Jump to content
BulForum.com

EQO Mobile


Godfather

Recommended Posts

Миналата вечер базираната във Ванкувър фирма EQO Communications Inc. пусна официално новия си продукт EQO Mobile. Революционната технология предлага уникални възможности на мобилните потребители от цял свят да осъществяват телефонни разговори на базата само на локални такива, както и цялостна интеграция с мрежи като MSN, Yahoo!, ICQ, GoogleTalk и др. Уникалната особеност на системата е, че използва връзката за данни на мобилния телефон само за обмен на сравнително ограничен обем от служебна информция на приложението с управляващите сървъри, като гласовата комуникация се осъществява чрез набиране на мрежата от локални за съответния потребител DID номера. Регистрираните потребители на системата (независимо в коя точка на света се намират) осъществяват разговори помежду си безплатно, като всички набират локални номера и използват съответната ниска тарифа или безплатни минути на своя оператор. Всеки потребител може да осъществява и разговори с произволен телефонен абонат в целия свят, на базата на евтини тарифи, конкурентни на повечето VoIP оператори.

Интересен факт е, че цялата система e базирана изцяло на решения с отворен код - RedHat Linux базирани сървъри, VoIP приложения, както и специализирани фирмени VoIP решения. Основно предимство е използването на VoIP от доставчика към мрежата, а не директно от мобилния клиент, което предлага високо качество на комуникацията и липсата на необходимост от широколентов достъп за данни към мобилното устройство.

Системата стартира в САЩ, Канада и няколко държави от Западна Европа. За съжаление България не е в този списък, но има надежда след време да бъде включена, защото основната експанзия се очертава в Европа.

 

ПП. На мен се падна честта да "натисна копчето", т.е. превключването от стария към новия дейтацентър (нищо и никаква промяна на няколко DNS записа, но все пак съдържащо някаква символика). :D

Link to comment
Share on other sites

Честито. С доста желание работеше по тези неща :). Обаче мобилните оператори ще ви намразят. Но все пак е развиващ се пазар и има интерес и конкуренция. Успехи и само напред.

Link to comment
Share on other sites

Честито. С доста желание работеше по тези неща :). Обаче мобилните оператори ще ви намразят. Но все пак е развиващ се пазар и има интерес и конкуренция. Успехи и само напред.

 

Мерси. На пръв поглед с операторите е така, обаче ако човек се замисли по-сериозно, ще види, че на практика те ще спечелят в дългосрочен план. Процента на международните разговори, провеждани през мобилни телефони не е толкова голям и потенциалният спад на този показател лесно може да се компенсира със значителното увеличение на локалните разговори, които в повечето държави се продават на пакети и в договори с някаква месечна такса, т.е. сигурен доход за мобилния оператор. Да не забравяме и увеличението на трафика на данни, което е отново приход за операторите. На практика тази технология трябва да развие една нова пазарна ниша, от която всички страни могат да спечелят и най-вече операторите. Това още по-силно важи за европейските такива в светлината на новите промени относно роуминга - тези загуби с въвеждането на регулираните цени могат да се компенсират с разработването на нови пазарни ниши от подобен тип. ;)

Link to comment
Share on other sites

наскоро някои хора се оплакаха, че мобилните ни оператори, вече ползват подобни щуротии при роуминг, естествено недоизкусурени.

в тук рекламираната "система" pone вижда ли се кой ти се обажда или трябва да се гадае?

Link to comment
Share on other sites

наскоро някои хора се оплакаха, че мобилните ни оператори, вече ползват подобни щуротии при роуминг, естествено недоизкусурени.

в тук рекламираната "система" pone вижда ли се кой ти се обажда или трябва да се гадае?

 

Интересни случки. :D Това са вече неща от сферата на "ударите под кръста". Щом като някои смятат, че могат да си го позволят на фона на всички останали възможности...

Иначе на въпроса ти за идентификацията естествено, че това е най-малкото нещо, което може да се очаква като функция. Подобна възможност присъства дори когато получаваш повикване от EQO потребител, но ти самият не си. Има още една подробност - регионалната идентификация. Когато получаваш заявка за разговор от потребителя X например, по DID номера лесно се установява регионалната принадлежност (ако все пак ID-то на потребителя не ти говори нищо), т.е. дали въпросния абонат ти звъни от Лондон, Ню Йорк или Лос Анжелис. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Понеже наближава включването и на България в мрежата, обръщам се към всички, които имат мерак да тестват приложението на телефоните си. Освен мерак е необходимо работно използване на английски и също така телефона ви да се поддържа от системата.

Link to comment
Share on other sites

Драсни на лична, ако може с нещо да ти помогна - телефонът ми се поддържа, а и с английският съм си наред - ти си знаеш де.

Link to comment
Share on other sites

Софтуера ако върви под Windows Mobile мога и аз да помогна с тестовете? Следващата седмица ще имам доста време в България.

Link to comment
Share on other sites

Софтуера ако върви под Windows Mobile мога и аз да помогна с тестовете? Следващата седмица ще имам доста време в България.

 

WinMo версията още се доработва и не е напълно готова, но iPAQ-а си работи добре и с Java приложението. Ще ти пратя подробности като се подготвят нещата за тестовете. ;)

Link to comment
Share on other sites

Телефонът ми се поддържа и съм добре с английския, доколкото мога да имам самопреценка. Сподели как можем да ти помогнем.. Или да си помогнем. :)

Link to comment
Share on other sites

Аз направих заявка да ме информират когато включат България в системата. Като получа емейла ще ви информирам и вас ;)

Link to comment
Share on other sites

Аз направих заявка да ме информират когато включат България в системата. Като получа емейла ще ви информирам и вас ;)

Rubbish направо ако искаш информирай и Godfather, че и той най-вероятно ще разбере след теб ;)

Не че се заяждам, но мнението ти е малко балонно, но все пак ти благодаря, ще чакам инфо :P

Link to comment
Share on other sites

В списъка с поддържани модели не видях моя - Nokia 6230, но фигурираше 6230i. Може ли някой да каже дали е пропуснат или наистина не се поддържа? Доколкото разбрах, става дума за Java - приложение.

