Jump to content
BulForum.com

Камери


ROBIN

Recommended Posts

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Това за стъклото пък е точно да искат пари (ако не е било доста де) и той като не им е дал естествено - акт...

Link to comment
Share on other sites

Не знам да има някаква граница в която да излизаш от определението начинаещ шофьор. За неговите километри обаче определено все още е в това определение. Ти също си там ;).

Ето и какво мисля за теорията ти:

1. Това сигурно си го написал за да се бъзикаш. За пукнатина която беше няколко сантиметра да викам пътна помощ? Пукнатото се намираше почти по средата на стъклото в най - далечната за шофьора страна. Имам снимки някъде. Ще потърся и ще ги кача. Говорим за разстояние от порядъка на 500 километра от Пловдив.

2. Аз не знам кога ще ми е следващото прибиране. В общи линий е когато съм на кеф. Може да е след 4 дена, а може и след 2 седмици, месец. Не съм и сигурен дали щяха да го заверят за толкова време. Щеше да е интересно 2 дена след написването на акта да отида да ми го заверяват.

Това за стъклото пък е точно да искат пари (ако не е било доста де) и той като не им е дал естествено - акт...

Както споменах в предното си мнение пари никога не съм давал на полицай и няма и да дам. Написаха акта за да се заяждат. Като видят, че не им се вързваш и се изнервят доста.

Link to comment
Share on other sites

В щатите има едно понятие "speed trap" и ако полицаи дебнат на място където очевидно не помагат на движението а просто изпълняват норматив можело да се обжалва ужким казват мои приятели...

Link to comment
Share on other sites

В щатите има едно понятие "speed trap" и ако полицаи дебнат на място където очевидно не помагат на движението а просто изпълняват норматив можело да се обжалва ужким казват мои приятели...

В Северна Америка правилата за движение и поведението на полицията са изградени на принципа на осигуряване на максимална сигурност и предотвратяването на всякакви произшествия и инциденти. Това по никакъв начин не може да се вмести в балканската представа за предназначението на държавните контролни органи и правилата за движение. Сега може всички да ми скочите дружно, но това е един простичък и очеваден факт, който ми се набива в съзнанието на базата обширния опит и на двата континента. :)

Link to comment
Share on other sites

Мисълта ми беше че ако дебнат на място където по принцип едно 75% от хората карат с превишена скорост това се води speed trap:

 

Cities or road sections become known as speed traps where police have a reputation for writing an unusually high number of traffic tickets, especially speeding tickets. Sometimes the posted speed limits are not easily seen; in other places, the limits are set such that many vehicles are caught. In many of these uses, the term speed trap connotes speed limit enforcement for purposes of ticket revenue or traffic deterrence instead of safety.

 

Та в такива случаи можело да се обжалва казват мои приятели. При положение че глобите почват от $500 и адвокатите се чудят за какво да се захванат може и да е истина.

Link to comment
Share on other sites

Та в такива случаи можело да се обжалва казват мои приятели.

Винаги може и се обжалва - по принцип тук е такава процедурата, всичко минава през съда.

Link to comment
Share on other sites

При положение че глобите почват от $500 и адвокатите се чудят за какво да се захванат може и да е истина.

какви глоби почват от 500?

Link to comment
Share on other sites

какви глоби почват от 500?

 

ОК, неправилно се изразих - думата "почват" не е съвсем коректна, но от моите познати като са се провинявали и са ми се оплаквали - за суми под 500 не са споменавали а при всяко следващо такова нарушение глобата е по-голяма, нали?

 

Помня че единия от нашите апапи се опита да обжалва една от глобите точно с това че е speed trap, но така и не му мина номера, защото е бил доста сериозно над ограничението.

 

Прегледах набързо в Калифорния как е положението и не виждам под $99 а обикновено като пишат в зависимост колко са на кеф може и да е повече от 1 - полицай като иска да се заяде все ще намери за какво надявам се си съгласен с последното

Link to comment
Share on other sites

Мен по 15-ти Interstate при движение с 75 м/ч и ограничение 65 м/ч ме е задминавал полицейски патрул. Не са винаги буквални, но ако наистина сгафиш ти е спукана работата. Даже за improper lane usage отиваш в съда. Имаш опция да си платиш и тикета (различно е в отделните щати, в California беше над $100 според случая) директно след постигане на споразумение с въпросния съд, в който ти отива тикета. Въпросния improper lane usage може да е за престрояване в ленти без пускане на мигач, или дори при газене на разделителната лента. Зависи как ще прецени полицая поведението ти.

