Jump to content
BulForum.com

Газови системи за автомобили


HEMO

Recommended Posts

Честно казано и аз невиждам никакъв смисъл да се слага на кола 150+ коня газ.Народа си е казал: Като си имаш мустак си имаш и гребенче за него."Така че щом имаш пари за кола 150+ коня ще трябва да имаш пари да е храниш с бензин.Като се иска икономия да ни е евтино дал господ коли с по-малка мощност.Може аз да съм тъп някакъв ама за мен нещата са така!

Относно автоматичната скоростна кутия е въпрос на свикване и личен избор.По ми е кеф аз да си сменям скоростите когато искам.Мога да си изтягам понякога може да си карам спокойно.Ако е за нова кола с полуавтоматик с удоволствие бих си взел такава :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 249
  • Created
  • Last Reply
Честно казано и аз невиждам никакъв смисъл да се слага на кола 150+ коня газ.Народа си е казал: Като си имаш мустак си имаш и гребенче за него."Така че щом имаш пари за кола 150+ коня ще трябва да имаш пари да е храниш с бензин.Като се иска икономия да ни е евтино дал господ коли с по-малка мощност.Може аз да съм тъп някакъв ама за мен нещата са така!

Относно автоматичната скоростна кутия е въпрос на свикване и личен избор.По ми е кеф аз да си сменям скоростите когато искам.Мога да си изтягам понякога може да си карам спокойно.Ако е за нова кола с полуавтоматик с удоволствие бих си взел такава :)

Не съм съгласен има разлика между обикновенна газова и газов инжекцион . А относно автоматичните кой ти е казал , че неможеш да ги сменяш сам :confused Всяка автоматична кутия си има функция ( бутон или нещо друго ) при натискането на което сам сменяш скоростите било то с цъкане напред на лоста или настрани зависи от кутията .

Link to comment
Share on other sites

UzITo правиш ли разлика между автоматик и типтроник ?

 

Tочно човека се е пообъркал.Има една камара стари бараки които нямат ръчен режим.Това се появи последните години.

Link to comment
Share on other sites

err0r^ правя но автоматик съм виждал в коли 99 00 и съм сигурен , че на Lil Scrappy ще я има тази функция .

jozo все пак мислех , че говорим за по нови коли около 00 и по-нови даже и тези от 99 мисля че я имат тази функция .

Link to comment
Share on other sites

Само в България го има евтиното и хубавкото.Хем да върви хем малко да гори,а?Такъв филм няма.Някой хора са писали уникални работи.Най доброто което можеш да постигнеш с газов инжеккцион е да се приближиш максимално до динамичните показатели на БЕНЗИНОВИЯ ДВИГАТЕЛ.Двигателя не напразно се нарича БЕНЗИНОВ.Ама нали на познат,на един негов познат на стринка му колата върви многооо повече на газ затова и аз ще си взема мощна кола и ще напъхам газова бутилка и ще гъзарея сиромашката.В тея филми даже и производителите на газови системи за автомобили не изпадат.Ако колата ти върви повече на газ от бензин това съвсем не е заради ефикасността на евтиното и много мощно гориво(газта) ами заради проблеми в двигателя на колата.Не трябва да се радваш от новооткритото от теб гориво-чудо ами да отидеш набързо в близкият сервиз.

Link to comment
Share on other sites

jozo все пак мислех , че говорим за по нови коли около 00 и по-нови даже и тези от 99 мисля че я имат тази функция .

 

Така съм съгласен.Не сме се разбрали,просто така го каза все едно за всички коли важи това. :)

Link to comment
Share on other sites

Вальо се казва момчето, под моста на Адата бачка. В един гараж е, много точен и е навътре с нещата ;)

 

Ако говориш за Вальо, който работи и нощно време "нелегално" вече не е там :)

Другаря Бригадир, какъв точно е проблема и каква е колата? На PM ти пращам инфо за един сервиз :)

Link to comment
Share on other sites

Само в България го има евтиното и хубавкото.Хем да върви хем малко да гори,а?Такъв филм няма.Някой хора са писали уникални работи.Най доброто което можеш да постигнеш с газов инжеккцион е да се приближиш максимално до динамичните показатели на БЕНЗИНОВИЯ ДВИГАТЕЛ.Двигателя не напразно се нарича БЕНЗИНОВ.Ама нали на познат,на един негов познат на стринка му колата върви многооо повече на газ затова и аз ще си взема мощна кола и ще напъхам газова бутилка и ще гъзарея сиромашката.В тея филми даже и производителите на газови системи за автомобили не изпадат.Ако колата ти върви повече на газ от бензин това съвсем не е заради ефикасността на евтиното и много мощно гориво(газта) ами заради проблеми в двигателя на колата.Не трябва да се радваш от новооткритото от теб гориво-чудо ами да отидеш набързо в близкият сервиз.

