Jump to content
BulForum.com

Камери


ROBIN

Recommended Posts

Да не говорим че и километражите понякога показват доста различно ;) На служебният ми форд при показание 70км/ч реално се движи с 62 (лично проверено с GPS) Ако и този на астрата има някакво отклонение иди доказвай с колко се движи тоя пред теб...За това са измислили радара все пак ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply
Да не говорим че и километражите понякога показват доста различно ;) На служебният ми форд при показание 70км/ч реално се движи с 62 (лично проверено с GPS) Ако и този на астрата има някакво отклонение иди доказвай с колко се движи тоя пред теб...За това са измислили радара все пак ;)

По принцип има разлика в скороста с която се движиш и това което ти показва GPS-а. GPS-а не взима на предвит промяната в надморкаста височина когато се движиш. Мерси скороста спрямо 2 точки без да отчита реално колко път си изминал. Не му се доверявай много специално за скороста.

Ако си с нестандартен размер гуми е възможно да се получи разлика в скороста спрямо километража. Би трябвало на капачката на резервоара да ти пише с какви трябва да е колата.

Link to comment
Share on other sites

По принцип има разлика в скороста с която се движиш и това което ти показва GPS-а. GPS-а не взима на предвит промяната в надморкаста височина когато се движиш. Мерси скороста спрямо 2 точки без да отчита реално колко път си изминал. Не му се доверявай много специално за скороста.

Ако си с нестандартен размер гуми е възможно да се получи разлика в скороста спрямо километража. Би трябвало на капачката на резервоара да ти пише с какви трябва да е колата.

 

Не съм много съгласен,показва и надморската височина+скорост на изкачване/слизане и изминатото разстояние...За гумите е ясно,имах пред вид друго-на различните возила gps-a показва различни стойности спрямо техните километражи,обикновенно километража показва повече от реалната скорост,като грешката расте с увеличаването и (на скороста).Поради това не може да се приеме за меродавно показанието на километража при доказване на скорост за пред съд примерно...

Link to comment
Share on other sites

Не съм много съгласен,показва и надморската височина+скорост на изкачване/слизане и изминатото разстояние...За гумите е ясно,имах пред вид друго-на различните возила gps-a показва различни стойности спрямо техните километражи,обикновенно километража показва повече от реалната скорост,като грешката расте с увеличаването и (на скороста).Поради това не може да се приеме за меродавно показанието на километража при доказване на скорост за пред съд примерно...

Не отричам че GPS-а мери надморската височина. Даже ако те интересува в детайли мога да ти обясня как работи. Става въпрос за това че до момента не съм видял карта в която да е зададена денивелацията на пътя във всеки един момент. Специално ще си направя експеримент в следващите няколко дена за да проверя. От наблюденията ми не съм видял да съобразява скороста с промяната в надморската височина.

Link to comment
Share on other sites

Ванка и аз съм забелязал че GPS-a не съвпада с километража и винаги показва по-малка скорост. В моя случай 4-6 км/час. Говорят се прикзаки че километражите фабрично показват малко повече от реалната скорост - странно ми се види

Link to comment
Share on other sites

и аз потвърждавам. GPS-a показва с 3-4 мили по-малка скорост. Като карам с 34 мили GPS-a показва 30. Това не означава, че GPS-a показва вярно, а колата грешно. По-логично е да е обратното

Link to comment
Share on other sites

Офтопик:

 

Не отричам че GPS-а мери надморската височина. Даже ако те интересува в детайли мога да ти обясня как работи. Става въпрос за това че до момента не съм видял карта в която да е зададена денивелацията на пътя във всеки един момент. Специално ще си направя експеримент в следващите няколко дена за да проверя. От наблюденията ми не съм видял да съобразява скороста с промяната в надморската височина.

дори картата да не отразява достатъчно често коректните надморски височини нека направим простата сметка с великата теорема на питагор, а?

 

ако на 100 метра път имаш 10% денивелация (а това си е доста стръмно) реално изминатия път би трябвало с известно приближение да е дължината на хипотенузата (нека за яснота я означим с Х ;)) на правоъгълен триъгълник с катети a=10м (денивелация) и b=100м (хоризонтално отстояние). От хилядократно доказаната питагорова теорема знаем че Х=sqrt(a^2+b^2)=sqrt(10000+100)=100,4987562112089027021926491276 - според уиндоуския калкулатор, от което следва извода че при 10% денивелация имаме едва 0,5% по-дълъг реално изминат път спрямо отчетеното хоризонтално отместване по карта от GPS-а.

