Jump to content
BulForum.com

Fiat Bravo/Brava


chistacha

Recommended Posts

 

chistacha, какъв съединител ще ми препоръчаш?

В един сайт ми предлагат - LuK 155лв комплект феродов + притискателен диск

Има ли смисъл да се напъвам за съединител т.е да бъркам по-дълбоко в джоба?!

 

Първо, това че е карана в Германия, нищо не значи. И там са коли, и там ги кара куцо и сакато, и там също се развалят ;) Не си мисли, че щом идва от Германия, значи е като от завода. Това, за проблемите с ускорението, може и да е от ТПС датчика, може да е някоя 'лабава връзка някъде, не се знае, а трябва да се поразгледа от някой, дето разбира. Също може и да е кофти кабели, кофти свещи...кофти потенциометър на педала на газта - много са нещата.

 

Само едно не разбирам - как така като тръгнеш да я напъваш няма проблеми, а като ускоряваш плавно - не ще да върви? Нормално е да набира бавно, когато ускоряваш плавно, принципно. Трябва някой да я покара тая кола и да сподели впечатления... А сега, като ти е скъсана меката връзка, как върви? По-добре или по-зле?

 

Относно съединителя - познава се много лесно кога е заминал, но пак си трябва малко опит. Препоръчвам ти да започнеш да събираш парички и за него, защото ако не е сменян през последните 100к км, то вече си му идва времето. Има още хляб в него, но го имай предвид за следващ ремонт. И пак казвам - 3 са елементите по съединителя - феродов диск, притискателен диск и лагер. Сменят се И ТРИТЕ! LuK е добра марка, Valeo - също. Не си взимай Turkish Delight, или нещо с марка Чин Тин х♚й, 'щото ще останеш с кофти чувства към продавачите...

 

 

П.С. Сега като се замислих, проблемите с вървежа може и от съединителя да идват ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 247
  • Created
  • Last Reply

Днес оставих колата в Авто Вегата при Стоян.Разбрахме се да ми смени меката връзка, да ми махне катализатора, като ми сложи някаква тръба.Всичкото това ми излезна 65 лв.

Не знам на вас, как ви се струва, като цена, мисля че е нормално.

Сединителя засега няма да го сменям, ще го мъча до последно да видим, колко ще изкара.

Link to comment
Share on other sites

Катализатора нали знаеш, че по принцип е доста търсено нещо и се плащат парички за него, щото хората му намират други приложения.

 

Пиши в Гугъл "изкупувам катализатори" и ще разбереш.

Link to comment
Share on other sites

Ще ти вземе катализатора, ще ти сложи права тръба и 65 лв.... Това е пладнешки обир!

 

Първо трябва да ти сложи резонансно гърне, катализаторите ги изкупуват и струват пари. Иди си вземи колата и я карай, при тези които ти писахме. На мен за 60 лв. Тъндъра ми махна катализатора, сложи ми резонатор и ми си даде катализатора да го продавам.

Link to comment
Share on other sites

Пропускате подмяната на меката връзка, която е неизвестна като пари ;)

Link to comment
Share on other sites

Момчета, не мога да си позная колата!

Толкова тихо работи, че не можеш да разбереш вътре в колата, че си я запалил.

Това, за което се оплаквам относно вървенето ще излезне, че е от съединителя, но ще го изстискам, колкото може.

Меката връзка ми струва 28 лв., тръбата на местото на катализатора 8лв., консумативи 4 лв. и 25лв за труд.

Катализатора човеко ми го е сложил в багажника и сега се чудя, къде да го продавам.

Направих запитване в един сайт на няколко обяви - предлагат ми 50 лв., което ми се вижда малко.

Някъде в Пловдив знаете ли, къде ги изкупуват, но ми трябва точен адрес да го махна.

Стоян ми е сложил тръба щото резонаторът е по-скъп...просто човека не иска да ме товари!

Може ли нещо да ми спести, или да го икономисаме го прави.

Само не ми харесва, че като клиент не ми обръща нужното внимание, а отношението много обижда.

Казах му да ми види съединителя - не го беше погледнал!

