adibas Posted June 23, 2007 Share Posted June 23, 2007 Предполагам повечето от Вас ще кажат нови...но все пак нека не забравяме, че всеки има лимит на паричните средства и за това нека по-компетентните от вас (за разлика от мен) кажат от къде е най-добре да си купим нови гуми, също така и къде е най-добре за регенерат или стари? Къде са най-коректни и къде ще излезне най-евтино, но не като стойност най-евтино, а като факта, че като ти направят баланс и стенд всичко да е ОК и да не се налага да се правят повторно и да харчиш още излишни пари и да става по-скъпо от уж скъпото, рийш ли?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
pi4aga Posted June 23, 2007 Share Posted June 23, 2007 1/нови 2/втора ръка 3/регенерат аз лично ги подреждам по този начин. истина си е,че гуметата си струват стабилни парички (особено по-хубавите),но като се замислиш,че това е инвестиция за 20-30 хиляди километра напред... Link to comment Share on other sites More sharing options...
adibas Posted June 23, 2007 Author Share Posted June 23, 2007 1/нови2/втора ръка 3/регенерат аз лично ги подреждам по този начин. истина си е,че гуметата си струват стабилни парички (особено по-хубавите),но като се замислиш,че това е инвестиция за 20-30 хиляди километра напред... Аз лично сега отивам да слагам нови - DEBICA новички- не са нещо особено, но за толкоз пари толкова Link to comment Share on other sites More sharing options...
transporterpld Posted June 23, 2007 Share Posted June 23, 2007 Знаете ли някъде в Пловдив да продават нови гуми на лизинг Link to comment Share on other sites More sharing options...
alchemy Posted June 23, 2007 Share Posted June 23, 2007 Аз лично сега отивам да слагам нови - DEBICA новички- не са нещо особено, но за толкоз пари толкова На Дебика само зимните са добри (и то много добри). Летните са кофти - едни Пасио ги изпилих за няма и 28000 км. Сега съм се спрял на Корморан или Спортива. В ниския сегмент ми се струва, че са по-добър избор. Още нещо: не се заблуждавай с т.нар. "всесезонни" гуми. Лятото - летни, зимата - зимни и толкоз. Гледай да не караш една гума повече от 2 сезона - остаряват.Затова моята класация е: 1. Нови 2. Нови 3. Нови Не е задължително да са от скъпите, има много добри гуми от по-нисък клас, стига да не си състезател или екстремен летец-изпитател. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted June 23, 2007 Share Posted June 23, 2007 Знаете ли някъде в Пловдив да продават нови гуми на лизинг Румекс мисля, но не съм сигурен... Иначе САМО нови гуми. Никакви компромиси не трябва да се правят, защото дефакто това е нещото, което ви крепи на пътя. Има огромна разлика между марките. Matador летни, които въряха с колата ми когато я купих се износиха само за 2 сезона до откат. Barum зимни, които ми подариха с джанти като купувах колата няма да ви казвам как бучат и друсат над 130. Michelin летни, които карам вече втори сезон не са мръднали, а и на вода устойчивостта е несравнима. Good Year са любимите ми гуми като цяло, карал съм с тях голфа си докато не се напукаха от износване - към 5 сезона - без да им се изгуби грайфера. Просто невероятни. Pirelli са калпави - страшно лесно се износват, Fulda също не ме впечатлиха особено, но поне имат някаква издържливост. Като цяло - не правете компромиси с гумите на автомобила! Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefan Posted June 24, 2007 Share Posted June 24, 2007 Гумата е единствената връзка на колата с пътя и не трябва да се прави компромис с нея. Колкото и да са ограничени финансите винаги има начин да се вземат добри гуми. Лятото карам с Мишелин Енерджи, Зимата с Кумхо. За регенерат или втора употреба никога не съм мислил, защото ако си купя си ритам здравната книжка... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leper_Messiah Posted June 25, 2007 Share Posted June 25, 2007 Виж в някой голям магазин/склад, където има много модели. Има много източноевропейски марки, които...сега не знам точно дали се водят дъщерни фирми или просто са прикрепени към големи европейски производители...но става въпрос, че са качествени и не са скъпи. Говоря ти за от сорта на 80лв парчето. Аз преди 2 месеца си купих от магазина, който е след моста на панаира в посока от тракия към кършияка. Отдясно ти се пада, срещу пожарната. Слагат ти ги безплатно също така, което не е някаква фрапираща далавера, но е показателно за отношението и политиката на магазина Link to comment Share on other sites More sharing options...