Няма да се съглася с повечето от написаното! Примери достатъчно. Не от на чичо му стринката, а през ден ми минават през ръцете. А, да и книги има, в които пише разни полезни работи, които да бъдат доказателство за това.

А бе, до тук все гъзари се извъдиха, дето си карат мощните автомобили само за "престиж" и дръпки по светофарите. Ми браво! За тях може и да е срамно да си слагат газова уредба (затова държат да им се монтира газовата без външно зареждане). Не знам, никой ли не си кара колата, за да си върши работа с нея или да си вози удобно семейството? Значи изпадам пред дилемата, дали е по-добре да си купя Тико и да си го карам тежкарски на бензин, или да си купя голяма, удобна и мощна кола (щото ако е голяма и удобна няма как да е 50 коня, за да харчи малко!) и да се излагам да я карам на газ. Опа, изпуснах изпуснах GOLF VR6, с който да правя черти по асфалта на правите участъци. Аз поне за мен изборът съм си го направил преди доста време и да не казвам през къде ми минават поучителните или назидателни мнения за това, на колко погрешен път съм. Разбираемо е, че са такива мненията при положение, че вероятно повечето от даващите акъл са в ученическа възраст. Или са са такова мислене. Поне така излиза.

Link to comment
Share on other sites

Marvin, съгласен съм с по-голямата част, но пък не съм съгласен да си слагам на купето газова поради факта, че 40 кила в багажника ще нарушат баланса и най-важното: не мога да си позволя да сложа бомба в кола, която се кара рисково. Направо си изгарям при един удар докато се освестя и сваря да си откопчея колана. Ей затова най-вече не трябва се слагат газови на такива коли.

Link to comment
Share on other sites

А бе, тези 40 кила може и да ги пренебрегнеш, щото пък резервоарът ти ще е празен и лек ;) Виж, ако става въпрос за метан, тагава килата са много повече!

А доколко това е бомба и е опсно, май има доста спорове по въпроса. Ако караш на бензин и се удариш, няма ли също риск да се запалиш, че и да гръмнеш? Щото бензиновият резервоар, като се замислиш, е много по-незащитен от газовата бутилка. А и като гледам новините, не си спомням кога за последно са казали, че кола се е блъснала и е гръмнала газовата й уредба. А това би била новина, която несъмнено ще се оповести най-гръмко. Според мен, ситуацията не се променя кой знае колко с поставянето на газ.

Link to comment
Share on other sites

Запалена при катастрофа кола с газова не е новина. На месец има поне по една.

Относно резервоара - намира се пред задната ос, под задната седалка. Пластмасов е. Газовата бутилка се намира зад задната ос, в най добрия случай централно, на местото на резервата. 40 кила в багажника мога много лесно да демонстрирам какво правят - свръхзавиване - хубаво ама на предно помагат само когато е съвсем лекичко. Това са 5% от общото тегло на автомобила на много неподходящо място.

Бензиновата помпа е свързана със системата за активна безопасност на автомобила. Някой газаджия слага ли вообще някакъв клапан на изхода на бутилката, така, че при катастрофа автоматично да се спре подаването на газ? След като газовата инсталация е толкова по безопасна от бензина, защо има толкова рестрикции спрямо автомобилите с газови уредби в белите държави?

Link to comment
Share on other sites

Айде да оставим процентите и чак толкова прецизните сметки настрана. Не е въпрос само заради самия спор. Все пак, автомобилът е предвиден да се движи и с повече от един човек в него, и с пълен бгажник, и с пълен резервоар, и натоварен с багж на покрива, и теглещ каравана. Въпросът е, че не се използва точно така всекидневно. С колко процента тогава ще се повиши опасността при каране на автомобил не с газова бутилка, ами с каса бира или щайга с консерви в багажника?