Колкото и работа да има аз съм клиент - трябва да намери време.

Иначе съм доволен от него - работи добре и на нормални цени...не дере кожи човека.

Е сега ако отида при него с една Шкода Октавия на 3-4 г. купена от Бърно (Чехия) може и да ме натовари, ама карам 15годишен Фиат :laughing: :santa:

Link to comment
Share on other sites

Ако си купиш Октавия на 3-4 години, която не е някакъв батал, ще я караш още 4, преди а идеш при него за нещо различно от масло и тампони. И след това още 4 ако изобщо нещо сериозно й се случи. 

 

Възниква и един друг въпрос - наясно ли си, че той почти по цял ден обикаля за части и момчетата му работят? Случва се да забрави нещо. Поглежда тежките случаи, когато е в сервиза, решава какво да правят и пак хуква с колата. Случва се да забрави нещо, все пак 4 човека са там на кръст. За тия работи като ти се обади по телефона да ти каже, че е готова - питаш. Макар че аз лично не виждам какво ще ти ВИДИ на съединителя. Най-много да ти каже да го смениш, ако му личи, че е за смяна, което не се ВИЖДА. Инак някой ден ще те закарат с колесар при него и пак ще го смени, само дето може да ти дойде силно тежко. Като гледам, че цената е два кега бира на тоя съединител, не виждам защо още не е сменен...  

Link to comment
Share on other sites

E,Видка аз не съм се обидил! :santa:

Но на клиента трябва да му отдаде дължимото като отношение!

Бяхме се разбрали да ми погледне съединителя дали е саморегулиращ, и ако може да се пипне, да го пипне малко...той обеща!

Отивам на следващия ден и го питам, дали е видял съединителя и правил ли е нещо по него.

Стоянчо каза, че въобще не го е погледнал, понеже е нямал време.

Въпроса е принципен,Видка...като имаш оговорка и обещание за нещо особено, когато говирим за клиент!

Отивам при него първия път с ръмжащата Брава и му викам: " Стояне, тая кола ми бучи много, май че е меката връзка долу на гърнето".

Стоянчо: "Я, дай да я запалим...запали". Паля колата, наведе се и вика:"Да меката връзка е".

Викам му: "Абе тоя съединител го чувствам, че ми отделя много горе...май е за смяна?!".

Стоянчо:"Ми за смяна е , приятелю".Питам го, колко пари ще ми струва смяна на съединителя...Стоян не знае, трябвало да го види в интернет.

Не можа да ми обърне внимание щото имало кола вътре.Видка, колата няма да избяга, бе човек...трябваше ми не повече от 5 мин. да се разберем!!!

Влезнахме с жената в кабинката - това вече, като се оставих колата, като обясних на жената случая и разговора със Стоян.

Влезнахме в нета и намира съединител на Люк за 173 лв, а не мен в продавалника ми го дават за 133лв.

Разликата не е много, не е и малка, когато става въпрос за Бравата.

Е що да ме товари с още 40лв.?!

Викам й на жената абе нито ми каза той ли ще го купува, аз ли ще си го търся, ако дойда със съединителя, колко взима за смяна?!

Да верно, че казах, че няма да го сменям сега, но пак не ми стана ясно, като реша да го сменям, как ще процедираме.

Но да не правим от мухата-слон, щото нито има проблем, нито конфликт, та да го раздухваме толкова.

Аз съм на мнение, че ние българите никога няма да се научим на качествено обслужване, поради балканския ни манталитет!

Видене, бил ли си в Турция? Ако не си бил отиди, ако имаш такава възможност да видиш, как за един чифт дънки ти свалят целия рафт.

Някой от съфорумците ако е бил в туркиша съм сигурен, че също ще има интересна история да разкаже по отношение на обслужването.

И да не звуча толкова критично Стоян каза, че колата ще е готова до 18ч. още в 16ч. беше готова.

