po_taka Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 някой знае ли как се пускат нагревателите на задното стъкло ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rumbata Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 някой знае ли как се пускат нагревателите на задното стъкло ? Дръпни копчето на вентилатора Link to comment Share on other sites More sharing options...
po_taka Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 пф колко сме глупави бутахме ръчкахме.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
riskov Posted August 25, 2009 Share Posted August 25, 2009 имам малко въпроси относно кадет(87 год.) Много ми се иска да отворя таблото и вместо двете жълти крушки които го осветяват да сложа същите, но бели. Продават се по магазините и не е проблем да ги купя, но не знам как да отворя таблото - освен отвиването на всички болтове после не знам жилото за километража как е закачено и как се маха. Та ако някои се е занимавал(както колегата който направо е сменил таблото си ) да каже дали е опасно занимание да извадя таблото или да не го пипам. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted August 25, 2009 Author Share Posted August 25, 2009 От на Кадета по-просто за сваляне табло май няма Няма да се плашеш хич не е сложно.Махаш капака, който е под сеника(който май беше с 2 винтчета).За жилото бъркаш отзад с ръката зад таблото и го напипваш.Стискаше се нещо там и жилото се избутва напред.Никаква философия не е.Буксата с тоците мисля че беше изнесена леко в ляво. Link to comment Share on other sites More sharing options...
riskov Posted August 26, 2009 Share Posted August 26, 2009 От на Кадета по-просто за сваляне табло май няма Няма да се плашеш хич не е сложно.Махаш капака, който е под сеника(който май беше с 2 винтчета).За жилото бъркаш отзад с ръката зад таблото и го напипваш.Стискаше се нещо там и жилото се избутва напред.Никаква философия не е.Буксата с тоците мисля че беше изнесена леко в ляво. Благодаря много! Днес успях да сменя всичките лампи от жълти с бели и резултата е малко странен на пръв поглед. Все още ме навяват мисли, че съм направил цигания, от друга страна свети много добре и въобще не е натрапващо. Относно таблото на километража, вместо двете жълти лампички сложих две диодни(от магазина) и си свети доволно добре и никак не е слабо! може тези дни да добавя една две снимки да видите и да си кажете мнението, пък смяната е бърза - отне ми 1-2 часа с обикаляне по магазините Link to comment Share on other sites More sharing options...
alchemy Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 Да вдигна малко темата: оглеждам един кадет 1,6i от '88 във видимо добро общо състояние, като явните проблеми са смяна на контактен ключ; задължително смяна ангренажен ремък (разбрах, че при това се сменяла и водна помпа - вярно ли е?), и евентуално смяна на бензинова помпа, понеже искам да може да се придвижи на бензин до най-близката газ-станция в случай на нужда. Никога не съм карал Опел и поразрових из нета - за този модел преобладаващото в мненията е евтина поддръжка, некомфортна возия, тракащи пластмаси в купето, но надежден автомобил. Понеже смятам да го поверя на жена ми подчертаното е от особена важност . И класическата ръжда, ама тя е по дефолт за тия модели и години. Като гледам тук има немалко бивши и настоящи собственици на Опел и в частност кадет, та бих бил благодарен на кратки препоръки от типа - преди покупката огледай този или онзи агрегат, внимавай за теч от..., след това задължително смени..., препоръчително е да смениш..., търси части в ... магазин и т.н. Благодаря предварително Link to comment Share on other sites More sharing options...