Иначе, ОК. Значи по една кола с газ на месец. А колко бензинови изгарят на месец? Нито една ли? Изобщо не съм казал, че газта е по-безопасна! Опитвам се да кажа, че е точно толкова опасна, колкото и всичко останало. Изобщо карането на кола съвсем не е безопасно нещо. И крие много рискове. Нима не можеш да се пребиеш с кола, която е само на бензин? Ами ако почнем да слагаме всичко на кантара дай да видим тогава кое е по-опасно и рисково:

Прилично нова кола с газова или 20 годишна без газова. Ами 30 годишна (макар че те всичките май са с газови ;) )

Или по-прости сравнения от сорта на кое е по рисково:

Газова уредба или шофиране в нетрезво състояние (пиян дето се вика)

Газова уредба или шофиране с GSM на ухото

Газова уредба или шофиране с русо гадже на другата седалка

Газова уредба или шофиране с цигара в ръка

Газова уредба или шофиране с прилично надута музика, изолираща шофьора от всичко, което го заобикаля и още много такива.

Всичко е опасно. Затова всеки си има глава на рамете и се предполага, че може сам да преценява рисковете.

Link to comment
Share on other sites

Спор няма. Явно си пропуснал за какво става дума:

 

Marvin, съгласен съм с по-голямата част, но пък не съм съгласен да си слагам на купето газова поради факта, че 40 кила в багажника ще нарушат баланса и най-важното: не мога да си позволя да сложа бомба в кола, която се кара рисково. Направо си изгарям при един удар докато се освестя и сваря да си откопчея колана. Ей затова най-вече не трябва се слагат газови на такива коли.

 

Понеже в темата се разисква най-много въпроса, добре ли е да се слагат на бегачките газови. иначе за обикновенна кола, била тя и двеста коня три тона - проблеми няма.

Link to comment
Share on other sites

едно голямо предимство на газовите уредби е, че колата отделя много по-малко вредни емисии. нещо, за което трябва да се замислим.
Нека да започнем именно от този факт. Но никой не мисли за вредите от бензина като гориво.

 

... Днес отидох до моя АГУ-сервиз, но за изненада ми казаха че точно на моята кола не може да се сложи газов инжекцион. Само обикновена уредба. Най-малко очаквах да получа такъв отговор. Все пак колата е пълна инжекция. Причината била че моите дюзи били с ниско-омово управление и колата не можела да управлява газов инжекцион. Аз по принцип вярвам на този сервиз, и другпът съм ползвал техните услиги, но все пак ми се ще да чуя и други мнения по този въпрос. Наистина ли има пълни инжекции на които не може да се сложи газов инжекцион.

 

... И как стои въпроса с детонациите с класическа газова уредба поставена на пълна инжекция. Ако някои има опит да сподели.

 

Ч.А.

Ами има такъв момент, но точон причина като твоята досега не бях чувал. Моята кола е с турбо, и алтернативите ми бяха две - или OMVL Dream XXI, или BRC Sequent Fastness. Първата уредба се оказа, че не може да ми храни двигателя като се развърти турбото, втората пък имала софтуерен проблем и се караше с груповото управление на бензиновите ми дюзи. И това всичко заради това, че газовият компютър на практика не е самостоятелна електроника, ами т.н. Piggy Back, който взима управляващите сигнали от бензиновото ЕКУ, доработва ги и ги подава на газовите инжектори. От тази гледна точка електрониката на ФОБОС е значително по-добра, тъй като си работи напълно самостоятелно.

 

Детонацията е процес, който протича вътре в двигателя след основното горене на горивната смес и няма нищо общо с гърмежите във всмукателния колектор. Това си е нормално горене, което протича във всмукателния колектор поради някаква причина. Това се получава най-вече при обикновените газови уредби, тъй като газово-въздушната смес се намира в самите колектори даже и тогава, когато всмукателните клапани са затворени. Този проблем е редуциран до възможния минимум при газовите инжекциони, тъй като газта се впръсква в точно определено количество и в точно определения момент, когато няма обстоятелства, които да доведат до възпламеняването и във всмукателния колектор.