Link to comment
Share on other sites

Тази жена е неговата жена между другото...  :laughing:

 

Той никога няма да има против да си занесеш частите, така че решавай. Те купуват от определени места, като няма как да ти гарантират, че е непременно най-евтиното. Отделно не си споням някой да знае всички цени на всички части на всички коли. Аз например му казах ПРЕДВАРИТЕЛНО да ми даде цена за моя съединител, който е в зоната на 1000 лева, а не като твоя, който струва колкото единия ми заден спирачен диск... Цената, която ми даде Стоян бе най-добра. Не само това, но го беше взел, дори отворил, а аз като отидох се оказа, че няма нужда от смяна засега. Съответно той го върна откъдето го беше взел, а можеше спокойно да ми го смени. 

 

Ако има кола на повдигача и се врат да разберат нещо по нея - по-скоро на теб нищо ти няма да изчакаш 5 минути да си довършат нещата и да ти обърнат внимание. Все пак и те си имат график и другите коли ПРЕДИ тебе също чакат. 

 

А тия работи за Турция - а'е молим. И там ако има клиент ПРЕДИ тебе, ще бъде обслужен преди тебе, а не обратното. 

 

Та мисля че издребняваш в момента, но то си е твоя работа. 

Link to comment
Share on other sites

Абе карай си я така Бравата и това е ;) Някой,който аджеба знае как точно приплъзва съединител да се качи да я покара да каже.И моя имах съмнения,че нещо е в ред,но проблема си беше в мен пусках го по-рязко :lol:

Link to comment
Share on other sites

Момчета,лошо...много малко пари ми дават за моя катализатор 40-50лв.

Вътрешно съм, ама нямам избор, ще го махам.

Link to comment
Share on other sites

Примерно си на втора или трета, 2500 оборота... Набиваш й газта до долу... Оборотите хвърчат ама колата едвам ускорява, почваш да връщаш газта и почва вече да ускорява нормално.

 

Не е много приятно, просто трябва лекичко с десния крак да се работи... ама колкото и да си внимателен в един момент викаш да те дръпнат до сервиза. Тва е.

 

И аз съм съгласен с другите. Съединител само комплект. Никви продавалници и т.н. Само от проверен магазин или майстора да го купи сам и задължително да се ангажира с някакъв поне срок на монтажа и съединителя, че какви ли не тъпотии стават. Познавам хора сменяли по 2 пъти заради некадърни сервизи, и после само вдигане на рамене. Явно сервиза в който ходиш не е такъв, а са свестни та не се изкушавай за някаква дребна разлика в цената някой да ти го смени "пред блока".

 

 

___________________

 

Колкото до отношението в сервизите. И там където ходя аз си има ред. Която кола е приета първа и може да се работи по нея, тя си е в реда. Само един път са ми правили колата преди всички други, но просто защото чакаха за части другите и можеше през това време аз да съм готов и да си ходя.

Не може да има клиент преди теб и всичко живо да хвърли инструмента и да скочи на твоята кола. Не е професионално.

 

Важното е да си имате доверие и да си доволен от цените. Аз където ходя, даже често им оставям пари отгоре, така преценям, доволен съм и така правя. А и доста пъти са отказвали да ми таксуват определени неща.

 

Виждал съм и хора недоволни от там и знам защо. Защото не ценят труда и времето на човек. Мислят си, че едва ли не тва са приятелски отношения.

Link to comment
Share on other sites

Примерно си на втора или трета, 2500 оборота... Набиваш й газта до долу... Оборотите хвърчат ама колата едвам ускорява, почваш да връщаш газта и почва вече да ускорява нормално.

 

Не е много приятно, просто трябва лекичко с десния крак да се работи... ама колкото и да си внимателен в един момент викаш да те дръпнат до сервиза. Тва е.

 

И аз съм съгласен с другите. Съединител само комплект. Никви продавалници и т.н. Само от проверен магазин или майстора да го купи сам и задължително да се ангажира с някакъв поне срок на монтажа и съединителя, че какви ли не тъпотии стават. Познавам хора сменяли по 2 пъти заради некадърни сервизи, и после само вдигане на рамене. Явно сервиза в който ходиш не е такъв, а са свестни та не се изкушавай за някаква дребна разлика в цената някой да ти го смени "пред блока".