XMD Posted October 21, 2010 Share Posted October 21, 2010 То пък на кадета щото има какво толкова да му се гледа, важно е да не гори много масло и да не е безнадеждно изгнил, всичко останало се сменя бързо, лесно и евтино. Като цяло е доста опростена и здрава кола, мойта капка след като я продадох още си върви и почти нищо не е пипано по нея, а човека я ползва за товарна. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Overdrive Posted October 21, 2010 Share Posted October 21, 2010 На твое място бих чел какво пише във хлОпел форума примерно, тъй като това не е специализиран автофорум и не вярвам много от редовно пишещите да карат една и съща кола с един модел двигател. ...а и всеки знае, че Опелите до 92-93 са с ужасни гниещи тенекии като на Лада (ако не и по-зле), затова бих огледал много внимателно всичко отдолу и под калниците - ако е кърпен дали е направено кадърно или е натъпкано с едно кило кит колкото да се продаде (много хора правят така и след някой месец лашкане из дупките почват да падат парчета ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted October 21, 2010 Share Posted October 21, 2010 Колко съм интелигентен е съвсем отделен въпрос и нямам намерение да го коментирам. Последното ти изречение намирам за наивно. Прочети го няколко пъти и пак си помисли. Опитах колкото може по-тактично да го кажа, ама явно не съм се изразил достатъчно ясно за теб: общи приказки за 20+ годишни автомобили и аз мога да пиша до утре сутринта. Нямам намерение да правя пълно рециклиране. Зададох конкретен въпрос към хора, карали и поддържали Кадет и споменах вида на двигателя и годината на производство, защото допускам някой да е имал точно с такъв мотор. Ако си карал/поддържал кадет и имаш желание да споделиш най-съществените проблеми в два реда, с нетърпение очаквам постовете ти. Ако ли пък не - не си прави труда да пишеш в темата. За спамене си има подходящи теми, има и система за лични съобщения. Поздрави. Едит:За последен път те моля най-учтиво: Разбрах какво имаш да кажеш, затова ПРЕСТАНИ ДА ПИШЕШ ОБЩИ ПРИКАЗКИ!!! Аз имам един въпрос. Казваш, че не искаш пълно рецилкиране, а тази кола, която си намерил само купето дето няма да и се смени... Сигурно за без пари я дават Отностно ролката и водната помпа - така е. Но пък не са скъпи ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted October 21, 2010 Share Posted October 21, 2010 Така...след като почистихме плявата, да уточним какво пита човекът. Всеки модел си има слаби страни...на моята кола например с времето й провисват вратите, понеже са много тежки. Същото важи за всеки един модел на всяка една марка и това най-добре го знаят дългогодишните собственици на конкретния модел. Не говорим за общите дефекти, проявяващи се при всички стари коли, а за слабите страни на Опел Кадет (1.6) от '88 и близките около тази години. Който знае нещо конкретно - да казва, който не, но пък много му се пише - да се изявява в темата "Какво ви минава през главата" (гарантирам, че каквото и да напише, няма да бъде санкциониран). Link to comment Share on other sites More sharing options...
alchemy Posted October 21, 2010 Share Posted October 21, 2010 Аз имам един въпрос. Казваш, че не искаш пълно рецилкиране, а тази кола, която си намерил само купето дето няма да и се смени... Сигурно за без пари я дават Отностно ролката и водната помпа - така е. Но пък не са скъпи ... Благодаря за инфото. Въпросният опел е в движение, сменени вежди и прагове и видимо добро състояние (учудващо), на няма и 100 000 км, гарантирано. КОнтактния ключ работи, но имам инфо от собственика, че нещо заяждал => смяна. Опитът ме е научил да сменям ангренажен ремък (+ролки, ако има) на всяка кола, която купувам на старо, независимо какво казва продавача. Антифриза е бистър. Има някакво чукане отзад на дупки, но вероятно е тампон, защото амортисьора реагира нормално. За бензиновата помпа считам, че няма да работи, понеже колата е карана само на газ. Цената е много изгодна за мен, просто исках да се подготвя: ако не се открие даден характерен проблем при огледа, то с голяма вероятност ще се прояви в обозримо бъдеще . И понеже ИЗОБЩО не бях запознат с други особености на старите опели, освен ръждясването, пуснах питане в темата. Благодаря на @Midex за положения труд. Еталон за акуратност, както винаги. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.