 

П.П. Аз имам към 35 000км. в България зад гърба си и определено съм на мнение, че съм начинаещ шофьор. Поне се старая да съм максимално стриктен. Не знам как човек с 10 000км. може да твърди, че има опит.

 

П.П. 2. И в щатите има много полицаи, които са пълни дръвници. Ако ще и до магазина да ходят със служебните автомобили, карат като пълни тъпанари и винаги те гледат лошо. Но пък в професионален аспект са стриктни.

Link to comment
Share on other sites

то и аз един път избробвах чисто нова кола на една малка уличка, на която нямаше никакви коли и лимита е 25. Аз вдигнах 50 за точно 5 секунди и в следвашия момент виждам 5 полицейски коли спрели до едно училище. Направо изтръпнах. Но изкарах късмет, че са се занимавали с друго и не ме спряха, щото направо щяха да ми вземат книжката за глупост. Върви обяснявай, че никога не караш така, а просто си вдигнал тая скорост за броени секунди

Link to comment
Share on other sites

Имам един въпрос - някой виждал ли е патрулка с камера в селата или на междуградски път? Специално за селата ме интересува. Принципно възможно ли е да попадна на такава?

Link to comment
Share on other sites

А някой има ли идея защо слагат на извъградските пътища табелки "осрам радар" пък няма радари?Не го разбирам това.Превенция ли...какво?

Link to comment
Share on other sites

<br />А някой има ли идея защо слагат на извъградските пътища табелки "осрам радар" пък няма радари?Не го разбирам това.Превенция ли...какво?<br />
<br /><br /><br />

 

ами според мен тва си е реклама,а не табелка. в закона този знак няма надпис осрам. някакво яко пране на пари е.

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

 

ами според мен тва си е реклама,а не табелка. в закона този знак няма надпис осрам. някакво яко пране на пари е.

Основната цел е реклама. Идеята е да предупредят щофьорите за местата на които честа застават патрулки с радари.

Link to comment
Share on other sites

<br />Основната цел е реклама. Идеята е да предупредят щофьорите за местата на които честа застават патрулки с радари.<br />

ами има ги навсякъде на извънградските пътища, а не само на специфични места. чиста реклама за сметка на данъкоплатеца, защото не вярвам вносителя на осрам да е платил за поставянето им. на повечето места има и имитация на "включи светлините" и пак с логото на осрам.

някъде беше записано че рекламни табели не могат да имитират пътни знаци, но......

тва е някаква простотия като ония имитации на полицейските астри, които слагаха в тревите около билбордовете.

ефекта за безопасност на движението е нулев и не предразполага шофьорите към предпазливост, защото знаците са хаотично поставени и хората вече са претръпнали и не им се впечатляват.

Link to comment
Share on other sites

Човек вече не знае като го засекат за превишена скорост, след това на кого си дава парите... :wacko:

Частни радари са новите касички на пътните полицаи. За първи път висш шеф в МВР призна това пред “24 часа”.

“Работим по случай с нерегистрирани апарати за контрол на скоростта. Това са частни радари, които не са калибровани и одобрени. Изкарва си служителят “смяната” на пътя, прибира радара в багажника и си тръгва със заработеното”, обясни корупционната схема Румен Ганев, шеф на дирекция “Вътрешна сигурност” в МВР.

Пред “24 часа” Ганев описа и схемата “Обади се на приятел”, която действала в РПУ-тата.

Нарушителите на пътя използвали връзки и контакти, в резултат на което много често шефове на районните управления и КАТ анулирали актовете им.

По-податливи на корупция според Ганев били младите полицаи с по 2-3 г. стаж. При по-възрастните служители на реда рискът бил по-голям.

Срещу 5000 лв. подкуп пък дознатели спирали проверки срещу бандити.

 

www.24chasa.bg

Link to comment
Share on other sites

Image_160640_6.jpg

Нов супермодерен радар с камера, която снима в движение на 360 градуса, хвърля КАТ в битката срещу незаконните ралита в София.