poznai Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 ...Иначе САМО нови гуми... ...Good Year са любимите ми гуми като цяло, карал съм с тях голфа си докато не се напукаха от износване - към 5 сезона.... Та.., само нови гуми или ги караш по 5 сезона? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grosmaster Posted June 27, 2007 Share Posted June 27, 2007 За съжаление повечето от младите шофьори (това си е мое наблюдение) пренепрегват факта че колата се държи на гумите си, и вместо като си купят нова кола да си вземат гуми, дават без смислени пари за музики и подобни глупости. А по въпроса за новите гуми, няколко пъти ми се е случвало да купувам гуми на по 2000-3000км. който се купувани чисто нови, но поради факта, че човека е ударил колата си или минава на по-голям размер ги продава, според мен не ги прави втора употреба. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adibas Posted June 29, 2007 Author Share Posted June 29, 2007 Аз забих едни Корморани (чешки гуми, които са дъщерна фирма на Мишлен), много съм доволен. В смисъл от гледната точка на връзката цена-качество тея гуми са трепач... Возията на колата тотално се промени е бати кефа! Отзад забих също едни мн яки с мн хубава шарка, КОито преди ми бяха отпред и сега съм супер стабиляга на платното....готов съм за МОРЕ!!! >.... живот и здраве... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ROBIN Posted June 29, 2007 Share Posted June 29, 2007 Естествено че е по добре да си взимаш нови гуми. Но ако заплатата не ми го позволява или пък карам бракма за 3-4 бона, защо да и взимам нови гуми? В най-добрия случай регенерат и тва е. Все едно да кажете по добре си взимай оригинални части за колата, а не такива втора ръка от морга примерно. Парите са си важен фактор. Освен това ако си караш бавно или пък колата ти е има нужда от ремонт, няма да разбереш дали има разлика. Когато 4х50лв отгоре са от значение, предпочитам да ги вложа в ходовата част или нещо друго, но не и в гуми. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grosmaster Posted June 29, 2007 Share Posted June 29, 2007 предпочитам да ги вложа в ходовата част или нещо друго, но не и в гуми. Така говориш защото не си патил точно заради гуми. Не ти го пожелавам, но ако ти се случи, повярвай ми, няма да мислиш така Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат Ицо Posted June 29, 2007 Share Posted June 29, 2007 Когато 4х50лв отгоре са от значение, предпочитам да ги вложа в ходовата част или нещо друго, но не и в гуми. Точно един такъв като теб му се пръсна предна лява малко преди да се разминем. Ако беше жена ми зад волана - челния удар беше сигурен. Аз осъзнах какво става едва след като се разминахме. Този с жигулата караше с 50, аз бях със 70 в населено място - главния път през кв. Дебър, Първомай. Ако на мое място имаше ТИР, а ти беше в Жигулата... айде пак си помисли с какви гуми ще караш. Гума с вътрешна!!!??? Такива трябва направо да им спират колите от движение. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ROBIN Posted June 29, 2007 Share Posted June 29, 2007 Говоря за хора в лошо финансово положение където се избира или гуми или друго, а не двете заедно И неможеш да ме убедиш че мишелин на 20 000км са по лоши от чисто нови някакви от метро примерно.. По добре ли е да ти откажат спирачките или да ти падне цялото колело, каквито случаи виждаме по улиците не рядко? Ако питаш мен трябва да направят годишните технически прегледи по сериозни и да неможеш срещу 50лв рушвет да караш непотдържана каруца. Иначе моите гуми са над 1000лв 4-те, така че онзи с пръснатата гума едва ли е бил като мен Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted June 29, 2007 Share Posted June 29, 2007 Та.., само нови гуми или ги караш по 5 сезона? Явно не съм се изразил правилно. Опитвах се да поясня колко са здрави Good Year. Става въпрос за 96-97-ма, а и тогава дори на сезоните на които бяха като бройка биеха повечето нови гуми като вид и стоене на пътя. Последните 2 сезона ги карах отзад, а междувременно отпред фърлих едни боклуци на Пирели, след това и едни Фулда - все нови. В крайна сметка след като свалих Good Year-a и сложих Марангони, откровено казано ми липсваха. С новата си кола компромиси не правя и следя гумите много внимателно. Michelin-ите ми са от миналото лято и са над 700 лева, така че без смехотоворни намеци. Още нещо - при мен "всесезонни" гуми няма да видиш. Link to comment Share on other sites More sharing options...