 

а ние говорим за грешки по-големи от 5% (над 5 км/ч отклонение при скорости над 100 км/ч) и то винаги еднозначни, т.е. измененията са в една посока - и при моите наблюдения отчетената от GPS приемника моментна скорост е винаги по-малка от показанията на километража на автомобила.

лично аз не вярвам тази грешка да се дължи само на липсата на данни за денивелацията в картата на GPS приемника (пробвал съм и различни приемници и различни софтуери). Друг е въпроса дали алгоритъма за изчислението на моментната скорост се базира на данни от картата или прави просто определяне на разликите в географските координати през еднакъв период от време, а GPS координатите са винаги триизмерни, макар и точно надморската височина да се дава директно само като разлика спрямо предишното отчитане или да се екстраполира с по-голяма неточност при липса на достатъчно данни от сателити.

 

извинявам се за дългия пост, но просто исках да изложа разсъжденията си и да подкрепя мнението че разликата в скоростите вероятно е поради грешно показание на километражите на автомобилите. показанията на полицейските радари в повечето случаи винаги са по-близки до показанията на GPSприемник, спрямо тези на километраж (имам акт за превишена скорост на магистрала със 133 км/ч, при показания на километража на колата: 145 км/ч, а на GPS: 136 км/ч)

 

 

edit: малии, сега погледнах заглавието на темата и се усетих колко много съм офтопик. извинявам се.

Link to comment
Share on other sites

@Мобо, с тоя пост направо сцепи мрака честно :D Та по темата:ако на някой му се налага да пътува до Свиленград, в отсечката между с.Клокотница и с.Подкрепа забелязах наскоро Хюстънска астра с камера и радар :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

@Мобо, с тоя пост направо сцепи мрака честно :D Та по темата:ако на някой му се налага да пътува до Свиленград, в отсечката между с.Клокотница и с.Подкрепа забелязах наскоро Хюстънска астра с камера и радар :ph34r:

 

Възможно е, ама все пак не забравяйте и поста в с.Подкрепа :D

Link to comment
Share on other sites

На магистралата, по-точно на аварииното летище патрулката с камерата заставала посредата и снимала в 2те посоки. :angry:

Не е сигурно дали е само в двете , може и нагоре за въздушни атаки да се оглежда :lol: ,все пак сме в една от най-развитите държави които имат супер много терористични актове и затова и нета искат да се преслушва ( но това е другата тема)

 

Следващия път като видя астра с нещо като камера ще ида да огледам каква марка са , с каква резолюция снимат :)

Все пак не всички ченгета са гадни, ще дадат да се разгледа от близо за какво става дума и как точно работи.

Link to comment
Share on other sites

Не е сигурно дали е само в двете , може и нагоре за въздушни атаки да се оглежда :lol: ,все пак сме в една от най-развитите държави които имат супер много терористични актове и затова и нета искат да се преслушва ( но това е другата тема)

 

Следващия път като видя астра с нещо като камера ще ида да огледам каква марка са , с каква резолюция снимат :)

Все пак не всички ченгета са гадни, ще дадат да се разгледа от близо за какво става дума и как точно работи.

 

Камерите снимат на 640x480 може и по-голяма резолюция да се настрои няма никакви проблеми. Камерата е вързана с една машинка с хард (160гб) и записва. После в КАТ се преглеждат записите от вещо лице. Отделят се определени снимки(няколко кадъра на нарушението) и се почват там процедурите с актове или фишове (не са ми е ясна нататък много процедурата). Като цяло обаче в повечето пъти никой не гледа записите.