 

Техниката е монтирана на патрулна кола и е в действие от 2 седмици, като тя "заковава" нарушители на пътя и през деня, и през нощта. Екип на "24 часа" видя как суперрадарът засече лъскав "Шевролет Корвет" с американска регистрация да прелита със 163 км по околовръстното шосе миналия четвъртък. До дни шофьорът, който е чест посетител на незаконните ралита край кв. Бояна, ще получи покана по пощата да отиде в КАТ, където ще му пуснат на запис от нарушението.

 

Без модерната машина за катаджиите беше трудно да ловят незаконните състезатели, защото дори и да ги засекат с радар, те изобщо не спирали.

 

"Не ги чакаме да почнат да се състезават, а действаме превантивно, като ги проверяваме на сбирките импо бензиностанциите. Натиснат ли педала на газта, и да тръгнем да ги спираме, те не се подчиняват, а техните коли са много по-бързи от нашите и нямаме никакъв шанс да ги настигнем", споделя инспектор Иво Кирилов, който е началник на звено "Пътен контрол" в столичното Осмо РПУ.

 

Студенти, деца на богаташи, автокрадци и наркодилъри на възраст от 18 до 27 г. са най-честите участници в незаконните гонки, разказват полицаи. Състезателите си пишели имената и кръвните групи по страничните стъкла, както го правели истинските пилоти, забелязали са униформените. При една от проверките преди седмица сред младежите, които практикуват опасното хоби, имало момче с последен модел БМВ седма серия за над 200 хил. лева.

 

При някои от гонките пък се правели огромни залози до 20-30 хил. лева само за едно надбягване. Средната скорост, която вдигат незаконните пилоти, пък е между 200 и 250 км в час.

 

"Всеки младчовек си мисли, че точно на него не може да му се случи. Лошото е, че при тези гонки и най-малката грешка може да им струва живота, а може и да убият хора наоколо", категоричен е инспектор Кирилов. След трагичния инцидент преди няколко седмици, при който моторист разряза на две тялото на зяпач и двамата загинаха на място, катаджии дебнат за незаконни родеа всяка вечер. По разпореждане на шефа на столичната полиция пазителите на реда трябва да проверяват детайлно всеки участник в нощните гонки - дали не е криминално проявен и дали не се издирва за нещо. Сред зрителите на нощните ралита пък се събирали огромен брой ученици, идвали и младежи чак от Самоков, Монтана или Благоевград.

 

"Стараем се да отидем на мястото веднага щом има сигнал и да ги разгоним преди да са започнали състезанията", обясняват младши автоконтрольорите Марио Киричков и Деян Захариев. Двамата обикалят из столицата с новия радар и освен джигити ловят шофьори, които минават на червено или отнемат предимство. В четвъртък вечерта, когато екип на "24 часа" излиза на нощно дежурство с катаджии, още около 22 часа пред бензиностанция ОМV на околовръстното вече са се събрали повече от 30 коли, всички от марката БМВ. При вида на патрулната кола обаче някои от младежите се разотиват.

 

"Сега знаят, че много сме засилили контрола през нощта и търсят все нови и нови места, които не са ни в обичайния маршрут", обясняват полицаи. Повечето обаче остават. Тече редовната сбирка на фенклуба на БМВ и автоманиаците са се разпръснали в няколко групи от по 5-6 човека. Видимо са на възраст между 18 и 30 г. Разказват си истории кой какво е пипнал по колата, на кого какво му се е прецакало. Тези, които са на масите край бензиностанцията, пият бира и безалкохолни. От време на време се чува рев от двигателя на някой автомобил или мотор. Гонки обаче няма.

 

Жоро Перника вика,че можел да бие всеки, който застане до него Вярно е бърз, ама накрая го теглиха към къщи, разказва един от свидетелите. Думите му предизвикват недоверие у други двама, които имат вид на печени състезатели. Единият дори казва, че е готов да му даде един урок, ако онзи се навие да заложихилядарка.

 

"Не може да дава такива времена, освен ако не е с нитро. Ама той няма да си признае", убеден е софийският ас. Тези като него обикновено не се пускат по улични гонки край Бояна или където и да е другаде. Неговата бегачка се вади само за истински драг рейсинг - на пистата, с времеизмервателната апаратура и т.н. За негово съжалиние, а и на много други, похарчили десетки хиляди левове за тунинг, в София вече няма къде да се кара легално.