 

Колега и аз на моя кораб не мога и да искам да сложа газ, по простата причина че е 4000 кубика. Предупредиха ме че може да се сложи не е проблем, но имало голяма вероятност да гръмне а пораженията били големи. Плюс това разхода на газ щял да бъде двоен, което си губи смисъла да слагам газ. Така че ще се кара на бензин и няма да си правя експерименти с колата ;)
Никакви грижи да си захраниш кораба - въпрос на количество редуктори/изпарители. И чак пък двоен разход - взели са те за мезе, не знам защо. Дали ли с 1.5, 2.0 или 4-литров двигател, разходът ти на газ ще бъде пропорционален на разхода на бензин. И в никакъв случай двоен. Това дето говорят, че като настъпиш педала на газта и разходът скачал двойно - логично, когато изпарителят (или редукторът при метановите уредби) не може да ти осигури достатъчно количество газ, нормално е горивната смес да обеднее, двигателят да загуби КПД и разходът да скочи - козата си сака пръч.

 

... Ето и за Пловдив:

Представителство на Фобос Авто в Пловдив тел 0899981560 Теодор Вендов...

Фобос са много добри уредби. Използват тяхно си ЕКУ, което е напълно самостоятелно и не страда от капризите на италианските ЕКУ-та. Да не говорим, че има и няколко режима на каране.

 

Grosmaster ... Леко не съм съгласен че дюзите на пълната инжекция на този двигател пръскат едновремнно.Дюзите се намират на смукателния колектор към смукателния клапан.Къф е смисъла дюзата да пръска когато смукателния клапан е затворен?Бензина отива на вятъра.Много ясно че ще пръскат по различно време когато е отворен клапана на съответния цилиндър...
Да не останеш изненадан от факта, че това в което ти и аз и много други не виждаме смисъл, е реализирано не само при Реното на колегата, но и при моето Пежо 605? Именно тук е разколничето и основата на моя проблем с уредбата BRC Sequent Fastness. Перфектен хардуер, голямо дърво от страна на електроника.

 

Аз пък ще се сългася с Мастъра щото от завода колата ми е излезнала с резервоар за тунджа и там не са и сложили ГАЗ. Не искам щото има "пластмаса по двигателя" изикват се хиляда настройки в моя случай, а самото слагане на ГАЗ струва "пичка си лелина". Скъпо не скъпо нямам избори ще карам на тунджа.

Относно КОРАБА - човек трябва да си луд за да и сложиш газ и да прецакаш кефа :)

Бих сложил ГАЗ на кола карборатор или някой котърник около 90-те но не и на мойта :):)

А как гледаш на тунингован двигател 2.0 Турбо 300 к.с. работещ на природен газ ... иначе казано метан?! :devil Дали тогава би си променил мнението за алтернативните горива? Да си чувал за последната разработка на БМВ на двигател със скромнат амощност от 552 к.с. на пропан-бутан?! Да си чувал за разработките на Митсубиши за WRC шампионата, където двигателите работят на отхвърленото от ВАС СПЕЦИАЛИСТИТЕ и разбирачите природен газ?!

 

Момчета, когато твърдите нещо, подкрепете се с факти. Не говорете наизуст, защото ставате смешни в очите на другите.

 

Чувал съм че като се кара на газ се "изсушавал" двигателя, има ли нещо такова или е просто поредния мит?
Заблудили са те. И пропан-бутанът, и метанът са ГАЗООБРАЗНИ СУХИ горива. Това не означава, че изсушават двигателя. Напротив. Бензинът измива маслото от стените на цилиндрите, докато газта няма как да го направи. Този проблем беше още по-наболял преди 20 години, когато все още се продаваше бензин с оловни примеси.
Link to comment
Share on other sites

А бе, тя темата си е за газовите системи по принцип (виж заглавието)! Ама малко се е по(о)бъркала с времето :lol: !

Ама и ти пък, карай по-внимателно бе! :D Не, че съм пропуснал, ама така само по заобиколен път не съм загрял, че си рацер.

Link to comment
Share on other sites

Karaite na BENZIN-vsi4ko drugo e punta.

И кое ти дава основание да тръбиш това?! Имаш някакъв личен опит ли?