Link to comment
Share on other sites

В списъка с поддържани модели не видях моя - Nokia 6230, но фигурираше 6230i. Може ли някой да каже дали е пропуснат или наистина не се поддържа? Доколкото разбрах, става дума за Java - приложение.

 

Това е така, защото 6230 не поддържа Java MIDP 2.0 платформата, за разлика от 6230i. За съжалене иначе хубавата машинка няма да може да подкара приложението.

Link to comment
Share on other sites

A защо няма подръжка на нито един сиеменс?

 

Идея си нямам. Предполагам защото Сименс изобщо не присъства на северноамериканския пазар и това сигурно е една от причините - трудно се осугуряват апарати за тестове на приложението. Ще питам колегите за повече подробности.

Link to comment
Share on other sites

Телефонът ми се поддържа и съм добре с английския, доколкото мога да имам самопреценка. Сподели как можем да ти помогнем.. Или да си помогнем. :)

 

Ще те помоля само да ми пратиш информация за контакт на ЛС - име, email адрес, модел на телефона. Колегите ще ти пратят подробни указания. ;)

Link to comment
Share on other sites

Последна информация за тестерите, които ми изпратиха инфо. Понеже няма как регистрацията да стане от сайта, защото официално услугата все още не е достъпна за България, моля да ми пратите на ЛС мобилните си номера, за да можем да регистрираме акаунтите директно в базата. По пощата ще получите информация за самия акаунт, който по принцип ще съдържа някакъв кредит, който може да се използва за осъществяване на международни разговори. Също така трябва да получите и SMS с линк за сваляне на приложението.

 

Пак искам да обясня принципно как работи софтуера - в онлайн режим мобилното приложение обменя служебна информация с фирмената система по интернет, т.е. използва връзката за данни. Макар и малък обем, все пак този трансфер си съществува. Когато се осъществява разговор, приложението винаги избира номер от типа 02 ххх хххх (входна точка в София).

Основно има два типа повиквания:

  • "EQO to EQO call" - разговор между двама регистрирани потребители на системата (независимо къде по света се намират). Това е безплатен разговор, т.е. не е необходимо акаунта да има някакъв кредит.
  • "EQO out call" - разговор към произволен телефонен номер по света. В този случай се прилагат съответните тарифи, описани в сайта и акаунта трябва да притежава някаква сума кредит.

Очевидно предимствата са в осъществяването на международни разговори с регистрирани потребители или произволни номера най-вече в Северна Америка.

Link to comment
Share on other sites

Днес беше осъществен първият EQO разговор от България - един от тестерите ми се обади (безплатен EQO to EQO call) и качеството беше същото все едно се намирам в България. Забележително. :)

Link to comment
Share on other sites

Добре де колко ще струва ако си активирам услугата и звънна на гсм номер в бг, който не е абонат на EQO. И колко струва активирването на услугата, само за интернет трафик ли се плаща?

@TAZ просто не съм разбрал, че Godfather се занимава с това. Мислех, че просто споделя информация от нета :) ...

Link to comment
Share on other sites

Добре де колко ще струва ако си активирам услугата и звънна на гсм номер в бг, който не е абонат на EQO.

Това е ключовият въпрос. Колко ще ми струват разговорите с бтк, глобул и м(оше)тел ?

Link to comment
Share on other sites

Добре де колко ще струва ако си активирам услугата и звънна на гсм номер в бг, който не е абонат на EQO. И колко струва активирването на услугата, само за интернет трафик ли се плаща?

@TAZ просто не съм разбрал, че Godfather се занимава с това. Мислех, че просто споделя информация от нета :) ...

 

Въпросът е откъде смяташ да звъниш? Няма никакъв смисъл да използаш EQO Mobile, ако се намираш в България и искаш да звъниш на български номер. Ако си някъде в чужбина и съответната държава се поддържа от системата, тогава отиваш на сайта и проверяваш съответната тарифа. Много по-изгодно е обаче ползването на безплатния EQO-to-EQO разговор между мобилните абонати. Затова си струва инсталирането на приложението от съответните хора в БГ, на които смяташ да звъниш (ако го правиш от чужбина), защото в този случай разходите са само за локални разговори. ;)

Link to comment
Share on other sites

Е добре де, все пак кажи колко с'тинки е разговора, пък ще си направим сметката. Все пак има хора, които не могат/не искат да си инсталират програмата на телефона.

Link to comment
Share on other sites

Е добре де, все пак кажи колко с'тинки е разговора, пък ще си направим сметката. Все пак има хора, които не могат/не искат да си инсталират програмата на телефона.

 

 

Виждам, че доста от вас не са разбрали естеството на технологията, затова ще повторя пак. EQO Mobile не представлява никакъв интерес, ако смятате да провеждате разговори в рамките на България. Става въпрос за технология, която елиминира безумно скъпите международни разговори между мобилни абонати. Основното предимство е безплатния разговор между регистрирани абонати, независимо в кой край на света се намират. За останалите разговори си има тарифи, публикувани в сайта. Например разговора на EQO потребител от България с произволен телефон в САЩ се таксува 1.7 цента/мин.

Други полезни функции са интеграцията с основни IM мрежи като MSN, Yahoo!, ICQ, Google Talk и др.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...