 

 

___________________

 

Колкото до отношението в сервизите. И там където ходя аз си има ред. Която кола е приета първа и може да се работи по нея, тя си е в реда. Само един път са ми правили колата преди всички други, но просто защото чакаха за части другите и можеше през това време аз да съм готов и да си ходя.

Не може да има клиент преди теб и всичко живо да хвърли инструмента и да скочи на твоята кола. Не е професионално.

 

Важното е да си имате доверие и да си доволен от цените. Аз където ходя, даже често им оставям пари отгоре, така преценям, доволен съм и така правя. А и доста пъти са отказвали да ми таксуват определени неща.

 

Виждал съм и хора недоволни от там и знам защо. Защото не ценят труда и времето на човек. Мислят си, че едва ли не тва са приятелски отношения.

Host, искаш да кажеш, че това забавено ускорение го прави съединителя, така ли?

Мен много ме съмнява, че може и да е някоя дюза!

Колкото до отношенито в сервиза - аз не исках да мина по-напред за сметка на някой друг...просто имах няколко въпросо към Стоян, на които исках да ми отговори, за да знам, какво да правя, когато реша да сменям съединителя.За съединителния комплект мисля да си го поръчам от продавалника и да отида с него при Стоян той да ми го смени, щото същия съединител той ми го намира за 170лв а в продавалника ми го дават на 130лв.

Но ще видим...не съм решил със сигурност.

Към Стоян и момчетата в Авто Вега нямам забележки по отношение на работата!

Link to comment
Share on other sites

Host, искаш да кажеш, че това забавено ускорение го прави съединителя, така ли?

Мен много ме съмнява, че може и да е някоя дюза!

Описал съм какво ще видиш/усетиш във второто постче на страницата :)) 

 

Ебаси, и аз искам съединители по 170 лв за алфите ми  :shy:

Link to comment
Share on other sites

Host, искаш да кажеш, че това забавено ускорение го прави съединителя, така ли?

Мен много ме съмнява, че може и да е някоя дюза!

Колкото до отношенито в сервиза - аз не исках да мина по-напред за сметка на някой друг...просто имах няколко въпросо към Стоян, на които исках да ми отговори, за да знам, какво да правя, когато реша да сменям съединителя.За съединителния комплект мисля да си го поръчам от продавалника и да отида с него при Стоян той да ми го смени, щото същия съединител той ми го намира за 170лв а в продавалника ми го дават на 130лв.

Но ще видим...не съм решил със сигурност.

Към Стоян и момчетата в Авто Вега нямам забележки по отношение на работата!

 

 

Я дай линк към продавалника да я видим тая обява. И не е дюза, щото симптомите ще са други. Още повече - не познавам някой майстор, дето да гледа за части в продавалника. Части се купуват нови, от магазин, в който майсторът е сигурен, а не от съмнителни типове, втора ръка, дето били отваряни само за преглед...и прегледът е продължил няколко хиляди километра. Харабия, не те разбирам. Хем искаш да караш кола, хем да е изпъната и да няма забележка, хем и пари да не даваш - няма такова животно все още. 

 

Харабия пич, решавай - или ще я правиш както трябва или ще обикаляш по сайтове  и ще си губиш по цели дни в търсене на най-добрата оферта за да си спестиш 20-30лв, като крайният резултат нивгаш няма да е ясен. Ако искаш рязко да ти спаднат сметките по поддръжката на колата - правиш си гараж и си я обслужваш сам. И аз искам така, ама тъй като най-вероятно и двамата с теб не ни бива в тея неща, си караме талигите на майстори. Сега си се хванал с добър майстор, който не те дере и си върши работата както трябва, а ти пак се оплакваш, че не се отнася с теб като с кралска особа. Ако имаш толкова много съмнения - отиди някъде другаде, пробвай, никой не те спира. Може и по-добър да намериш, несъмнено, но ще си заслужава ли всичкото разкарване и нервите по неуспешните опити? Или може да си намериш някой, който да те гледа в очите и в ръцете, отношението му да е като към мултимилиардер, ама сметката накрая като е дабъл, кое ще те обиди повече?