Link to comment
Share on other sites

На магистралата, по-точно на аварииното летище патрулката с камерата заставала посредата и снимала в 2те посоки. :angry:

 

Става въпрос за магистрала Тракия близо до Белозем.Участъка е точно където е без разделителни мантинели и има ограничение 80 км/ч.Навремето е било предвидено за аварийно летище.Обикновено астрите стоят по средата между платната,но понякога са и в единия край.Всеки ден са там-поне 10 пъти съм ги засичал,но зная и карам с точно 80, но много народ гори.Спазвайте точно там

Link to comment
Share on other sites

Е там точно пък не ми се е случвало да минавам и да не дебнат. Или от стотиците пъти когато съм минавал единици да не съм ги видял и това може да се дължи на това че за момент съм се разсеял а не че ги е нямало. Направо си е закон че там има катаджии и дебнат ... и винаги хващат някой отворко, решил че няма причина да кара с 80-90 там и ще задмине "колоната" минимум със 150 :)

Link to comment
Share on other sites

Значи момчета да ви предупредя, че полицията (както очаквах да стане) вече създава проблем на нас ползвателите на РАДАРИ. Както си и знаех некадърно и неправилно написаната наредба в тази си част ще бъде в ущърб на шофьорите.

 

Наказанието по Наредбата е 10 точки, ако водачът разполага с АНТИРАДАР - според същата Наредба това устройство смущава действието на уредите, използвани за измерване на скоростта на движение на МПС (това прави наистина устройството, наречено АНТИРАДАР).

 

Така - днес баща ми ми се обади да ми съобщи, че вече е имал разправия с полицаите относно неговия РАДАР и се е разминал по втория начин с 20 лева. След като се похвалил, че вече са издадени нялколко десетки хиляди акта на шофьори с РАДАРИ, полицаят заявил, че не е важно дали смущаваш неговия радар, а е важно че му пречиш да те залови с превишена скорост - това (видите ли) бил смисъла на Наредбата. Ето скъпи колеги шофьори как се чете закона от фатмаци с фуражки - както на тях им е угодно. И после ако глобата за това "нарушение" е до 50 лв., както вече ви показах, нямаш право и да се жалваш. И си 10 точки назад.

 

Да разсъдим логично - напълно правилно употребата на устройство АНТИРАДАР да бъде строго наказуема. Така е в цял свят. Никъде обаче не е забранена употребата на устройство РАДАР. И в Америка и в Европа се продават свободно. Това лято минах през цяла Европа в двете посоки и никъде не съм имал проблеми с устройството РАДАР, което стои на стъклото ми, но днес вече скрих под сенника... Понеже някой с фуражка ще трябва да му обяснявам, че не му преча да ме засича, а той ще си мисли как е прасето на село и ще ми състави акт, който после може и да не мога да оспоря. Хората в цивилизования свят са решили тези проблеми - в САЩ полицията използва лазерни радари, които засичат много преди нашите пищялки да обадят че са там, а в Европа има камери през 1-2 км на местата с по-строги ограничения (и да ти се иска не можеш превиши - няма просто как да стане). Убеден съм че Наредбата е изкопирана от някоя такава действаща в ЕС, НО - хората там знаят какво е РАДАР и какво е АНТИРАДАР. Тук както винаги четем както ни хареса, определяме както ни хареса и разбира се - все така че да преебем шофьорите.

 

Е аз пак ще си карам с устройство РАДАР, само че сега ще трябва да си поиграя да му намеря ново място...

Link to comment
Share on other sites

Ем да, ама не :lol: .

Първото нещо - ако трябва да мислим трезво на добър път са тръгнали хората и употребата на радар също трябва да бъде нелегална.

Второто - цяла Европа, САЩ? Ми не, в САЩ радарите също са незаконни в някои щати. Вярно е, че са легални на доста места, ама в някои от "най-важните" щати не са...

В Европа са забранени в Германия, Швейцария, Белгия, Холандия, Великобритания. В последната има вратичка, но тази година ще направят употребата и ПРИТЕЖАНИЕТО тотално нелегално.

Link to comment
Share on other sites

В Европа са забранени в Германия, Швейцария, Белгия, Холандия, Великобритания. В последната има вратичка, но тази година ще направят употребата и ПРИТЕЖАНИЕТО тотално нелегално.

 

Няма такова нещо - бях в 3 от 5-те по 2 пъти, изрично съм питал - никой не прави проблеми (в Германия пък все още на повечето магистрали ограничение няма). Да не говорим покрай колко полиция съм минал с радара на стъклото. Едва ли са ме пропуснали защото им харесвам, примерно... Така че да - и да отново.