 

Нищо чудно обаче да се върже на някоя нощна гонка, но с ежедневната си кола. Патрулката отново спира на бензиностанцията и един от полицаите подканва автокибиците да се разотиват.

 

Надлъгването между катаджиите и нощните "рицари", както ги наричат някои, е като игра на котка и мишка. Феновете на гонките и бързото каране непрекъснато сменят местата си, а белите "астри" ги следват навсякъде.

 

"Преди няколко дни пишеше в един вестник, че полицаите ни арестували, че написали десетки актове и т.н. Много се смяхме на тези неща. Наистина дойдоха да ни проверяват, защото давахме газ на полигона до "Дару кар". И в крайна сметка написаха няколко акта за неправилен престой на полигон. Представяте ли си?", смее се друг от най-постоянните участници. 22-годишният студент е запален по високите скорости. Тренирал е мотокрос, но се отказва от моторите, след като един полицай го удря челно. От няколко години е подвластен на дрифтинга (каране с плъзгане в завоите) и го практикува по улиците и пистите в цялата страна. В момента има две беемвета - едно за състезания и друго за ежедневно ползване, което обаче е с мощност 341 коня (по каталог). С обикновеното е участвал в десетки гонки, главно за да помогне на други да сверят подобренията по колите си. Не за пари. На следващата вечер студентът е отново на OMV съссвоя приятел. Двамата хапват сандвичи и пият безалкохолни, но този път беемветата са малцинство.

 

Зад колонките за гориво са се наредили хонди, голфове, опели и всякакви други коли с претенции за бегачки. Има и 5-6 мотоциклета, които са "вързани" като коне пред бензиностанцията. Ездачите им са се наредили около две маси и небрежно регистрират дежурната полицейска кола.

 

Гледайте, тая е с новата камера. Ей това бялото, дето е отгоре на покрива, посочва единият от моторджиите. Останалите поглеждат към модернизираната астра и се връщат към разговора си, който е на съвсем друга тема. Малко по-късно момче от същата компания скача на мотоциклета за една врътка. Изчезва за секунди и само високочестотното пилене на двигателя издава посоката. След няколко минути се появява от другата страна на булеварда. Кара на задна гума с около 200 км/ч. Като онова момче, което наскоро блъсна друго на почти същото място и телата им се разкъсаха на парчета.

 

След няма и десет минути в отсечкатапо посока "Горнобански път" профучава и "Мерцедес SL кабрио". Скоростта и при него бе поне три пъти над ограничението от 60 км/ч. Към 23,30 ч си тръгват студентът с беемвето и приятелят му. Този път е със състезателната кола и преди да се качи в нея, го настига момче на около 20 г. Започва дежурното подпитване за параметрите на автомобила и подобренията.

 

"Айде заставай! Аз съм с оная хонда там, тъкмо да запиша две победи над беемве тая вечер", смее се претендентът. "Не, забрави, много полицаи има. Може някой друг път", отклонява фенът на баварската марка.

 

"Ти луд ли си, сега няма полицаи. Айде, много искам да се пробваме", пак приканва "състезателят" на "Хонда", но напразно. След малко повечето серазотиват. Остават мотористите и 5-6 автомобила. От фабрично наточен "Опел Астра OPC" дъни музика и няколко човека се наслаждават на силния бас. Тази вечер май няма да има повече гонки.

Източник:24часа

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Стационари БЕЗ радари има в тунела - за други не знам. Стационарна камера с радар и до момента мисля, че няма никъде. Иначе напоследък се убедих, че любимо място на една от подвижните камери с радар (белите опелчета) е моста на Карловско шосе, на слизане откъм Карлово. Дебела сянка, заведение наблизо - все е там тая кола laughing.gif

Link to comment
Share on other sites

те на карловско редовно застават в събота и неделя. едото им място е на излизане от града, малко след прелеза зад едни храсти в локалното платно. другото е на връщане малко преди светофара, има две дебели дървета и зад едното крият патрулката, зад другото стоят проститутките с жилетките

Link to comment
Share on other sites

На карловко шосе до магазина ан тойота има една кутия с антена и прозорче... не прилича на камерите, които са на магистралата... някои знае ли какво е?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...