 

И защо реши, че катализаторът ти струва повече от 50лв? 100лв дават за мондео, което е с два пъти по-голям катализатор от твоя. Ти на 1.6 миксер колко голям е катализатора, спрямо 2.2 нафта на мондео? Давай го за 50 и си свиркай. Не виждам с какво си се минал. Дал си 60лв за смяна на мека връзка, права тръба и за труд и ще продадеш катализатора за 50 лв. Излиза, че за всичко си платил 10лв. Не схващам къде е проблемът.

Link to comment
Share on other sites

Ето една обява на един марков съединител на Бравата, който в магазин ще го видите минимум с 40 лв отгоре - http://prodavalnik.com/komplekt-sedinitel-valeo-za-fiat-brava-bravo-1-6-16v---821244-i40320615

Ето едно запитване, което току-що направих:

 

7189611j.jpg

Я вижте сега тук, колко е - http://www.axm-auto.com/index2.php?brand=5&model=42&modif=98&cat=25&subcat=52

 

Въпросът е принципен, Съфорумци!

Когато човек може да си спести нещо защо да не го направи?!

И пак да кажа, че аз от Авто Вега-та съм много доволен и съм благодарен на Виден за препоръката да отида там...добре че го послушах.

Колата ми ще се обслужва само там!


Описал съм какво ще видиш/усетиш във второто постче на страницата :))

 

Ебаси, и аз искам съединители по 170 лв за алфите ми  :shy:

Айде...айде теб парите те удрят през кръста :grin:

Иначе аз съм си харесал едно такова животно, но ще поизчакам малко да съборя едни кредитчета, че тежат много.

Съединителя засега няма да го сменям...включват се предавките без проблеми, та ще изкарам още малко с него.

Само никой не ми отговори дали да бъркам по-надълбоко в джоба за съединител или няма смисъл, щото разликата между Люк и Валео си е чувствителна.

 

alfa_166.jpg

Link to comment
Share on other sites

 

Айде...айде теб парите те удрят през кръста :grin:

Иначе аз съм си харесал едно такова животно, но ще поизчакам малко да съборя едни кредитчета, че тежат много.

Съединителя засега няма да го сменям...включват се предавките без проблеми, та ще изкарам още малко с него.

Само никой не ми отговори дали да бъркам по-надълбоко в джоба за съединител или няма смисъл, щото разликата между Люк и Валео си е чувствителна.

 

alfa_166.jpg

Слагай ЛЮК-а.

Преди да скочиш на тази красавица виж разликата в цените на частите в сравнение с бравата. На нея вече бих сложил Валео, а и нейното Валео е на друга цена. Разхода също е друг. Иначе си е кукла :))

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Съфорумци, помагайте :sad2:  - вчера минах през една дълга и дълбока локва и ми се пукна генератора, който пък скъса пистовия ремък, понеже блокира.

Искат ми 200лв за нов - пари, които няма да дам, щото колата не ми струва толкова, както се казва.

Може ли да ми кажете, къде в квартала има морги да ходя да търся.

Трябва ми генератор за Фиат Брава 1.6 16V 98г.

За тази беля аз съм си виновен :shy: , къде ми трябваше да рискувам да мина оттам... :sad2:

Link to comment
Share on other sites

Не съм му звънял, щото вчера като отивах на работата по южен колата ме остави точно до гробищата :grin:

Днес сутринта един колега ми даде ток и запали, но взе да пуши, явно генераторът е бил блокиран...само така е скъсал ремъка.

Много бързо ми вдигна градуси, и колегата ми каза, че най-близкият сервиз е 100м. по-надолу...нямаше как да стигна до Стоянчо щото едно,че бързо вдигна градуси и друго, че изгасне ли някъде и нема палене, щото колата върви, ама не зарежда акумулатора.Та я оставих там на едни момчета, но какви са майстори - нямам представа.

Нямам въже някой да ме дръпне дотам, но и не ми се разправяше, та така.

Слава Богу намерих току-що генераторче.

Link to comment
Share on other sites

Вчера сутринта червен Фиат Брава, беше на подемниците в сервиза на входа към Еконт, сигурно са ти я правили. :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...