 

@PROSTAK, :lol: , в качествено отношение бензина е много по-мазен ако може така да се каже. Затова и не е хубаво кола да се пали на газ. Добре е за самия двигател да си работи на бензин, да "поомаже" горивните камери и тогава... Така че има нещо такова. Газта е един вид по-суха.

А бе момчета, вие като пишете понече четете ли КАКВО ТОЧНО ДРАСКАТЕ?!

 

Да те светна, че двигателите е хубаво да се палят на бензин, защото все пак има някаква връзка м/у студеният двигател и студената охладителна течност ... или аз поне незнам един двигател да е студен, пък антифризът му да е топъл .... Първо мембраните на изпарителя не са подгряти и могат да се цепнат, второ пропан-бутанът се изпарява при изключително ниски температури, и когато изпарителят не е подгрят, той замръзва.

 

Ами, той charovni, доколкото съм запознат, си реши проблема преди доста време. Всъщност, доколко наистина го реши е друг въпрос, ама това е и друга тема.

А информацията в поста на колегата kener е малко подвеждаща, щото на сайта на Фобос, цитиран по-горе, цените се разминават от посочените.

Иначе и ние сме виждали газови инжекционни системи Фобос. И не само. Да не кажа, че даже сме се заровили до лакти с тях! :D Ама понеже не сме си платили за реклама в Bulforum, досега съм избягвал да го обявявам тук.

Дълбоко се съмнявам колегата да е рекламно лице на Фобос. Просто на всички тук е ясно, че колкото и на някои да не им се иска (защото вече са се набутали до уши за италиански боклучиви инжекциони .... включително и аз, и то защото вярвам на драскчаи по форумите), ФОБОС е най-доброто предложение на този етап на нашия пазар.

 

... да не издребняваме за някакви разлики от 50-100 лева, смешно е на фона на цялостната инвестиция, която правим.

 

с риск за малко да ви прекъсна рекламните спорове и с надеждата да получа отговор от хора, които се занимават с газификацията на автомобили, а не от такива които само са чели реклами за нея (като мен), имам следния въпрос:

възможен ли е монтажа на т.нар. "газов инжекцион" на автомобил с двигател 1,8T 16V, производство на някоя от марките на VAG през настоящия век? Питам щото тва си е с турбо и не съм наясно със съвместимостта на принудителното пълнене с газовите инжекциони. При подобна манипулация приблизително колко от 150те коня, които му се дават по заводска спецификация ще бъдат скопени? Разхода на газ ще се повиши ли значително? А тъй наречения "чип тунинг" приложим ли е на газифициран двигател или това което се случва в управлението на газовия инжекцион си е същото?

Може, стига редукторът/изпарителят да го позволява. Защото вместо да се "подпира" с атмосферното налягане, той трябва да се подпре с налягането във всмукателния колектор.

 

Да може да му се сложи газов инжекцион, нито един от 150 -те ти коня няма да се загубят, турбото с нищо не бърка работата на двигателя и чипа който имаш също ще си е едно към едно с работата на инжекциона ти.

Една малка подробност ,обаче това ти го гарантирам при уредба BRC.Би трябвало и с други марки да нямаш проблем,ако са я настроили правилно към съответния ти софтуер на колата.

Сега какво, правим реклама на BRC ли? Аз пък мога да ти оплюя BRC-то колкото искаш. Да не говорим, че на мое запитване дали може да се направят промени в софтуера за да може тяхната уредба да работи с бензинови инжекциони с групово управление на бензиновите дюзи, жабарите от BRC отговориха кратко и ясно - "Ние за 4-5 модела автомобили няма намерение да пишем нов софтуер ....

 

Това са ти любимците от BRC Italy. :punk

 

На въпросният двигател 1,8T 16V няма проблем да се сложи газов инжекцион... Ограничителят на оборотите отпада в повечето случаи. Остават единствено настройките зе момента на запалването, които може да пипа чипът. В случая с газовия инжекцион имаш нов компютър, който се грижи изцяло за храненето на автомобила и можеш да си го настроиш както си искаш (е, не ти, но поне по твой вкус).