Link to comment
Share on other sites

в САЩ радарите също са незаконни в някои щати. Вярно е, че са легални на доста места, ама в някои от "най-важните" щати не са...

в Чикаго и Сиатъл със сигурност са легални. Не знам как е в Калифорния, но мисля, че и там са легални

Link to comment
Share on other sites

Във Вашингтон ДЦ и Вирджиния са нелегални примерно.

В Германия по закон глобата е 250 евро и конфискация. Това че са те пропуснали не е никакъв довод.

В Белгия просто го унищожават.

Изобщо - това, че си преминал и не са ти направили проблем нищо не значи както и да погледнем.

В Англия уж ще станат незконни след Ноември тази година, просто им трябва малко време да мине закона.

Link to comment
Share on other sites

Надявам се правиш разлика между РАДАР и АНТИРАДАР като ги говориш тези работи... Нарочно в постовете ми ги пиша с главни букви. За Германия пък е смешно - хората на магистралата често карат с 200+. Там където ограничения липсват какъв е смисъла изобщо да имаш РАДАР, камо ли АНТИРАДАР? В една Австрия пък през 2 км има камери с радари над магистралата - със или без РАДАР не можеш да превишиш скоростта - няма къде, вече ти е нужен силно нелегалния АНТИРАДАР.

 

В Англия освен най-много знаци има и най-много камери в световен мащаб. Всичко се наблюдава, включително крайпътните отбивки. В Италия по магистралата на местата, регистрирани като опасни зони с фиксирани ограничения има камери с радари. Същото е в Холандия. Кратките отсечки, които минахме във Франция и Белгия пък бяха без какъвто и да е контрол - опасните зони са с фиксирани радари и камери.

 

И сега най-важното - ВИНАГИ преди да се стигне до зона с наблюдение и радари във ВСИЧКИ европейски страни БЕЗ изключение има огромни табели, които предупреждават, че се навлиза в зона с видеонаблюдение и засичане на скоростта. Няма фатмаци с фуражки, криещи се в храстите с кочан актове и радар на капака. Така че драги общо взето на запад РАДАРА е безсмислен. Ние го бяхме мютнали нашия понеже постоянно бучеше горкия. Хората са го измислили така, че за нула време свикваш сам да караш по правилата. Евентуално ти е нужен АНТИРАДАР, който вече е незаконно устройство.

Link to comment
Share on other sites

Първо, не е ли по-лесно да се наричат "активни" и "пасивни" антирадари? Какво е това чудо радар? Да не измерваш скоростта, с която полицая тича, за да ти махне с палката? :)

И в момента са забранени само активните антирадари, а пасивните са разрешени. Така че можеш да си го метнеш на най-видното място ако щеш. А това че с него си пречел да те санкционира е пълна глупост. Това е все едно да забранят табелите с надпис, че има камери, за да не решиш пък изведнъж да караш по правилата като го прочетеш. :laughing:

Link to comment
Share on other sites

Правилното наименование е Радардетектор. Това е за устройствата които само сигнализират че колата е облъчвана с радар на КАТ. А т.нар. "Активни антирадари", излъчват смущаващ сигнал който пречи на полицейския радар да отчита правилно скоростта.

Link to comment
Share on other sites

На мен ми хрумна една абсурдна идея. Държа си детектора на предното стъкло по средата на таблото. Да речем че се случи ситуация като по - горе описаната от R_a_p_t_o_R. Ако почнат да се заяждат, не мога ли да кажа че това е gps който работи с gsm-а ми? На повечето gsm-и гпс приемника е външен. Как примерно полицая ще докаже че това не е gps приемник?

Link to comment
Share on other sites

Ванка може евентуално да си поиграеш с бездаието на фатмаците, но най-вероятно ще загубиш.

 

Не виждам такова деление - активни-пасивни- има РАДАРИ (това което ние ползваме да засече сигнала на отсрещния радар, фотоклетка, СОТ предавател) и АНТИРАДАРИ (които заглушават сигнала на отсрещния радар). Викайте има активни или пасивни или както щете - едното наистина пречи на отсрещния, другото просто го засича че подава сигнал...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...