poznai Posted June 29, 2007 Share Posted June 29, 2007 Още нещо - при мен "всесезонни" гуми няма да видиш. Ами много правилно си го сложил в кавички, то такова нещо няма, не при теб, ми къде да го видя?Тва че някой кара с летните гуми и зимата си е негова работа иначе... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted June 29, 2007 Share Posted June 29, 2007 Неподготвени изказвания пак..... Това само показва колко си наясно изобщо с гумите Направи си експеримент и напиши в Гугъл "all season tyres" На английски израза е правилен, но преведен буквално на български и ползван от повечето т.нар. гумаджии не звучи красиво, та затова и кавичките. Link to comment Share on other sites More sharing options...
poznai Posted June 29, 2007 Share Posted June 29, 2007 ами можеш да си търсиш в гугъл каквото искаш, за мен такова понятие "all season tyres" не съществува Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted June 29, 2007 Share Posted June 29, 2007 Пример от съседна тема за гуми, даже го е споменал друг юзър: аэ иэполэвам пирели п 2500 всесеэонни вече 2 години ги карам беэ проблем Пък и корава глава бе.... Дали ЗА ТЕБ нещо съществува или не няма никакво значение. Нито пък има нещо общо с факта дали съществува изобщо или не. ------------- Reports All season tyres: Tyre Types Reports Aurora 2 BF Goodrich 4 Bridgestone 8 Continental 6 Cooper 1 Dunlop 42 Fate 0 Federal 1 Firestone 3 General 8 Goodyear 144 Hankook 39 Kelly 0 Kenda 3 Kumho 1 Marshal 5 Matador 1 Maxxis 0 Michelin 2 Nankang 2 Nexen 1 Nokian 0 Pirelli 35 Roadstone 0 Summit 0 Tigar 71 Toyo 27 Uniroyal 0 Vredestein 77 Woosung 0 Yokohama 1 ------------------------------ Bridgestone All season tyres: BT70s Eager Potenza RE 92 RD 604 RD 610 Turanza LS-H ---------------------- Goodyear All season tyres: Conquest EAGLE #1 NASCAR EAGLE GA 2 EAGLE GT + 4 EAGLE GT II ALL-SEASON EAGLE LS EAGLE LS2 EAGLE RS-A EAGLE RS-A EMT EAGLE RS-A Pursuit EAGLE VECTOR EAGLE VECTOR EV-2 Integrity REGATTA 2 VECTOR 3 VECTOR 5 --------------- Pirelli All season tyres: P 200 Aquachrono P 2500 Euro P 6 Four Season P 7000SS 2 ---------------- Изключително интересно впечатление правят имената на моделите Goodyear EAGLE GT II ALL-SEASON и Pirelli P 6 Four Season, които според г-н Николов са явно от новия вид несъществуващи гуми. Повече примери не ми се вадят, има предостатъчно. Оня списък горе е свързан с доклади от тестове на all season гуми от съответни производители (производител-брой доклади). Както казах в самото начало т.нар. "всесезонни" гуми за мен не са решение. Заблудата че така се пестят пари обаче привлича купувачи. Това че аз не ги одобрявам като вид или ти не ги приемаш изобщо далеч не значи че не съществуват. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted June 29, 2007 Share Posted June 29, 2007 Момчета, само да вмъкна леко, че има климатични пояси и места по света, където т.нар. "all season" гуми са най-удачния избор. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.