За ограничителя не съм съгласен изцяло. При Фобос може да се твърди това нещо, но при BRC няма как да стане, тъй като газовото ЕКУ се управлява директно от бензиновото ЕКУ. Само се доработва сигнала, преднзначен иначе за бензиновите инжектори. Задейства ли се ограничителя на бензиновото ЕКУ, газовото умира паралелно.

 

а на мене ми минава една мисъл през главата .... защо примерно си купувате коли с по 150+ коня след като не можете да ги нахраните с бензин ?

Пак да се върна - как ли би формулирал въпроса си, ако знаеше, че някои от тези безумни коли на газ могат да изкарат примерно 300 к.с. ...... ще ти отговоря - защото ни е кеф да караме мощни коли. :P Само че ти ще плащаш една сума за бензин, ние друга за газ. Усещаш ли разликата? Върти и ти по 40 000 км годишно и ще те питам. Аз поне не съм чак такъв паралия, та да пренебрегна 7000 лева допълнително в джобчето ми на година само защото съм се заинатил като магаре на мост и вместо да мина на метан съм си останал на бензин?!?! .... за какво - заради собственоот ми его, или за да се покажа на останалите, че виждате ли колко пари имам, щом мога да си позволя да карам на бензин?!

 

Хайде сега ми кажете какво да ме накара да остана на бензин? Вие как бихте подкарали 300-коньов двигател с турбокомпресор на бензин? Ще ви улесня, защото надали всички тук сте светнати, без да обиждам никого. На бензин мога да надуя моя двигател максимум на 1.3 - 1.5 бара. Природният газ е с еквивалентно октаново число 130 .... Природният газ се използва като основно гориво за дизелови двигатели, при които степените на сгъстяване са от 18 нагоре за турбинираните двигатели до 27 за атмосферните дизели!!!! И НЯМА ОПАСНОТ ОТ ДЕТОНАЦИИ В ДВИГАТЕЛЯ, защото горивото не е прехваления от вас бензин, а опютият природен газ. И за да се върна на започнатото, това означава, че мога да надуя турбокомпресора на едни нищо и никакви 4-5 бара надув ....

 

 

 

Знаете ли, момчета, има една приказка "За такъв гъз, такъв х**" :) Така, че е нормално всеки да си се простира според чергата. Всеки иска да кара нещо мощно, нищо лошо, ама тия газ маз-ми тва си е икономия, ако на газ вървяха повече колите, що не ги правят на газ сичките ми се занимават с тия бензини и нафти.Отделен въпрос че почти в цяла Европа газта е забранена като гориво на автомобили.

Колега, задаваш си отговори. Ако всички минат на газ, какво ще стане с бензина и нефта като такива? Изпускаш тънкия момент, че пропан-бутанът е продукт от производството на бензина от нефта. Няма бензин - няма и пропан-бутан. :punk

 

Що касае забраната на газта в Европа - за да не ставаш и ти смешен, прочети някои директиви на Европейския Съюз, които касаят екологичните проблеми на Стария континент и начините това да се разреши, за да оцелее природата. Те затова и Митсубиши, и Фолксваген, и Опел, и Пежо пуснаха на пазара автомобили на природен газ - защото е забранено за продажба в Европа и да си набутат клиентите. Хайде пишете нещо смислено, че човек се чуди да се смее ли, да плаче ли от постове като вашите.

 

Честно казано и аз невиждам никакъв смисъл да се слага на кола 150+ коня газ.Народа си е казал: Като си имаш мустак си имаш и гребенче за него."Така че щом имаш пари за кола 150+ коня ще трябва да имаш пари да е храниш с бензин.Като се иска икономия да ни е евтино дал господ коли с по-малка мощност.Може аз да съм тъп някакъв ама за мен нещата са така!

Относно автоматичната скоростна кутия е въпрос на свикване и личен избор.По ми е кеф аз да си сменям скоростите когато искам.Мога да си изтягам понякога може да си карам спокойно.Ако е за нова кола с полуавтоматик с удоволствие бих си взел такава :)

Ако ти кажа, че именно едни от най-добрите специалисти в Пловдив за монтаж на BRC - Петьо и Наско монтираха метанов инжекцион на един нищо и никакъв Lexus LS400 със скромните 300-350 к.с. - тогава какво ще кажеш?!

