотариус, точно! И си има логика. Не мога да разбера какво само плюете куките. Колкото повече има, толкова по-малко инциденти ще има стига да си вършат съвестно и честно работата. Link to comment Share on other sites More sharing options...
INCINERATOR Posted August 11, 2007 Share Posted August 11, 2007 Това с камерите е много глупаво... Как ще докажат, че някой е карал дадена кола... например служебна която е на лизинг и пълномощно да я карат имат 5-6 човека... или както на един познат лизингова кола, служебна с чужда регистрация. Най-добре си е като сгрешиш нещо пускат сирената или ти махат с палката... А тея камери да вземат да ги сложат навсякъде и чрез тях да следят трафика и да регулират светофарите... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobo Posted August 11, 2007 Share Posted August 11, 2007 НЕ можеш да имаш основателно оправдание. Ти по закон или го предоставяш на опълномощено лице, или си за акт. Щото това си е нарушение. А ако си го дал просто ей така другия може да бъде съден за кражба. Всичко според мен си е точно. цъ. не е. наказва се само истински нарушител на закона, а не някой свързан с него. собственика може да се накаже за съучастничество, а не за самото престъпление. а самото решение за наказание може да вземе само съд. това е гарантирано от конституцията ни и от идеята че сме правова държава. не може некой си местен началник на звено в кат да ми налага наказания без право на обжалване - така ме лишава от елементарното право на съдебна защита, гарантирано ми от конституцията. колкото до спецификациите на ТР-4, никой не обърна внимание че разделителната способност варира от 4 до 9 км/ч в обхвата 36-150 км/ч. как тогава ще измери че съм карал с точно 51 км/ч в населено място, след като степента на неопределеност на уреда не му позволява такава точност?! а някой от вас искал ли е да види калибрационни протоколи (съгласно законите на РБългария всички технически средства за контрол подлежат на ежегодна проверка на точността и на калибриране през максимум 3 годишен период от съответната акредитирана лаборатория.) Такава лаборатория в България няма, защото няма и съответните еталони. Съответно никой полицай никога не може да ми докаже че неговия радар мери моята скорост по-точно от километража на моята кола. Тук опираме вече до свидетелски показания, за което полицаите могат само да свидетелстват че на уреда са видяли едикваси отчетена стойност , а не че аз съм нарушил едикойси закон, защото не могат да кажат на точно кой автомобил е отчетена скоростта. Link to comment Share on other sites More sharing options...
velvet_underground Posted August 11, 2007 Share Posted August 11, 2007 Всъщност радарите се калибрират. Май някъде в агенцията по метрология/в интернет има инфо по въпроса/. И действително си имат стикери по тях за мината проверка. Не отказват да ти покажат документация за радара Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobo Posted August 11, 2007 Share Posted August 11, 2007 Всъщност радарите се калибрират. Май някъде в агенцията по метрология/в интернет има инфо по въпроса/. И действително си имат стикери по тях за мината проверка. Не отказват да ти покажат документация за радара проверка не е същото като калибриране, а националната агенция по метрология няма акредитация от орган, който да е член на ILAC-MRA, за извършване на точно тази дейност. проверил съм. отказвали са ми предоставяне на протокол от проверката на съответния радар - имаше разминаване в серийните номера, а веднъж дори не беше записан на протокола. стикерите не ме вълнуват. и аз мога върху тях с маркер да отбележа квото си искам. виждал съм и фалшифицирани стикери, както съм виждал и по пазарите върху разни теглилки стикер отпреди 3 години с нова дата. не могат да ме убедят че са ми измерили скоростта точно и това е. съответно не могат да ме убедят че съм нарушил ЗДП. като не могат да убедят мен, как ще убедят съда?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
alchemy Posted August 11, 2007 Share Posted August 11, 2007 проверка не е същото като калибриране, а националната агенция по метрология няма акредитация от орган, който да е член на ILAC-MRA, за извършване на точно тази дейност. проверил съм.отказвали са ми предоставяне на протокол от проверката на съответния радар - имаше разминаване в серийните номера, а веднъж дори не беше записан на протокола. стикерите не ме вълнуват. и аз мога върху тях с маркер да отбележа квото си искам. виждал съм и фалшифицирани стикери, както съм виждал и по пазарите върху разни теглилки стикер отпреди 3 години с нова дата. не могат да ме убедят че са ми измерили скоростта точно и това е. съответно не могат да ме убедят че съм нарушил ЗДП. като не могат да убедят мен, как ще убедят съда?! Явно в България няма акредитирана лаборатория за метрологичен контрол на такъв вид СИ (Средство за Измерване), но и не е необходимо. След като няма такава у нас, наредбите позволяват калибрирането и/или проверките да се правят в чужбина. Освен това е възможно да се създаде и верифицира вътрешноведомствен метод за проверка чрез сравняване с други СИ или косвени методи. Като не им се дават пари за проверки, сигурно си правят разни мистификации с документите и стикерите, но не е здравословно да се дървиш на ОРГАНА, ако нямаш вуйчо владика. Независимо, че са в нарушение на закона все ще го отнесеш ти. Такива ми ти работи. И айде стига сме отклонявали темата от основния и замисъл, а именно: КАМЕРИ, къде се намират и как да се пазим. От друга страна: разумното каране, трезвата преценка и толерантното отношение към останалите участници в движението са основните, така да се каже, добродетели на пътя. Да се стремим към тях. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NEFARIOUS Posted August 11, 2007 Share Posted August 11, 2007 Чудесен пост на Алчеми . Няма такова нещо като 5-лентов булевард - в града си и от къде накъде ще караш с над 50-60? Камерите толкова ги оплюхте, а те са сложени в Астрите не против нас, а ЗА нас. Осъзнайте, че това е предпоставка за повече глоби => повече опарени => по-малко нарушения. От етична гледна точка нормално ли е да нарушиш закона и да се отървеш безнаказано? Калибриране това, калибриране онова, документи, стикери, сертификати... Като си нарушил ще плащаш. Аз пък съм сигурен, че ако се движиш с 50км/ч няма да ти пратят акт, щото си бил карал с 65 примерно. Спокойно спете! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.