 

Едно е човек да е практичен, друго е да е прахосник.

 

Само в България го има евтиното и хубавкото.Хем да върви хем малко да гори,а?Такъв филм няма.Някой хора са писали уникални работи.Най доброто което можеш да постигнеш с газов инжеккцион е да се приближиш максимално до динамичните показатели на БЕНЗИНОВИЯ ДВИГАТЕЛ.Двигателя не напразно се нарича БЕНЗИНОВ.Ама нали на познат,на един негов познат на стринка му колата върви многооо повече на газ затова и аз ще си взема мощна кола и ще напъхам газова бутилка и ще гъзарея сиромашката.В тея филми даже и производителите на газови системи за автомобили не изпадат.Ако колата ти върви повече на газ от бензин това съвсем не е заради ефикасността на евтиното и много мощно гориво(газта) ами заради проблеми в двигателя на колата.Не трябва да се радваш от новооткритото от теб гориво-чудо ами да отидеш набързо в близкият сервиз.

Двигателят по принцип е четиритактов, а горивото може да бъде всякакво. ;) :P

 

Marvin, съгласен съм с по-голямата част, но пък не съм съгласен да си слагам на купето газова поради факта, че 40 кила в багажника ще нарушат баланса и най-важното: не мога да си позволя да сложа бомба в кола, която се кара рисково. Направо си изгарям при един удар докато се освестя и сваря да си откопчея колана. Ей затова най-вече не трябва се слагат газови на такива коли.

Аз затова съм на метан, защото стената на бутилката е по-дебела от черепа ми.
Link to comment
Share on other sites

Предишното ми мнение беше адресирано към AlBundy

А иначе, поздравления за включването на Михаил Табаков. Мисля, че няма и едно нещо, написано от него, с което да не се съглася!

Всъщност, има едно! Или по-точно две! И от двете места, в които ме е цитирал, гледам че е останал с впечатление, че мразя или съм против ФОБОС, а се занимавам със BRC системи. А това е точно обратното!!! Смятам именно ФОБОС са най-добрите инжекционни системи (затова и работя само с тях) и нямам нищо против изброените кусури на BRC (даже и аз щях да ги кажа по-рано, но мислех, че ще остана неразбран). Всъщност, онзи спор преди няколко страници не беше насочен срещу ФОБОС, а просто целях внасяне на информация по въпроса, за да не се въвеждат в заблуда всички, които биха се завтекли да си слагат газови системи на въпросното място.

Link to comment
Share on other sites

Радвайте се на евтиното и хубавото и карайте си мощните коли по 300 коня на газ и псувайте и обиждайте хората които ви се смеят.Българска работа.Marvin,като си харесал нещо не до издигай в култ до етапа в който ставаш смешен.В развитите държави наистина има доста сериозни ограничения за прехвалените ви газови бутилки.40 кила в багажника на колата наистина водят до свръхзавиване а за метана няма какво да говорим.Ама нали си изчел много литература и имаш много познати и дори ти може би си усетил чудевсата на газта,по-ефективна от бензина.Разработките за газ на големите автомобилни гиганти са нещо като прах в очите-има си екологични изисквания и нужда да се каже че се развиват алтернативните горива.Когато бмв пусне на пазара СЕРИЙНО автомобил който работи само с природен газ-тогава ще говорим как са го постигнали и какви са му предимствата.Всяко екологичночисто гориво по принцип се залива от хвалби обаче хората още правят коли на бензин.Михаил Табаков,двигателят освен че е четиритактов е и БЕНЗИНОВ.Като е само четиритактов го задвижвай с лешници и вместо отработени газове да излизат малки лисички.Газ е супер за малка градска кола,за такси,за служебна кола.Сложи си на 300 коня газ и се радвай колко си практичен.Само излез от филма че е по-добро и мощно гориво от бензина и колата върви повече.

Link to comment
Share on other sites

Явно дизеловият двигател е 7.5 тактов - извини ме за неосведомеността. Прости ми.

 

Krank, кажи ми тогава, като си толкова начетен в областта, защо метанът и пропан-бутанът не ти харесват като горива. Остави настрана негативния момент с бутилките и отнемането на свободно пространство, за това ще те питам по-късно. Говорим за гориво като такова.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...